Raporttia:
Ennakko
Huomattavasti vähemmän harjoittelua kuin edellisenä vuonna. Olin kuitenkin jo todennut ettei vauhtini tolla rataprofiililla harjoittelemalla parane.
Perjantaina kuitenkin käytiin harjoittelemassa, ja matkalla pyörästäni meni
runko poikki. Tämä tietysti vei keskittymisen ainakin harjoituksista aikalailla.
Harjoitusten jälkeen kuitenkin fiilis oli positiivinen, koska olin Jonkkia parempi enkä Nipsullekaan hävinnyt kuin vajaan sekunnin.
Harjoitukset #6
Omasta mielestäni ajoin ihan hyvin ja tuntuma oli hyvä. Aika oli kuitenkin heikko ja liian moni oli edelläni. En oikein tiennyt mitä olisi pitänyt vielä muuttaa ajamisessani. Huomasin myös, että tosi moni ajoi ihan parin kymmenyksen sisään omasta ajastani joten pienellä muutoksellakin olisin voinut saada aika-ajoihin hyvän sijoituksen.
Aika-ajot #6
Sama auto taas ja kokeilin alussa Haikin antamia neuvoja takaosan shikaanikompleksiin. Se ei vaan toiminut minulla joten otin vanhan ajolinjani takaisin. Omasta mielestäni vauhtini oli hyvää ja pitkään katsoinkin takasuoran näytöltä olevani kakkosena. Kuitenkin lopussa nousi suuri pettymys, kun huomasin olevani ryhmässäni vasta neljäntenä.
Kuitenkin jäin vain pari kymmenystä hahmosta Powered By BMW, mutta tällä kertaa oli minun vuoroni olla tässä tiiviissä keskikastissa se kaikkein hitain.. Ja D-finaalin paalulle..
D-Finaali #1
Auto'arvonta' oli epäreilu ja minä tälläkertaa hyödyin siitä. Pääsin heti alussa kauas FW08:sta ja ajo oli suhteellisen helppoa. Ei minkäänlaista kisailumeininkiä. Otin vaan varman päälle ja yritin olla tekemättä suurempia virheitä. Onnistuin siinä, mutta voitosta huolimatta en voinut olla tyytyväinen.
C-finaali #7
Tällä kertaa auto'arvonta' oli yhtä epäreilu ja nyt mulle tuli se ruudukon toiseksi heikoin auto. Kiihtyvyys oli huonoa ja en saanut muutenkaan sitä autoa lapaseen. Alussa pysyin edellä ajaneiden perässä vain ja ainoastaan sen takia, että he taistelivat sijoituksista keskenään. Meinasin yhdessä kohdassa yrittää mahdotonta ohitusta FO110K:sta, saattoi ehkä hiukan hipaista, mutta kuitenkin viimehetkillä peruin ohitusyrityksen toteuttamisen. Totesin, että aivan turha mun on pilata toisen kisaa, koska jäisin kuitenkin itse tulpaksi ja aiheuttaisin pelkkää vitutusta. Lisäksi siinä oli vaara, että olisin aiheuttanut spinnauksen tms.
Myöhemmin jäin hiukan jälkeen, mutta ekan neulansilmän jälkeen alppu oli sivuttain takasuoran alussa. Kerkesin alpun rinnalle vasemmalle ja ohi siitäkin huolimatta että alppu hiukan myöhästyneenä yritti leipoa mut seinävalliin kiinni. Suoran päätteeksi vähän ehkä mokasin jarrutuksen ja samalla alppu ajoi suoraan kylkeen ja meni ohi. Yritin vielä uudestaan paikata yhtä aggressiivisella tavalla, mutta luovutin sitten ja annoin olla. Pikkuhiljaa jäin alpusta ja yritin ajaa mahdollisimman hyviä kierrosaikoja vain sen takia, että jos alppu saisi jonkun aikasakon startin jälkeisen neulansilmän ohituksestaan, niin pääsisin hänen edelleen..
Tämä sitten toteutuikin. Tuo lyhyt kahina alpun kanssa oli kuitenkin mun koko kisan (C- ja D-finaalien) ainoa kilpailutilannetta etäisesti muistuttava tilanne, joten sen takia kuitenkin yritin jotain vaikka tiesin alpunkin ajavan sillä autolla mua kovempaa.. Sori jos aiheutin lisävitutusta toiminnallani.
Ei tästä pahemmin iloittavaa kuitenkaan jäänyt. Jos olisin ollut pari kymmenystä nopeampi aika-ajoissa niin raporttini olisi ollut ihan erilainen. Nyt kävi näin. Ei auta jossittelu. Mulla oli aika-ajoissa yksi parhaista autoista, joten sataprosenttisesti vika oli kuljettajassa.
Odotan innolla Jyväskylää, koska Sue Men raporttien perusteella se nopeampana ratana varmasti sopii mulle paremmin. Hitaissa mutkakomplekseissa mä olen aina ongelmissa.