Lotus-nimikiista

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
.

Onko jollain tietoa, paljon maksaa keskimäärin Lotus ilman veroja ja paljon noita myydään vuodessa?
Ei ole tietoa, mutta arvelisin ns. tehdas hinnan olevan suuruusluokkaa 10.000,- ja ulosmyyntihinnan olevan 25.000 nakkeilla.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8545
Sijainti
Vantaa
Ei ole tietoa, mutta arvelisin ns. tehdas hinnan olevan suuruusluokkaa 10.000,- ja ulosmyyntihinnan olevan 25.000 nakkeilla.
Melkein 2000 autoa pitää myydä, että saat pelkät korot lyhennettyä. Siis tuolla minun oletuksella, korko on ihan hatusta otettu, mutta ainakin maltillinen mitä olen yrityksen korkoja kuullut.

ajovalo.net sanoi:
Lotus kuuluu pieniin, mutta arvostettuihin urheiluautonvalmistajiin. Useimpina vuosina valmistusmäärä on ollut alle 1000 autoa. Lotus siirtyi GM:n omistukseen vuonna 1985 oltuaan sitä ennen yhteistyössä Toyotan kanssa. Sen jälkeen lyhytaikaisina omistajina olivat henkiinherätetty Bugatti-yhtiö ja korealainen Kia. Vuodesta 1996 omistajana on ollut malesialainen Proton.
Onko jollain luotettavampaa lähdettä Lotuksen valmistusmääristä?
 
Viimeksi muokattu:

hippi

hippileirin isonen
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2664
Monta Lotusta pitää myydä, että kattaa edes lainan korkokulut?
Sawardin blogissahan olikin jo arvio paljonko autoja täytyy myydä voitolle pääsemiseksi:
the Group Lotus business plan [...] relies on the company increasing sales to 7,000 cars a year, from the current level of around 2,000.
Lotus Cars tunkee uusilla malleillaan myyntisektorille, jossa on jo ennestään kovaa kilpailua useamman asemansa ja ostajakuntansa vakiinnuttaneen autonvalmistajan kesken. Muistelen poimineeni Baharin ja kumppaneiden haastatteluista sellaisen käsityksen, että toiveet uuden Lotus-malliston myynnistä suunnataan ensisijaisesti Aasian nouseviin talousmahteihin, joista oletetaan löytyvän lähivuosina kasvavassa määrin varakasta ostajakuntaa uusien Lotusten tapaisille autoille.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8545
Sijainti
Vantaa
Sawardin blogissahan olikin jo arvio paljonko autoja täytyy myydä voitolle pääsemiseksi:

Lotus Cars tunkee uusilla malleillaan myyntisektorille, jossa on jo ennestään kovaa kilpailua useamman asemansa ja ostajakuntansa vakiinnuttaneen autonvalmistajan kesken. Muistelen poimineeni Baharin ja kumppaneiden haastatteluista sellaisen käsityksen, että toiveet uuden Lotus-malliston myynnistä suunnataan ensisijaisesti Aasian nouseviin talousmahteihin, joista oletetaan löytyvän lähivuosina kasvavassa määrin varakasta ostajakuntaa uusien Lotusten tapaisille autoille.
No jopas. Oma veikkaus on, että lappu luukulle :/ Aika vaikea kuvitella, että noin kovaa nostetta saisi.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
No jopas. Oma veikkaus on, että lappu luukulle :/ Aika vaikea kuvitella, että noin kovaa nostetta saisi.
Mun käsittääkseni Lotuksen brändi on aika arvostettu. Ongelmana on ensisijaisesti tuotantokapasiteetti. Onko niitä Lotuksia kauppiailla varastossa riesaksi asti, tuskin.

Ei tuotteen haluttavuus riitä vaan riitä kannattavaan liiketoimintaan, pitäisi myös pysytä tekemään riittävästi tuotteita.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8545
Sijainti
Vantaa
Mun käsittääkseni Lotuksen brändi on aika arvostettu. Ongelmana on ensisijaisesti tuotantokapasiteetti. Onko niitä Lotuksia kauppiailla varastossa riesaksi asti, tuskin.

Ei tuotteen haluttavuus riitä vaan riitä kannattavaan liiketoimintaan, pitäisi myös pysytä tekemään riittävästi tuotteita.
Aika harvinainen ongelma on sitten kyseessä,varsinkin kun Lotukselle tekijöitä löytyiai monesta tehtaasta kuten Uudestakaupungista.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8545
Sijainti
Vantaa
Kumpi näistä nyt olikaan 1Malaysia? :doubtful:
Tuota noin, pitäisikös Tony viedä Renault käräjille hänen nimensä käytöstä? :)

E: Liekö muuten kyseessä photoshoppaus kun isommissa kuvissa tarraa ei näy?

E: Kuva onkin Malesian GP:stä.
 
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Onkohan tuo kuva photoshoppaus, kun ainakaan Wikipedian Malesian GP:n kuvissa ei näkynyt tuota logoa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8545
Sijainti
Vantaa

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tämän mukaan huomenna on...
Kyllähän brittiläinen oikeuskäytäntö jonkin verran poikkeaa suomalaisesta, kuitenkin mun mielestä olisi varsin erikoista, jos F1-kuskeille kerrottaisiin oikeudenpäätös huomattavasti aiemmin kuin asianosaisille.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Jos tuo päätös tulee nyt tänään, niin missaan parin päivän ajan tämän jarnan, kun on tärkeenpääkin tekemistä. (Kyllä on, todellakin :D ) Anyway, tässä veikkaukseni siitä, mitä tulee tapahtumaan tässä toikissa oikeudenkäyntipöytäkirjojen julkistuksen jälkeen:

Hävinneen osapuolen kannattajat nostavat esiin asioita, jotka eivät nousseet esiin oikeudenkäynnissä ja jopa epäjohdonmukaisuuksia edelliin oikeudenkäynteihin nähden. Voittaneen osapuolen tukijat voivat kuitenkin todeta, että se ei merkitse, oikeus on tehnyt päätöksensä. Lisäksi he voivat esittää myös voittanutta osapuolta tukeneita asioita jotka myöskään eivät nousseet esiin. Ja hävinnyt osapuoli voi aina vedota siihen, että kyllä se oli se oikea F1-Lotus. Jos GL häviää, GL:n kannattajat sanovat, että GL:n F1-projektilla oli Chapmanien tuki ja GL, toisin kuin 1MRT, on ACBC:n perustama Lotus. Ja jos TL häviää, TL:n kannattajat sanovat, että se oli tiimi, joka perustettiin tuomaan Lotus takaisin F1:een aloittamalla nollasta, eikä vain liimaamalla tarroja Enstonelaisen puljun, ex-Toleman-Benetton-Renaultin, rakentamaan autoon.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Hävinneen osapuolen kannattajat nostavat esiin asioita, jotka eivät nousseet esiin oikeudenkäynnissä ja jopa epäjohdonmukaisuuksia edelliin oikeudenkäynteihin nähden. Voittaneen osapuolen tukijat voivat kuitenkin todeta, että se ei merkitse, oikeus on tehnyt päätöksensä. Lisäksi he voivat esittää myös voittanutta osapuolta tukeneita asioita jotka myöskään eivät nousseet esiin.
Varmasti noin tulee käymään. Tosin niillä asioilla mitä oikeudessa ei ole esitetty, ei ole merkitystä. Todennäköistä on, että päätöksestä riippumatta uusia oikeusjuttuja tulee nousemaan.
 

hippi

hippileirin isonen
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2664
Tämän mukaan huomenna on...
Writing in the German-language Speed Week, editor Mathias Brunner said the verdict is scheduled to be declared on 20 April.
Minulla menee kyllä kokonaan luotto saksankieliseen Speed Weekiin kirjoittavaan toimittaja Mathias Brunneriin, jos Lotus-nimikiistassa ei julkisteta tänään oikeuden päätöstä.
 

hippi

hippileirin isonen
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2664
Todennäköistä on, että päätöksestä riippumatta uusia oikeusjuttuja tulee nousemaan.
Eikös tämä juttu jo ole korkeimmassa oikeudessa (High Court), jonka päätösten voisi siis olettaa olevan pitäviä? Voittaja voi tietysti viritellä uusia oikeusjuttuja, joissa hyödynnetään tässä päätöksessä rajattuja oikeuksia Team Lotus -brändin käyttöön. Esim. mikäli Fernandes voittaa, voi hän haastaa Group Lotuksen oikeuteen Team Lotuksen F1-historian käyttämisestä Lotus-katuautojen markkinoinnissa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Eikös tämä juttu jo ole korkeimmassa oikeudessa (High Court), jonka päätösten voisi siis olettaa olevan pitäviä? Voittaja voi tietysti viritellä uusia oikeusjuttuja, joissa hyödynnetään tässä päätöksessä rajattuja oikeuksia Team Lotus -brändin käyttöön. Esim. mikäli Fernandes voittaa, voi hän haastaa Group Lotuksen oikeuteen Team Lotuksen F1-historian käyttämisestä Lotus-katuautojen markkinoinnissa.
Supreme court on korkein oikeus. Välissä on vielä court of appeal.

 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös