Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, round 1, Myllypuro

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
:thumbup:
- Haikin ajo #10:llä A-finaalissa, varikolta katsellessa kovaa menoa, samoin tulosliuskiakin tutkiessa = kovaa jälkeä autolla joka vaikutti suht hitaalta muissa finaaleissa.
- Tallikaverin pärjääminen, hieno sijoitus ja kova yllätys
- Nastyn ohitus 4strokesta kierros ennen loppua, hienoa työtä, puhdasta ajoa
- lfb:n sijoitus, aika-ajo kovassa ryhmässä ja tuloksena kova aika ja A-finaalipaikka Wopen edellä

:thumbdown
- Autojen tasoerot / henkilökunnan sekoilu
- Radan nykyprofiili = ohituspaikkoja entistä vähemmän ja pitkän suoran päässä potentiaalinen vaarapaikkakin kun näkyvyys estetty isolla renkaalla shikaaniin + joillakin autoilla se jarrupaikka on aivan tappoliukas
- Alpun sekoilut C-finaalissa, yhdellä aikasella virheellä pilasi 3:n kisan, el itotuus kisaa ei voiteta ekassa mutkassa on aika pätevä
- Wilzkun virhe D-finaalissa (mistä johtui? Ei näkynyt varikolle...)
Boldatussa kohdassa on syy ko. virheelle. Ajoin finaalissa #3lla, ekalla kierroksella selvisin vielä siitä shikaanista ilman ongelmia, mutta toisella kierroksella jarrutus aiheutti sen, että auto ajautui oikealle ja jäi sellaiseen kohtaan, että eipä sieltä liiikkeelle päästy ilman apuja. Ei siinä oikein mitään kerennyt tekemään, ennen kuin huomasin olevani jumissa.. Sanoisin, että tuo auto oli muutenkin - ainakin mulla - pirullisen hankala ajettava ekassa shikaanissa. Jokaisella kierroksella piti olla jarrutuksen kanssa tarkkana, ettei se auto lähtenyt omille teilleen.

Harmi sinänsä, kun huomasi että vauhtia olisi riittänyt..
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Raporttia:

Ennakko
Huomattavasti vähemmän harjoittelua kuin edellisenä vuonna. Olin kuitenkin jo todennut ettei vauhtini tolla rataprofiililla harjoittelemalla parane.
Perjantaina kuitenkin käytiin harjoittelemassa, ja matkalla pyörästäni meni runko poikki. Tämä tietysti vei keskittymisen ainakin harjoituksista aikalailla.
Harjoitusten jälkeen kuitenkin fiilis oli positiivinen, koska olin Jonkkia parempi enkä Nipsullekaan hävinnyt kuin vajaan sekunnin.

Harjoitukset #6
Omasta mielestäni ajoin ihan hyvin ja tuntuma oli hyvä. Aika oli kuitenkin heikko ja liian moni oli edelläni. En oikein tiennyt mitä olisi pitänyt vielä muuttaa ajamisessani. Huomasin myös, että tosi moni ajoi ihan parin kymmenyksen sisään omasta ajastani joten pienellä muutoksellakin olisin voinut saada aika-ajoihin hyvän sijoituksen.

Aika-ajot #6
Sama auto taas ja kokeilin alussa Haikin antamia neuvoja takaosan shikaanikompleksiin. Se ei vaan toiminut minulla joten otin vanhan ajolinjani takaisin. Omasta mielestäni vauhtini oli hyvää ja pitkään katsoinkin takasuoran näytöltä olevani kakkosena. Kuitenkin lopussa nousi suuri pettymys, kun huomasin olevani ryhmässäni vasta neljäntenä.
Kuitenkin jäin vain pari kymmenystä hahmosta Powered By BMW, mutta tällä kertaa oli minun vuoroni olla tässä tiiviissä keskikastissa se kaikkein hitain.. Ja D-finaalin paalulle..

D-Finaali #1
Auto'arvonta' oli epäreilu ja minä tälläkertaa hyödyin siitä. Pääsin heti alussa kauas FW08:sta ja ajo oli suhteellisen helppoa. Ei minkäänlaista kisailumeininkiä. Otin vaan varman päälle ja yritin olla tekemättä suurempia virheitä. Onnistuin siinä, mutta voitosta huolimatta en voinut olla tyytyväinen.

C-finaali #7
Tällä kertaa auto'arvonta' oli yhtä epäreilu ja nyt mulle tuli se ruudukon toiseksi heikoin auto. Kiihtyvyys oli huonoa ja en saanut muutenkaan sitä autoa lapaseen. Alussa pysyin edellä ajaneiden perässä vain ja ainoastaan sen takia, että he taistelivat sijoituksista keskenään. Meinasin yhdessä kohdassa yrittää mahdotonta ohitusta FO110K:sta, saattoi ehkä hiukan hipaista, mutta kuitenkin viimehetkillä peruin ohitusyrityksen toteuttamisen. Totesin, että aivan turha mun on pilata toisen kisaa, koska jäisin kuitenkin itse tulpaksi ja aiheuttaisin pelkkää vitutusta. Lisäksi siinä oli vaara, että olisin aiheuttanut spinnauksen tms.

Myöhemmin jäin hiukan jälkeen, mutta ekan neulansilmän jälkeen alppu oli sivuttain takasuoran alussa. Kerkesin alpun rinnalle vasemmalle ja ohi siitäkin huolimatta että alppu hiukan myöhästyneenä yritti leipoa mut seinävalliin kiinni. Suoran päätteeksi vähän ehkä mokasin jarrutuksen ja samalla alppu ajoi suoraan kylkeen ja meni ohi. Yritin vielä uudestaan paikata yhtä aggressiivisella tavalla, mutta luovutin sitten ja annoin olla. Pikkuhiljaa jäin alpusta ja yritin ajaa mahdollisimman hyviä kierrosaikoja vain sen takia, että jos alppu saisi jonkun aikasakon startin jälkeisen neulansilmän ohituksestaan, niin pääsisin hänen edelleen..
Tämä sitten toteutuikin. Tuo lyhyt kahina alpun kanssa oli kuitenkin mun koko kisan (C- ja D-finaalien) ainoa kilpailutilannetta etäisesti muistuttava tilanne, joten sen takia kuitenkin yritin jotain vaikka tiesin alpunkin ajavan sillä autolla mua kovempaa.. Sori jos aiheutin lisävitutusta toiminnallani.

Ei tästä pahemmin iloittavaa kuitenkaan jäänyt. Jos olisin ollut pari kymmenystä nopeampi aika-ajoissa niin raporttini olisi ollut ihan erilainen. Nyt kävi näin. Ei auta jossittelu. Mulla oli aika-ajoissa yksi parhaista autoista, joten sataprosenttisesti vika oli kuljettajassa.

Odotan innolla Jyväskylää, koska Sue Men raporttien perusteella se nopeampana ratana varmasti sopii mulle paremmin. Hitaissa mutkakomplekseissa mä olen aina ongelmissa.
 
Viimeksi muokattu:

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Ennakko

Iäisyydeltä tuntunut kisatauko ohi ja kauden eka kisa vihdoin edessä. Valmistautuminen kisaan meni hyvin kun käytiin muutaman kerran rataa treenaamassa. Etukäteen ennakkosuosikit kisaan olivat hallitseva mestari ja Nasty. Seuraavina sitten 4stroke ja turun veljekset. Siihen ryhmään ajattelin yrittää koittaa mukaan.

Harkat #4: 31.202

Lämmittelyssä olikin parempi pito radalla mitä olin odottanut ja autokin sopi hyvin hanskaan ja ajaminen tuntui sujuvan hyvin. Ruuhkaa riitti alussa ja vaikka porukkaa tuli selkä edellä vastaan niin muut enimmäkseen vain etsivät vapaata kohtaa radalle. 4strokea otin lopussa pikkuhiljaa kiinni joten tiesin ettei silloin voi ihan huonosti mennä koska hän oli ollut täällä treenatessa vähän niskan päällä. Nopein aika kuitenkin yllätti mutta ajattelin varsinkin Wopen nostavan vauhtia aika-ajoon.

Aika-ajot:
#4 31.087

Alussa meni muutama kierros että pääsi 4stroken ja Wopen ohi ajamaan vapaasti tyhjää rataa. Sitten jostain syystä en vain millään tuntunut saavan ehjää kierrosta aikaiseksi ja aina meni joku mutka missä missasin sisälinjan tai jotain tyrin. Huomasin jo sivusilmällä 4stroken jo vähän saavuttavan ja Nastykin näytti ottavan kiinni. Nyt piti rauhoittaa ajoa ja keskityin että saan auton iskettyä aina sisälinjaan eikä jarrutukset menisi pitkiksi. Näytti sadasosakamppailuksi menevän paalupaikasta. Lopussa sitten sain hyvän kierroksen ajettua ja 6 sadasosan erolla paalulle ennen 4strokea. Tätä en todellakaan edes uskaltanut toivoa sisäradalla mutta nyt tuntui menevän putkeen!

A-finaali: #10 30.918

Autoksi finaaliin valikoitui Wopen aika-ajama #10, mikä latisti melkoisesti fiiliksiä kisaan varsinkin kun 4strokelle, Nastylle ja Wopelle tuli autot millä otettiin 3 ensimmäistä sijaa aika-ajoissa.. Mutta voitto mielessä alkoi jo olla ja siitä lähdettiin taistelemaan. Starttia sai jonkun verran siinä lähtörivissä odotella ja vähän alkoi jo jännittämään. Nyt oli mielessä aika-ajon ekat kehnot kierrokset ja keskityin ettei menisi yliyrittämiseksi alussa vaan vauhti olisi varmaa mutta virheetöntä heti alusta lähtien. Taktiikka toimi täydellisesti ja pelko #10:stä osoittautui turhaksi, se oli ajettavuudeltaan hyvin samanlainen kuin #4 joten pääsin auton kanssa välittömästi sinuiksi. Sain vedettyä noin sekunnin eron 4strokeen joten pystyin ajamaan ilman pelkoa että joku yrittää heti ohi.

Puolivälissä kisaa 4stroke ja Nasty ottaa jo kiinni ja piti puristaa lisää vauhtia missä onnistuinkin. Oli hyvä ajorytmi päällä eikä mitään ihmeempiä virheitä tullut. Kisa tuntui kestävän ikuisuuden eikä lippumiestä näkynyt. Sitten huomasin että Nasty oli 4strokesta päässyt hienolla ohituksella ohi ja pelkona oli että Nasty voisi saada kiinni jos hänellä olisi vielä vauhtia reservissä. Sitä en ajatellut jääväni odottaa vaan puristin niin täysillä kuin vain pystyin ja
sain sillä kisan viimeisellä kierroksella ajettua vielä lisäpisteen nopeimmasta kierroksesta. Vihdoin se ruutulippu jo tuli ja voin sanoa että oli erittäin mahtava tunne koska täällä voittoon ei pitänyt olla mahdollisuuksia. Äärimmäisen arvokas ensimmäinen sisäratavoitto itselle henkisesti ja loppukauttakin ajatellen!

Loppufiilikset:

Hienot oli kisat ja autot sopi omaan ajotyyliin täydellisesti. Ja kyllä se treenikin auttoi. Eikä tässä mitään voi leijua sillä hyvin väisti itseä huonommat autot. Onnitelut Nastylle upeasta kakkosijasta ja 4strokelle kolmannesta sijasta, molemmat antoi tosi kovan vastuksen :thumbup: Tästä on hyvä jatkaa jyväskylään :)

Kiitokset vielä järkkäreille ja kanssakilpailijoille!!
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Hyvin vedetty Haikki. Ja moni muukin kyllä, mainitsen että lfb isona kaverina sai autosta kunnolla vauhtia irti, Sue_me ajoi hienon tuloksen jne.
Avauspostaukseen lisätty helppoa luettavuusdataa.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Hyvin vedetty Haikki. Ja moni muukin kyllä, mainitsen että lfb isona kaverina sai autosta kunnolla vauhtia irti, Sue_me ajoi hienon tuloksen jne.
Avauspostaukseen lisätty helppoa luettavuusdataa.
Samoin panin merkille Sue me:n vauhdin, melkoinen kehitysaskel. Voipi mennä jyväskylässä melkoista haipakkaa...

lfb veti hyvin, muttei ollut enää niin suuri ylläys, vauhtia hänellä varsinkin sisäradoilla löytyy. Samoin Nipsu veti tosi hyvin, mutta niin olin arvellutkin etukäteen. Täytyy vähän tutkia tuloksia enemmän, olihan siellä paljon onnistujia ja yllättäjiä :thumbup:. Sulla taasen vei harmillisesti #2 mahdollisuuden a-finaaliin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Hyvin vedetty Haikki. Ja moni muukin kyllä, mainitsen että lfb isona kaverina sai autosta kunnolla vauhtia irti, Sue_me ajoi hienon tuloksen jne.
Avauspostaukseen lisätty helppoa luettavuusdataa.
Täytyy kyllä myöntää, että autotuuritkin osuivat ihan hyvin kohdilleen. Kun vain oppi ajamaan kankeasti kääntyvää #9:ä, ajat olivat kilpailukykyisiä. Kiihtyvyys tuolla autolla oli erinomainen. #4 oli taas melko neutraali, eli helppo.

Myllypuron rata sopi omalle ajotyylilleni loistavasti. Tuolla ei ollut niin tarkkaa jos auto vähän luistelee. Itse asiassa luistelu oli ainakin itselle pakollista jos meinasi saada auton taittumaan tiukimpiin mutkiin. Ratakin oli melko sulava ajettava "siitä tiukasta oikeasta" aina ensimmäiseen shikaaniin asti, tykkäsin kovasti. Suurimpana ongelmana radalla oli ohituspaikkojen puute, joten se sopisikin paremmin time attackiin kuin yhteislähdöillä kisailuun.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Ensimmäisestä kisasta ei nyt paljoa kerrottavaa jäänyt.

Harjoituksissa ja aika-ajoissa ajoin autolla #6, joka mitä ilmeisimmin oli parhaasta päästä.

Se ei kuitenkaan itselle ainakaan tehtävää helpottanut. Ajaminen oli ihan yhtä taistelua kuin oletinkin. En vain osaa ajaa Myllypurossa niin kuin haluaisin. Uusi profiili sopii itselle vielä viimevuotista huonommin.

Taistelua lähinnä tallikaveri Andyn kanssa, harjoituksissa itse vein pidemmän korren ja aika-ajoissa oli Andyn vuoro viiden sadasosan turvin.

A-ryhmässä kaikki menivät ihan omia menojaan, joten a-finaaliin ei Livestrong Korville-tiimillä ollut mitään jakoa, vaan suuntana oli B-finaalin eturivi Andyn ottaessa siihen kiinnityksen paaluun. Takana Sue_Me ja Cmoney, joten tiukkaa kisaa oli luvassa.

Kun autopelleily (tai arvonta) näytti siltä, että itselle on osumassa B-finaaliin auto #2, sovittiin Andyn kanssa että painaa karkuun minkä kerkeää ja itse yritän toimia parhaani mukaan tulppana takana tuleville.

Koska Myllikän henkilökunta päätti näyttää osaamistaan, palaset vaihtuivat. Andy sai osakseen kylmän auton #10 ja itselle siunaantui auto #1. Andyn kanssa pidettiin nopea taktiiikkapalaveri ja käännettiin ennakkoonsovitut osat toisinpäin.

B-finaalissa iskin heti Andyn perään, ja kun tilanne jossa oli mahdollista päästä ohi (eli viimeinen neulansilmä) otin sisälinjan ja Andy antoi tilaa sen verran, että kolhuilta vältyttiin.

Andy hidasti takanatulevia sen verran, että pääsin vähän alussa karkuun ja pystyin toisen puoliskon finaalista ajelemaan helppoon voittoon. En sitä ajamisen perusteella ansainnut, tiimikaverilta kiitoksen arvoinen teko.

A-finaaliin osui sitten kaikkien rakastama #2, joka olisi kuulunut jo B-finaaliin. Autolla ei ollut mitään asiaa jo muutenkin nopeampien kyytiin, joten yksinajeluksi meni. Jännittävin hetki oli kun katselin, jotta missä vaiheessa podium-kuskit tulevat ohi. Yritin olla vaikuttamatta kisan lopputuloksiin ja siinä onnistuinkin. Muita onnistumisia ei nyt kisassa nähty.

Yleisesti:

Formulacenterin henkilökunta näytti osaamistaan, ja sai kyllä sellaiset fiilikset itselle aikaan, ettei ajaminenkaan oikein tuntunut maittavan. Meitä kun kuitenkin arvostetaan monessa paikkaa, niin onko pakko mennä pommisuojaan mollattavaksi ja vielä maksaa siitä?

Jyväskylän sisärata jää kustannusten takia itseltä väliin, joten kokeillaan Forssassa sitten seuraavan kerran.

Sue_Me:lle vielä erityisen iso peukku loistosuorituksesta. Myös lfb näytti osaamistaan. :thumbup:
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Nyt se kausi alkoi:

Harjoitukset #7
Seiskan ajattelin olevan kohtuu kulkuinen ja olihan se, mutta liukkaan oloinen. Eikä se lämmennyt juurikaan ajon aikana, vaan perä lipsui koko ajan, kuitenkin 3. nopein.

Aika-ajo #7
Samoilla autoilla aika-ajoihin, niin siinä arvelin eturivin menneen. Koska olihan Haikki #4 ja 4stroke #1 pitänyt sellaista vauhtia ja niin pitivät nytkin. Radalla sijoitusta vilkuillessa huomasin että pitäisi puristaa autosta kaikki irti, kun meinaa olla listan hännillä, eikä seiska ollu yhtään harkoista pitoaan parantanu. Sain kuitenkin pari viimeistä vetoa osumaan kohdalleen ja sain nostettua itseni 3. ruutuun.

A-finaali #1
Kolmannesta ruudusta #1:llä, edestä Haikki #10:llä ja 4stroke #4:lla, tiukkaa tulee. Koska WoPe lähti takaa #7:lla, niin otin alun varmanpäälle ja siinähän edellä menneet tekivät vähän eroa, mutta kun sain WoPeen eroa, niin pääsin ajamaan 4strokea kiinni. Kun sain kiinni, niin alkoi painostus ja paikan hakeminen ja vähän viime tippaan se jäi, mutta toiseksi viimeisellä kierroksella viimeisessä kurvissa lähdin ohitukseen ja rinnakkain mentiin jyrkkään oikeaan asti, josta suoralle lähdin edellä. Ekasta shikaanista toiselle 4stroke pääsi sisäpuolelle kokeilemaan, mutta shikaanissa ei oikei rinnakkain mahdu ja osumaakin tuli, mutta edellä pysyin. Ja siis maaliin sijalla 2.
Onnittelut Haikille voitosta hienolla ajolla #10:llä, samoin onnittelut 4strokelle tiukan väännön jälkeen kolmossijasta.
Kiitokset järjestäjille.

http://www.youtube.com/user/NastyBoyRacing#p/a/u/0/rhN4jKVkIyo
Tästä kausi alkoi ja itselle osui aika hyvin kohdalle, mutta harmillisesti Jyväskylässä ei jatketa, ulkokiertue odottaa:alppu:
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
:thumbup:
- Haikin ajo #10:llä A-finaalissa, varikolta katsellessa kovaa menoa, samoin tulosliuskiakin tutkiessa = kovaa jälkeä autolla joka vaikutti suht hitaalta muissa finaaleissa.
Kiitos! Silti ei se #10 huonompi ollut kuin #4, (ainakaan kisassa) yhtä hyvät ne oli ajaa ainakin minun mielestäni. Mutta kuten tuolla on ennenkin nähty niin painojakauma ja auton sopivuus omaan ajotyyliin eri kuskeilla vaikuttaa paljon siihen mitä kukin saa irti samasta autosta.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Raportti

Harjoitukset (#10)
Olin käynyt ennen kisaa ajamassa tätä nykyistä profiilia pari kertaa, joten rata ei ihan tuntematon ollut. Olin ihan tyytyväinen omaan ajoon; sain jätettyä B-ryhmässä pari kaveria taakse (Dominic tosin ajoi #2lla) ja seuraavasta ryhmästä vain Jacques & Alppu ajoivat paremmat ajat. Tässä vaiheessa näytti vielä hyvältä: sija 16/24 ja ajaksi ihan kohtuullinen aloitus; 33.532 mutta siihen se jäikin..

Aika-ajot (#10)
Viimeistään tässä vaiheessa valkeni se, että auto ei sopinut ajettavuuden osalta itselle / oli huono. En yksinkertaisesti keksi muuta selitystä sille, että aika heikkeni harjoituksista, vaikka sen jälkeen oli ajettu 20 minuuttia enemmän. Aika ei siis parantanut harjoituksista yhtään; 33.565 ja aloin epäillä ajavani D-finaalissa. Näinhän siinä sitten kävikin, kun viimeisestä ajoryhmästä meni suurin osa edelle. Lopulliseksi lähtöruuduksi määräytyi D-finaalin 3. ruutu.

Toiselle ajoryhmälle pahoittelut säheltämisestä ekassa shikaanissa a-a:n alussa, aika pahasti tuli otettua osumaa siihen vikaan renkaaseen. Taitaa itseasiassa olla kovavauhtisin törmäys itselle tässä parin vuoden aikana. Onneksi ei käynyt kenellekään mitään.

D-finaali (#3)
D-finaaliin tuli sitten autoksi #3, johon kiinnitin jo negatiivisen huomion silloin kun Dick ajoi sillä harjoitukset. Ei ilmeisesti ollut mikään paras auto..?
Lähtö ja ensimmäinen kierros sujui ongelmitta. Mutta sitten toisella kierroksella ekassa shikaanissa jarrutuksessa auto lähti täysin yllättäen alta ajautuen oikealle, jääden sen verran pahaan paikkaan että eipä sieltä liikkeelle päästy ilman apuja. Ylimääräistä aikaa kului sen verran paljon, että koko porukka kerkesi ohittamaan kierroksella. Kisa olikin sitten siinä, Antin ja jonkun muun (ilm. JNF:n) ohitin sen jälkeen kun olin ensin jäänyt kierroksella. Loppukisan ajelin FW08:n ja öö ruzin perässä ruutulipulle. Aika turhauttava fiilis seurata perässä eri kierroksella, vaikka huomasi että vauhdillisesti pystyi haastamaan kaverit. Mut eipä se paras kierrosaikanaan mikään huippu ollut; 34.407. Tiedä sitten, mutta ei oma ajaminen huonolta tuntunut. #3 tuntui hankalalta ajettavalta ekassa shikaanissa, jokaisella kierroksella piti olla jarrutuksen kanssa tarkkana, ettei se auto lähtenyt omille teilleen.

Mollivoittoinen avaus, eipä tuosta paljoa riemuittavaa jäänyt. Tällä kertaa kävi näin. Jyväskylässä isketään takaisin, joten nähdään siellä
(ei se ainakaan sijallisesti voi enää tämän huonommin mennä). :thumbup: Järjestäjille vielä kiitokset.
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Niin mitä tulee ajamiini autoihin, niin #6 oli kymmenyksen parempi kuin #3. Täysi mysteeri, miten kärkikolmikko ja lfb pystyivät ajamaan noinkin lujaa. Ei ole selitystä sille. Nelossija olisi ollut teoriassa mahdollinen. Ja mitä omaan harkka-aikaan tulee, niin turha sitä on tuijotella. Aika-ajossa ajoin vasta tosissani, eikä silloinkaan mihinkään riittänyt:eek: No kisoja tulee lisää....
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Kiitos! Silti ei se #10 huonompi ollut kuin #4, (ainakaan kisassa) yhtä hyvät ne oli ajaa ainakin minun mielestäni. Mutta kuten tuolla on ennenkin nähty niin painojakauma ja auton sopivuus omaan ajotyyliin eri kuskeilla vaikuttaa paljon siihen mitä kukin saa irti samasta autosta.
Se on kyllä totta. Esim. lfb meni #6lla hienosti, mun ajotyylillä se puski mutkiin tullessa. Tämän sai Bemarikin todeta kisassa kun taisin hidastaa yllättävänkin paljon. Muutenkin eri kerroilla erot on ihan outoja. Sitä tuntee ajavansa, kuin ennenkin mutta tulokseni ei nyt olleet auto huomioidenkaan sitä tasoa kuin vuosi sitten. Toki vähän eri kisafiiliksiäkin olisi voinut löytyä jatkaa minkä tahansa muun, kuin #2-auton aika-ajeluongelmien jälkeen. "Muovirenkaat" ja pohja rikki tarraamaan kantapäähän.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Tuolla tuntuisi ainakin mulla toimivan melkeinpä joka autolla ajotyyli, missä käytetään jarrua melkein jokaisessa mutkassa. Pienellä näpäytyksellä perä ihan snadisti irti ja heti perään runtataan kaasu pohjaan ettei vauhti kuoletu. Tällä taktiikalla nuo puskevat autot kääntyvät mutkiin ihan nätisti. Toisaalta treenireissulla perästään liukkaalla #7:llä tuo ei toiminut.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Tuolla tuntuisi ainakin mulla toimivan melkeinpä joka autolla ajotyyli, missä käytetään jarrua melkein jokaisessa mutkassa. Pienellä näpäytyksellä perä ihan snadisti irti ja heti perään runtataan kaasu pohjaan ettei vauhti kuoletu. Tällä taktiikalla nuo puskevat autot kääntyvät mutkiin ihan nätisti.
Kuulostaa tutulta! Itsekin käytän jarrua paljon ja teen myös sellaisia pieniä näpäytyksiä ainakin tokassa mutkassa, ekan shikaanin vikan renkaan kohdalla ja vikaan vasuriin lähdettäessä.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kuulostaa tutulta! Itsekin käytän jarrua paljon ja teen myös sellaisia pieniä näpäytyksiä ainakin tokassa mutkassa, ekan shikaanin vikan renkaan kohdalla ja vikaan vasuriin lähdettäessä.
Ja ennen kaikkea siinä tiukimmassa oikeassa. Ainoa tapa, millä sain auton taittumaan siihen kunnolla. Vikassa vasurissa en käytä jarrua, vaan heitän auton poikittain. Pidon lisääntyessä siinä ei tällöin tarvitse nostaa kaasua.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Tuolla tuntuisi ainakin mulla toimivan melkeinpä joka autolla ajotyyli, missä käytetään jarrua melkein jokaisessa mutkassa. Pienellä näpäytyksellä perä ihan snadisti irti ja heti perään runtataan kaasu pohjaan ettei vauhti kuoletu. Tällä taktiikalla nuo puskevat autot kääntyvät mutkiin ihan nätisti. Toisaalta treenireissulla perästään liukkaalla #7:llä tuo ei toiminut.
Jotain tommosta, kuulostaa loogiselta. Tuossa on tärkeää päästä kaasulle mahdollisimman nopeasti ja oikea-aikaisesti juurikin ettei vauhti kuoletu. Eli treenaamalla voisin oppia ainakin. Aika pienellä prosentilla vaan juuri tuollaisia autoja kohdalle osuu. Mahdollinen voittotaistelu mielessä kuitenkin Jyväskylään (uskalsin sanoa :D).

Kisa-PDF:eistä näen että Andysta päästyäni alkoi 31-puolen ajat lähestyä \o/ Matka loppui vaan kesken
 
Viimeksi muokattu:

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Harjoitus
#7
wroom wrooom...

Aika-ajo
#7
Pelkäsin jopa heikompaa sijoitusta, koska myllypuro ei kuulu suosikkeihini. Autona #7 oli ristiriitainen. NB:n mukaan se yliohjasi ja Jacquesin mukaan yksinkertaisesti hidas. Omasta mielestä se oli tasapainoinen ajaa, mutta vauhdista vähän vaikeampi sanoa. NB:llä tuntui kulkevan. Tulos mitäänsanomaton 12.

Kisa:
Muutaman arvonnan jälkeen #9.
Auto oli samanlainen ajaa kuin #7 ja helppo tottua. Alussa olin nopeampi kuin edellä ajaneet andy ja cm. CM:ää tulikin muutaman kerran tökättyä jarrutuksissa, sorry! Siinä oli selkeä ero autojen välillä ja pystyin jarruttamaan myöhempään. Yleensähän minä olen se kuka jarruttaa aiemmin ulostulon maksimoimiseksi, mutta nyt siis CM:n autossa selkeästi heikompi jarrutuspito. Muuten sitten cruisailtiin maaliin. Kisassa kierrosaika ihan kelpo lähellä oman lähdön kärkeä.

Yleistä:
Eiköhän myllypuro ole nyt nähty ja seuraavaksi sitten vaikka lahti (johon ymmärtääkseni tulee kaksi uutta rataa 2011 (keskusta/hollola)).
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Kisa:
Muutaman arvonnan jälkeen #9.
Auto oli samanlainen ajaa kuin #7 ja helppo tottua. Alussa olin nopeampi kuin edellä ajaneet andy ja cm. CM:ää tulikin muutaman kerran tökättyä jarrutuksissa, sorry! Siinä oli selkeä ero autojen välillä ja pystyin jarruttamaan myöhempään. Yleensähän minä olen se kuka jarruttaa aiemmin ulostulon maksimoimiseksi, mutta nyt siis CM:n autossa selkeästi heikompi jarrutuspito.
Hermostutit mua vaan, oisin voinu sortua virheeseen josta menet ohi. Pieni kontakti kuuluu lajiin. lfb:n ajotyylillä oisi saanut siitä autosta enempi irti, itse vaan pyrin automaattisen oloisesti runttaamaan enempi auton pidolla mutkiin ja kun se puski ni se näkyi vauhdissa. Nyt kun ajattelen ni samoin kävi viime vuonna Hyvinkäällä, silloin tosin huono pito takarenkailla. Andy meni ohi eikä senjälkeen ollut mun normiajotyyliä se jolla roikuin vauhdissa. Kokemus kuitenkin karttuu :) Fysiikan rajoilla tässä kaikki tanssitaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kuulostaa tutulta! Itsekin käytän jarrua paljon ja teen myös sellaisia pieniä näpäytyksiä ainakin tokassa mutkassa, ekan shikaanin vikan renkaan kohdalla ja vikaan vasuriin lähdettäessä.
Itse käytin jarrua radan ensimmäistä ja tiukan oikean jälkeistä vasenta mutkaa lukuunottamatta joka mutkaan tullessa. Ekassa shikaanissa sidoin aluksi kevyesti jarrulla ja lopuksi terävällä jarrunpainalluksella auto taittui shikaanin jälkeiseen oikeaan.
 
Ylös