Mercedes GP kaudella 2011

  • Viestiketjun aloittaja IWE
  • Aloituspäivämäärä

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Kyllä Mersu sieltä nousee. Toyota ei noussut ikinä eikä Bemarillakaan ollut helppoa mutta minä uskon Mersun vauhdin löytymiseen. Onhan niillä jo perinteitäkin. Ja onhan pieniä välähdyksenomaisia juttuja näkynyt jo.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3565
En usko, että Schumi olisi ollut paremmalla lähtöpaikalla sen korkeammalla. Täytyy muistaa, että Nico ja Schumi olivat kisassa totaalisesti eri lähtökohdissa.

Schumi ei käytännössä ajanut aika-ajoja, joten hänellä oli hillitön rengasetu puolellaan. Kaikki sarjat pehmeitä renkaita kisaan käytettäväksi. Schumi ei ajanut kuin 4 kierrosta kovemmalla seoksella alussa ja loput 40 kierrosta uusilla pehmeillä. Kuten nähtiin Spa:ssa myös hitaampien autojen ohittaminen oli luvattoman helppoa DRS:n avulla.

Nico ajoi 14 kierrosta kovemmilla renkailla ja tietenkin alkukisan käytetyillä pehmeillä. Mersu on hitaampi kuin kärkitallin autot, joten palkintopallisijan puolustaminen kärjessä on DRS-aikana toivotonta. Kaipa se Schumi olisi yhtä lailla joutunut päästämään nopeammat edelleen, jos Nicon sijoilla olisi ajellut.

PS. Ei ollut tarkoitus dissata Schumia. Hän ajoi todella hyvin. Peukut sille.
Eikös Schumi ajanut ekan pari kierrosta kovilla, sitten pehmeä, kova ja pehmeä?
 

Henkaboy

Well-known member
Liittynyt
6.1.2011
Viestit
395
Eikös Schumi ajanut ekan pari kierrosta kovilla, sitten pehmeä, kova ja pehmeä?
Mulle tuli ainakin suomalaisesta selostuksesta sellainen kuva että ajoi 2 satsia kovia ja loppuun yhen pehmeän :eek: mene ja tiedä sitten mitä unenpöpperössä tulee ajateltua :D
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Kyllä Mersu sieltä nousee. Toyota ei noussut ikinä eikä Bemarillakaan ollut helppoa mutta minä uskon Mersun vauhdin löytymiseen. Onhan niillä jo perinteitäkin. Ja onhan pieniä välähdyksenomaisia juttuja näkynyt jo.
Varmasti nousee ja MGP on täysin aikataulussa kun katsotaan vertailua muihin "uusiin talleihin". Renaultilta meni kolme kautta noustakseen kärkeen, Red Bullilta sama vei neljä/viisi ja Honda vetäytyi juuri ennen päävoittoa oltuaan mukana kolme kautta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Varmasti nousee ja MGP on täysin aikataulussa kun katsotaan vertailua muihin "uusiin talleihin". Renaultilta meni kolme kautta noustakseen kärkeen, Red Bullilta sama vei neljä/viisi ja Honda vetäytyi juuri ennen päävoittoa oltuaan mukana kolme kautta.
Toisaalta Mercedes oli voittava paketti aloittaessaan... No Hondan kaikkea kokemusta eivät ehkä perineet, että pitää silti tulkita uudeksi aloitukseksi...
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Toisaalta Mercedes oli voittava paketti aloittaessaan... No Hondan kaikkea kokemusta eivät ehkä perineet, että pitää silti tulkita uudeksi aloitukseksi...
Tärkeä tekijä oli se, että mm. Hondan/Brawnin pääsuunnittelija Jörg Zanderhan ei ollut enää Mercedeksen joukoissa mukana. Zanderin pysyessä mukana MGP olisi voinut tehdä debyyttikaudellaan huomattavasti nähtyä parempaa tulosta.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1405
Sijainti
Home
Ross Brawn palkkaamassa Costan Mercedekselle. Italialaisinsinööristä odotetaan Mercedeksen teknisen johtajan Bob Bellin työparia. Bell tunnetaan ansioistaan organisaattorina, kun Costa on enemmän kotonaan suunnitteluosastolla.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14202
Schumi teki taktiset ja jätti ajamatta ja Nico oli tänään seitsemäs. Ei tule helppo kilpailu, mutta mitä tahansa voi tapahtua. Joskus vain surettaa kun ei enää radoilla pyöri 60-luvulla syntyneitä kuskeja.

Tosin Christophe Hurni toi jännitystä elämään GP3:n puolella.:D Ihme kun eivät hankkineet Jean-Denis Deletrazia ajamaan.:D Tai nostalgiasyistä olisi voinut Mauricio Gugelmin käydä myös näyttämässä ajamisen mallia nuoremmille.:eek:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18375
Tärkeä tekijä oli se, että mm. Hondan/Brawnin pääsuunnittelija Jörg Zanderhan ei ollut enää Mercedeksen joukoissa mukana. Zanderin pysyessä mukana MGP olisi voinut tehdä debyyttikaudellaan huomattavasti nähtyä parempaa tulosta.
Hyvän autonhan Zander oli 2009 vuodeksi tehnyt, mutta sitä samaa ei hänen kaikista luomuksista voinut sanoa. Miehellä on nykyään oma pulju-> JZ engineering.
-Uusi ääni kelloon? :D
Kyllähän Bell ihan kokenut ja osaava mies on, mutta kyllä Costa toisi Ross Brawnin Ferrari aikaisena kaverina kenties lisämausteen.
Vakavasti ottaen tämän kauden saavutuksista talilla ei ole palojoa kertomista, joten ensi kaudeksi ovat odotukset korkealla. :dunno:
Sen näkee sitten, mutta toivotaan että Mercedes-Benz nähtäisiin muutaman kerran podiumilla jos ei muuta.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3565
Nicolla perusvarma ajo.
Harmi se Schumin homma jonka sanoisin olleen ihan kilpailutilanne, vauhti oli todella hienoa ja olisi riittänyt viidenneksi, paljonkin parempaa kuin Nicolla.
Schumin taktiikaksi valittu oli taas harvinaisen huono, kaksi kertaa n. 11sek. taakse Nicosta ja siinä hirveä työ ajaa kiinni missä hän onnistuikin molemmilla kerroilla ennen kolaria.
No, uusi hyökkäys suzukassa.
 
Ylös