Tiedän olevani vihattu kirjoittaja tällä foorumilla, mutta kun se tuntuu olevan niin ...tun vaikeaa joillekin ymmärtää miksen hyväksy malesialaisena kilpailevaa Team Lotusta, niin otetaanpa yksi esimerkki myös urheilun maailmasta. Hyväsyisitteko te tai kukaan muukaaan tällaista yhdistelmää:
Se ei mua haittaa ettet hyväksy Team Lotusta, se mua kyllä taas ahittaa ettet tajua tosiasioita, eli esim. sitä että MOLEMMAT tahot ovat jokatapauksessa Malesialaisten omistuksessa ja MOLEMPIEN päämajat ovat Englannissa.
Se kumman lipun alla monikansallisessa sarjassa ajetaan ei enää nykypäivänä ole oikeastaan minkäänlainen ihme/häväistys, nuo kansallisuudet hävis kuitenkin niin tehokkaasti jo 80-luvulla viimeistään
(kun isot valmistajat kaikkos F1-luokasta, ei pelkästään Lotus siis)
-Miksei tämä muka kävisi päinsä? Onhan Manun omistaja nyk.
jenkkiläinen Malcolm Glazer.
*Ai siksikö ei käy, että seuran kotikaupunki on edelleen Iso-Britanniassa?
-Onhan Fernandesinkin Team Lotuksen päämaja Northfolkissa, Englannissa.
*Perinteet velvoittavat.
-No eivät tunnu velvoittavan Tonyakaan! Rule Malaysia! Jenkki-Manu rules! :alppu:
Niin, edelleen kuten tuossa on todettu niin USA:n lisenssillä pelaava joukkue ei tod.näk. tule koskaan pääsemään osallistumaan Valioliigaan. Piste.
F1-luokassa taas osallistujamaalla ei ole mitään merkitystä. Piste.
Nyt kun jaksat taas avautua, niin kerroppa mielipitees:
- kuinka "Brittiläinen" Renault ei nyt sitten kuitenkaan viljele sitä Brittilippua autonsa kyljessä, vaikka se oli yks tehokkaimmista puolustuksista vielä silloin kun R30 esiteltiin JPS-värityksellä?
- kun ei tunnu Renaultin kuskitkaan olevan sillä mielellä että ajaisivat Lotusta, niin miksi fanienkaan pitäisi?
- mikset kutsu Renaultia Ladaksi? Sehän on ihan yhtälailla sponsori tallissa kuin Lotuskin. Tai vaikka Lotus-Lada?
Miksi ihmeessä sun mielestä on hyvä arvostaa korkeammalle Malesialaisten omistaman yrityksen sponsorointi kuin Malesialaisten omistaman firman yrtys herättää Lotuksen F1-talli henkiin, vaalien vielä suhteellisen hyvin sen omistajan perintöä?
(Tonyhan olisi voinut tehdä monta asiaa erilailla, siirtää päämajan Malesiaan ja olla oikeasti Malesialainen tiimi mutta silti käyttää TL:n logoa koska on sen ostanut)
Henk.Koht. mua ei haittaa se että joku tykkää enemmän Lotus-Renaultista, mutta se hieman ihemtyttää kun puolustus on perustettu sille linjalle että
"no Uusi-Seelantihan kuuluu Commonwealthiin, se tekee McLarenista Brittiläisen mutta Team Lotusta ei saa Brittiä millään kun on Malesialainen!"
(ja sääli vielä sinänsä senkin kautta että U-S alkoi irtaantumaan 100v. Malesiaa aiemmin UK:sta
)
Täytyy vielä sanoa se, että ei tuo Lotuksen brittiläisyys GL:llekään tunnu mikään sydämen asia olevan. Halutessaan he olisivat voineet viime kaudella määrätä LR:n käyttämään brittilisenssiä. Toki, itsekin näkisin TL:n mieluummin brittitallina, kuten edellinen TL oli, mutta mikään kynnyskysymys se ei minulle ole.
Jep, samaa mieltä. Olisi hienoa jos TL olisi Brittilisenssin alla, mutta ei todellakaan ole nykypäivänä mikään kynnyskysymys itselle.