Tuossa systeemissä tulee vaihtoaikoja tuplasti enemmän = klo 20:00 lähestyy uhkaavasti...lisäksi kaikki hässäköinti siihen päälle, kun ryhmiä niin useita. Järkkärit uuvahtaa täysin :thumbfh:
Jos kaikki menisi suunnitelmien mukaan, niin tällä systeemillä aika-ajot olisivat varsin nopeasti ohi.. 3 autoa käytössä ja 1 varalla. Liikkuva systeemi, eli kun yksi tulee varikolle, niin toinen istuu autoon ja lähtee ajamaan oman vetonsa.. Jos joku auto menee rikki niin vara-auto käyttöön.. Aika-ajot pitäisi mennä vartissa läpi, eikä olisi suuri katastrofi vaikka siihen menisi puoli tuntiakin.
Edit: siis tässä systeemissä ei olisi ryhmiä, vaan jokaiselle merkitty auto etukäteen, ja vuoronumerot. Sitten vaan kun oma auto tulee varikolle omalla vuorolla, niin autoon ja radalle.
Näkisinkin siis, että tämän vaihtoehdon suurin ongelma on se, ettei kaikki menisikään suunnitelmien mukaan. Teknisiä vikoja voi tässä lajissa aina tulla ja niistä tulee odottamatonta viivettä. Se on se mikä työllistäisi ja aiheuttaisi hässäköitä, mitä emme halua.. Eli jos tällainen vaihtoehto otettaisiin, niin meidän pitäisi tehdä hemmetin hyvät esivalmistelut kaikkien poikkeustilanteiden varalta.
Lisäksi sadekelillä systeemi on haavoittuvaisempi. Kovin moni ei saisi ns. puhdasta kierrosta alle.
Edit: Pidän tätä epätodennaköisenä vaihtoehtona mainitsemani ongelman takia, mutta vastaisuuden varalta olisi kiva kokeilla tällaista sarjan ulkopuolisessa kisassa joskus. Sitten näkisi käytännössä miten tällainen systeemi toimisi.
Edit2: Itseasiassa Hyvinkään systeemihän ei paljoa tästä poikkea. Vain siinä, että ajetaan ryhmissä. Ajoaika on ollut aika-ajoissa varsin lyhyt (3-4 nopeaa).