Tuominen kyllä heitti valistuneen arvauksen äskeisessä power stage lähetyksessä että Citroen laskee Petterin auton moottorin tehoja perjantain jälkeen. Syvältä kyllä jos näin todella on asian laita...:thumbdown
Kyllä Tuominen oikeassa on mutta tuo S2000 viritys on jo kauempaa haettu. Mutta sama homma se on Fordillakin. Ruotsissa Östberg oli samanlaisella autolla kun Mikko ja JM mutta ei enää sen jälkeen... Tehdas kuskeilla on eri lelut kun asiakas-kuskeilla. Ikävä kyllä näin se menee...Yhtä likellä totuutta kuin väittämä, että Fordin asiakaskuljettajat ajavat oikeasti S2000 luokan autoilla, jotta saadaan venytettyä riittävästi eroa tehdaskuljettajiin.
Nyt tulee vastaus myöhässä, mutta tulee kuitenkin. Veikkaan, että toi softa liittyy Nokian ja WRC:n väliseen sponsorointisoppariin ja on niin ollen yksinoikeudella Nokialle. Sata varma en ole, mutta näin ainakin veikkaan.Tarvis varmaan imuroidakin, koska WRC:n ajanotto on taas aikalailla sekaisin ja jäljessä. Tosin ensin pitäisi ostaa edes älypuhelin. Saako sitä muuten Androidille?
Androidille on olemassa virallinen softa myös, mutta se on melkoista kuraa. Jopa wrc.com toimii paremmin.Edelleen kehuisin softaa näppäräksi, helppo homma reissussakin tsekata reaaliaikainen rallitilanne ja näkee, jos joku on pysähtynyt pätkälle. Ilmainenkin muuten, Nokialaisen omistajalle must-hankinta!
Juuri näin. Tämän lisäksi Ogierilla on egoa tehdä se myös tallin sisällä.Eiköhän tällä tarkoiteta näitä tallimääräyksiä, "pelin pelaamista" ja niistä johtuvista rangaistuksista selviämisiä ja taktikointia ?
Tässä tarkoitin positiivisella tavalla veemäinen suhteessa Lööppiin.Millä tavalla Ogier on veemäinen? Se antaa Loebille samaa lääkettä mitä itse harrastanut ja eiköhän se oo enemmänkin citikan pomojen käsky.
Tekee vain hyvää katsoa varsinkin jos Loeb vaan nillittää heti.
Citroenin kannalta Petterin podiumsijoitus olisi ollut nykyistä parempi, joten viimeisen päivän osalta on mielestäni turha spekuloida mistään tehovähennyksistä. Hirvonen kuitenkin meni reilusti kovempaa. Lauantai taas meni auratessa, joten ei silloinkaan tarvitse tehoihin puuttua. Eipä varsin Citikka Loebiltäkään tehoja tiputtanut perjantaina. Taitaa Tuominen olla hieman enemmän Fordiin päin, mikä taas on ihan luonnollista heidän ykköskuskit huomioiden.En kyllä ymmärrä tuota P.Solbergin kuviota, jos minä olisin hän lähtisin katteleen muita hommia, jos ei kerran saa pärjätä niin mitä tuolla tekee ja vielä maksaa ittensä kipeeks siinä sivussa.
Pidän isona yllätyksenä, jos Jyväskylää ei kirjata Ford-miehen nimiin. Latvala voittaa seuraavan rallin, jossa pelit kestää. Hirvosen vauhti taas on kiinni pääkopasta. Jyväskylässä se oikea menovaihde löytyy myös Hirvoselta lähdöstä maaliin. Molemmilta on se ns. pakkovoitto kotikisasta alta pois.Siellä fordistit yliyrittää eikä Seb 1.0 uskalla pistetilanteen takia ottaa niitä kaikkein sairaimpia riskejä voittaakseen, siispä saadaan neljäs uusi voittaja neljän vuoden aikana, sen jälkeen kun Bosse lopetti.
Hirvoselta tuskin sitä voittovauhtia löytyy, mutta järkevällä ajolla voi hyvinkin löytää itsensä palkintopallilta kisan päätteeksi. Latvalalla vauhtia kyllä riittää jos Hoppa vain pysyy nipussa eikä tule ylimääräisiä huoltosulkeisia omien ajovirheiden myötä. Kaikki kolme sitruuna-kuskia periaatteessa pystyvät pistämään Ford-kaksikolle hanttiin ihan täpöllä, mutta riskit kattokerhon jäsenyydestä ovat myös olemassa ja jopa realistiset.Pidän isona yllätyksenä, jos Jyväskylää ei kirjata Ford-miehen nimiin. Latvala voittaa seuraavan rallin, jossa pelit kestää. Hirvosen vauhti taas on kiinni pääkopasta. Jyväskylässä se oikea menovaihde löytyy myös Hirvoselta lähdöstä maaliin. Molemmilta on se ns. pakkovoitto kotikisasta alta pois.
Kaikkea voi sattua, mutta pidän todennäköisempänä että voittaja löytyy tehdas-Fordin ratista kuin joukosta Seb*2 & Petter.
Hirvosen vauhti on yksi nykyajan seitsemästä ihmeestä: välillä se on maailman parasta ja välillä kaukana siitä. Mikään ulkoinen tekijä ei vaihteluita selitä - mies ratin ja penkin välissä on ainoa ero. Jyväskylä on kahtena edellisenä kauten ollut poikkeus epätasaisuuteen, joka saanee jatkoa. Viime kaudellakin vauhti oli huippua, kunnes hyppyrin alastulossa oli renkaat vika-asennossa (väittivät Fordilta että ratti oli oikeassa asennossa).Hirvoselta tuskin sitä voittovauhtia löytyy --.