Julkinen liikenne

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
En meinaa. Ihmettelen vaan, että tämä, tässä tilanteessa mielestäni luonnollisin vaihtoehto, ei noussut jutun mukaan edes esille. Eli tiskiltä paperi tapahtuneesta ja junasta uusi lippu ja ajoissa tärkeään möötteen ja rahat takaisin myöhemmin VR:ltä.

Sitä vaan ihmettelin.
No jos se VR:n prosesseihin sopisi, niin kai sitä myyjä tai hänen esimies ois ehdottanut.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tähän kommenttiin sopii tämä kirjoitus loistavasti!
Jos laissa/säännöissä on virhe niin lakia/sääntöä on muutettava. Lait ja säännöt on olemassa sen vuoksi ettei kaikkien ihmisten moraaliin voi luottaa.

Mistä tiedät että hällä oli rahaa. Käsittääkseni kaikki tutkijat ei rahassa pyöri.
En tiedäkään. Asian olisi voinut jäädä selvittämään lipunmyyntiin. Todennäköisesti olisi missanut junansa. Sitten olisi voinut hakea korvauksia asianmukaisia kanavia pitkin. Nyt otti oikeuden omaan käteensä -> poliisit paikalle.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Jos laissa/säännöissä on virhe niin lakia/sääntöä on muutettava. Lait ja säännöt on olemassa sen vuoksi ettei kaikkien ihmisten moraaliin voi luottaa.


En tiedäkään. Asian olisi voinut jäädä selvittämään lipunmyyntiin. Todennäköisesti olisi missanut junansa. Sitten olisi voinut hakea korvauksia asianmukaisia kanavia pitkin. Nyt otti oikeuden omaan käteensä -> poliisit paikalle.
Tuo on juuri sitä maalaisjärjen käyttöä: näki ainoan vaihtoehdon päästä työtapaamiseen (joka voi olla hyvinkin tärkeä ja kallis monellekin taholle; esimerkiksi asiantuntijakuultavana päättävälle ja vaikeasti kokoon kutsuttavalle elimelle).

Mutta järjenkäyttö noin yleensä vaatii sen, että myös vastapuolella on sitä saatavilla. Nyt ei ollut.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jos laissa/säännöissä on virhe niin lakia/sääntöä on muutettava. Lait ja säännöt on olemassa sen vuoksi ettei kaikkien ihmisten moraaliin voi luottaa.


En tiedäkään. Asian olisi voinut jäädä selvittämään lipunmyyntiin. Todennäköisesti olisi missanut junansa. Sitten olisi voinut hakea korvauksia asianmukaisia kanavia pitkin. Nyt otti oikeuden omaan käteensä -> poliisit paikalle.
Pyryä lainaten:

Eipä mulla muuta!
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
HÄHÄ! Hidas! HÄHÄHÄHÄHÄHÄ!
Tää taitaa mennä jaskausten kärkeen. Mutta tarkoitus oli toki linkittää se artikkeli jossa puhuttiin kun isä tiedostamattaan osti lapselleen olutta jossain urheilutapahtumassa.

Eli mogasin linkittämisen.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Jos laissa/säännöissä on virhe niin lakia/sääntöä on muutettava. Lait ja säännöt on olemassa sen vuoksi ettei kaikkien ihmisten moraaliin voi luottaa.
Sun pitäs tulla joskus meidän luennolla jarnaamaan hra. OTT:n kanssa moraalista ja sen suhteesta lakiin ja maalaisjärkeen. Se on sen suosikkiaihe.

Vittu et ois huisia. Vetäsin itseni oitis jojoon takarivissä.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Ois muuten melko hieno säädöskokoelma, jos siinä kaikki otettais huomioon.

Pikemminkin suuntaus myös asiakaspalvelussa on tuosta pois. Ohjeellisia prosesseja ja luotetaan asiakaspalvelijoiden järkeen.

Mutta ilm. jotkut kaipaa pikkutarkkoja sääntöjä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Ois muuten melko hieno säädöskokoelma, jos siinä kaikki otettais huomioon.

Pikemminkin suuntaus myös asiakaspalvelussa on tuosta pois. Ohjeellisia prosesseja ja luotetaan asiakaspalvelijoiden järkeen.

Mutta ilm. jotkut kaipaa pikkutarkkoja sääntöjä.
Byrokratia on hieno asia ja oikotie onneen.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Vaikuttaa siltä että asiakkaan vastuulla on varautua kaikkiin kuviteltavissa oleviin ongelmiin puoli vuotta etukäteen, jotta voi turvallisin mielin ajaa kiskokikottimella Lahdesta Kouvolaan.

Hyvä tietää.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tuo on juuri sitä maalaisjärjen käyttöä: näki ainoan vaihtoehdon päästä työtapaamiseen (joka voi olla hyvinkin tärkeä ja kallis monellekin taholle; esimerkiksi asiantuntijakuultavana päättävälle ja vaikeasti kokoon kutsuttavalle elimelle).

Mutta järjenkäyttö noin yleensä vaatii sen, että myös vastapuolella on sitä saatavilla. Nyt ei ollut.
Vastapuolelta ei voi olettaa järjenkäyttöä. Tämä juttu meni vituiksi asemalla. Ei junassa.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Eikös ongelma pitäisi korjata siellä missä se on sattunut eli lipunmyynnissä? Se välttämättä ole edes mahdollista junassa.
Asiakaslähtöisesti ajatteleva organisaatio yrittää korjata ongelman jonka on aiheuttanut missä kohdassa prosessia vain.

VR ei ilmeisesti tämmöinen ole.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Asiakaslähtöisesti ajatteleva organisaatio yrittää korjata ongelman jonka on aiheuttanut missä kohdassa prosessia vain.

VR ei ilmeisesti tämmöinen ole.
Joha me opitiin tuol toisessa toikissa, että ne VR:n työntekijät ei ole mitään vitun asiakasjoustajia.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Kylä näin oli :frank:

Täällähän on paljon kantaa otettu, heti kun hetken on poissa :D
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Asiakaslähtöisesti ajatteleva organisaatio yrittää korjata ongelman jonka on aiheuttanut missä kohdassa prosessia vain.

VR ei ilmeisesti tämmöinen ole.
Tässä tapauksessa ongelma oli tapahtunut eri prosessissa.
 
Ylös