Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mutta sen käytön savuverhona kaikenkarvaisten maksukuskien ajattamiselle tuomitsin jyrkästi. Jos ollaan kerran niin kauhean sitoutuneita kehittämään nuoria, niin miksi esimerkiksi erinomaiselta markkina-alueelta tulevaa Rossia ei laiteta ajamaan näitä perjantaiharkkoja?
Niin, entä miksi Red Bull Junior Teamin kuljettajista perjantaisin ajaa juuri Ricciardo, eikä joku nuorempi ja kokemattomampi kaveri? Lienee ihan loogista, että kuljettajaohjelman kokenein/kokeneimmat, lähimmäs F1:stä urallaan ehtineet saavat ajoaikaa Grand Prix -viikonloppuina – heillehän siitä on eniten hyötyä. Nuorten kuljettajien tukemisessa on tavoitteena kouluttaa kuljettajia F1-sarjaan ja viimeisenä etappina kisakuskiksi on testikuskin hommat. Nykyisten testirajoitusten aikana se tarkoittaa perjantaiharjoitusten ajamista.

Miten ihmeessä voit tuomita maksukuljettajat, mutta kannattaa kuljettajien arvottamista kokemuksen sijaan markkina-arvon perusteella? Rossin valitseminen harjoituskuljettajaksi ohi GP2-kuljettajien pelkästään kotimaansa laajojen markkinoiden takiahan nimen omaan palvelisi tallin taloudellisia, eikä kuljettajaohjelman urheilullisia tavoitteita.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Mutta sen käytön savuverhona kaikenkarvaisten maksukuskien ajattamiselle tuomitsin jyrkästi.
Bisnestähän fykkösissä ollaan tekemässä ja jos joku kuski siitä tukijoineen haluaa maksaa, että perjantaisin saavat ajaa, niin mitäs pahaa siinä on, pitäiskö rahapulassa olevien tallien sitten ajattaa toisena kisakuskina hessun tilalla rahaa tuovaa kuljettajaa, tyyliin Williams Renault?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Bisnestähän fykkösissä ollaan tekemässä ja jos joku kuski siitä tukijoineen haluaa maksaa, että perjantaisin saavat ajaa, niin mitäs pahaa siinä on, pitäiskö rahapulassa olevien tallien sitten ajattaa toisena kisakuskina hessun tilalla rahaa tuovaa kuljettajaa, tyyliin Williams Renault?
Remmi kyllä hieman aikaa rivasi tyhjää, mutta tajusin lopulta.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Remmi kyllä hieman aikaa rivasi tyhjää, mutta tajusin lopulta.
Joo, arvasin että niitten välistä puuttuvaan pilkkuun tai ja sanaan joku takertuu, enkä viittiny alkaa editoimaan, ku halusin nähä, et kuka ehtii ensin :tongue:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Miksei herra berra ole tänään kirjoitellut mitään?
Johan sen taas arvas, että vielä toisenkin kisan vapaiden harkkojen jälkeen pitää olla tuuttaamassa paniikkia peliin. Ai niin ja haukkumaan epäonnistumiseks. Niin suomalaista, niin....

On kyllä todella onnetonta nysväämistä tuon Team Lotuksen touhu, mistään ei tule mitään. Jos pieninkään mahdollisuus Kovalaisella Ferrarille ni heti pakkaamaan kimpsut ja kampsut...Ei Lotuksella kannata vanheta!
..miten se on mahdollista ettei Mike Gascoine saa aikaiseksi minkäänlaista kehitystä. Taitaa olla aika kyvytön heppu. Täysin samanlaista nysväämistä kuin viimevuonna. Olen varma että on Heikin viimeinen kausi Lotuksella.
Hienoa..on Mike Gascoyne rakentanut tähän kauteen Lotukselle F3-tason auton..
Lopputuloksena aika-ajo jossa molemmat autot vain kymmenyksien päässä vanhoista talleista sekä Q2 paikasta! Että sillälailla! :thumbup:

Erohan muuten periaatteessa olis sitä KERSsin luokkaa ollut tänään aika-ajoissa....
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Tavoitteena Malesiassa taytyy olla Maldonadon paihittaminen ajamalla!

Go Heikki, Go Trulli!
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Pahaa pelkään että kisa päättyy keskeytykseen. Luotettavuus kun tuntuu olevan umpisurkeaa.
Tässä vaiheessa valitsisin kyllä mieluusti kamppailut vanhojen tallien autoja vastaan + keskeytyksen viimekautisten ajelujen sijaan.
Olettaen tietysti että luotettavuus kauden edetessä paranisi.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Nyt, kun vauhdillisesti tuli ihan hyvä kisa, niin täällä on yllättävän hiljaista. Ei ilmeisesti vali vali itku-parku tyypeillä ole mitään sanottaa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Nyt, kun vauhdillisesti tuli ihan hyvä kisa, niin täällä on yllättävän hiljaista. Ei ilmeisesti vali vali itku-parku tyypeillä ole mitään sanottaa.
Luotettavuuskin kohtalaista, koska Kovalainen selviytyi maaliin! Täytyy nostaa Fernandesille hattua, että on rakentanut tiimi 18 kk:ssa taistelemaan lähes pistesijoista. Siis ei kovin kaukana enää vauhdillisesti sijoista 8 -15.
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Pieni huomio minkä olet tehnyt parista ensinmäisestä kisasta. Aluksi luulin kyseisen ilmiön johtuvan vain rellun(musta auto) erikoisesta pakoputkistosta mutta sama on havaittavissa Lotuksella ja Redbullilla. Siis todella "rätisevä" pakoääni. Sama ei ollut mielestäni viimekaudella havaittavissa Renault moottorisissa autoissa
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Vetikö Kovalainen Maldonadon ohi ihan ajamalla Malesiassa 8:lla kierroksella?

Kierrosta myöhemmin Maldonado oli sitten jo "OUT" tv-grafiikoiden mukaan.

Ruudusta sain oikeastaan seurattua vain Hamiltonia ja Alonsoa... Heikkoa oli ohjaus minun makuuni.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Vetikö Kovalainen Maldonadon ohi ihan ajamalla Malesiassa 8:lla kierroksella?

Kierrosta myöhemmin Maldonado oli sitten jo "OUT" tv-grafiikoiden mukaan.

Ruudusta sain oikeastaan seurattua vain Hamiltonia ja Alonsoa... Heikkoa oli ohjaus minun makuuni.
Ohjaus oli kyllä luokatonta!

Mutta ei Heikki tainnut ajamalla ottaa eroa kiinni. Sehän oli 5s luokkaa kunnes Maldonadolle tuli ongelmia.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Lotuksen taktiikka

Kuka Lotuksella laatii taktiikat?

Olisiko Heikki ollut nopeammin maalissa jos olisi ollut kolmen tai neljän pysähdyksen taktiikka. Onko joku katsellut ja arvioinut kierrosaikoja.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13757
Ohjaus oli kyllä luokatonta!

Mutta ei Heikki tainnut ajamalla ottaa eroa kiinni. Sehän oli 5s luokkaa kunnes Maldonadolle tuli ongelmia.
Eikös Heikki ajanut ihan Maldonadon perässä kunnes 5 sekunnin ero oli tämän keskeytyksen jälkeen Pereziin...
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Sijoitus 15 yli kierroksen kärjelle jäänneenä ja toinen auto keskeyttänyt. Kyllä antaa katetta minun aikaisemmille viesteille. Lähtöruutu 19 ja sijoitus 15 ja kuinka monta keskeyttänyttä kisassa. Lotuksen sijoitus parani vain keskeyttäneitten myötä.

Miksei herra berra ole tänään kirjoitellut mitään?
Johan sen taas arvas, että vielä toisenkin kisan vapaiden harkkojen jälkeen pitää olla tuuttaamassa paniikkia peliin. Ai niin ja haukkumaan epäonnistumiseks. Niin suomalaista, niin....





