Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Pieni pettymys tänään. Odotin, että olisivat räjäyttäneet tänään pankin ja kiilanneet vaikkapa 2 sekunnin sisään kärjestä. Onhan tässä vielä aikaa, mutta vähitellen alkaisi olla aika alkaa yrittää saada perussäätöjä kohdalleen. Saavatkohan puuttuvat osat huomiseksi.
Hetki sitten tullut päivitys FB:n puolella
Team Lotus sanoi:
Buenos dias a todos! Car's being fired up now with just before the green light. Lots of work on setup overnight so let's see what happens on track today
EliEli, katsellaas mitä tänään tulee tuutista ulos :)
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Keke arvioi Jerezin toisen testipäivän jälkeen MTV3:lle, että Heikin Lotus on tänä vuonna ihan kunnon kilpa-auto, joka näyttää kilpailukykyiseltä. :)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Keke arvioi Jerezin toisen testipäivän jälkeen MTV3:lle, että Heikin Lotus on tänä vuonna ihan kunnon kilpa-auto, joka näyttää kilpailukykyiseltä. :)
Sitä toki Gascoynen poppoolta oli lupa odottaakin, vaikkei nyt välttämättä mitään kovin mullistavaa vielä tässä vaiheessa. Keskipilari-airbox toki oli ennaltaodottamaton valinta, mutta eipä se jäänyt edes ainutlaatuiseksi, kun FI teki saman valinnan.

Keke jätti tuossa rengasarvioinnin mainitsematta, mutta varmasti silläkin jonkinlainen rooli jo näissä testeissä on, kun rata on lämpimämpi kuin Valencian ensitesteissä. Aerodynamiikka ja autot toki muuttuvat vielä melkoisesti, ja kenties osittain myös näistä testeistä saatavan palautteen vuoksi. Eli rengasdatakaan ei välttämättä ole vielä täysin relevanttia.

Kaikesta huolimatta takaraivooni on erityisesti jäänyt Gascoynen toteamus siitä, ettei Pirelliin vaihto todellisuudessa tule vaikuttamaan olennaisesti pitstoppien määrään, vastoin muiden esittämiä arvioita. Onko Lotus jotenkin ratkaissut jotain mitä muut eivät (ainakaan paljasta)? Vai onko se vain kyynistä uskoa siihen, että kyllä kaikki tiimit oppivat optimoimaan rengaskulutuksensa kauden alkuun mennessä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Paino sanalla näyttää? :thumbup:
Parafraseerasin. Tarkemmin siteeraten Keke sanoo: "[...] Heikin Lotus on ihan kunnon kilpa-auto tänä vuonna ja jopa Virginkin näytti tänään aika paljon paremmalta, mutta varsinkin Lotus, mä luulen, että tulee olemaan suht koht kilpailukykyinen."

Kekellä on tarkat ja harjaantuneet silmät arvioimaan autojen käyttäytymistä radalla. Vuosi sitten Keke arveli Sauberin saavuttaneen hyvät aikansa muita kevyemmällä bensakuormalla päätellen siitä, miten auto käyttäytyi ylittäessään kanttikiviä mutkissa. Ja kun kausi alkoi, niin eihän se Sauber tosiaan enää ollutkaan yhtä hyvässä vauhdissa kuin talvitesteissä. Eli kun Keke arvioi Lotuksen näyttävän kilpailukykyiseltä, niin onhan se tietysti myönteistä Team Lotuksen kannalta.

Toivottavasti Team Lotus saa tekniset ongelmansa korjattua huomiseksi, jotta Heikki pääsee ajamaan paljon kierroksia ja talli saa säädettyä autonsa nopeammaksi ja vähemmän renkaita kuluttavaksi.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä
Eihän keksun sanomisia ehdottomana totena voi pitää , mutta veikkaan että miehellä kuitenkin silmää on , kun poika ajelee ykkösissä ja ilmeisen aktiivisesti niitä seuraa . Ja kun on vielä sitä kokemustakin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Parafraseerasin. Tarkemmin siteeraten Keke sanoo: "[...] Heikin Lotus on ihan kunnon kilpa-auto tänä vuonna ja jopa Virginkin näytti tänään aika paljon paremmalta, mutta varsinkin Lotus, mä luulen, että tulee olemaan suht koht kilpailukykyinen."

Kekellä on tarkat ja harjaantuneet silmät arvioimaan autojen käyttäytymistä radalla. Vuosi sitten Keke arveli Sauberin saavuttaneen hyvät aikansa muita kevyemmällä bensakuormalla päätellen siitä, miten auto käyttäytyi ylittäessään kanttikiviä mutkissa. Ja kun kausi alkoi, niin eihän se Sauber tosiaan enää ollutkaan yhtä hyvässä vauhdissa kuin talvitesteissä. Eli kun Keke arvioi Lotuksen näyttävän kilpailukykyiseltä, niin onhan se tietysti myönteistä Team Lotuksen kannalta.
Mokkulanetti on niin hidas, ettei oikein viitsi itse videokommentteja tarkistaa, mutta lähinnä kuitenkin vitsailin. Kyllähän tuo ihan on totta mitä harjaantunut silmä kykenee näkemään auton käytöksestä mennäänkö lähellä rajoja. Lotuksella pystyy varmasti tänä vuonna ajamaan paremmin kilpaa muita vastaan, mutta saattaa silti olla kolmanneksi hitain, paljon pienemmällä erolla vain. Mut jos kuskit on parempia kuin maksukuskit, pitäis olla mahdollisuudet keskikastiin.
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Viime vuonna Lotus lopetti autonsa kehittämisen jo kauden puolivälissä. Nyt on Gascoynen kommenteista luettavissa, että tämänvuotista autoa kehitetään paljon pidemmälle kohti kauden loppua. Viimevuotisesta autosta ei paljon osia siirtynyt tämänvuotiseen, mutta tämän uuden auton konseptin olisi tarkoitus toimia perustana myös tulevien vuosien autoille. Gascoynen puheissa Team Lotuksen tavoitteena on päästä alkukaudesta mukaan keskikastiin, mutta loppukaudella olisi tarkoitus jo kiriä Toro Rosson, Force Indian ja Sauberin ohi Williamsia tavoittelemaan.

Kovat on siis Team Lotuksella tavoitteet, ja niitä saatetaankin vielä joutua viilaamaan vaatimattomammiksi, jos ei uusi auto ole yhtä hyvä kuin Gascoyne ennakoi. Heikin tämänpäiväinen näytöskierros antoi kuitenkin jo aihetta ounastella, ettei Lotus ole välttämättä kovin paljon Toro Rossoa hitaampi. Joten Toivossa on hyvä elää, kuten entisellä lapamadolla oli tapana sanoa. ;)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Monta vuotta olen ollut rekisteröitymätön F1-Forumilainen ja lukenut vaan viestejä, mutta vihdoin päätin liittyä mukaan kun löysin mielenkiintoisen Lotus-aiheisen linkin, ja ajettelin sen jakaa muidenkin kanssa: http://speedhunters.com/archive/2011/01/31/behind-the-scenes-gt-gt-team-lotus-f1-factory-2.aspx
Tere tulemast remmiin. Hyvä linkki. ;)

Enpä oo hetkeen nähny pelkkää formulan monokokkia kuvassa.

Ja tästä kulmasta en varmaan ikinä.

Tuossa kuvassa näkyvä kolo lienee moottorin edessä olevaa öljysäiliötä varten. Ja siten bensatankki on tuon kullatun seinän takana/sisällä. Josta päästäänkin siihen, että jos Lotus ottaa KERSsin käyttöönsä jossain kohtaa, niin bensatankin alle ne ei sitä varmaan ainakaan saa mahtuun, akkuja siis... Tai voihan sielä toki olla painoilla täytetty paikka akkuja varten, mutta tuskin. Ja monokokkia ei taida saada muuttaa kauden aikana, eli ponttooneihin joutuvat tunkeen KERSsin rojut, jos niitä halajavat. Toki ponttooneissa ne lienee joillakin muillakin, mutta tulipahan mieleen tästä kuvasta. :)

Sikäli mikäli tuo on edes tämän vuoden auton monokokki.... Voi olla viime vuotinenkin kyllä... :D
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kuvassa on viime vuoden auto. Turvakaaresta lienee helpointa tunnistaa.
Jep siitäpä hyvinkin :) Lisäksi hyvällä maalaisjärjellä voinee todeta ettei yksikään tiimi anna tässä vaiheessa kautta kellekään ulkopuoliselle noin hyvää kuvauskohdetta uudesta autostaan :)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jep siitäpä hyvinkin :) Lisäksi hyvällä maalaisjärjellä voinee todeta ettei yksikään tiimi anna tässä vaiheessa kautta kellekään ulkopuoliselle noin hyvää kuvauskohdetta uudesta autostaan :)
Saman tapainen kuva uudesta autosta. :)

Ilmeisesti siitä uuden Lotuksen fire-up tilaisuudesta.

Tuohon kuvaan liittyen löyty kommentti:
Slightly off topic I noticed something I didn’t realise till now – the gearbox is chalked as RB5, which on searching turns out to be the case. It’s Red Bulls ’09 spec which was not designed for last years double diffuser & is also lighter.
Eli siis tämän mukaan Lotuksen RB:ltä saama vaihteisto on vuosimallia 09.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Saman tapainen kuva uudesta autosta. :)
OK, I stand corrected. :)

Yllättävää että noinkin aljastava kuva uudesta autosta pääsee ulos, toisaalta Lotuksen lähestymistapa on erilainen muihin verrattuna jokatapauksessa niin ei siinä mielessä pitäis yllättää...
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Itsellä oli se käsitys, että nimenomaan Lotus halusi pitää vapaudet suunnitella itse laatikon ulkokuoret. Sisältö on RedBull Technologiesin käsialaa.

E: Tosin laatikon perässä lukee RB5 mikä kieltämättä herättää kysymyksiä...
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Itsellä oli se käsitys, että nimenomaan Lotus halusi pitää vapaudet suunnitella itse laatikon ulkokuoret. Sisältö on RedBull Technologiesin käsialaa.

E: Tosin laatikon perässä lukee RB5 mikä kieltämättä herättää kysymyksiä...
En tiedä, mutta voisko olla että auton kasausvaiheessa on käytetty "dummy" laatikkoa?
Eli siis jos ei oma olekaan vielä ollut valmis ja haluavat käyttää konetta niin olisivat käyttäneet fireuppiin RB:n vanhempaa lootaa?
(edit. jos kerran Lotus tekee siihen itse kuoret, niin aika hölmöä olis kirjotella uusiin kuoriin RB5.... ;))
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Eli siis tämän mukaan Lotuksen RB:ltä saama vaihteisto on vuosimallia 09.
Jostain luin Lotuksella olleen mahdollisuus ottaa myös viime vuoden laatikko, mutta heidän päätyneen -09'ään juuri tupladiffun poistumisen ja keveyden takia.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä
Jostain luin Lotuksella olleen mahdollisuus ottaa myös viime vuoden laatikko, mutta heidän päätyneen -09'ään juuri tupladiffun poistumisen ja keveyden takia.
Onhan tuota spekuloitu pitkin inteernettiä , ilmeisesti kuitenkin saavat niin uutta tavaraa kun tahtovat . Oli joku Mike Gascoynen haastattelukin missä asiasta puhuttiin , lisään tähän viestiin jahka kun löydän.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös