Kirjoitan laajempaa raporttia myöhemmin, mutta pikaraportti tuosta onnettomuudesta. Huomaa miten herkkä laji tämä on. Ei tarvitse kuin pieni ajovirhe ja kuljettajasta tulee matkustaja näissä vauhdeissa. Lisäksi omaa kokemattomuuttani oli varmasti se, että auto lähti ulosajon jälkeen lapasesta. Ajoin limiiteillä, sitä en kadu, mutta kun radalta ajaa ulos, niin sen jälkeen ei pitäisi enää ajaa limiiteillä vaan pyrkiä mahdollisimman turvalliseen korjaukseen. Mielestäni yritin päästä tilanteesta mahdollisimman nopeasti pois siten etten menettäisi voittomahdollisuutta. Hölläämällä huomattavasti reilummin olisin saanut auton hallintaan (enkä olisi paljoa edes menettänyt, vain pari sijaa), mutta nyt kävi näin.
Eli siis ulosajo ei ollut niin paha vaan se miten huonosti korjasin tilanteen.
Kaikkein pahin tuossa onnettomuudessa oli henkisellä puolella, kun näin dickin rengasvalleissa. Se näytti pahalta. Pääsin itse jatkamaan ja ajoin kierroksen hyvin rauhallisesti. Tunnustelin, että onko auto ehjä ja onko mulla kaikki ok, että pystyin ajamaan. Lisäksi kierroksen ajettuani katsoin, että dickw on varmasti hengissä ja kunnossa. Sen nähtyäni päätin ajaa sitten kisan loppuun. Pelkotilaa ei jäänyt, ja ajoin ihan entiseen malliin aikalailla limiiteillä. Kuitenkin vasta maaliin tulon jälkeen tuli helpotus, kun juttelin dickwn kanssa ja varmistui ettei hänellekään tosiaan käynyt pahemmin.
Onneksi pahemmilta vammoilta säästyttiin ja toivottavasti Dickillä ei ole luita murtunut. Itsellänikin on nyt kylki hiukan arka, ja pahimpaan kipukohtaan sormella painaminen aiheuttaa pienen huutoreaktion. En usko tuon olevan kuitenkaan mustelmaa pahempi. Tarkkailen silti toki tilannetta.
Mitä tulee taka-akselin korvaamiseen, niin olen samaa mieltä ööruzin kanssa, että korvataan se rikki mennyt osa. Minun piikkiinhän tuo onnettomuus meni ihan täysin, mutta kiitän suuresti, jos muut ovat valmiita osallistumaan kustannuksiin.
Niin ja mieluummin sillai, että korvataan se osa erikseen eikä siirretä seuraavan kisan hintaan ko. maksua. Se voi nimittäin vähentää seuraavan kisan osallistujien määrää.