Porttilan Laki
Well-known member
- Liittynyt
- 27.2.2006
- Viestit
- 555
Chandhokin vertaaminen Iden, Yoongin tai Belmondon tasoisiin kuljettajiin on aika helvetin iso loukkaus. Toisaalta Yoong on ihan hyvin ajanut esim. A1:ssä F1:sten jälkeen.
Tolla ajattelutavalla kaikki Formuloissa olleet aivan erinomaisia kuskeja, kun taas naapurin Jokke ei välttämättä formuloissa pärjäisi, mutta vetää Sierralla mökille helvetin kovaa.Se, että Yoong ajeli Minardilla, eikä voinut suorituksillaan kaluston takia häikäistä, ei tee miehestä kädetöntä, vai onko 7-sija Minardilla maalissa huono suoritus.
Etenkin kun seuraa miehen uraa fykkösten jälkeen, otteet A1Gp:ssä olivat jo tasaväkisellä kalustolla jopa ihan hyviä.
Ide nyt ei niin todellakaan fykkösissä häikäissyt, mutta kalustokaan ei todellakaan ollut kilpailukykyistä... mutta otteet nipponeissa ei niin huonoja kuitenkaan ollut, eli rattimies lopulta kuitenkin kyseessä.
Pitää ottaa huomioon, että siellä A1Gp:ssä ei ole oikeita rattimiehiä, kun ne ajaa F1:siä. Tottakai on helpompaa pärjätä sarjassa, josta puuttuu ne "top level" kuskit.Etenkin kun seuraa miehen uraa fykkösten jälkeen, otteet A1Gp:ssä olivat jo tasaväkisellä kalustolla jopa ihan hyviä.
Adrian Sutil, Nico Hülkenberg, Narain Karthikeyan, Jos Verstappen, Sebastien Buemi, Scott Speed.. Ei mun mielestä "top level", mutta ei noi mun mielestä ainakaan mitään kädettömiäkään kuskia ole.Pitää ottaa huomioon, että siellä A1Gp:ssä ei ole oikeita rattimiehiä, kun ne ajaa F1:siä. Tottakai on helpompaa pärjätä sarjassa, josta puuttuu ne "top level" kuskit.
Toisaalta Ricciardo oli viime kisassa muutaman kierroksen Liuzzin perässä, mutta nyt paljon vähemmän (kunnes Liuzzi keskeytti). Eli ei sitä nyt ihan ekassa kisassa voi olla ihan t-kaverin perässä kiinni. Jos sanotaan nyt kolmen kisan jälkeen on yhtä hukassa, niin sitten voi sanoa ettei ole rattimiehiä.Eipä ollu hääppönen kisa Chandhokilta, tuli vähän mieleen Badoer Massan saappaissa aikoinaan. Jäi keltanokka Ricciardostakin kierroksella vaikka Ricciardo ajoi sysipaskalla HRT:llä.
Voi olla että ajaa vielä Intiassa, mutta mitä sen jälkeen? Ei tule ikävä, kiitos ja näkemiin.
Tämä tapahtui:Chandhokille tapahtui jotakin siinä kymmennen kiekan kohdalla. Pitkä varikkostoppi ainakin tuli, oli siinä vaiheessa minuutin kaikkia muita perässä. TV-kuvissa ei tapausta näkynyt.
Onko tämä tekosyy surkealle suoritukselle? Harvemminpa noilla vehkeillä yli 10 kierrosta kerrallaan testeissä ajellaan, vaikka kuljettaja itse kykenisi auton pidempään radalla pitämään. Kuluneemmista renkaista varmasti on kokemusta.Chandhok sanoi Brundlen gridwalkissa, ettei ennen kisaa ole kertaakaan ajanut Pirelleillä kymmentä kierrosta pitempään yhteen kyytiin.
Herää kysymys, että olisiko kannattanut ajattaa stinttisimulaatiota harjoituksissa Nyrrellä.Kuluneemmista Pirelleistä? Chandhokin ainoat kierrokset Pirelleillä ennen viikonloppua olivat ne, mitä hän sai kasaan Siverstonen harjoituksissa.
Ei. Renkaat saa toimintalämpöön parissa kierroksessa, eikä pidemmälle vetäminen oikein palvele mitään. Radiosta kyllä kerrotaan sitten, jos pitäis ajaa hellemmin renkaiden kannalta. Säätöhommien kannalta parempi tehdä lyhyitä vetoja.Herää kysymys, että olisiko kannattanut ajattaa stinttisimulaatiota harjoituksissa Nyrrellä.
Eikö hän sitten testannut talvella yhtään? Ainakin piti testata, ja olen muistelevinani pyörineen jossain ulosajoalueilla...Kuluneemmista Pirelleistä? Chandhokin ainoat kierrokset Pirelleillä ennen viikonloppua olivat ne, mitä hän sai kasaan Siverstonen harjoituksissa.
No miksi sitten vähä valitteli ettei ole kokemusta. Kyllähän nyt on todellakin eri asia ajatko pari kierrosta vai 8. Renkaiden lämmöt voivat myös nousta liian korkeiksi jos riuhtoo liaan kovaa. Kovalainenkin on tehnyt pitkiä vetoja juurikin sen vuoksi kuinka renkaat kestävät.Ei. Renkaat saa toimintalämpöön parissa kierroksessa, eikä pidemmälle vetäminen oikein palvele mitään. Radiosta kyllä kerrotaan sitten, jos pitäis ajaa hellemmin renkaiden kannalta. Säätöhommien kannalta parempi tehdä lyhyitä vetoja.
Eikö hän sitten testannut talvella yhtään? Ainakin piti testata, ja olen muistelevinani pyörineen jossain ulosajoalueilla...
Karun liittyi Lotukselle maaliskuun lopulla, eli hieman ennen Melbournen avauskisaa.Olikos Karunilla edes sopimusta talvella? Muistaakseni liittyi Team Lotukselle vähän ennen kauden alkua ja myös auton kehitystyötä tehtiin Trullin ja Kovalaisen voimin.
Ei testannut eikä pitänyt testata, sopimus julkistettiin juuri Melbournen alla. Tarkoitus on ollut, että Chandhok saisi kokemusta harjoituksissa, mutta Australiassa kierrokset jäivät nolliin oman virheen vuoksi. Sen jälkeen auto taas on aina hajonnut kun olisi Karunin vuoro.Eikö hän sitten testannut talvella yhtään? Ainakin piti testata, ja olen muistelevinani pyörineen jossain ulosajoalueilla...
Kyllä piti testata, mutten ole aivan varma että testasiko lopulta yhtäkään päivää.Ei testannut eikä pitänyt testata, sopimus julkistettiin juuri Melbournen alla. Tarkoitus on ollut, että Chandhok saisi kokemusta harjoituksissa, mutta Australiassa kierrokset jäivät nolliin oman virheen vuoksi. Sen jälkeen auto taas on aina hajonnut kun olisi Karunin vuoro.
Muistaakseni tämä oli jonkun sortin ankka, joka peruttiin jokseenkin yhtä nopeasti kuin julkaistiin. Lotus kyllä käytti varakuskejaan testeissä, Teixeira, Razia ja Valsecchi ajoivat kaikki puoli päivää.Kyllä piti testata, mutten ole aivan varma että testasiko lopulta yhtäkään päivää.
http://paultan.org/2011/02/10/karun-chandhok-tests-with-team-lotus-eyes-reserve-seat/
Ei ole tekosyy, eikä ollut sellaiseksi tarkoitettukaan.Onko tämä tekosyy surkealle suoritukselle? Harvemminpa noilla vehkeillä yli 10 kierrosta kerrallaan testeissä ajellaan, vaikka kuljettaja itse kykenisi auton pidempään radalla pitämään. Kuluneemmista renkaista varmasti on kokemusta.
Mutta ei lue vielä missään muualla, WTF?No words...Jarno will not race in Hungary too. Lotus decided to put Karun Chandhok to race in Hockenheim and Hungaroring. Just bad news...