Käytiin eilen ajamassa siis kisa siellä. Paikalla kolme forumistia ja kahdeksan muuta kuskia.
Asko meni ja nappas voiton ja jätti meikäläisen kolmanneksi. Onnea Askolle, kehitys on nousujohteinen.
Pääuutinen: ajanotto on kunnossa, kaikissa autoissa lähettimet ok!
Autoista:
- rungot maalattu
- uudet sivuponttoonit ja etusiivet (mattamustat)
- koneet avattu talven aikana ja sen huomasi. Kaikki väänsivät paremmin ja nopeudet olivat kovempia. Aivan kuin saunditkin olisi olleet "kireemmät"
- autot näyttivät tosi siisteiltä, kova homma ollut kundeilla talven aikana
Huomioita:
Paras aika a-a:ssa oli 40.75 (Kimmo) ja Askolla tokaksi paras 40.88. Kummatkin ajettu #5:llä. Oma 42.19 ajettu #6:lla.
Ratahenkilökunnan mukaan tähän aikaan vuodesta 40.xx aika on kova eli autojen kulku on parempi ja harkitsevat autojen nopeuksien rajoittamista jollain. Kokeneemmille kuskeille nopeudet eivät ole pulma, mutta satunnaisilla kuskeilla autot pyörivät nurmikolla kuulemma liian usein = kalustorikkoja.
Olisipa hyvä jos autoihin saisi rajoittimen niin, että sen saa on/off jos tiedossa on että kokeneempia kuskeja ajamassa (= KKWCS tms. kisat)
Ratteja oli rikki kahdesta autosta. Niitä napsunut poikki jostain kumman syystä.
Autoista selkeimmin erottuivat edukseen #5 ja #2. Hitaimmasta päästä oli #6.
Asko/Alppu, ootteko eri mieltä?
Etusiivet on nykyään kiinnitetty niin, että irtoavat tällissä. A-finaalin kahinoissa ajoin #7:lla (perästä liukas auto!) pääsuoran mutkan leveäksi ja siipi tulikin syliin. Hetken aikaa oli ohjaamo täynnä käsiä kun kaksin käsin koitin tempoa siipeä ulos kabiinista (liki täysi vauhti päällä) ja ohjasin polvilla autoa :thumbup: Mutta siipi ei hajonnut ja oli vinkeä ajaa "avoautolla" loppukisa.
Rata oli hyvässä kunnossa, katsomutkasta puuttuu sisäpuolelta päällyste, mutta se ei haittaa menoa. Kiviä ei ollut radalla juuri laisinkaan = ei ketjujen irtoamisia.
Autoja hyytyi kisan aikan yksi radan varteen, kun kaasuvaijerin kiinnitys petti.
Perjantaina sitten tosikahinat!