Lunssila
Well-known member
- Liittynyt
- 6.6.2008
- Viestit
- 18217
Huono rata, kun on nopeita mutkia?Niistäkin, sitten tietty vielä mutkat 3, 7-9 ja 12, sekä mutkat 1 ja 4 ovat liian nopeita. Muuten ihan hyvä rata .
Huono rata, kun on nopeita mutkia?Niistäkin, sitten tietty vielä mutkat 3, 7-9 ja 12, sekä mutkat 1 ja 4 ovat liian nopeita. Muuten ihan hyvä rata .
Ainakaan tallilta ei tullut mitään infoa siitä, että Turkissa koetut ongelmat lämpöjen kanssa olisivat enää haitanneet. Cosworth laahaa vähän jälkijunassa tämän puhallettavan diffun suhteen, sillä mylly ei tuota pakokaasuja kun kuski nostaa jalan kaasulta. Joten siinä mielessä diffu ei ole yhtä merkityksellinen kuin osalle muista tiimeistä.Jaahas. Selitys kai se tuokin on. Noinkohan olisivat poistaneet päivityksensä, jos olisivat saaneet uuden diffuusorinsa toimimaan suunnitelmien mukaan?
Tiivistetysti kyllä.Huono rata, kun on nopeita mutkia?
Ohituksistahan tuossa yllä puhuttiin, ja niitä nopeat mutkat eivät juurikaan edistä. Eli voisi vastata, että ohitusten kannalta kyllä.Huono rata, kun on nopeita mutkia?
Mä olen miettinyt tätä ohitusasiaa päässäni ja olen sitä mieltä, toisin kuin yleinen mielipide on, että hitaat mutkat tuhoavat ohituspaikkoja enemmän kuin nopeat. Ei Barcelonassakaan enemmän ohiteltu sen jälkeen kun viimeisen mutkan eteen laitettiin se typerä shikaani.Ohituksistahan tuossa yllä puhuttiin, ja niitä nopeat mutkat eivät juurikaan edistä. Eli voisi vastata, että ohitusten kannalta kyllä.
Radan arviointiin voi toki käyttää muissa yhteyksissä muita kriteerejä.
No ei niin, kun se toteutettiin siten, ettei se poistanut varsinaista ongelmaa. Viimeinen mutka oli ja on edelleen liian nopea (yli 200 km/h), koska shikaanista ehtii kiihdyttää. Shikaani olisi pitänyt olla lähempänä tai viimeisen mutkan profiilia muuttaa. Se kertonee jotain, ettei DRS:stä ollut tässä kisassa yhtä selvää hyötyä kuin aikaisemmissa (kuulemma, en ole nähnyt kuin lyhyen koosteen) huolimatta kauden pisimmästä käyttöalueesta.Mä olen miettinyt tätä ohitusasiaa päässäni ja olen sitä mieltä, toisin kuin yleinen mielipide on, että hitaat mutkat tuhoavat ohituspaikkoja enemmän kuin nopeat. Ei Barcelonassakaan enemmän ohiteltu sen jälkeen kun viimeisen mutkan eteen laitettiin se typerä shikaani.
Niin, sehän on aina uskottavaa, kun sanoo, että "myönnän, että vastustajan auto oli parempi"Hamiltonhan sanoi lehdistötilaisuudessa että RB:n mutkanopeus on massiivinen eli taisi pysyä Vettelin perässä lopussa pääasiassa DRS:n ansiosta eikä Vettelin kersittömät kierroksetkaan olleet hänelle haitaksi.
No jos sitä Vettelin lehdistötilaisuuspuhetta lukee Alonso-filtterin läpi, niin kyllä sieltä nuo asiat löytyy. "Valittaa", kun KERS ei välillä toiminut ja välillä toimi ja kun piti pelata niin paljon nappuloilla (ihan niin kuin muiden ei pitäisi), "valittaa", kun Hamilton aina DRS:llä pysyi perässä. Rukoili Lewisille ongelmia ja "winettää" siitä, että Alonso meni lähdössä edelle (starttaisivat itse paremmin, niin ei tarvitsisi ihmetellä että muut menee ohi).Camoon. Vettel ei sentään jaksanut valittaa kers-ongelmista tai Macin suoranopeuksista. Seb on tällä hetkellä äijä ja Hami akka -vaikka kova kuski onkin.
Missä ihmeen hässäkässä? Todellinen myrsky vesilasissa.Naurettavinta koko hässäkässä oli se, että Hami ehti jo ennen podiumtilaisuutta kertoa Vettelille sen massiivisesta downforce-edustaan, kun Vetteli puheli vaan hyvästä kisasta. Camoon. Vettel ei sentään jaksanut valittaa kers-ongelmista tai Macin suoranopeuksista. Seb on tällä hetkellä äijä ja Hami akka -vaikka kova kuski onkin.
Millä mittarilla? Joillain varmasti olikin mutta ainakin tiimi huomioiden tulee mieleen silti Monza 2008.Tämä oli ehdottomasti Vettelin uran paras kisa...
Monzassa Vettel sai ajella kärjessä melko rauhassa ja voidaan sanoa, että niihin oloihin ja etenkin sillä lähtöjärjestyksellä hänellä oli myös erittäinkin riittävä kalusto. Tässä testattiin kykyjä huomattavasti laajemmin.Millä mittarilla? Joillain varmasti olikin mutta ainakin tiimi huomioiden tulee mieleen silti Monza 2008.
Harkoissa ja aika-ajoissa Mäkillä oli yhtä huonot suoravauhdit kuin RBR:lläkin, eli menivät samaan suuntaan säätöjen kanssa.edit. Tarkoitan, että Vettel on siitä hieno mies, ettei hän liikaa korosta heidän mm. suoranopeuspulmiaan pressin edessä. Olihan Mclareniin huippunopeudet aivan yhtälailla "massiivisia" suhteessa Rediin etenkin DRS:n kanssa.
No, minusta se on vaan vähän outoa, että kilpailun jälkeisissä käsien taputuksissa joku alkaa (tällä kertaa Hamilton) spekuloimaan tavalla, joka viittaa vahvasti siihen, että voitit kalustosi, et taitojesi takia. Vettel siinä hymyillen mietti, että sanoisiko tuohon nyt jotain. Ei viitsinyt.Missä ihmeen hässäkässä? Todellinen myrsky vesilasissa.
Hamiltonin huomio oli sikäli tarkka, että Vettelin auto oli todella hyvä viimeisessä mutkassa ja ajamalla sen oikein Seb sai suoralle aina riittävän eron KERSeistä ja muista riippumatta. Tämä oli ehdottomasti Vettelin uran paras kisa ja on erikoista, että faninsa tahtovat keskittyä vastustajan täysin asiallisista kommenteista vollottamiseen.
Häh? Eiköhän se nyt ollut selkeetä että Hamilton oli nopeampi. Eihän se muuten olisi siinä perässä pysynyt. Barcelonan rata vaan on sellainen että siinä ei pysty ohittamaan vaikka vähän nopeampi olisikin. Pitää olla reilusti nopeampi ja DRS että pystyy ohittamaan. Kyllä molemmat tietävät että Red Bull on parempi auto ja molemmat uskovat olevansa nopeampi ja taitavampi kuski kuin toinen. Ilmeisesti jos mainitsee downforcen kisan jälkeen on todella paska jätkä.No, minusta se on vaan vähän outoa, että kilpailun jälkeisissä käsien taputuksissa joku alkaa (tällä kertaa Hamilton) spekuloimaan tavalla, joka viittaa vahvasti siihen, että voitit kalustosi, et taitojesi takia. Vettel siinä hymyillen mietti, että sanoisiko tuohon nyt jotain. Ei viitsinyt.
Mene sinä kotiis winettämään.
kts. edellinen postaukseni. Ai että red Bull on parempi auto, kun se on kisassa selvästi hitaampi kuin Mclaren, jos nyt hypoteettisesti lasketaan kuljettaja-faktori tästä yhtälöstä pois. Selevä. Se on se downforce nähtävästi ainoa asia, mikä kilpa-auton kierrosajat tekee. Rengaskulutuksella, suoranopeudella sun muulla ei niin väliä olekaan. Aika-ajoissa RB varmasti onkin ylivoimainen. Kisatilanne on kuitenkin aivan eri juttu.Häh? Eiköhän se nyt ollut selkeetä että Hamilton oli nopeampi. Eihän se muuten olisi siinä perässä pysynyt. Barcelonan rata vaan on sellainen että siinä ei pysty ohittamaan vaikka vähän nopeampi olisikin. Pitää olla reilusti nopeampi ja DRS että pystyy ohittamaan. Kyllä molemmat tietävät että Red Bull on parempi auto ja molemmat uskovat olevansa nopeampi ja taitavampi kuski kuin toinen. Ilmeisesti jos mainitsee downforcen kisan jälkeen on todella paska jätkä.