Korvauksissa edetään tapauskohtaisesti ja ratayrittäjän omien sääntöjen mukaisesti (ks. kohdat 7.1 ja 7.2). Hyvinkäällä kannattaa lukea se sopimuspaperi, jonka jokaisen täytyy allekirjoittaa ennen kisan alkua. Tämä sarjan historian ainoa ennakkotapaus jo osoitti, että porukka on lojaalia toisilleen ihan ilman että asiaa pakotetaan säännöissä.
Näin ollen ehdottamaasi tarkennusta ei ole mielestäni tarvetta lisätä sääntöihin. Jos joku tahallisen hölmöilyn seurauksena rikkoo kalustoa, niin vapaaehtoismaksajien määrä lienee tuolloin pienempi, minkä pitäisi myös automaattisesti nostaa kynnystä tällaiseen tekoon. Muissa tilanteissa olen varma ettei korvaukset mene yhden niskoille. Kyllä tähän porukkaan voi luottaa.
Rangaistuksista tuolla on jo omat pykälänsä (7.4) ja niiden suhteen menetellään tapauskohtaisesti.
Hyvin sanottu ja yhdyn tähän.
IMHO: Olette saaneet säännöt hyvin kasaan, ne on selkeät ja homma toimii.
Toki esim. Hyvinkäällä voisi erikseen mainostaa tuota korvausvastuuta ennen kisatapahtumia hieman enempi, ihan siltä varalta ettei lukutaitoisia löydy joukosta
edit. Forssaa ja Hyvinkäätä ei hirveesti voi kumminkaan verrata bisneksen näkökannalta:
- Forssan kaverit käyttävät halvempaa kalustoa ja ovat selkeästi budjetoineet myös osien hajoamiseen
ajovirheiden seurauksena, tämä toki sitten näkyy jo kisahinnassa.
- Hyvinkäällä taas rassaa varmasti paljon kaluston hinta noin yleensä, ja veikkaan (IMO) että
Haapis haluaa senkin takia laskuttaa osia että se vähän rauhoittaa sitä väkisin yrittämistä
sillä radalla joka totutusti on kuluttava etenkin kanttareiden osalta.
Meidän porukaltahan ei yleensä ole vaadittu rahaa osista, toisin kuin esim. kertalipuilla ajavilta
(siellä tuppaa tuleen laskua kanttarin päälle ajostakin) eli omasta mielestä
Hyvinkäältä saatu kohtelu kisahintaan nähden on ihan loistavaa.