Joppe_001
Well-known member
Mitä ihmeen profiileja? Noita vaakatason siivekkeitä vai?Siinä tosiaan on noin 2,5 siipiprofiilia eli leikkaus pääprofiilissa:
Mitä ihmeen profiileja? Noita vaakatason siivekkeitä vai?Siinä tosiaan on noin 2,5 siipiprofiilia eli leikkaus pääprofiilissa:
Siis siivet kostuu erillisistä siipiprofiileista, jotka yleensä ovat aivan erillisiä osia/paloja. Etusiiven tapauksessa meillä on pääprofiili joka kiinnittyy nokkakartiosta tuleviin kannakkeisiin. Muut profiilit sen sijaan kiinnittyvät perinteisesti siiven päätypaloihin ja suoraan pääprofiiliin.Mitä ihmeen profiileja? Noita vaakatason siivekkeitä vai?
Eihän sitä kukaan tuominnukaan. Kai sitä tämmösellä foorumilla silti saa ihmetellä, epäillä ja spekuloida. Se, että useimmat tallit käyttää esim. kolmen profiilin siipiä on mun mielestä ihan hyvä argumentti ihmetellä asiaa. Ei se kuitenkaan tarkoita, että ne muut tallit olisivat oikeammassa tai parempia ko. asiassa, mutta voi se viitettä antaa kuitenkin.Mielestäni on vähän tyhmää täällä tuomita jonkin tietyn tyyppistä siipeä huonommaksi kuin toista, tai vanhan aikaiseksi. Jos kerran on jo löydetty toimiva ratkaisu, niin miksi alkaa tekemään jotain paljon monimutkaisempaa viritelmää?
http://www.itv.com/formula1/news/2011/3/drivers-say-mercedes-ready-to-fly7214/Schumacher: "It's been a good week here in Barcelona and we're certainly happy with our position going into the first race of the season."
Rosberg: "We have made a lot of progress over the four tests this winter and it's really nice to see that things are going in the right direction. We are on the up for sure, and all credit to the team for getting the upgrades on the car and, most importantly, to see that they are working as expected."
Sikäli kyllä, että tuo törmäysrakenne on keskellä jäähdytysaukkoa eli olisi normaalin syylärin edessä virtausta häiritsemässä. Tässä ratkaisussa näyttäisi, että törmäyssuojan yläpuolinen ilma ohjataan ylemmän syylärin koteloon (huom. jäähdyttimet näyttävät olevan koteloitu etupuolelta vähän kuin Renulla, ainakin tuo ylempi) ja alapuoliset ilmat alemmalle syylärille. Näin siis törmäyssuoja ei varsinaisesti ole kummankaan jäähdyttimen "tiellä"...Ööö... Liittyvätkö nuo muka toisiinsa. Miksei vastaavaa törmäysrakennetta olisi voinut tehdä perinteiselläkin jäähdytysratkaisulla?
Pituudesta en tiedä, mutta en usko, että sama virtaus menisi molempien kennojen läpi, jos sitä tarkoitit. Toki nuo kotelot ja jäähdyttimien ahdas jättöpuolikin jo varmaan vähän virtauksia häiritsee...Tuosta luulisi saavan sen hyödyn ettei jäähdytyskenno ole niin pitkä. Tilaa säästyy mutta todennäköisesti virtaus kennon läpi heikkenee jolloin jäähdytysteho heikkenee. Tosin tuo ratkaisu mahdollistaa isomman kennopinta-alan kuin yksi kenno.
Ja tietty onhan tuo ylempi kenno melko korkealla, joten painopiste etu varmaan kuivuu tuon takia pois. Tosin onkos noi törmäyssuojat tehty jostain muusta kuin hiilikuidusta?
Schumi sanoo kyllä tossa että "ovat siinä missä olettivatkin olevansa"Tämän mukaan Schumi myöntää lähteneensä kauteen hyvin sujuneiden testien jälkeen turhan suurin odotuksin:
We learned a lot today, and are more or less where we thought we would be...
http://www3.mercedes-gp.com/en/#/s/news/510/australia-free-practice
Ja jos lukee vähän muitakin osia kommentista, niin Schumi sanoo olevansa positiivinen ja onnellinen siitä miten homma lähti käyntiin :thumbdown Jotain säätöjuttuja pitää ilmeisesti vielä viilata. Auto näytti silmääni aika meneväiseltä mutta vähän epävakaalta.Schumi sanoo kyllä tossa että "ovat siinä missä olettivatkin olevansa"
Tästä tuli mieleeni, että varmasti on lyhyempi. Onhan Mersun auto muutenkin muita monia senttejä, jopa pari kymmentä kait joihinkin verrattuna, lyhyempi kuin muiden laitteet...Tuosta luulisi saavan sen hyödyn ettei jäähdytyskenno ole niin pitkä. Tilaa säästyy mutta todennäköisesti virtaus kennon läpi heikkenee jolloin jäähdytysteho heikkenee. Tosin tuo ratkaisu mahdollistaa isomman kennopinta-alan kuin yksi kenno.
Limppariyhtiö piikittelee kun perinteikäs autojätti ei saa hopeasuoltaan kulkemaan. Onhan tuo ihan hauska kattella kun tehdastiimi rämpii. Autoa on tehty kuin iisakin kirkkoa, ja vauhti näyttäisi jopa huonommalta kuin viime vuonna. Jos ei tahti parane, niin Schumilta loppuu selitykset, Britneyn siloposkiin ilmestyy ryppyjä, Brawn saa kenkää ja Mersun sikariporras myy tallin Stefan GP:lle.“Mercedes was lucky to have failed cars, so that nobody could see how slow they were,” Red Bull team boss Horner joked to the German newspaper.
Kai tuossa on jotain kuittailua siitä kun Red Bull ei saanut mersun koneita.Toi on aika inhottavaa toi tapa kettuilla julkisesti kun kilpailijalla ei mene niin hyvin. Red Bullikin olisi varmaan hiljaa ilman Neweytä. Sama Ferrarin halveksiva päänsoitto uusille talleille, kun omassa tilanteessa on vaan helppo huudella.