Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, round 3, Forssa 1

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
oho.. Ei mulla muuten kommenttia kuin erittäin taidokasta ajoa PP:ltä ja se ohitus oli oikeastaan aikas upeasti toteutettu. Siinähän PP hämäsi menevänsä oikealle puolelle ja sitten nopeasti vaihtoikin sisälle. Jippo onnistui ja ohi. Täysin puhdas ohitus eikä mitään jäänyt hampaankoloon. Ehkä tuosta sai väärän kuvan varikolta käsin, mutta käsimerkki oli lähinnä vitsiksi kun hienon taistelun päätteeksi viimeisessä paikassa mies sitten kuittasi:D
Jep, hyvän pitkän taistelushown tarjositte sen jälkeen kun vaivainen 0,01 sek. erotti sut suorasta A-paikasta. Hyvässä vauhdissa.

Tämä keskustelu voidaan kyllä lopettaa ja todeta, että yksi oman urani parhaista taisteluista!! Vääntö oli juuri sopivan kovaa, mutta ehdottamasti puhdasta.
Mulla samoja henk. koht. fiiliksiä omasta kisasta, ja toivottavasti pääsee nauttimaan hyvästä kisasta taas pian uudestaan. 3 viikkoa...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
oho.. Ei mulla muuten kommenttia kuin erittäin taidokasta ajoa PP:ltä ja se ohitus oli oikeastaan aikas upeasti toteutettu. Siinähän PP hämäsi menevänsä oikealle puolelle ja sitten nopeasti vaihtoikin sisälle. Jippo onnistui ja ohi. Täysin puhdas ohitus eikä mitään jäänyt hampaankoloon. Ehkä tuosta sai väärän kuvan varikolta käsin, mutta käsimerkki oli lähinnä vitsiksi kun hienon taistelun päätteeksi viimeisessä paikassa mies sitten kuittasi:D Tämä keskustelu voidaan kyllä lopettaa ja todeta, että yksi oman urani parhaista taisteluista!! Vääntö oli juuri sopivan kovaa, mutta ehdottamasti puhdasta. Tästä ja ohituksesta kyllä hatunnosto PP:lle!
En kerennyt tuota "hämäystä" näkemään, käänsiin katseen mutkaan vasta kun PP jo lähti rinnalle.
Hieno liike kyllä, ja ajotuksena hieno kisan kannalta :) Ei sen puoleen hienoa vääntöä teillä oli läpi finaalin, harmi että Asko tipahti letkasta siinä vähän aiemmin :)
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Olisiko muuten pitänyt läntätä 2-rinnan tohon ekaan mutkaan? Noi paremmat vetää niin, mutta ihan päätin ottaa varman päälle, varsinkin kun toi #2 oli alussa tosi liukas.
En osaa sanoa, itsekin pikkasen himmailin ja otin ulomman linjan, tosin vaikea sanoa jäikö tohon enää toisen auton mentävää rakoa. Fakta ainakin on se että 2 autoa ei tosta rinnakkain kaasu pohjassa pääse :).
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
En osaa sanoa, itsekin pikkasen himmailin ja otin ulomman linjan, tosin vaikea sanoa jäikö tohon enää toisen auton mentävää rakoa. Fakta ainakin on se että 2 autoa ei tosta rinnakkain kaasu pohjassa pääse :).
Olisi siihen mahtunut, eli jätit riittävästi tilaa. En vaan luottanut auton pitoon siinä paikassa riittävästi, koska riski oli, että hiukankin liikaa vasemmalle luisumalla oltaisiin kaikki oltu nipussa siinä sitten.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
KISARAPORTTI FORSSA1 2011

ENNAKKO

Nyt se sitten alkaa. Talvi meni ja ulkoleikit alkaa. Odotukset olivat korkealla parin viikon takaisen testireissun jälkeen. Kalusto oli viimeisen päälle korjattu ja odotettavissa oli huipputasaista kisaa. Myös aurinkoa oli tiedossa koko päiväksi, joten myös aika-ajo olosuhteet olivat "reiluja" kaikille. Oli minun vuoro hoitaa tällä kertaa kisakuljetukset ja vaikka töistä oli vapaata, niin ei siltä autokuskilta tuntunut. Mennessä kolme noutopaikkaa ja takaisin kolme jakopaikkaa. No se siitä.

AIKA-AJOT #1

Olin ilmeisesti vähän "juntturassa" (en kännissä) vielä tässä vaiheessa, kun tällä autolla pääsin vain 40,64 aikaan. Se on kyllä oma henkoht. ennätys. FW08 ajoi samalla autolla vain 1,2s. hitaammin, mutta kertoo vain häntäpään tason paranemista se. Viime vuonna ero olisi ollut 2-3sekuntia. Oli kolmas aika-ajo erä itsellä ja katsoin huolestuneena neloserän menoa. No Nasty boy meni suoraan edelle, mutta PBBMW jäi taakse vain 0,01s. erolla. Viime vuonna ajettiin kolme Forssan kisaa ja jokaiseen napsahti aina itselle B-finaalin paalupaikka. Sai tullakin jo muutos siihen. Eli viimeinen suora A-paikka itselle ja 5.ruutu. Hyvä loppusija oli jo vähän niinkuin varma tässä vaiheessa.


A-FINAALI #6

Tästä finaalista muistan...niin mitä? Taivas varjele mitä siellä tapahtui.....ei oikein kaikkia vieläkään muista. Silloin kun venyy ihan limitille, niin keskittyy vain siihen hetkeen, mitä sillä sekunnilla tapahtuu.Hirmuinen kuuden auton häröpallo pyöri pitkin rataa. Päällimäisenä jäi mieleen oman keulakatteen menetys Cmoneyn auton takapuskuriin, osuma Nastyyn pääsuoralla jonka jälkeen hän ekassa mutkassa ajoi pihalle. Ei käynyt kurkkuun kiinni, vaikka itselle jäi olo herran nopeasta radalta poistumisesta johtuen, että olinko syypää siihen? Osuman ja ulosajon väillä oli tosin pari sekuntia. Pahoitteluni jos näin oli. WoPe taas tuli ja meni niin hätäseen, ettei siitä jäänyt enempää kerrottavaa. Loppua kohden homma rauhoittui hieman ja sain tähtäimeen Haikin, jonka kanssa tuli kova vääntö kakkossijasta. Hänen auto puski kaarteissa ja hän teki aina ihme jarrutuksen keskellä mutkaa (heh tekikö tarkoituksellakin). Meinasi kerran tulla jo noutaja radan viimeisessä mutkassa, kun kerran sain hätäisesti väistää ettei osumaa tule. Ajauduin ulkoreunaan ja liukasta oli voe helv****. Yleisö sai kuulemma osansa irtokivistä, jota oli runsaasti ulkoreunalla. No pääsin takaisin ajolinjalle ja uusi hyökkäys. Nyt täytyi varautua ja ennakoida paremmin nuo Haikin peliliikkeet. Ohitus onnistui myöhemmin, kun hän ajoi pääsuoran pään mutkan pitkäksi ja kyntöhommiksi meni. Tuurilla oli iso osa. NB, Cm ja Haikki tuli kuitattua muistaakseni juuri tuossa ekassa kurvissa. Lopputuloksena a-a 5.-> kisa 2. joten ylöspäin sekin meni.


JÄLKITUNNELMAT

Forssassa on aina kivaa, vaikka ei tällaisia tuloksia aina tulekaan. Onnittelut Wopelle voitosta ja Haikille aivan käsittämättömästä paaluajasta (sitä ennätystä ei kukaan riko). Siellä oli loistavaa settiä joka finaalissa muutenkin ja kovaksi mennyt taso, kun kaikki ajelee parin sekunnin sisään. Kiitoksia järkkärit ja muut kilpailijat. Hyvinkäälle tullaan sitten seuraavaksi. Siellä tosin tuskin tulee Forssa uusintaa, mutta tulen vain sen takia, jotta ne keitä olen rääkännyt sisäradoilla, niin annan heille mahdollisuuden takaisinmaksuun. SOON MORO
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
sain tähtäimeen Haikin, jonka kanssa tuli kova vääntö kakkossijasta. Hänen auto puski kaarteissa ja hän teki aina ihme jarrutuksen keskellä mutkaa (heh tekikö tarkoituksellakin)
Missään nimessä tarkoitus ei ollut minkäänlailla häiritä sun ajamista tekemällä jotain outoja jarrutuksia... Autollani oli vain yksinkertaisesti jarrutettava paljon enemmän mutkiin, muuten olisin valunut apexissa pitkäksi puskemisen takia ja olisit kuitannut samantien.. Onneksi autoni lensi suorilla niin pystyin niinkin kauan puolustamaan paikkaani. Oli muuten hauska vääntää kun automme heikkoudet oli päinvastoin.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Ohitus onnistui myöhemmin, kun hän ajoi pääsuoran pään mutkan pitkäksi ja kyntöhommiksi meni.
Menikö :confused:

Voi olla että muistan väärin. Ainakin videon mukaan autoni menee tasaisesti läpi mutkan ilman että hiekka pöllyää. Muistan kun manasin tilanteessa kun ekan mutkan jälkeen en kerennyt ottaa sisälinjaa vaan olit jo siinä, pysyin hyvin vielä siinä suoralla rinnalle ulkolinjalle tokaan mutkaan asti, sitten aloit vähän karkaamaan. Kai se silti vähän pitkäksi meni koska en kerennyt enää blokkaamaan vaan olit jo siinä...
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Onnittelut Wopelle voitosta ja Haikille aivan käsittämättömästä paaluajasta (sitä ennätystä ei kukaan riko)
Kiitos, katellaan jos joku sen vielä forssa 2 :ssa alittaa, vaikea sanoa mitä oisin #3:lla ajanu mutta ilmeisesti sain kuitenkin aika hyvin irti #4 melko vikureista jarruista ja auto sopi muutenkin hyvin itelle ja saattoipa rata olla vielä juuri mun ryhmällä parhaimillaan.

Sun ajolle #6:lla finaalissa nostan hattua, se oli kova suoritus!
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Missään nimessä tarkoitus ei ollut minkäänlailla häiritä sun ajamista tekemällä jotain outoja jarrutuksia... Autollani oli vain yksinkertaisesti jarrutettava paljon enemmän mutkiin.
Huomasin saman, tosin aika-ajoon verrattuna kaikilla tuntu finaalissa liukuvan ainakin varikon mutkassa, itsekkin piti päästää kaasu ihan kunnolla pois ettei menny leveeks. Mutta silti ainakaan mulla #1 ei puskenut niin pahasti.

Sun ajolle (DickW) #6:lla finaalissa nostan hattua, se oli kova suoritus!
Kyllä, myös eri autojen taso vaihtu kuumasta kelistä hieman viileempään, uskoisin että juuri tuo hyvä pito mikä kutosessa oli niin paransi auton suorituskykyä ku ilma viileni. Ja varmaan myös sen takia taistelitte pitempään kerta mun ja sun koneen hevosmäärät oli ilmeisesti hieman korkeemmat kuin Dickillä. Who knows.. Loistavia suorituksia kyllä nähtiin radalla yhdellä sun toisella!
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Pientä tarinointia

Aika-ajo

Lähdin Forssaan ilman suuria odotuksia, kun tiesin että tämä tulisi olemaan mulle yksi kauden pahimmista radoista menestyksen kannalta. Aika-ajossa en oikein löytänyt kunnollista ajorytmiä ja kierrosajatkin taisi heitellä jonkun verran. Muutama kunnollinen kierros taisi silti osua kohdalle. Autokaan (#6) ei ollut parhaasta päästä, mistä kertoo Wopen paikka B-finaalissa. Itse ylsin C-finaalin 4. ruutuun. Asko ajoi myös samalla autolla hienosti ja oli myös B-finaalissa!

C-finaali

Kisaan sain #2, josta muiden puheiden perusteella puuttui suoranopeutta ja tämän huomasin itsekin ajaessa. Kisassa riitti paljon tilanteita erityisesti Jacquesin kanssa, joten kaikkea en muista. Joka tapauksessa heti ekalla kierroksella ohitin Jacquesin, mutta toisella kierroksella Jacques kuittasi takaisin ekaan jarrutukseen.

En edes yrittänyt missään vaiheessa ohittaa ketään ekassa jarrutuksessa, kun pääsuoralla ja ekan mutkan jälkeen tuntui aina tulevan eroa edellä ajaviin. Omat ohitukset tein aina Parabolican jälkeisellä suoralla tai sitä seuraavalla suoralla ennen vikaa mutkaa. Autolla oli mahdollista ottaa hyviä ulostuloja mutkista ja koitin vielä tarkoituksella jarruttaa parabolicaan ja sitä seuraavaan mutkaan normaalia aikaisemmin, jotta saisin räjähtävän ulostulon ja tämä taktiikka tuntui toimivan.

Jacquesin ohitin vielä ainakin kerran kisan aikana, mutta tämä kuittasi jälleen ekassa jarrutuksessa. Jacquesin ja Dompparin kanssa nahistellessa sai myös katsella taakse, koska öö ruz antoi takaa painetta ja kävi useaan otteeseen rinnallakin. Dompparin ohitin tokavikassa mutkassa kisan loppuvaiheessa ulkokautta ja tämän jälkeen yritin hampaat irvessä ajaa Jacquesin kiinni. Vikan kierroksen vikoissa mutkissa pääsin Jacquesin perään. Yksi kierros lisää ja olisin pystynyt yrittämään ohitusta.

Loppufiilikset

Kisasta jäi hyvä maku suuhun, kun pääsi kunnolla taistelemaan eikä C-finaaliin jääminen oikeastaan edes vituttanut. Omaan ajoon aloin olla jo tyytyväinen C-finaalin lopussa. Seurasin B-finaalin BMW vs PeePee -taistelua mielenkiinnolla ja se oli kyllä viihdyttävää seurattavaa! A-finaalin kuvasin ja kisatapahtumat tuli nähtyä kameran ruudun läpi ja sielläkin oli paljon mielenkiintoisia tilanteita.

Hyvät fiilikset jäi päivästä! Hieno sää, mukava porukka sekä kiva rata ja autot elikkä oli kyllä loistava päivä. :ahem:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Niin, saattoihan tuo olla, että sekoitin Cm ja Nastyn ulosajoihin tämänkin. Niin paljon riitti ohjelmaa, ettei tosiaan muista joka ikistä liikettä, minkä näki. Ainoa mikä liikkui mielessä, kun edessä oli auto -> OHITA.

Mitä noihin autoeroihin tulee, niin veikkaan et aika liki 0,5sek. sisällä oli kaikki. Niiden keskinäinen järjestys taisi vain päivän aikana muuttua täysin ympäri joillakin autoilla.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
WoPe;1720574 Kyllä sanoi:
Joo toi ilman viileneminen varmasti sekoitti jonkin verran autojen voimasuhteita. Se olikin mun paras ase teitä vastaan kun auto meni niin hyvin suorilla. Oli tosiaan paljon upeita suorituksia. esim:

Peepeen ohitus Bemarista, Wilskun kisa, sulla huikea nousu voittoon, Cmoneyn kolmas sija aika-ajoissa ym.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Tässä tämä kuuluisa wopen ätäkki A-finaalissa :)
http://youtu.be/L7ezPUqapVQ?hd=1
Tämän kanssa nähtyäni ajattelin että ihme ettei kukaan ole maininnut. Sitten heti privassa tuli yhdeltä nimeltämainitsemattomalta kuskilta asiaan liittyen, muttei mitään rangaistusvaatimuksia.
WoPella on aggressiivisen tehokkaasti ohituksia yrittävän kuskin imago mun mielestä. Ja hyvällä prosentilla onnistuukin. Ei noita kumminkaan usein tule. Yrittikö tuossa samalla kertaa 3-4 sijan nousua? :) Varo-varovasti vaan :thumbup:
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Ja taisit olla joku 2-3 sek näistä kahdesta tms?
Varmaan pienempikin ero... Suht peräkkäin tultiin maaliin, mutta aivan peesiin en vielä viimesellä kierroksella ehtinyt.

Autoista sen verran, että minulla oli kisassa #6, PeePeellä käsittääkseni #2 (oli ainakin puhetta, että hänelle osuisi sama auto kuin aika-ajossa) ja Totken auton arvaisin kolmoseksi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Juu PP:n auto oli #2 myös kisassa, juteltiin tosta tärinästä meinaan vielä finaalin jälkeenkin pari sanaa
 

V-Power

Member
Liittynyt
22.5.2011
Viestit
12
Aika-ajo 18.

15 min ei aivan riittänyt uuden radan opetteluun, mutta tavoite "ei viimeinen" saavutettiin. Kolmas lähtöruutu D-finaaliin lupasi hyvää.

D-finaali 2.

Auto nro 6 sopi käteen nelosta paremmin, myös rata oli jo tullut tutuksi. Pysyin kärjen vauhdissa, mutta liian äkäinen jarrutus aiheutti spinnauksen, ja putosin monta sijaa. Ei auttanut muuta kuin raivota tie takaisin kärkeen, lopulta kakkoseksi!

Loppukaneetti

Kisan kierrosaika 41,489 (!!!) kertoo, että pystyn kisaamaan keskikastissa radalla kuin radalla, kunhan käyn tutustumassa uusiin ratoihin etukäteen. Uusi nimi ja omat ajovarusteet kertovat, että täältä noustaan :thumbup:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Aika-ajo 18.

15 min ei aivan riittänyt uuden radan opetteluun, mutta tavoite "ei viimeinen" saavutettiin. Kolmas lähtöruutu D-finaaliin lupasi hyvää.

D-finaali 2.

Auto nro 6 sopi käteen nelosta paremmin, myös rata oli jo tullut tutuksi. Pysyin kärjen vauhdissa, mutta liian äkäinen jarrutus aiheutti spinnauksen, ja putosin monta sijaa. Ei auttanut muuta kuin raivota tie takaisin kärkeen, lopulta kakkoseksi!

Loppukaneetti

Kisan kierrosaika 41,489 (!!!) kertoo, että pystyn kisaamaan keskikastissa radalla kuin radalla, kunhan käyn tutustumassa uusiin ratoihin etukäteen. Uusi nimi ja omat ajovarusteet kertovat, että täältä noustaan :thumbup:
Hieno suoritus kyllä, pointsit himaan! :thumbup:
 
Ylös