Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
107 prosentin sääntö varmistaa, että Heikki ja Jarno ajavat kaikki kisat. Maksukuskit eivät nimittäin pääsisi kilpailuun mukaan.
Lotuksen kannattais lainata Sauberin maksukuskeja, niin talli saattas taistella siellä keskikastissakin, minne talli kuuluis, tällä hetkellä kun tekee HRT:n ja Virginin kanssa tiukkaa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Lotuksen kannattais lainata Sauberin maksukuskeja, niin talli saattas taistella siellä keskikastissakin, minne talli kuuluis, tällä hetkellä kun tekee HRT:n ja Virginin kanssa tiukkaa.
Seuraatko ollenkaan harjoituksia? Nyt ero oli valtaisa. Sauberin maksukuskit tosin ovat kelpoja, kuten on autokin.

Lotuksen kuskien avulla Sauber taistelisi voitosta ;)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13757
Lotuksen kannattais lainata Sauberin maksukuskeja, niin talli saattas taistella siellä keskikastissakin, minne talli kuuluis, tällä hetkellä kun tekee HRT:n ja Virginin kanssa tiukkaa.
Aijaa... hitsi kun tiimi ei kuskien telemetrioista tajua miten autosta saisi helpolla sekan-pari enempi irti Sauberin kuskeilla.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Se siitä kahdesta sekunnista.
No perjantain harjoitukset ei vielä näyttäneet kovin lupaavilta, mutta lauantaiaamun harjoituksessapa Lotus ei ollutkaan enää kolmea sekuntia Force Indiaa hitaampi, vaan ainoastaan vajaan sekunnin.

Eli ainakin puolitoista sekuntia parantuivat Team Lotuksen ajat kevyesti, kun renkaat saatiin oikeaan lämpötilaan. Jotain tämänsuuntaista ne talvitestitkin ennustelivat. Keskikastin häntäpää ei olisi tämän perusteella tavoittamattoman kaukana, koska edessä on vielä pitkä kausi ja Lotuksen upouudessa T128-autossa on paljon parantamisen varaa.

Vaan tämähän oli vasta harjoitus. Katsotaan nyt kestääkö Lotuksen hyvä kunto aika-ajoon asti, ennen kuin tosissaan innostutaan. :)
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
No perjantain harjoitukset ei vielä näyttäneet kovin lupaavilta, mutta lauantaiaamun harjoituksessapa Lotus ei ollutkaan enää kolmea sekuntia Force Indiaa hitaampi, vaan ainoastaan vajaan sekunnin.

Eli ainakin puolitoista sekuntia parantuivat Team Lotuksen ajat kevyesti, kun renkaat saatiin oikeaan lämpötilaan. Jotain tämänsuuntaista ne talvitestitkin ennustelivat. Keskikastin häntäpää ei olisi tämän perusteella tavoittamattoman kaukana, koska edessä on vielä pitkä kausi ja Lotuksen upouudessa T128-autossa on paljon parantamisen varaa.

Vaan tämähän oli vasta harjoitus. Katsotaan nyt kestääkö Lotuksen hyvä kunto aika-ajoon asti, ennen kuin tosissaan innostutaan. :)
Jep, Gascoynekin näköjään twiittaili että nyt alkoi erot keskikastiin näyttämään siltä mitä ne talvitestien perusteella pitikin olla. Jospa nyt pysyisi keli kuivana niin nähdään erot aika-ajossa. Mutta jos erot ei tuon suuremmat ole, kauden aikana voi kehitystyöllä hyvinkin saada Force Indiat ja kumppanit vauhdissa kiinni. Luotettavuus toki pitää saada ensin paremmalle tolalle.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
On taas joku seurannut hyvin harjoitukset... :) Ei toi vauhti nyt ihan huonolta näyttänyt, eikä ero edellä olleisiin ollut kuin muutama kymppi. Aika-ajossa Lotus jättää jonku "keskikastin" tallinkii taaksensa ! Sanokaa minun sanoneen :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kovalainen 2sek edellä Virgineitä ja vain 1,9sek jäljessä Massaa joka ajoi Q3:n parhaan ajan, myös pehmeillä kumeilla :thumbup:
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Näyttää lupaavalta !! Tästä Lotuksen on hyvä jatkaa. Kisassa vauhti on sit parempaa vaan ja edellä olevat tallit ajetaan helposti kiinni ;) :thumbup::thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Näyttää lupaavalta !! Tästä Lotuksen on hyvä jatkaa. Kisassa vauhti on sit parempaa vaan ja edellä olevat tallit ajetaan helposti kiinni ;) :thumbup::thumbup:
Kyllä tästä on hyvä jatkaa :) Gascoyne vahvisti BBC:n lähetyksessä hetki sitten että saavat "blown diffuusorin" Barcelonaan, eli siellä pitäis sit olla realistista odottaa taas hieman parempaa viimeistään :)
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Oho, nyt tuli Lotukselta tallin ensimmäinen kunnolla positiivinen tulos. :thumbup:
Ero vanhoihin talleihin vain kymmenyksiä. Nyt kun vaan auto kestäisi kisassa, niin tuolla vauhdilla voisi vähän poikkeuksillisissa olosuhteissa päästä jopa pisteille. :alppu:
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Kovalainen 2sek edellä Virgineitä ja vain 1,9sek jäljessä Massaa joka ajoi Q3:n parhaan ajan, myös pehmeillä kumeilla :thumbup:
Mistä tiedät jo tässä vaiheessa Massan parhaan Q3 ajan? :tongue:

Ei vais, hyvin lotus on nostanut tasoaan :alppu: vielä kun vehkeet kestäis kisassa, niin jostain kisasta saattas tulla piste tai parikin.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
4 sekuntia kärjestä, kai tuota uskaltaa sanoa kehitykseksi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
4 sekuntia kärjestä, kai tuota uskaltaa sanoa kehitykseksi.
Jooh, RB ja McLaren näyttää olevan ihan omassa kastissaa, niihin ero on kaventunut vain vähän.
Mutta muihin talleihin kuten Williamsiin ja FI:hin ja Virginiin yms. on ero muuttunut aika rajusti, ja tässä vaiheessa toki se keskikasti pitää olla tähtäimessä ennen mitään muuta...
(viime vuonna noihinkin tiimeihin alkoi olla se 2sek eroa, ei enää :))
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Jooh, RB ja McLaren näyttää olevan ihan omassa kastissaa, niihin ero on kaventunut vain vähän.
Mutta muihin talleihin kuten Williamsiin ja FI:hin ja Virginiin yms. on ero muuttunut aika rajusti, ja tässä vaiheessa toki se keskikasti pitää olla tähtäimessä ennen mitään muuta...
(viime vuonna noihinkin tiimeihin alkoi olla se 2sek eroa, ei enää :))
Niin ja Lotuksen kisavauhti on ollut testeissäkin parempaa kuin aika-ajovauhti. Huomista kisaa odotellessa....
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Kovalaisella jäi Q2-paikkaan eroa vain puoli sekuntia. Sen verran se KERS taitaa tehdä aika-ajoissa, kun KERSiä käytetään vauhdinottoon juuri ennen nopean kierroksen alkamista ja uudestaan nopean kierroksen aikana. Eli ihan mukava aika-ajo Lotukselta, joka aloittelee vasta toista kauttaan F1-sarjassa -- ja ensimmäistä kautta kokonaan itsesuunnitellulla autolla!

Lotuksella ei tietenkään ole samanlaisia kehitysresursseja kuin isommilla talleilla, mutta toisaalta T128-auto on vielä niin raakile, että siihen voisi odottaa tulevan merkittäviä aerodynamiikka-parannuksia jo tämän kauden mittaan (esim. ahdettu diffuusori). Eikähän sitä KERSin asentamistakaan olla kai ihan täysin varmasti suljettu pois tämän kauden suunnitelmista.

Heikille tuli myös hyvä yksilösuoritus, kun aika-ajospesialisti Jarno jäi huonommaksi jo toisen kerran tällä kaudella. :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kovalaisella jäi Q2-paikkaan eroa vain puoli sekuntia. Sen verran se KERS taitaa tehdä aika-ajoissa, kun KERSiä käytetään vauhdinottoon juuri ennen nopean kierroksen alkamista ja uudestaan nopean kierroksen aikana. Eli ihan mukava aika-ajo Lotukselta, joka aloittelee vasta toista kauttaan F1-sarjassa -- ja ensimmäistä kautta kokonaan itsesuunnitellulla autolla!

Lotuksella ei tietenkään ole samanlaisia kehitysresursseja kuin isommilla talleilla, mutta toisaalta T128-auto on vielä niin raakile, että siihen voisi odottaa tulevan merkittäviä aerodynamiikka-parannuksia jo tämän kauden mittaan (esim. ahdettu diffuusori). Eikähän sitä KERSin asentamistakaan olla kai ihan täysin varmasti suljettu pois tämän kauden suunnitelmista.

Heikille tuli myös hyvä yksilösuoritus, kun aika-ajospesialisti Jarno jäi huonommaksi jo toisen kerran tällä kaudella. :)
Hyvin puettu sanoiksi, tähän on helppo yhtyä :ahem:
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
No, ikä on suhteellinen käsite ja ikäloppuina voi varmaan halutessaan pitää myös näitä AirAsia Team Lotus Driver Development Programin kuljettajia: Alexander Rossi (19), Tanart Sathienthirakul (18), Matt Parry (17), Max Klinkby-Silver (16), Weiron Tan (16), Senna Iriawan (14) ja Daim Hishammudin (13)... melkoista savuverhoa väittää näitä nuoriksi
Missään en kaiketi kiistänyt kyseisen programmen olemassaoloa. Mutta sen käytön savuverhona kaikenkarvaisten maksukuskien ajattamiselle tuomitsin jyrkästi. Jos ollaan kerran niin kauhean sitoutuneita kehittämään nuoria, niin miksi esimerkiksi erinomaiselta markkina-alueelta tulevaa Rossia ei laiteta ajamaan näitä perjantaiharkkoja?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös