CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15068
Montreal 15.6.1997
Goodyear oli tuonut uudistetun version erikoispehmeästä D-seoksesta. Renkaan kestävyyttä oli parannettu, mutta se ei edelleenkään kestänyt niin hyvin kuin Bridgestonen renkaat. Miksi oli näin? Syytä ei tiedetty Goodyearin leirissä. Giancarlo Fisichella ajoi erittäin hyvää kisaa. Hän kuitenkin kieltäytyi menemästä varikolle Eddie Jordanin kehoituksista huolimatta.
Renkaat olivat pahasti kuluneet ja niiden pito heikkenisi jatkuvasti. Myrkkyhammaskeulaisen Jordanin ainoa toivo oli vain pysyä radalla ja ottaa podium-paikka. Safety Car oli tullut radalle kun Olivier Panis oli kolaroinut erittäin rajusti ulos.
Fisichellan ainoa teoreettinen mahdollisuus ottaa parempi paikka tai jopa voittaa kilpailu olisi ollut Schumin tai Alesin keskeytys. Turva-auton tultua radalle strategia meni pieleen. Joitakin autoja meni varikolle, mutta Schumi ja Alesi olivat jo käyneet varikolla.
Fisichella olisi voinut ajaa kovempaa, mutta renkaat olivat pahasti rakoilla ja jarrut olivat myös hajoamassa. Toki kohtalo olisi voinut olla toinen mutta kierroksella 54 heilui punainen lippu ja kaiken jälkeen kilpailua ei enää jatkettu.
Flavio Briatore otti tapauksesta kaiken ilon irti ja myös hieman kritisoi kilpailun liian nopeaa keskeyttämistä sanoten sen maksaneen jopa voiton. Todellisuudessa Benettonin auto ei ollut kaudella 1997 ollenkaan niin hyvä. Jordanilla Fisichellan saavutus oli jo hyvä, mutta haaveissa oli joskus että Kultainen Kyy ottaisi myös voiton sillä kaikki edellytykset olivat olemassa toisten ollessa ongelmissa.
Kisan jälkitunnelmat olivat pettymys sillä ajatukset olivat Olivier Panisin puolella. Panisin jalat kärsivät murtumia ja vielä alkukaudesta hyvä Prostin auto alkoi pian jäädä muille.
Goodyear oli tuonut uudistetun version erikoispehmeästä D-seoksesta. Renkaan kestävyyttä oli parannettu, mutta se ei edelleenkään kestänyt niin hyvin kuin Bridgestonen renkaat. Miksi oli näin? Syytä ei tiedetty Goodyearin leirissä. Giancarlo Fisichella ajoi erittäin hyvää kisaa. Hän kuitenkin kieltäytyi menemästä varikolle Eddie Jordanin kehoituksista huolimatta.
Renkaat olivat pahasti kuluneet ja niiden pito heikkenisi jatkuvasti. Myrkkyhammaskeulaisen Jordanin ainoa toivo oli vain pysyä radalla ja ottaa podium-paikka. Safety Car oli tullut radalle kun Olivier Panis oli kolaroinut erittäin rajusti ulos.
Fisichellan ainoa teoreettinen mahdollisuus ottaa parempi paikka tai jopa voittaa kilpailu olisi ollut Schumin tai Alesin keskeytys. Turva-auton tultua radalle strategia meni pieleen. Joitakin autoja meni varikolle, mutta Schumi ja Alesi olivat jo käyneet varikolla.
Fisichella olisi voinut ajaa kovempaa, mutta renkaat olivat pahasti rakoilla ja jarrut olivat myös hajoamassa. Toki kohtalo olisi voinut olla toinen mutta kierroksella 54 heilui punainen lippu ja kaiken jälkeen kilpailua ei enää jatkettu.
Flavio Briatore otti tapauksesta kaiken ilon irti ja myös hieman kritisoi kilpailun liian nopeaa keskeyttämistä sanoten sen maksaneen jopa voiton. Todellisuudessa Benettonin auto ei ollut kaudella 1997 ollenkaan niin hyvä. Jordanilla Fisichellan saavutus oli jo hyvä, mutta haaveissa oli joskus että Kultainen Kyy ottaisi myös voiton sillä kaikki edellytykset olivat olemassa toisten ollessa ongelmissa.
Kisan jälkitunnelmat olivat pettymys sillä ajatukset olivat Olivier Panisin puolella. Panisin jalat kärsivät murtumia ja vielä alkukaudesta hyvä Prostin auto alkoi pian jäädä muille.