Lopputuloksena aika-ajo jossa molemmat autot vain kymmenyksien päässä vanhoista talleista sekä Q2 paikasta! Että sillälailla! :thumbup:

Erohan muuten periaatteessa olis sitä KERSsin luokkaa ollut tänään aika-ajoissa....
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Nyt, kun vauhdillisesti tuli ihan hyvä kisa, niin täällä on yllättävän hiljaista. Ei ilmeisesti vali vali itku-parku tyypeillä ole mitään sanottaa.
Toinen keskeytti ja toinen oli 15. Turha tässä on sen kummemmin juhlia vaikka vauhti hieman parempaa olikin.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Heh heh...
Sijoitus 15 yli kierroksen kärjelle jäänneenä ja toinen auto keskeyttänyt. Kyllä antaa katetta minun aikaisemmille viesteille. Lähtöruutu 19 ja sijoitus 15 ja kuinka monta keskeyttänyttä kisassa. Lotuksen sijoitus parani vain keskeyttäneitten myötä.
Sinunkin pääitkun aiheesi on varmasti enimmäkseen ollut vauhdin puute. Nyt sitä oli aika-ajoissa samalla sekuntiluvulle "vanhojen" kanssa ja kisassakin kierrosajat olivat samaa tasoa. Parhaiden kierrosten vertailussa jäi toinen Toro Rosso rehdisti ajamalla jopa Heikin taakse!

Kierroksen kärjelle jäi myös Rosberg Mersullaan. ;)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Pieni huomio minkä olet tehnyt parista ensinmäisestä kisasta. Aluksi luulin kyseisen ilmiön johtuvan vain rellun(musta auto) erikoisesta pakoputkistosta mutta sama on havaittavissa Lotuksella ja Redbullilla. Siis todella "rätisevä" pakoääni. Sama ei ollut mielestäni viimekaudella havaittavissa Renault moottorisissa autoissa
Ettei tämä vain liittyisi siihen, että Renun koneella voidaan polttaa bensaa pakosarjassa jatkuvan pakokaasuvirtauksen aikaan saamiseksi? Näin ainakin siis Renun ja RB:n tapauksessa. En tiedä käyttääkö myös Lotus samaa tekniikkaa...riippuu varmaan myös heidän pakoputki-diffu yhdistelmästä. En tiedä joko Lotuksella on ahdettu diffu käytössä siis...
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Eikös Heikki ajanut ihan Maldonadon perässä kunnes 5 sekunnin ero oli tämän keskeytyksen jälkeen Pereziin...
Jep, Heikki pysyi sekunnin sisällä Maldonadosta, 5 s oli sitten Pereziin kun pääsi ohi. Ohitus Maldonadosta:



Maldonadolla oli ilmeisesti jotain konehäikkää kierrokselta 3 alkaen, ja kierroksella 8 piti viimein kaartaa varikolle. Heikki alkoi sitten ottamaan Pereziä kiinni muutaman kymmenys per kierros, Trulli oli 2 s jäljessä. Sitten Webber tuli kierroksella 12 varikolta Lotuksien perään, ja alkoi ohitella letkaa. Kierroksella 15 Massakin tuli varikolta sekoittamaan pakkaa, ja Perez pääsi Rosbergista ohi, joten järjestys oli:

Webber-Perez-Massa-Rosberg-Kovalainen, Heikki sekunnin päässä Nicosta.

Kierroksella 16 Rosberg ja Kovalainen menivät peräkkäin varikolle, ja Lotuksella oli ilmeisesti huono stoppi jossa Heikki menetti 4 s Rosbergille, ja D'Ambrosiokin kerkesi eteen. D'Ambrosio kaarsi sitten pian varikolle, mutta tilalle tuli varikolta Alguersuari ja Sutil.

Sutilin ja kumppaneiden kyydistä Heikki alkoi sitten jäämään, liekö oli eri rengastaktiikat? Ainakin Heikin ajat stopin jälkeen olivat huonoja, mutta paranivat siitä kotvan kuluttua ja alkoi pysymään taas letkan kyydissä, ja välillä sai jopa muita kiinni.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös