WRC:Ruotsin ralli 2011

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Loistavaa Hirvonen!
Mies on tullut takaisin viime vuoden lopun varjojen mailta!

Latvala hoiti sen mitä ilman siipiä, tuolla pysty hoitamaan :)

Nautitaan nyt tästä hetkestä, Meksikossa voi olla eri ääni kellossa.
Toisaalta tämä on viimeinen vuosi Malcomilla Fordin kanssa eli se on varmaa, että panostus on kovaa! Toivon todella, ettei Suomipojat ole altavastaajina.
Räikkönen ajoi ihan oikeesti hienon kisan. Tästähän voi tulla vielä jotain!

Power Stage on hyvä idea, mutta ensi kerralla voisivat ajaa ihan kunnon EK:n eikä tommosta kävelymatkaa. Kristus.
Tallimääräys kyllä latisti tunnelmaa.

La ja su selvis sekin, että kyllähän nämä uudet WRC autot S2000n voittaa aika selkeästi. En tie miten korkea ilman ala suosii vapareita vs. turbokoneita. Ainakin siellä on viivalla S2000 kategorian kovin kuski a la Hänninen.

Niin ja Loeb pitäs mun mielestä hylätä. Tommosta pelleilyä ei sais katsoa läpi sormien.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Maikkari kertoo Loebin selvinneen ilman rankkua. Tuskin tämä nyt tulee kenellekään yllätyksenä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Parhautta on kuitenkin tarttua samaan asiaan kuin josta IRC:tä on kritisoitu: Power Stagella keskityttiin ja näytettiin vain kymmenen parasta autoa. :D
Jotain oppia on siis otettu. :D

Tosin WRC:n ohuen osallistujalistan takia vain Top10 käytännössä taistelee Power Stagen voitosta ja pisteistä. IRCin puolella tilanne ei ole yhtä kapea. Perimmäinen syy toki on molemmissa ohjelma-aika ja sen vaatima tiivis paketti.
Joka tapauksessa on minusta erittäin positiivista, että WRC on nyt palannut vuoden 1988 Jyväskylän Suurajojen tasolle televisioinnissaan. Tuolloin YLE tosin oli niin edistyksellinen, että se sai kuljettajilta jopa haastatteluja lähetykseensä. Nyt jäi vielä jonkin verran petrattavaa, jotta edes jollakin tavalla voitaisiin noiden ylimääräisten pisteiden jakoa perustella.
Haastatteluiden puuttuminen oli käsittämätöntä kun siellä kerran oli WRC:n virallisen ralliradion haastattelija paikalla (tai oletan että oli, en kuunnellut sitä PS:n aikana). Kai nyt sen verran osataan yhteistyötä tehdä kun tilaaja on sama, vaikka eri lafkasta onkin kyse? Se, että kuskeja seisotettiin paukkupakkasessa sponsoritaulun edessä alppihiihdon tapaan ei ihan korvannut sitä. ;)

Olosuhteet eivät olleet helpot, mutta ihan kelvollinen debyyttilähetykseksi. Tuosta on hyvä parantaa - ja toivottavasti jatkossa laajentaa muillekin pätkille, kun kerran tarvittava kalusto kuitenkin paikalle raahataan.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
La ja su selvis sekin, että kyllähän nämä uudet WRC autot S2000n voittaa aika selkeästi. En tie miten korkea ilman ala suosii vapareita vs. turbokoneita. Ainakin siellä on viivalla S2000 kategorian kovin kuski a la Hänninen.
Korkeassa ilmanalassa turbot ovat ylivertaisia. Tämä tuli tutuksi Kyalamissa Keken aikana.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Onhan se vähän turhan mutkikasta tuollaisen lyhyenkin lähetyksen seuraaminen: kuva ja selostus töllöstä, splitit wrc:n toimimattomilta kotisivuilta, haastattelut radiosta ja kattava+toimiva tulospalvelu ja kommentit tekstinä tsekkiläiseltä sivustolta. Noh, on puolessa vuosikymmenessä sen verran kehitys kehittynyt että ennen ne splitit piti hakea virolaiselta sivustolta, tosin sillä erotuksella että se sivusto toimi ja F5-näppäin säilyi ehjänä. Mutta, annetaan power stagelle mahdollisuus ja WRC:lle mahdollisuus parantaa yhteyksiä. Ensimmäinen asia mikä pitäisi saada kuntoon on wrc.com, selain menee uskomattomaan solmuun kisan aikana aina vaan.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Power Stage on hyvä idea, mutta ensi kerralla voisivat ajaa ihan kunnon EK:n eikä tommosta kävelymatkaa. Kristus.
Vielä perjantaina taisi jompi kumpi Fordin suomalainen kehua tuota pätkää. Eiköhän kuitenkin jossain tai useammassakin rallissa power stagena ole stadionikiekka - zzzzz...

Ja empä tiedä tästä: http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/02/1273147/kuskit-haluavat-power-stageen-muutoksen

Miksi sen pitää olla päätös-ek?
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Hahaha, Citroenilla pelattiin taas pelit oikein.

Vaikka taas hiukan kyseenalaista touhua, niin on talli ainankin ammattimainen ja hyödyntää aivan joka ikisen mahiksen kerätä parit ekstrapisteet...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onhan se vähän turhan mutkikasta tuollaisen lyhyenkin lähetyksen seuraaminen: kuva ja selostus töllöstä, splitit wrc:n toimimattomilta kotisivuilta, haastattelut radiosta ja kattava+toimiva tulospalvelu ja kommentit tekstinä tsekkiläiseltä sivustolta.
Oliko tuolla reilun kahden minuutin pätkällä oikeasti splitti?
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Oliko tuolla reilun kahden minuutin pätkällä oikeasti splitti?
Oli näköjään, vaikkei niitä kyllä tollasella pikkupätkällä tullut seurattua. Toki on niitä splittejä ollut lyhyemmilläkin yleisöpyörityksillä, ei siinä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oli näköjään, vaikkei niitä kyllä tollasella pikkupätkällä tullut seurattua. Toki on niitä splittejä ollut lyhyemmilläkin yleisöpyörityksillä, ei siinä.
Olin varma ettei olisi, joten en edes tarkistanut. Tosin toimimattomuuden vuoksi jätin splittien seuraamisen muutenkin tässä rallissa väliin heti alkuunsa. Toisaalta olisi luullut että jos väliaika-ajanotto kerran oli pätkälle vedetty, niin se info oltaisiin saatu tv-lähetykseenkin.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Se splittien liittäminen TV-lähetykseen myydään yleisölle suurena kehitysaskeleena sitten joskus vuonna 2023. Haastattelujen ymppäämisestä livelähetykseen ei uskalla edes unelmoida - on se vaan vielä niin kaukana tulevaisuudessa sellainen.
http://www.youtube.com/watch?v=3BECXT8Mxdo
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Heh heh, Ice 1 Racing on neljäntenä valmistajien MM-sarjassa. Kunhan yhden sijan parantaa kauden loppuun mennessä, niin Kimi pääsee tallipäällikön ominaisuudessa pokkaamaan kauden päätteeksi palkintoa. :thumbup: Ei hullummin yhden auton tiimiltä.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Vain ja ainoastaan jotta ihmisillä riittäisi jotain jännättävää kilpailun loppuun asti, vaikka muuten rallin tulokset olisivat jo päivää aiemmin varsin selvät.
No joo...

Itse asiassa tässä Autosportin uutisessa perjantailta sanotaan, että "which will normally be the last one of the event". Tuon jutun mukaan pituuskin olisi määrätty säännöissä ("between two and five miles").

http://www.autosport.com/news/report.php/id/89405
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
No joo...

Itse asiassa tässä Autosportin uutisessa perjantailta sanotaan, että "which will normally be the last one of the event". Tuon jutun mukaan pituuskin olisi määrätty säännöissä ("between two and five miles").

http://www.autosport.com/news/report.php/id/89405
Tuo sääntö jättäisi kaikki nykyiset superspecialit Power Stagen ulkopuolelle. Nehän ovat järjestään pituudeltaan n. 1-1,5 mailia.

Ruuhimäki lienee potentiaalisin ehdokas Neste Rallin Power Stageksi kun sitä jo 1999 käytettiin hieman vastaavaan tarkoitukseen. Pituuskin osuu normaalimitassaankin noihin raameihin.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Maikkari kertoo Loebin selvinneen ilman rankkua. Tuskin tämä nyt tulee kenellekään yllätyksenä.
Hatunnoston arvoinen suoritus Citroenilta, siellä osattiin taas tulkita sääntöjä oikein. Mitään rikettä ei tilanteessa tapahtunut. En usko että Fordilla oltaisiin tajuttu, tumput suorina auto tien sivuun ja konepelti pystyyn.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Noh, on puolessa vuosikymmenessä sen verran kehitys kehittynyt että ennen ne splitit piti hakea virolaiselta sivustolta, tosin sillä erotuksella että se sivusto toimi ja F5-näppäin säilyi ehjänä.
Muistelisin, että vielä vuonna 2002 wrc.comin splitit toimivat hyvin, mutta sitten vuoden 2003 paikkeilla alkoivat nämä ongelmat varmaan lisääntyneen kävijämäärän myötä.
 
Ylös