Otto Hokkanen
Well-known member
Pirun nopeita kolmosia teillä päin.Hienoa..on Mike Gascoyne rakentanut tähän kauteen Lotukselle F3-tason auton..
Pirun nopeita kolmosia teillä päin.Hienoa..on Mike Gascoyne rakentanut tähän kauteen Lotukselle F3-tason auton..
Lotuksen kannattais lainata Sauberin maksukuskeja, niin talli saattas taistella siellä keskikastissakin, minne talli kuuluis, tällä hetkellä kun tekee HRT:n ja Virginin kanssa tiukkaa.107 prosentin sääntö varmistaa, että Heikki ja Jarno ajavat kaikki kisat. Maksukuskit eivät nimittäin pääsisi kilpailuun mukaan.
Seuraatko ollenkaan harjoituksia? Nyt ero oli valtaisa. Sauberin maksukuskit tosin ovat kelpoja, kuten on autokin.Lotuksen kannattais lainata Sauberin maksukuskeja, niin talli saattas taistella siellä keskikastissakin, minne talli kuuluis, tällä hetkellä kun tekee HRT:n ja Virginin kanssa tiukkaa.
Aijaa... hitsi kun tiimi ei kuskien telemetrioista tajua miten autosta saisi helpolla sekan-pari enempi irti Sauberin kuskeilla.Lotuksen kannattais lainata Sauberin maksukuskeja, niin talli saattas taistella siellä keskikastissakin, minne talli kuuluis, tällä hetkellä kun tekee HRT:n ja Virginin kanssa tiukkaa.
No perjantain harjoitukset ei vielä näyttäneet kovin lupaavilta, mutta lauantaiaamun harjoituksessapa Lotus ei ollutkaan enää kolmea sekuntia Force Indiaa hitaampi, vaan ainoastaan vajaan sekunnin.Se siitä kahdesta sekunnista.
Jep, Gascoynekin näköjään twiittaili että nyt alkoi erot keskikastiin näyttämään siltä mitä ne talvitestien perusteella pitikin olla. Jospa nyt pysyisi keli kuivana niin nähdään erot aika-ajossa. Mutta jos erot ei tuon suuremmat ole, kauden aikana voi kehitystyöllä hyvinkin saada Force Indiat ja kumppanit vauhdissa kiinni. Luotettavuus toki pitää saada ensin paremmalle tolalle.No perjantain harjoitukset ei vielä näyttäneet kovin lupaavilta, mutta lauantaiaamun harjoituksessapa Lotus ei ollutkaan enää kolmea sekuntia Force Indiaa hitaampi, vaan ainoastaan vajaan sekunnin.
Eli ainakin puolitoista sekuntia parantuivat Team Lotuksen ajat kevyesti, kun renkaat saatiin oikeaan lämpötilaan. Jotain tämänsuuntaista ne talvitestitkin ennustelivat. Keskikastin häntäpää ei olisi tämän perusteella tavoittamattoman kaukana, koska edessä on vielä pitkä kausi ja Lotuksen upouudessa T128-autossa on paljon parantamisen varaa.
Vaan tämähän oli vasta harjoitus. Katsotaan nyt kestääkö Lotuksen hyvä kunto aika-ajoon asti, ennen kuin tosissaan innostutaan.![]()
Juu ehdottomasti, varsinkin kun toinen niistä kuskeista ei taistellut edes Mäcillä voitoista...:nope:Lotuksen kuskien avulla Sauber taistelisi voitosta![]()
Kyllä tästä on hyvä jatkaaNäyttää lupaavalta !! Tästä Lotuksen on hyvä jatkaa. Kisassa vauhti on sit parempaa vaan ja edellä olevat tallit ajetaan helposti kiinni:thumbup::thumbup:
Mistä tiedät jo tässä vaiheessa Massan parhaan Q3 ajan? :tongue:Kovalainen 2sek edellä Virgineitä ja vain 1,9sek jäljessä Massaa joka ajoi Q3:n parhaan ajan, myös pehmeillä kumeilla :thumbup:
Kolme sekuntia. Rataolosuhteet ovat eri 1. osiossa verrattuna 3. osioon.4 sekuntia kärjestä, kai tuota uskaltaa sanoa kehitykseksi.
Jooh, RB ja McLaren näyttää olevan ihan omassa kastissaa, niihin ero on kaventunut vain vähän.4 sekuntia kärjestä, kai tuota uskaltaa sanoa kehitykseksi.
Niin ja Lotuksen kisavauhti on ollut testeissäkin parempaa kuin aika-ajovauhti. Huomista kisaa odotellessa....Jooh, RB ja McLaren näyttää olevan ihan omassa kastissaa, niihin ero on kaventunut vain vähän.
Mutta muihin talleihin kuten Williamsiin ja FI:hin ja Virginiin yms. on ero muuttunut aika rajusti, ja tässä vaiheessa toki se keskikasti pitää olla tähtäimessä ennen mitään muuta...
(viime vuonna noihinkin tiimeihin alkoi olla se 2sek eroa, ei enää)
Hyvin puettu sanoiksi, tähän on helppo yhtyä :ahem:Kovalaisella jäi Q2-paikkaan eroa vain puoli sekuntia. Sen verran se KERS taitaa tehdä aika-ajoissa, kun KERSiä käytetään vauhdinottoon juuri ennen nopean kierroksen alkamista ja uudestaan nopean kierroksen aikana. Eli ihan mukava aika-ajo Lotukselta, joka aloittelee vasta toista kauttaan F1-sarjassa -- ja ensimmäistä kautta kokonaan itsesuunnitellulla autolla!
Lotuksella ei tietenkään ole samanlaisia kehitysresursseja kuin isommilla talleilla, mutta toisaalta T128-auto on vielä niin raakile, että siihen voisi odottaa tulevan merkittäviä aerodynamiikka-parannuksia jo tämän kauden mittaan (esim. ahdettu diffuusori). Eikähän sitä KERSin asentamistakaan olla kai ihan täysin varmasti suljettu pois tämän kauden suunnitelmista.
Heikille tuli myös hyvä yksilösuoritus, kun aika-ajospesialisti Jarno jäi huonommaksi jo toisen kerran tällä kaudella.![]()
Missään en kaiketi kiistänyt kyseisen programmen olemassaoloa. Mutta sen käytön savuverhona kaikenkarvaisten maksukuskien ajattamiselle tuomitsin jyrkästi. Jos ollaan kerran niin kauhean sitoutuneita kehittämään nuoria, niin miksi esimerkiksi erinomaiselta markkina-alueelta tulevaa Rossia ei laiteta ajamaan näitä perjantaiharkkoja?No, ikä on suhteellinen käsite ja ikäloppuina voi varmaan halutessaan pitää myös näitä AirAsia Team Lotus Driver Development Programin kuljettajia: Alexander Rossi (19), Tanart Sathienthirakul (18), Matt Parry (17), Max Klinkby-Silver (16), Weiron Tan (16), Senna Iriawan (14) ja Daim Hishammudin (13)... melkoista savuverhoa väittää näitä nuoriksi