Eikös Schumi ajanut ekan pari kierrosta kovilla, sitten pehmeä, kova ja pehmeä?En usko, että Schumi olisi ollut paremmalla lähtöpaikalla sen korkeammalla. Täytyy muistaa, että Nico ja Schumi olivat kisassa totaalisesti eri lähtökohdissa.
Schumi ei käytännössä ajanut aika-ajoja, joten hänellä oli hillitön rengasetu puolellaan. Kaikki sarjat pehmeitä renkaita kisaan käytettäväksi. Schumi ei ajanut kuin 4 kierrosta kovemmalla seoksella alussa ja loput 40 kierrosta uusilla pehmeillä. Kuten nähtiin Spa:ssa myös hitaampien autojen ohittaminen oli luvattoman helppoa DRS:n avulla.
Nico ajoi 14 kierrosta kovemmilla renkailla ja tietenkin alkukisan käytetyillä pehmeillä. Mersu on hitaampi kuin kärkitallin autot, joten palkintopallisijan puolustaminen kärjessä on DRS-aikana toivotonta. Kaipa se Schumi olisi yhtä lailla joutunut päästämään nopeammat edelleen, jos Nicon sijoilla olisi ajellut.
PS. Ei ollut tarkoitus dissata Schumia. Hän ajoi todella hyvin. Peukut sille.
Mulle tuli ainakin suomalaisesta selostuksesta sellainen kuva että ajoi 2 satsia kovia ja loppuun yhen pehmeän mene ja tiedä sitten mitä unenpöpperössä tulee ajateltuaEikös Schumi ajanut ekan pari kierrosta kovilla, sitten pehmeä, kova ja pehmeä?
Medium - (4) soft - (13) soft - (31) soft.Eikös Schumi ajanut ekan pari kierrosta kovilla, sitten pehmeä, kova ja pehmeä?
Varmasti nousee ja MGP on täysin aikataulussa kun katsotaan vertailua muihin "uusiin talleihin". Renaultilta meni kolme kautta noustakseen kärkeen, Red Bullilta sama vei neljä/viisi ja Honda vetäytyi juuri ennen päävoittoa oltuaan mukana kolme kautta.Kyllä Mersu sieltä nousee. Toyota ei noussut ikinä eikä Bemarillakaan ollut helppoa mutta minä uskon Mersun vauhdin löytymiseen. Onhan niillä jo perinteitäkin. Ja onhan pieniä välähdyksenomaisia juttuja näkynyt jo.
Toisaalta Mercedes oli voittava paketti aloittaessaan... No Hondan kaikkea kokemusta eivät ehkä perineet, että pitää silti tulkita uudeksi aloitukseksi...Varmasti nousee ja MGP on täysin aikataulussa kun katsotaan vertailua muihin "uusiin talleihin". Renaultilta meni kolme kautta noustakseen kärkeen, Red Bullilta sama vei neljä/viisi ja Honda vetäytyi juuri ennen päävoittoa oltuaan mukana kolme kautta.
Tärkeä tekijä oli se, että mm. Hondan/Brawnin pääsuunnittelija Jörg Zanderhan ei ollut enää Mercedeksen joukoissa mukana. Zanderin pysyessä mukana MGP olisi voinut tehdä debyyttikaudellaan huomattavasti nähtyä parempaa tulosta.Toisaalta Mercedes oli voittava paketti aloittaessaan... No Hondan kaikkea kokemusta eivät ehkä perineet, että pitää silti tulkita uudeksi aloitukseksi...
-Uusi ääni kelloon?Italialaisinsinööristä odotetaan Mercedeksen teknisen johtajan Bob Bellin työparia.
Jepjep.Schumi -- Joskus vain surettaa kun ei enää radoilla pyöri 60-luvulla syntyneitä kuskeja.
No eihän se nyt niin hirveästi ole pyörinyt. Törmäillyt enemmänkin.Jepjep.
Sen verran on vanha ja kankea, että hyvästä yrityksestä huolimatta tänäänkin jäi pyörähdys/voltti takaperin hieman vajaaksi.No eihän se nyt niin hirveästi ole pyörinyt. Törmäillyt enemmänkin.
Hyvän autonhan Zander oli 2009 vuodeksi tehnyt, mutta sitä samaa ei hänen kaikista luomuksista voinut sanoa. Miehellä on nykyään oma pulju-> JZ engineering.Tärkeä tekijä oli se, että mm. Hondan/Brawnin pääsuunnittelija Jörg Zanderhan ei ollut enää Mercedeksen joukoissa mukana. Zanderin pysyessä mukana MGP olisi voinut tehdä debyyttikaudellaan huomattavasti nähtyä parempaa tulosta.
Kyllähän Bell ihan kokenut ja osaava mies on, mutta kyllä Costa toisi Ross Brawnin Ferrari aikaisena kaverina kenties lisämausteen.-Uusi ääni kelloon?
Sen näkee sitten, mutta toivotaan että Mercedes-Benz nähtäisiin muutaman kerran podiumilla jos ei muuta.Vakavasti ottaen tämän kauden saavutuksista talilla ei ole palojoa kertomista, joten ensi kaudeksi ovat odotukset korkealla. :dunno:
Ei mikään huonoin uutinen Mercedekselle! Uskon, että Brawn/Costa-yhteistyö saattanee jo kantaa ens kaudeks ihan mehukkaita hedelmiä.