Säännöissä ei puhuta mitään siitä minkä mittojen puitteessa auton on täytyy olla liikkeessä.
Höpö höpö.
Urheilusäännöistä:
3.2 Competitors must ensure that their cars comply with the conditions of eligibility and safety
throughout practice and the race.
Teknisistä määräyksistä:
2.4 Compliance with the regulations :
Automobiles must comply with these regulations in their entirety
at all times during an Event...
2.7 Duty of Competitor :
It is the duty of each competitor to satisfy the FIA technical delegate and the stewards of the meeting that his automobile complies with these regulations in their entirety
at all times during an Event...
Mikäli auto siis liikkuu harjoitusten tai kisan aikana, tulee sen olla sääntöjen määräämissä mitoissa myös liikkeessä.
Jos liikkeessä olevan auton mitoilla ei olisi mitään väliä, miksi ihmeessä siipien taipumista sitten edes yritettäisiin simuloida painoilla? Ei testin tarkoitus ole mitata kestääkö siipi jonkin tietyn kokoista punnusta, vaan valvoa tämän sääntöpykälän toteutumista:
3.15 Aerodynamic influence :
With the exception of the driver adjustable bodywork described in Article 3.18 (in addition to minimal parts solely associated with its actuation) and the ducts described in Article 11.4, any specific part of the car influencing its aerodynamic performance :
- must comply with the rules relating to bodywork ;
- must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom) ;
- must remain immobile in relation to the sprung part of the car.