KKWCS 2011, 3. kilpailu Forssa I

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Entäs käsiajanotto? Pari-kolme mittaajaa ja näiden ka
Ei siitä saada tarpeeksi tarkkaa kuitenkaan, tässä porukassa kun on alkanut sadaosatkin ratkaiseen monessa kohtaa.

Mieluummin sitten 1-2 nopeata parilla autolla ajeltuna, se vois olla vaihtoehtona aika jees kyllä :)
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Yhden kierroksen aika-ajo ja vielä samalla autolla koko remmi. Ei ole ruuhkaa eikä "autotuuria".

Good luck with that :thumbup:
Kyllä! tämän hetken pistetaulukon mukaan lopusta kärkeen järjestys! :thumbup:
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
1 kr a-a:lle ääni täältä! Samalla autolla olisi kyllä vielä mukava bonus ;D.

Ainahan on toki mahis että ponderit riittääkin :thumbdown

Muuten, jos ponderit ei riitä, niin kisalähdöissä ei jaettane pisteitä nopeimmasta kierrosajasta?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Joku muutaman minuutin aika-ajosetti niillä muutamalla (ehtii vähän tutustua autoon, onko hyvä vai vikura) toimivaponderisella autolla olisi hyvä. Kuvittelen että sopisi vuokraajillekin kyllä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Pääasia itselle on se, että sillä summalla minkä maksaa, niin sillä saa saman merkityksellisen ajoajan kuin alunperin oli tarkoituskin. Joten jos A-ajo on pari nopeaa kierrosta, niin kisalähdöt ovat kai sitten aika piiittttkiiiiäää.

Edit. Ja WOPE.... HV
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joten jos A-ajo on pari nopeaa kierrosta, niin kisalähdöt ovat kai sitten aika piiittttkiiiiäää.
Tuskin. Jos joudutaan ajaan vähemmillä autoilla, vie ne sitä kautta ihan yhtä pitkän ajan kuin täysillä seteillä pidemmät a-a:t.
Aika vaan loppuu kun kello lyö kahdeksan, eli tuskin on yhtään pidemmät finaalit.

esimerkkinä: lämppäri + a-a + hidastelu kierrokset niin tekee melki 3min per kuski.
vaikka olis ihan läpystä vaihto niin 3min x 24 kuskia = 72min melkein minimissään...
kolmella autolla vois saada pienemmän ajan sitten toki...

edit. toki jos ei tarjottu kisaformaatti kelpaa niin ainahan voi jättää kisan väliin ja säästää roponsa?
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Pääasia itselle on se, että sillä summalla minkä maksaa, niin sillä saa saman merkityksellisen ajoajan kuin alunperin oli tarkoituskin. Joten jos A-ajo on pari nopeaa kierrosta, niin kisalähdöt ovat kai sitten aika piiittttkiiiiäää.

Edit. Ja WOPE.... HV
Tästä ei varmaan kannata vielä valittaa, kun ei tiedetä miten homma tulee menemään. Voihan olla että saavat ponderit kuntoon ja kaikki menee paremmin kuin piti. Jos eivät saa niin katsotaan sitten mitä tehdään.
Eiköhän hommat saada menemään ihan parhainpäin.. Forssassa ovat kuitenkin aina olleet hyvin reiluja..
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Muuten, jos ponderit ei riitä, niin kisalähdöissä ei jaettane pisteitä nopeimmasta kierrosajasta?
Luultavasti ei jaeta. Jos julistamme kisan "ei ajanottoa" -kisaksi niin silloin ei ainakaan. Periaatteessa, jos jossain kisassa jollain menee yllättäen ja pyytämättä ponderi rikki, niin se ei kait vaikuta nopeimman kierroksen pisteeseen. Jos vika on tiedossa etukäteen, niin siitä voidaan tietenkin tehdä päätös ennen kisaa.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tästä ei varmaan kannata vielä valittaa, kun ei tiedetä miten homma tulee menemään. Voihan olla että saavat ponderit kuntoon ja kaikki menee paremmin kuin piti. Jos eivät saa niin katsotaan sitten mitä tehdään.
Eiköhän hommat saada menemään ihan parhainpäin.. Forssassa ovat kuitenkin aina olleet hyvin reiluja..
Toivottavasti saavat ne kuntoon. Yksi asia on ainakin, mikä kannattaisi kisalähdöissä ottaa. Lentävät lähdöt. Ei tarttis nukkua siellä viivalla turhaan kun satavarmasti jonkun auto aina sammuu. Ohituskielto ekassa kurvissa kumminkin
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Soittelen tuonne huomenna näistä lyhemmistä aika-ajoeristä tarvittaessa MIKÄLI ei 7xponderiautoa kisapäivänä ole... Hyvä kumminkin saada hermostuttavaa epävarmuutta pois mukavan aikaisin.

E: ja joo, lentävät lähdöt hyvä noilla. Pitäisi erot pienempinäkin sinne ekaan jarrupaikkaan.
 

Örfil

Guest
Jos nyt olisi ajettu 4 x 15 min = 60 min aa/reenisessiota (6 autoa radalla), niin jos tämän palastelis nyt 6 x 8-10 min aa/reenisessioksi (4 autoa radalla) saataisiin sama lopputulos.

Yhden kierroksen aa on vähän riskaabeli, koska kumit ei lämpene ja saattaa tulla yliyrittämisestä johtuvia ulosajoja = mahdollisesti autorikkoja => lisää pulmia.

Käytännössä aa voisi olla vaikkapa 6-7 kierrosta, joista 3 ekaa menee renkaiden lämpiämiseen ja sitten voisi kokeilla kunnon vetoja 3-4 kierroksen ajan. Jännäksi se menee tuollakin systeemillä.

Kisassa sijoitus ratkennee ilman kelloa ja kisannopein - pisteitä ei vaan sattuneesta syystä tietenkään jaeta.

Wat sei juu?
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
JOS sen yhden kierroksen a-a:n järjestelmän toteuttaisi, niin eikös se menisi järkevimmin mallilla:

4*5min -treeni (autot lämpimiksi, ja tietty miehet ja Wiltzku myös)
1krs per kuski kahdella autolla (toinen lähtee radalle ensimmäisen ajaessa jäähdyttelyä jne.)
Kisa

Siis, JOS.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jos nyt olisi ajettu 4 x 15 min = 60 min aa/reenisessiota (6 autoa radalla), niin jos tämän palastelis nyt 6 x 8-10 min aa/reenisessioksi (4 autoa radalla) saataisiin sama lopputulos.

Yhden kierroksen aa on vähän riskaabeli, koska kumit ei lämpene ja saattaa tulla yliyrittämisestä johtuvia ulosajoja = mahdollisesti autorikkoja => lisää pulmia.

Käytännössä aa voisi olla vaikkapa 6-7 kierrosta, joista 3 ekaa menee renkaiden lämpiämiseen ja sitten voisi kokeilla kunnon vetoja 3-4 kierroksen ajan. Jännäksi se menee tuollakin systeemillä.

Kisassa sijoitus ratkennee ilman kelloa ja kisannopein - pisteitä ei vaan sattuneesta syystä tietenkään jaeta.

Wat sei juu?
Tuo lienee näillä näkymin todennäköisin vaihtoehto niistä joita ollaan mietitty (siis jos kävisi niin ikävästi ettei kaikissa autoissa ponderit toimisi).

Muitakin vaihtoehtoja meillä on (yhteensä 3-4), mutta en halua sekoittaa pakkaa kertomalla niistä sen enempää. Aika selkeä käsitys hallituksella alkaa kuitenkin olemaan siitä missä järjestyksessä eri vaihtoehtoja ehdotetaan ratayrittäjälle (toki tämäkin vain siinä tapauksessa jos meille ei kelpaisi heidän oma ehdotuksensa).
Voin siis nyt vain sanoa, että ensisijaisesti yritämme saada kisan järkättyä jokatapauksessa ja mahdollisimman sujuvasti.
 

Örfil

Guest
Tuossa systeemissä tulee vaihtoaikoja tuplasti enemmän = klo 20:00 lähestyy uhkaavasti...lisäksi kaikki hässäköinti siihen päälle, kun ryhmiä niin useita. Järkkärit uuvahtaa täysin :thumbfh:

Mutta sinänsä sama miten ajetaan, ajan sen miten käsky käy :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
JOS sen yhden kierroksen a-a:n järjestelmän toteuttaisi, niin eikös se menisi järkevimmin mallilla:

4*5min -treeni (autot lämpimiksi, ja tietty miehet ja Wiltzku myös)
1krs per kuski kahdella autolla (toinen lähtee radalle ensimmäisen ajaessa jäähdyttelyä jne.)
Kisa

Siis, JOS.
Joo lämmittely/harjoittelu olisi mielestäni ehdoton jokaisessa vaihtoehdossa. (normaalissa aika-ajossahan harkat on yhdistetty aika-ajoihin).
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo lämmittely/harjoittelu olisi mielestäni ehdoton jokaisessa vaihtoehdossa. (normaalissa aika-ajossahan harkat on yhdistetty aika-ajoihin).
jep, tätä toivotaan täältä myös. eli se 5min harkka, sitten 1-2 nopeen kierroksen a-a passais ihan hyvin.
 

Örfil

Guest
Kun katsoo ens viikon sääennustetta, saattaapi olla että vettä ripsii perjantainakain. Vähän lisäjännitystä peliin!
 
Ylös