Kisaraportti
Ennakkotunnelmat
Hirveä into päällä ja ennakkoarvailuista huolimatta vähän kolmen jälkeen paikan päällä. Kisapaikalla olikin jo Alppu odottelemassa, oli kuulemma Forssan keskustasta kävellyt.
Salaharjoituksissa tuli käytyä ajamassa, joskin vain yksi setti, kun radalle oli yksi tuttu porukka ilmestynyt aikatauluja sotkemaan. Transponderit eivät harjoituksissa toimineet, mutta molemmat mukanaolleista tiimikavereista jäivät kuin täit tervaan, joten omat fiilikset oli kohdillaan. Uho kisapaikalla oli jopa ylitsevuotavaa, ehkäpä vähän hillitymmin jatkossa.
Aika-ajot #2 - 41,59 s
Aika-ajoon ihan luottavaisin mielin, A-finaali tavoitteena, mutta B-finaalikaan ei suuri pettymys olisi ollut. Haikki oli vetäissyt ekassa setissä tosi kovan ajan, joten olosuhteet lienivät kunnossa.
Aika-ajoissa tuli kokeiltua vähän eri juttuja, mutta mitään suuria ahaa-elämyksiä ei tullut. Pitoa ja vetoa oli vähemmän kuin aikaisemmassa treeniautossa. Autokin täristi hieman, ei sinällään vaikuttanut ajoon, mutta session lopussa alkoi jo kädet olla väsyneet. Mekaanikko huomasi ilmaruuvin lähes pudonneen, joten tehoja puuttui ehkä hieman. Mieleen jäi kummittelemaan ajatus: Mitä jos? Varsinkin kun Jari5 oli ajanut autolla hyvän ajan, johon PeePeekin pystyi samalla autolla vain vaivoin ruuvin pikasäädön jälkeen.
Väliaika - kahvia ja pullaa
Ensimmäistä kertaa elämässäni olin lähes hukkua kesken karting-kisan, ja vielä keskellä kuivaa Forssan aroa. Louskutettiin leukoja ja Domppari heitti jonkun herjan kesken vedensiemailua. Meni koko kulaus väärään rööriin ja yskin kuin enemmänkin vettä hengittäneenä.
C-finaali #3
C-finaalin kakkosruutu muodostui kohtaloksi. Ennen finaalia kolmosta kehuttiin yhdeksi pakan parhaista autoista. Tavoitteena siis vain finaalin voitto ja B-finaaliin keräämään päänahkoja. Edeltä lähtenyt Domppari pyristeli hetken edellä, mutta ajeli ykkösmutkaa kummallisella linjalla, joten ulostulossa olin jo rinnalla ja sisäpuolella ensimmäiseen jarruun. Selvä keikka. Hetken vielä räpiköi perässä, mutta alkoi jäämään tasaisesti, samalla jarrutellen takaatulevia. Johto oli turvallinen, mutta päätin ajaa rytmin säilyttämiseksi edelleen täysiä, joskaan en limitillä.
Lopussa Dompparista ohi päässee Jacques ja Nipsuhuuli saavuttivatkin vauhdilla, mutta eivät päässeet iskuetäisyydelle. Auto tuntui hieman kärsineen olosuhteiden muuttuessa, eikä ollut kuin korkeintaan keskikastia, erot olivat toki kovin pienet, takaa ajettiin useampia mua nopeampia kierrosaikoja. Ruutulippu ja B-finaali kutsui.
B-finaali #3
Tavoitteena poimia pari sijaa ja pisteitä. Alussa Jari5 spinnasi itsekseen tokavikaan mutkaan ja näin luovutti ilmaisen sijan. Bemari, Asko ja PeePee ajoivat kovaa kamppailua edellä ja pysyinkin puolisen kisaa tästä johtuen ihan peesissä. Suorilla jäin hieman koko ajan, mutta ajoin taas muiden kolistellessa kiinni, joskaan en oikein päässyt iskuetäisyydelle. Jäin kyttäilemään jos taistelukolmikossa tulisi kolinoita tai ajovirheitä, joiden kautta pääsisi iskemään ohi. Näin sitten kävikin ja kisan loppupuoliskolla Askolla katosi ajovirheeseen vauhti:
Vauhdin katoamisesta johtun viimeiseen tiukempaan vasuriin tultaessa Totke oli saavuttanut minut. Ei ollut aivan rinnallani kuitenkaan, vaikka ottikin sisälinjan jarrutukseen. Jarrutuksessa Totken perä lähti irti ja auto liukui perä edeltä päälleni.
Tätä seuraavalla suoralla olin aivan rinnalla, mutta epäoptimaalisesta linjasta johtuen jouduin aloittamaan jarrutuksen aiemmin, en ilmeisesti kuitenkaan tarpeeksi aikaisin. Jäi harmittamaan kovastikin, koska ilman tuota virhettä olisin mennyt ohi, eikä sulla olis ollut mitään mahdollisuutta sitä estää.
Tässä tapauksessa tosin kisa olisi jatkunut mitäkuinkin rintarinnan ainakin seuraavan kierroksen ekaan jarrupaikkaan asti, sen verran menit aina suorilla kovempaa. Kolauksesta kuitenkin pahoittelut, ei tosiaan ollut tarkoitus sua ottaa taistelukolmikosta pois. (Saati omaa mahdollisuutta ryssiä.)
Lopussa jäinkin sitten sekuntitolkulla, maalissa olit jo jotakuinkin pääsuoran mitan karkuteillä. Maalissa kuitenkin sijaa korkeammalla kuin startissa, joten pisteitä ropisi ihan kohtuullisesti.
Jälkitunnelmat
Kymmenes sijakin "epäonnistuneen" aika-ajon jälkeen tässä porukassa on silti ihan hyvin, viime vuonna pääsi vain Forssassa nautiskelemaan niin paljon, että tämmöiset hyvät perussuoritukset eivät tahdo omassa pääkopassa riittää. Autot olivat hienossa kunnossa ja uskomattoman tasaväkiset, yhtään selkeästi ylitse muiden ollutta autoa ei ollut ja voimasuhteet vaihtelivat setistä toiseen. Myöskään selkeää "miinaa" ei joukosta löytynyt. Hyvää työtä on Forssan yrittäjät talvitauolla tehneet. :thumbup:
Myös järjestäjille ja kilpakumppaneille kiitos, upean näköistä ajoa ja viihdettä riitti koko rahalla. Pläjäystä odotellessa! :ahem: