Suomen radat

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
Onko kyseessä järjestäjän (ennustama) luku, vai paikallislehden arvaus? Ainakaan linkkaamassasi uutisessa 250 ei ole suora sitaatti, eikä sille ole muutenkaan esitetty lähdettä. Se, että samassa jutussa haastatellaan järjestäjää, ei tarkoita koko sisällön olevan hänen sanomaansa, kuten jokainen varmasti ymmärtää.
Kyllä tuo ihan järjestäjän oma arvio -tai liioittelu- on ;)
http://www.aprcompetition.fi/legends-autojen-maailmanmestaruuskilpailu-suomeen/

Suomen pisimmälle ja nopeavauhtisimmalle moottoriradalle Botniaringille odotetaan ensi vuonna 15.-17. syyskuuta jopa yli 250 Legends-autoa, joten kyseessä on Suomen suurin rata-autoilutapahtuma vuosikausiin.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4585
Sijainti
Salo
Eli otetaan siitä järjestäjän ilmoittamasta reilu kaksi kolmasosaa pois, niin noin 80 autokuntaa paikalle.

Järjestäjä lupaa yleisölle kilpailujen lisäksi muutakin viihdykettä aina livemusiikista lähtien.
Please, jotain muuta tällä kertaa kuin kusenpolttama Crazy Mike -stuntti.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/matkalla/4780/Kymi-Ring-MotoGP-radan-lisäksi-huikea-kokonaisuus-ja-Suomen-tulevien-ratamoottoripyöräilyn-maailmanmestareiden-kehto.htm?ref=newest
motouutiset.fi sanoi:
– Saimme lupauksen, että kunhan teette kiinteän moottoriradan, saatte kisan. Alustavasti sovimme, että vuonna 1992 järjestäisimme Superbike-kisan Suomessa. Suunnittelimme 3,8 kilometrin mittaista rataa, ja Kouvolan kaupunginhallitus hyväksyi budjetin, mutta valtuuston käsittelyssä autourheilun puolelta syntyi haloo, että "mehän joutuisimme muuttamaan jokkisrataa parin kaarteen osalta!" Kaupunki otti lisäaikaa, mikä tarkoitti sitä, että sopimus FIMin kanssa meni umpeen.
Suomalaista yhteistyötä parhaimmillaan -> Jokkismiehet kusee mopomiesten muroihin. Ja lopulta omiinsakin.
 

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
KymiRing, kaiketi kannattaa valmiiksi saattaa tämä hanke. MotoGP -kilpailujen 50 000 katsojaa käyttävät keskimäärin viikonlopun aikana ainakin 200e per henkilö. Vähintään kymmenen miljoonan potti alueelle.
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
KymiRing, kaiketi kannattaa valmiiksi saattaa tämä hanke. MotoGP -kilpailujen 50 000 katsojaa käyttävät keskimäärin viikonlopun aikana ainakin 200e per henkilö. Vähintään kymmenen miljoonan potti alueelle.
Ei sillä, ettenkö toivoisi kaikkea hyvää Kymiringille, mutta miksi näitä katsojalukuja pitää aina liioitella...? Syön hatullisen maksalaatikkoa, jos Kymiringillä on joskus 50 000 katsojaa :ahem:
 

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
Kyllähän MotoGP kiinnostaa laajaa väkijoukkoa. Eikä kisoja ihan lähistöllä ole viime vuosina järjestetty. Huippunopeudet ylittävät 350 km/h ja kaarteiden ajo limiitillä on sekin mielenkiintoista katsottavaa. Tasaista vääntöä kuljettajien kesken.

200e, siis mitä katsoja kuluttaa rahaa kilpailuviikonlopun aikana. Sehän on ihan alakanttiin laitettu luku. Majoittuminen, ravinto, muut ostokset ja lippu.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Kuinka paljon yleisesti ottaen maksaa MotoGP-liput?

Kymiringin haasteena jos ja kun siellä järjestään kisa, tulee olemaan, sää, suomalaiskuskien menestys ja näkyvyys Suomessa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4585
Sijainti
Salo
200e, siis mitä katsoja kuluttaa rahaa kilpailuviikonlopun aikana. Sehän on ihan alakanttiin laitettu luku. Majoittuminen, ravinto, muut ostokset ja lippu.
Toki näin, jos ajattelee kumulatiivista rahasummaa mikä kisaviikonloppuun menee. Lipun päälle 15 euron pakastepyttipannu pahvilautaselta ja 10 euron hana-Koff puhelinkopin kokoisella anniskelualueella yms.

Kuinka paljon yleisesti ottaen maksaa MotoGP-liput?
http://www.ttcircuit.com/tickets-tt/

Esimerkkinä Assenin mallia hinnoittelusta. Halvin perjantailippu 24 € aikuiselta.
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Kyllähän MotoGP kiinnostaa laajaa väkijoukkoa. Eikä kisoja ihan lähistöllä ole viime vuosina järjestetty. Huippunopeudet ylittävät 350 km/h ja kaarteiden ajo limiitillä on sekin mielenkiintoista katsottavaa. Tasaista vääntöä kuljettajien kesken.

200e, siis mitä katsoja kuluttaa rahaa kilpailuviikonlopun aikana. Sehän on ihan alakanttiin laitettu luku. Majoittuminen, ravinto, muut ostokset ja lippu.
Koko viikonlopun kävijämäärä ylittäisi varmasti 50 000, olihan Imatranajoissakin kesällä n40 000. Kisapäivänä kai 21 000. Ulkomailtakin tulisi varmasti porukkaa tuhatmäärin. Kotimaisia kuskeja on nousussa, täytelähtönä vaikka sivarit meidän maailmanmestareineen.

Vertailuna viime kesän Itävallan Red Bull Ringin MotoGPn katsojamäärä koko viikonloppuna 216 000, kisapäivänä 95 000, kun F1-kisassa yllettiin 85 000 ja 40 000. Tosin oli eka MotoGP-kisa radalla eli uutuuden viehätystä. Paljonkohan katsojamäärät mahtoivat olla muilla radoilla, joissa ajettiin sekä MotoGP- että F1-kisa? Sellaisia olivat ainakin Silverstone, Malesia ja Barcelona, oliko Kiinakin?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Koko viikonlopun kävijämäärä ylittäisi varmasti 50 000, olihan Imatranajoissakin kesällä n40 000. Kisapäivänä kai 21 000. Ulkomailtakin tulisi varmasti porukkaa tuhatmäärin. Kotimaisia kuskeja on nousussa, täytelähtönä vaikka sivarit meidän maailmanmestareineen.
Kuten Imatranajo-ketjussa kirjoitin, lippuja Imatralle myytiin n. 36.500 lipun verran (siis kun lasketaan viikonloppulippu kullekin päivälle erikseen). Todellinen katsojamäärää jäänee tuosta jonkin verran (en minäkään perjantaina alueella käynyt, vaikka viikonloppulippu olisi ollut). Tuo lehdissä hehkutettu 40.000 sisälsi vastoin yleistä käytäntöä kilpailijoita ja henkilökuntaa. Joka tapauksessa väkeä oli kiitettävästi ja melkein tuplat odotuksiin nähden. IRRC-sarja oli kuitenkin uppovieras ja suomalaismenestyksestä ei ollut tietoakaan - paitsi sivuvaunuissa.

MotoGP ja KymiRing vetäisi tuosta vielä paljon enemmän. En olisi hämmästynyt tuplasti isommasta katsojamäärästä kuin Imatralla, jos vain lippuhinnat ovat järkevällä tasolla.
 

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
FTCC Ahvenisto Race Circuit 2.-4.6.2017 Thunder V8 Pohjois-Euroopan mestaruusosakilpailu, SMP F4, Porsche GT3, Legends ym. Ainakin Thundereissa ja todennäköisesti SMP -formuloissa kolmen lähdön viikonloppu.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4585
Sijainti
Salo
Suomalaista yhteistyötä parhaimmillaan -> Jokkismiehet kusee mopomiesten muroihin. Ja lopulta omiinsakin.
Spede Pasanen ei ollut erityisen väärässä kun sanoi, että suomalainen maksaa satasen siitä hyvästä ettei naapuri saa viittä kymppiä.

MotoGP ja KymiRing vetäisi tuosta vielä paljon enemmän. En olisi hämmästynyt tuplasti isommasta katsojamäärästä kuin Imatralla, jos vain lippuhinnat ovat järkevällä tasolla.
Sanoisin, että lippujen hinnoittelu on avainasemassa jos porukkaa halutaan muulloinkin kuin avajaisvuonna. Kummolamainen "ripping of the folks for the convenience of just being there" ei voi olla järjestäjän filosofia.
 
Viimeksi muokattu:

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
Ahveniston rata on siirtynyt yhdyskuntalautakunnan alaisuuteen. Kehittämisen kannalta on hyvä asia, että yleisesti infrasta vastaava taho hallinnoi radan asioita. Siten esimerkiksi turva -alueiden laajentaminen on helpommin junailtavissa, jos omistaja niin haluaa.

Erikoinen väittämä saatiin, että jos Ahveniston radan turvallisuutta ja toimivuutta kehitettäisiin, niin silloin se menettäisi saamansa Grade 4 -luokituksen. Entistä paremminhan sen luulisi täyttävän asetetut vaatimukset, jos olosuhteita parannetaan. Lisäksi järjestelmässä on jotakin vialla, mikäli koko luokitusprosessi pitää uusia sen vuoksi, että johonkin radan osaan tehdään korjauksia. Luulisi riittävän, että ennen uudistustöiden aloittamista hyväksytetään muutokset FIA:lla. Ja valmistumisen jälkeen joku ne tarkastaa.

Kustannuksista tämä yhdyskuntalautakuntakin on kiinnostunut. Siksi sen suunnitelmissa on vähentää maansiirtojen aiheuttamia kuluja. Joten, lähes keskellä kaupunkia, moottoriradan toisessa kaarteessa, varikkomäessä, on radan ongelmakohta. Sinne kun kippaa puhdasta joutomaata, kuorma toisensa jälkeen, niin hoituu kaksi asiaa yhdellä iskulla. Josko esimerkiksi Tertin uuden asuinalueen rakentamisen yhteydessä olisi joutomaata pyörien päällä. Näyttääkin siltä, että tämän kaarteen turva -alue on rakennettu aivan väärään kohtaan eli mäen päälle. Sekin on tehty jättimäisellä maantäytöllä, joten siitä vain jatkamaan alempana olevan kaarteen ulosajoalueelle.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös