Lotus-nimikiista

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24276
Sijainti
lappeen Ranta
Tämä keskustelu ei etene yhtään mihinkään.
Tämä olikin tosin jo tiedossa viimeistään sivulla 1.
Juuri näin.

Aika lapselliselta tuntuu touhu olevan noinkin rahakkaassa ja ammattimaisessa ympäristössä kuin F1. Luulis ainakin jotain lainopillisesti pitäviä sopimuksia tehdyn eri tahojen kesken. Ettei mitään: "Juu, käyttäkää vaan nimeä, sovitaan sit joskus jotain tarkempaa ja sileen!" No, noista sopimuksista ne taitaa oikeudessa vääntää ja täällä foorumilla sitten sen mukaan kuka tykkää mistäkin tallipäälliköstä ja tämän karismasta.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Eipäs nyt unohdeta, että toi se yhden erittäin pidetyn ja karismaattisen hepun myös tiimin johtoon.
Dato' Syed Zainal Abidin Bin Syed Mohamed Tahir on kieltämättä varsin karismaattinen.
Lotuksen F1-tiimi oli viime vuonna MM-sarjan viides.
Lotuksen talli oli kymmenes.
GP2-keskustelussa puolestaan paheksuttiin sitä, että Lotus Engineering tarjoaa ARTille ja KV Racingille teknistä apua insinöörien muodossa, joten eipä kelvannut sekään Lotuksen tarjoama vaihtoehto.
Ei kai sitä kukaan ole paheksunut? Se, ettei kukaan usko hetkeäkään Lotuksen tarjoavan (tai edes pystyvän tarjoamaan) yhdelle Euroopan menestyneimmistä formulatalleista mitään muuta kuin rahaa luokassa, jossa autoihin ei saa tehdä mitään muutoksia, ei tarkoita, että mainospuheissa olisi mitään paheksuttavaa. Kun millään tavoin autoteollisuuteen (tai oikeastaan mihin tahansa teknologialaan) liittyvä yritys solmii sponsorisopimuksen kilpa-autotallin kanssa, kerrotaan virallisissa tiedotteissa lähes poikkeuksetta tiiviistä, molempia osapuolia hyödyttävästä yhteistyöstä, johon kuuluu apua ties missä muodossa. Todellisuudessa merkittävimmät siirrot kuitenkin tapahtuvat yleensä – ja erittäin todennäköisesti myös ART:n ja Group Lotuksen tapauksessa – rahan ja mainosarvon muodossa.
Noista rahantuomisista sen verran, että kumpi mahtaa tuoda sitä Renaultille enemmän, Lotus vai Lada?
Lotus. Ladan mainoksia ei maksa AvtoVAZ, vaan massi tulee Rostehnologiilta (eli käytännössä valtiolta). Sitä, maksaako Proton vai Rostehnologii enemmän, en tiedä (veikkaan kuitenkin Protonia).
Esiintyykö Lada tiimin ja sitä pyörittävän yrityksen nimessä? Ei esiinny, he ovat vain samanlainen sponsori kuin Infiniti Red Bull Racingin kyljissä.
Infiniti on kuulemma enemmän kuin sponsori. Sopimukseen kuuluu myös teknistä apua insinöörien muodossa. Infiniti ja Red Bull Technology tekevät yhteistyötä hybridivoimalinjojen (KERS) saralla.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Baharin ja CARTerin logiikan mukaan "aidolle Lotukselle" kuuluu niin Team Lotuksen, Renaultin kuin myös tätä edeltävien tiimien (Benetton ja Toleman) maine ja mammona. :rolleyes::D
Kuulukos tälle uudelle "Lotukselle" myös Toro Rosson voitto Italiassa 200x? Voisi kenties Red Bullinkin mestaruuden omistaa, olihan koneena Renault. Bahar kun omistaa niidenkin menestykset, ainakin omasta ja Carterin mielestä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tämä keskustelu ei etene yhtään mihinkään.
Tämä olikin tosin jo tiedossa viimeistään sivulla 1.
Mihin se ylipäätään voisi edetä, koska tahot, jotka edustavat 50% osallistuvista näkökannoista ovat jo keskustelun aluksi upottaneet saappaansa kohtaan, joka heidän kartoissaan on merkitty tekstillä totuus.

Muiden tahojen esittämät argumentit on tällöin helppo ohittaa, koska *värilasit*, *tyhmyys*, *"Chapmanin Lotus"* ilman, että "totuus" kärsii. Ainoa mitkä kärsivät ovat keskustelu ja muiden keskustelijoiden verenpaine.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Mutta jos myyt oikeudet nimen käyttöön, niin ei silloin saa enää käyttää sitä nimeä samaan tarkoitukseen. Tähän ei voi vaikuttaa edes se, että on omistanut nimen muualla 50-luvulta saakka. PISTE.
Jotta keskustelu etenisi, niin sinulla on tietenkin esittää todisteet tälle. Ennen kuin näen todisteet, että asia on kuten esität, pidän sitä, noh perättömänä. :rolleyes:
F1-fani82 sanoi:
Mitä, eikös Lotus ollut viime kaudella kymmenes?
Ei. Lotus ei ollut viime vuonna mukana ykkösissä. 1Malaysia Racing Team, joka kilpaili Lotukselta vuokratulla Lotus Racing-brändillä oli kymmenes. Lotus oli kyseisen tiimin kanssa paljon vähemmän tekemisissä kuin se nyt on GENIIn ja Renault'n kanssa Enstonen F1-tallissa.
Toisekseen, GL:llä ei ole tiimiä kaudella 2011, koska minun käsitykseni mukaan he eivät omista mitään...
Aika omituinen kommentti. Group Lotuksen nykyinen toimitusjohtaja on johtotehtäviss yrityksessä, joka kantaa Lotuksen nimeä ja jolla on F1-tiimi, jonka nimessä myös on GL:n omistama tuotemerkki. Kylle se enemmän GL:n tiimi ainakin on kuin Renault'n tai Ladan.
Kuten itsekin toteat, Red Bull osti Jaguaarin. Ei lyönyt härkää kissan päälle pelkillä sponsoritarroilla.
Ei, mutta eihän Lotuskaan niin toimi. Ehkä auttaisi, jos avaisimme hieman sitä mitä Red Bull oikein osti? Olemassaolleen ja toimivan F1-tiimin? Sana- ja vaikutusvaltaa kyseisestä organisaatiosta? Taloudellista ja tulosvastuuta kyseisestä toiminnasta?

Lotukselle Fernandesin temppujen jälkeen ehdottomasti tärkein asia ykkösissä on keskimmäinen ja sen he toteuttivat ensimmäisenä. Heillä on optio ottaa GENIIltä lisää vastuuta tiimistä myöhemmin, mutta jos tallin osake-enemmistön nykyisin omistava on tyytyväinen siihen, että talli on nykyiselläkin järjestelyllä nimetty Lotuksen mukaan, niin minusta on perin outoa että täysin ulkopuoliset tyypit hankaavat kaikilla voimillaan sitä vastaan ja sanovat ettei se riitä. :D
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Jotta keskustelu etenisi, niin sinulla on tietenkin esittää todisteet tälle. Ennen kuin näen todisteet, että asia on kuten esität, pidän sitä, noh perättömänä. :rolleyes:
Ei. Lotus ei ollut viime vuonna mukana ykkösissä. 1Malaysia Racing Team, joka kilpaili Lotukselta vuokratulla Lotus Racing-brändillä oli kymmenes. Lotus oli kyseisen tiimin kanssa paljon vähemmän tekemisissä kuin se nyt on GENIIn ja Renault'n kanssa Enstonen F1-tallissa.
Aika omituinen kommentti. Group Lotuksen nykyinen toimitusjohtaja on johtotehtäviss yrityksessä, joka kantaa Lotuksen nimeä ja jolla on F1-tiimi, jonka nimessä myös on GL:n omistama tuotemerkki. Kylle se enemmän GL:n tiimi ainakin on kuin Renault'n tai Ladan.
Ei, mutta eihän Lotuskaan niin toimi. Ehkä auttaisi, jos avaisimme hieman sitä mitä Red Bull oikein osti? Olemassaolleen ja toimivan F1-tiimin? Sana- ja vaikutusvaltaa kyseisestä organisaatiosta? Taloudellista ja tulosvastuuta kyseisestä toiminnasta?

Lotukselle Fernandesin temppujen jälkeen ehdottomasti tärkein asia ykkösissä on keskimmäinen ja sen he toteuttivat ensimmäisenä. Heillä on optio ottaa GENIIltä lisää vastuuta tiimistä myöhemmin, mutta jos tallin osake-enemmistön nykyisin omistava on tyytyväinen siihen, että talli on nykyiselläkin järjestelyllä nimetty Lotuksen mukaan, niin minusta on perin outoa että täysin ulkopuoliset tyypit hankaavat kaikilla voimillaan sitä vastaan ja sanovat ettei se riitä. :D
Lotus Racing oli kymmenes. Turhaan sinä iniset siitä, mikä oli taustayhtiön nimi. Jokatapauksessa ensi kaudella on lotus mukana, TEAM LOTUS. Turha tästä on kiistellä, sinun mielestä myymää omaisuutta voi varastaa takaisin, koska varastajana toimii varastetun tavaran perustajana, tässä tapauksessa "legendaarinen" Chäperman. Hei, mehän suomalaiset voidaan perustaa uusi NOKIA. Koska me ollaan se perustettu, miksei voida varastaa oikeudet nykyiseltä Nokialta?

Niin ja kyllä Red Bull on luonut aivan oman kulttuurin talliin. Oikeastaan Newey muistuttaa vanhaa tallia siitä. Kuljettajista lähtien perusta on omaa Red Bullia. GL ei edes saa päättää kuljettajia. Siinä tapauksessa ykköskuljettajana tällä kaudella ajaisi GL:n lupaava tähtimies FAUZY!
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
IWE sanoi:
Baharin ja CARTerin logiikan mukaan "aidolle Lotukselle" kuuluu niin Team Lotuksen, Renaultin kuin myös tätä edeltävien tiimien (Benetton ja Toleman) maine ja mammona.
Kuulukos tälle uudelle "Lotukselle" myös Toro Rosson voitto Italiassa 200x? Voisi kenties Red Bullinkin mestaruuden omistaa, olihan koneena Renault. Bahar kun omistaa niidenkin menestykset, ainakin omasta ja Carterin mielestä.
Hienoa, että täällä saa edelleenkin laittaa sanoja toisen suuhun ja esittää perättömiä väitteitä. :alppu:

Onneksi tätä keskustelua eivät moderaattorit seuraa aktiivisesti...
Otto Hokkanen sanoi:
Ei kai sitä kukaan ole paheksunut? Se, ettei kukaan usko hetkeäkään Lotuksen tarjoavan (tai edes pystyvän tarjoamaan) yhdelle Euroopan menestyneimmistä formulatalleista mitään muuta kuin rahaa luokassa, jossa autoihin ei saa tehdä mitään muutoksia, ei tarkoita, että mainospuheissa olisi mitään paheksuttavaa. Kun millään tavoin autoteollisuuteen (tai oikeastaan mihin tahansa teknologialaan) liittyvä yritys solmii sponsorisopimuksen kilpa-autotallin kanssa, kerrotaan virallisissa tiedotteissa lähes poikkeuksetta tiiviistä, molempia osapuolia hyödyttävästä yhteistyöstä, johon kuuluu apua ties missä muodossa. Todellisuudessa merkittävimmät siirrot kuitenkin tapahtuvat yleensä – ja erittäin todennäköisesti myös ART:n ja Group Lotuksen tapauksessa – rahan ja mainosarvon muodossa.
ARTin kohdalla minulla ei ole tarkempaa tietoa tai lähteitä, joten varmaksi voin puhua vain Lotuksen tukemasta toisesta formulatiimistä. Tiedän varmaksi, että Lotus lähetti Amerikkaan neljä insinööriä auttamaan KV Racingia ja sen olleen merkittävin Lotuksen tarjoama panos yhteistyölleen tiimin kanssa.
Infiniti on kuulemma enemmän kuin sponsori. Sopimukseen kuuluu myös teknistä apua insinöörien muodossa. Infiniti ja Red Bull Technology tekevät yhteistyötä hybridivoimalinjojen (KERS) saralla.
Tässäkin yhteydessä näemme, että autonvalmistajien mukanaolo ykkösissä on siis muuttumassa. Mikäli tällaisesta yhteistyöstä kasvaa jotain suurta, Lotus voi sanoa olleensa jälleen yhdessä asiassa edelläkävijöiden joukossa.
FW08 sanoi:
Muiden tahojen esittämät argumentit on tällöin helppo ohittaa, koska *värilasit*, *tyhmyys*, *"Chapmanin Lotus"* ilman, että "totuus" kärsii.
Totuus harvemmin palaa tulitikun liekissä. Ne kenen verenpaine on tästä keskustelusta kärsinyt, voivat minun puolestani mennä aivan itseensä. Jos ei ole mitään konkreettista esittää, niin turha tyhjästä on tulla mankumaan. Mistä tulikin mieleeni:
Canukki sanoi:
Mutta jos myyt oikeudet nimen käyttöön, niin ei silloin saa enää käyttää sitä nimeä samaan tarkoitukseen. Tähän ei voi vaikuttaa edes se, että on omistanut nimen muualla 50-luvulta saakka. PISTE.
Sinulla on tietenkin esittää jotain konkreettista siitä, että Lotus olisi myynyt oikeudet nimensä käyttöön ja/tai ettei se nykyään enää omistaisi Lotus-merkkisien autojen oikeuksia? En ole tätä tukevaan todisteeseen vieläkään törmännyt ja kunnes sellainen esitetään, suonette anteeksi, jos ohitan tämän argumentin helposti. :cool:
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Eipä ole kuulunut mitään uutta tältä rintamalta vähään aikaa, vaikka kauden alku lähestyy. Alunperin kausi olisi jo alkanut. Eikös eräät tahot väittäneet, että tuskin kausi alkaa kahdella "Lotuksella"? Nyt näyttää kyllä siltä että ainakin kauden alussa on kaksi "Lotusta". Mielenkiintoista nähdä millä nimillä näitä tullaan käytännössä kutsumaan mm. tv-kommentaattorien ja toimittajien toimesta. Itse tietysti käyttäisin yksinkertaisesti nimiä Lotus ja Renault näistä talleista ja niiden autoista, mutta toiset tahot varmaankin haluavat käyttää hieman eri nimityksiä.
Kansan ja tod. näk. myös toimittajien suussa tallit tulevat melko varmasti kulkemaan rungonnimillä, ainakin niin pitkään kun TL on mukana, ilman TL:ää kansa saattaisi alkaa kutsua Renault-runkoa käyttävää tallia Lotus Renaultiksi, kun sekaantumisen vaaraa ei olisi.

http://www.formula1.com/teams_and_drivers/teams/6/

Kausi olisi alkanut jo, mutta ei edelleen mitään viitteitä Lotus Renault GP:stä F1:sten virallisilla sivuilla?

Käsitykseni mukaan Eccelstone ei ole lähtenyt puoltamaan kumpaakaan tallia julkisesti, mutta onko tämä hänen kannanotto tilanteeseen?
Syy taitaa olla se, että FIA ei ole vielä julkistanut päivitettyä osallistujalistaa. Viimeisin versio on joulukuulta.

http://fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/f1releases/2010/Pages/f1_2011_entry.aspx

Viime vuonna FIA julkisti kaksi listaa, toisen vasta reilu viikko ennen kauden alkua.

http://fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/f1releases/2009/Pages/f1_2010_entry_list.aspx
http://fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/f1releases/2010/Pages/f1_2010_entry.aspx

Baharina olisin luultavasti hämmentynyt F1-fanien epäjohdonmukaisuudesta. Silloin kun hän oli mukana ostamassa Red Bullille Jaguar-tallia, mitä muuta he toivat pöytään kuin lupauksen tallin rahoittamisesta? Auto oli entisen johdon alaisena suunniteltu, moottori tuli Cosworthilta ja niillä alumiinitölkeillä F1-tiimi ei varmasti tehnyt yhtään mitään. Minardi-Toro Rosson kohdalla tilanne oli jo hieman toinen, joten siihen en viittaa, mutta kyllähän tässä nyt hieman jokin käryää.
Itse en ymmärrä, mikä STR:n kohdalla oli erilaista RBR:ään. Anyway, se mikä LRGP:n kohdalla on erilaista RBR:ään on se, että RB osti tallin, GL ei. Toki, GL:llä vaikuttaa mm. hallituspaikan muodossa olevan vaikutusvaltaa tallissa ilman omistusosuuttakin. Silti, tästä syystä ihmisten on vaikea mieltää tallia GL:n talliksi, varsinkin kun rungon nimi on Renault, ja yleensä rungon nimi on myös tallin nimi. Autosportin foorumilla pitämässäni pollissa lievä enemmistö piti tallia edelleen Relluna, tosin Rellun faneista kuitenkin vain lievä vähemmistö.

Minusta on ainakin ollut alusta alkaen selvää, että 50-luvulta asti oikeudet nimeen omistanut yhtiö kuuluisi olla oikeutettu käyttämään ja estämään nimeään käytön toimialoilla, joilla he sen omistavat. F1-maailmassa sen sijaan ainakin jotkut tuntuvat haluavan, että heidän mielestään se kaikkein kivoin jätkä olisi enemmän oikeutetumpi käyttämään sitä. :dunno:
Mutta saman brändin voi omistaa eri toimialalla eri taho. Renault-brändin omistaa eri taho henkilö- ja kuorma-autobisneksessa, ja kilpa-autoilu on vielä kaukaisempi toimiala henkilöautoihin nähden kuin kuorma-autot.

Bahar on lukuisissa haastatteluissaan sanonut, että hänellä on oma "Lotus-way", johon kuuluu varpaiden kastaminen ennen kuin kokonaan hypätään syvään veteen. Lotuksen F1-tiimi oli viime vuonna MM-sarjan viides. Tuskin heidän intresseissään on mennä heti ensimmäisenä vuonna sotkemaan valmiiseen pöytään, kun tiimi on kuitenkin ilmeisen hyvä kokonaisuus. GP2-keskustelussa puolestaan paheksuttiin sitä, että Lotus Engineering tarjoaa ARTille ja KV Racingille teknistä apua insinöörien muodossa, joten eipä kelvannut sekään Lotuksen tarjoama vaihtoehto.
Esiintyykö Lada tiimin ja sitä pyörittävän yrityksen nimessä? Ei esiinny, he ovat vain samanlainen sponsori kuin Infiniti Red Bull Racingin kyljissä.

Minusta tuolla spekuloiminen on muutenkin hieman typerää, sillä jos Lada tukisikin tiimiä enemmän, niin silloinhan Bahar olisi aivan hemsvetin kova markkinointinero, kun hän saisi noin paljon enemmän näkyvyyttä autosta.

Monien taivastelemien pikkuformula- ja IndyCar-projektien sen sijaan uskon olevan hyvinkin lähinnä hyväveli-projekteja, sillä Bahar on hyvissä väleissä Nicolas Todtin kanssa ja Lotus tietenkin yhteistyössä Cosworthin kanssa. ART ja KV hyötyvät molemmat Lotuksen brändistä ja ovat sen kanssa vahvempia, joten Baharin ei ole luultavasti tarvinnut paljon heille maksaa merkin mainostamisesta. Vasser käytännössä tämän viime vuonna jo vahvistikin.
Dato' Syed Zainal Abidin Bin Syed Mohamed Tahir on kieltämättä varsin karismaattinen.
Lotuksen talli oli kymmenes.

Ei kai sitä kukaan ole paheksunut? Se, ettei kukaan usko hetkeäkään Lotuksen tarjoavan (tai edes pystyvän tarjoamaan) yhdelle Euroopan menestyneimmistä formulatalleista mitään muuta kuin rahaa luokassa, jossa autoihin ei saa tehdä mitään muutoksia, ei tarkoita, että mainospuheissa olisi mitään paheksuttavaa. Kun millään tavoin autoteollisuuteen (tai oikeastaan mihin tahansa teknologialaan) liittyvä yritys solmii sponsorisopimuksen kilpa-autotallin kanssa, kerrotaan virallisissa tiedotteissa lähes poikkeuksetta tiiviistä, molempia osapuolia hyödyttävästä yhteistyöstä, johon kuuluu apua ties missä muodossa. Todellisuudessa merkittävimmät siirrot kuitenkin tapahtuvat yleensä – ja erittäin todennäköisesti myös ART:n ja Group Lotuksen tapauksessa – rahan ja mainosarvon muodossa.

Lotus. Ladan mainoksia ei maksa AvtoVAZ, vaan massi tulee Rostehnologiilta (eli käytännössä valtiolta). Sitä, maksaako Proton vai Rostehnologii enemmän, en tiedä (veikkaan kuitenkin Protonia).

Infiniti on kuulemma enemmän kuin sponsori. Sopimukseen kuuluu myös teknistä apua insinöörien muodossa. Infiniti ja Red Bull Technology tekevät yhteistyötä hybridivoimalinjojen (KERS) saralla.
Itse en ymmärrä, miksi teknologiakumppanuutta pidetään niin paljon parempana kuin sponssausta, kun sekin on sponssausta omalla tavallaan. Molemmissa tapauksissa avustetaan tallia siitä saatavan teknologisen tai imagollisen hyödyn toivossa.

Mitä RBR:n ja Infinitin suhteeseen tulee, niin se on enemmän kuin sponssisopimus teknologiayhteistyön vuoksi, silti se ei ole niin tiivis kuin GL:n ja 'Genii-tallin'. RBR ei kanna Infiniti-brändiä, LRGP puolestaa Lotus- ja Renault-brändejä.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ei. Lotus ei ollut viime vuonna mukana ykkösissä. 1Malaysia Racing Team, joka kilpaili Lotukselta vuokratulla Lotus Racing-brändillä oli kymmenes.
Group Lotuksen 100% osuudella (Lotus Advance Technologies Sdn. Bhd:n ja Group Lotus International Limitedin kautta) omistavan Protonin mukaan viime ykkösissä oli Group Lotus PLC:n (sen Baharin johtaman Lotuksen) täydellä tuella toiminut, aitoa Lotuksen kisaperintöä ollut Lotus Racing.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mihin se ylipäätään voisi edetä, koska tahot, jotka edustavat 50% osallistuvista näkökannoista ovat jo keskustelun aluksi upottaneet saappaansa kohtaan, joka heidän kartoissaan on merkitty tekstillä totuus.

Muiden tahojen esittämät argumentit on tällöin helppo ohittaa, koska *värilasit*, *tyhmyys*, *"Chapmanin Lotus"* ilman, että "totuus" kärsii. Ainoa mitkä kärsivät ovat keskustelu ja muiden keskustelijoiden verenpaine.
Ihmettelen miten kukaan jaksaa käydä enää tätä keskustelua, mitään uutta näkökulmaa asiaan ei ole tullut ja tyypit vaan jankkaa samoja asioita koko ajan.

No mutta sekoitetaan pakkaa vielä täältä ja laitetaan oma lusikka soppaan.

FAKTA: Kumpikaan Lotus Renault GP tai Team Lotus ei ole "Chapmanin Lotus" tai "aito Lotus" tai "oikea Lotus". Kummallakaan ei ole mitään tekemistä sen F1-tallin kanssa joku lopetti toimintansa 1990-luvulla. Edes Group Lotuksella ei ole mitään tekemistä "alkuperäisen oikean aidon Chapmanin Team Lotuksen" kanssa. Näiden yritysten tiet erkanivat aikoja sitten. Ei ole sellaista kuin "oikeampi Lotus". Tämä nimikiista on ihan täysin vain oikeudellinen kiista tavaramerkki-, nimi- ja yms oikeuksista.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Anteeksi että herätin tämänkin ketjun henkiin taas. :eek: Mua vaan oikeesti kiinnostaisi tietää, missä tämän jutun tiimoilta nyt mennään. Onko mitään tapahtunut? Kovastihan sitä puhuttiin että ennen kauden alkua pitäisi jotain päätöksiä tulla, mutta eipä vaan mitään kuulu mistään vaikka kauden olisi pitänyt jo alkaa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Anteeksi että herätin tämänkin ketjun henkiin taas. :eek: Mua vaan oikeesti kiinnostaisi tietää, missä tämän jutun tiimoilta nyt mennään. Onko mitään tapahtunut? Kovastihan sitä puhuttiin että ennen kauden alkua pitäisi jotain päätöksiä tulla, mutta eipä vaan mitään kuulu mistään vaikka kauden olisi pitänyt jo alkaa.
Asia käsitellään oikeudessa. Muistaakseni 21.3. alkaen. Sitä ennen ei tapahdu mitään ellei osapuolet sitten keskenään sovi asiasta.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Sinulla on tietenkin esittää jotain konkreettista siitä, että Lotus olisi myynyt oikeudet nimensä käyttöön ja/tai ettei se nykyään enää omistaisi Lotus-merkkisien autojen oikeuksia? En ole tätä tukevaan todisteeseen vieläkään törmännyt ja kunnes sellainen esitetään, suonette anteeksi, jos ohitan tämän argumentin helposti. :cool:
Voi itku mitä kakkaa taas. Lotus Cars myi omistamansa Formula 1 -tallin Peter Collinsille & Wrightille talvella 90. Ja jos myy yrityksen, myy myös sen nimen. Ja se nyt siis meni, joka meni muutaman välikäden kautta Fernandesille.

Olisivat miettineet sitä silloin 90-luvun alussa, että kannattiko myös nimeä myydä.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Niin, jos 20 vuotta myöhemminen vingutaan nimeä takaisin, ei olisi kannattanut myydä nimeä jos se kerta ongelma on.:jaska:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös