Renngeist
Soldiers of Antisthenes
Ruma ku mikä. Sama hätäväritys käytössä kuin viimekin vuonna. :nope: Valkonen on kyllä ruma väri.
Sauberin budjetti ei ole kuulemma ainakaan yhtään suurentunut viime kaudesta ja ei sinänsä ihme.Helpposäätöinen Sauber sopii kokemattomille kuskeille
Turun Sanomat 31.1 2011 13:45:05
Sauber avasi Valencian varikolla uusien autojen esittelyt. Teknisen johtajan James Keyn luotsaamana syntynyt C30-Ferrari on saanut joukon meksikolaisia sponsoreita ja Mad-Crocin krokotiililogo haukkaa on nyt sivuponttoonin ilmanottoaukon kupeessa.
Auto on hyvin riskitön. Periaatteena on ollut helppo säädettävyys ja yhtäläinen ajettavuus kaikilla radoilla. Kun kuskit Kamui Kobayashi ja Sergio Perez ovat kummatkin kokemattomia, yksinkertaiset autoratkaisut ovat hyvin perusteltuja.
Viime vuodesta on poistettu kaikki ne palaset, joita ei saatu toimimaan kunnolla.
– Tavoitteemme on napsia pisteitä säännöllisesti ja parantaa sijoitustamme valmistajien sarjassa, Peter Sauber ilmoitti.
Key kuvailee autoprojektia kiinnostavaksi. Siinä auttavat myös Ferrarin kehittämä 20 kiloon kevennetty KERS ja Ferrarin vaihdelaatikko.
Sauberin parhaat mahdollisuudet tulevat radoilla, joilla jotkut tallit joutuvat vaikeuksiin, kun C30-auton suoritustason uskotaan pysyvän vakaana kaikkialla.
Kobayashi johtokuskina
Kobayashi on nyt johtava kuljettaja.
– Keskivaiheilla viime kautta meillä meni hyvin, mutta sitten lopussa emme saaneet enää pisteitä ja ne maksoivat sijoitusta valmistajien sarjassa, Kobayashi selvitti.
Perez kuuluu Ferrarin tukemien nuorten kuljettajien akatemiaan ja sitä kautta hän on päässyt kokeilemaan Maranellon simulaattoria.
– Minulla on hurjasti oppimista. Kokeneet kuljettajatkin valittavat, että uusien nappuloiden myötä ajamisesta tulee yhä monimutkaisempaa. Minun pitää oppia kaikki alusta asti tällä kaudella, Perez kuvaili.
Perez vakuutti, että F1-innostus Meksikossa on korkealla. Hän tietää, että tulosta täytyy tehdä – niin tiimin kuin kotimaansa vuoksi.
Telmexin myötä Meksikosta sveitsiläistiimin rahoittajiksi tulivat myös Claro ja Cuervo Tequila.
– Budjettimme on sama kuin viime kaudella. Kahta kautta pelkällä valkoisella autolla emme olisi kestäneet, Sauber kuittasi kasvaneen taloudellisen tuen.
Näyttää joo aika karvalakkiratkaisulta. Pakoputken yläpuolelta epäilemättä tulee jäähdytysilmaa, johon tämä exhaust-putki tuo sitten lisävauhtia. Mutta tuohon luulisi tulevan myös kaikenlaista epätoivottua pyörteilyä, eli ei liene kovin tehokas systeemi..Sauberin pakoputki+kuoret viritys näyttää kyllä ihmeelliseltä? Syöttävätkö ne ilmaa pakoputken yläpuolelta diffuuserille, ja pakoputki lämmittää ilman?
Ihan mahdollista kun molempien autojen takana on sama mies.Itseasiassa sivu kuvasta tulee jollain tavalla mieleen Force India.
Ja aika hätäseen liikkuu kyllä!Säädettävä takasiipi ainakin toimii. :wink: