Yleinen kuskien väittelytoikki

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kuskikaksikkoni muodostuisi "parivaljakosta", joten Vettelin tallikaveriksi ei sovi kuka vain jne..
Tuolta kantilta itsekin olen tätä yrittänyt lähestyä, kahta selkeää ykköstykkiä en yrittäisi talliin istuttaa. Pitkälti siis joko nuori ja nälkäinen ykköstykki yhdessä kokeneen ja varman pisteidentuojan kanssa tai sitten rutinoitunut maailmanmestari kera nuoren tulevaisuuden toivon. Molempien täytyy tietää mitä heiltä odotetaan ja olla tyytyväisiä asemaansa.

Lisäksi kuskin valintaan vaikuttaisi tallin organisaatio. Ferrarin kulttuuriin Alonso sopii, McLarenille ei, Kimillä oli päinvastoin. Ja jos kyseessä ei olisi huipputalli, en kärkikuskeja edes vaivautuisi kysymään motivaatiosyistä.
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Mutta Alonsonhan on pakko olla selkeästi Kimiäkin parempi, jos on piessyt Massaa noin selkeästi. Toivottavasti olet kuullut joskus sellaisesta käsitteestä kuin ironia
Ja Hamilton voitti debyyttikaudellaan Alonson ja on varmasti kehittynyt siitä lähtien joten Hamilton on siis nopeampi kuin Alonso. Kimi ja Alonso sen sijaan eivät ole koskaan ajaneet samalla kalustolla joten tosi tärkeitä vertauksia. Rosberg on vienyt Schumia nyt puoltoista kautta eli on kaikkien aikojen paras kuski.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Hmm... Eli se valintajärjestys. Kuten sanottu, kuka vaan ei sovi kenen vain pariksi.

Jos lähtisi siitä että toinen kuskeista on Button, onhan nyt sentään se oma suosikki ja sopii hyvin yhdistelmän toiseksi osapuoleksi. Ja kaveriksi taisin nyt valita Kobayashin. Toisaalta, Kubica ja Hamilton kävisivät myös. Järjestys Buttonin jälkeen olisi silloin: Kubica, Kobayashi, Hamilton, Vettel, Alonso. Aika hankala kyllä viritellä tuosta mitään järkevää. Helpompi luetella vähän samaan tyyliin kuin Oberfeldwebel teki, eli tykki+kaveri menetelmällä.

Tykit: Kubica, Vettel, Hamilton
Kaverit: Button, Kobayashi, Rosberg, Petrov, (Massa)

Massa suluissa kun on vähän kysymysmerkkinä mahtaisko tuohon sitten soveltua. Ja Alonsoa ei lainkaan kun tarvitsee kuitenkin sen vähän huonomman siihen vierelle. Petrovin uskon vielä kehittyvän sellaiseksi että nuo kaverin vaatimukset täyttää erinomaisesti.

Mutta miksi sitten ottaisinkin molemmat kuskit tavallaan "Kaveri"-listalta. Vaikka Button ja Kobayashi molemmat sinne hyvin menevätkin, niin molemmat sopivat mielestäni hyvin tykki puolellekkin. Molemmat keräävät tasaiseen pisteitä, ja kun kausien taso aina vähän vaihtelee, niin toinen on toiste tykki ja toinen toiste. Eli tavallaan kaksi siltä väliltä kuskia. Ei tarvitse heti ilmoittaa ykkösnyrkkiä, molemmat kelpaavat. Eikä käy kuten Renaultille tällä kaudella, kun ykkösnyrkille jotain käy niin ei heti tule housuun.

Ja sitten ne kuskiparit joita ei ottaisi, ei niillä suuremmin varmaan mitään arvoa keskustelulle ole mutta hauska lisä kuitenkin. Ennen mainittuja en pistä.

Vettel - Hamilton
Kubica - Hamilton
Vettel - Kubica
Vettel - Button
Massa muiden kuin Alonson kanssa...

Ja miksi nuo tuohon pistin, en usko että kovin hyviä pareja olisivat. Nuo nyrkit on aika selviä, ja jotenkin en vaan haluaisi Button - Vettel paria samaan talliin. Webber on ehkä vähän parempi Vettelin kaveriksi kuin Button, jotenkin sanoisin että Button hieman kunnianhimoisempi.
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Minun kuskikaksikkoni olisi:
Vettel - Rosberg

Kuskikaksikkoni muodostuisi "parivaljakosta", joten Vettelin tallikaveriksi ei sovi kuka vain jne..

Itse valinta järjestys luultavasti olisi:
Vettel - Hamilton - Alonso - Kubica - Rosberg - Button jne...

Kaksikot joita en ottaisi:
Hamilton - Alonso
Vettel - Alonso
Kubica - Alonso
Rosberg - Button

Eli en haluaisi käytännössä Alonsoa koskaan, koska tallikaverin tulee olla selkeästi huonompi jotta Alonso "toimii". Haluan kuitenkin kohtalaisen aggressiivisen kuljettajan, joten Button - Rosberg on vähän niin ja näin kelpaisiko mulle.

Käytännössä ottaisin aggressiivisen sekä neutraalin kuskin:
Eli tykiksi: Vettel, Hamilton, Kubica
Ja kaveriksi: Button, Rosberg, Kovalainen
Hyvät perustelut!
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
En oikein keksinyt muutakaan paikkaa, minne tämän uutisen laittaisin, kun kyseessä ei ole uutinen enää kenestäkään ajankohtaisesta F1-kuskista:
Entinen F1-kuski kiistää murhayrityksen

Entinen F1-kuljettaja Jos Verstappen on kiistänyt yrittäneensä murhaa törmätessään ex-tyttöystäväänsä aiemmin tällä viikkolla, kertoo hollantilainen uutistoimisto ANP.

Verstappenia pidetään tutkintavankeudessa 14 päivää ja hänen asianajansa Marcel Heuvelmans kertoo, että entinen F1-kuljettaja kiistää syytteet.

Verstappenilla on aiemminkin ollut ongelmia lain kanssa, sillä hänet tuomittiin entisen vaimonsa uhkailusta.
http://racingnewsflash.com/fi/content/entinen-f1-kuski-kiistää-murhayrityksen
Hollantilaiset urheilijat tuntuvat olevan monessa mielessä suomalaisten hengenheimolaisia, molempia sanotaan lentäviksi ja molemmilla ongelmia lain kanssa. :alppu:
 

Kaptah

Well-known member
Liittynyt
28.3.2011
Viestit
182
Kimi muuten varmisti uudessa Autosportin haastattelussa, että hänen toiveitaan ei kuunneltu Ferrarilla, kuin vasta Massan loukkaannuttua. Kimin oma vika myös, koska ei tajunnut, että italialaisille pitää sanoa asiat monta kertaa. Sori jos tää on väärä topikki.
Selittelyn makua. Ilmeisesti Massalle kärsitty tappio on jäänyt kaivelemaan.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Selittelyn makua. Ilmeisesti Massalle kärsitty tappio on jäänyt kaivelemaan.
Vau! Yhdellä kaudella otti turpaan ja jäi itselle vielä maailmanmestaruus taskuun. Kimin luonteeseen ei kuulu selittely, vai voitko todistaa näin olevan? Kimi ei ole ainoa joka asiasta on maininnut, mutta jatka vaan.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Vau! Yhdellä kaudella otti turpaan ja jäi itselle vielä maailmanmestaruus taskuun. Kimin luonteeseen ei kuulu selittely, vai voitko todistaa näin olevan? Kimi ei ole ainoa joka asiasta on maininnut, mutta jatka vaan.
Älä puutu tohon..trolli mikä trolli. tsekkaa hahmon viesit. :rolleyes:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vau! Yhdellä kaudella otti turpaan
Puolellatoista. Massan loukkaantuessa pistetilanne oli 22-10 Felipen eduksi. Ja jos toiveita ei kerran kuunneltu kuin vasta Massan loukkantumisen jälkeen, niin ilman loukkaantumista voisi hyvin olettaa, että trendi olisi jatkunut ja Massa olisi vienyt myös kauden 2009.
Kimi ei ole ainoa joka asiasta on maininnut
Ei olekaan, mutta se että kuski itse itkee asiasta fanien sijaan on eri asia. Tai siis näin on yleisen kuskienkäsittelyn tapauksessa, suomilasien läpihän tuo ei tietysti päde. Vain ulkomaalaisten selitykset ovat itkemistä.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Puolellatoista. Massan loukkaantuessa pistetilanne oli 22-10 Felipen eduksi. Ja jos toiveita ei kerran kuunneltu kuin vasta Massan loukkantumisen jälkeen, niin ilman loukkaantumista voisi hyvin olettaa, että trendi olisi jatkunut ja Massa olisi vienyt myös kauden 2009.
No eipä tuollaisella "viemisellä" olisi paljoa väliä ollut, kun mestaruudesta ei taistelu likimainkaan. Veihän Villeneuvekin Scheckteriä 1980, mutta ei se mitään herrojen tasoerosta kertonut. Scheckter oli se big gun, Scheckter oli se hallitseva maailmanmestari ja Ferrari oli huono. Siinä yhtäläisyysmerkit.

Mitä väliä sen, jos Massa olisikin pisteellä-parilla vienyt kauden 2009. Muutenkin olisi ehkä kohtuullista laskea Kimin Unkarin kakkossijan pisteet tuohon saldoon, olihan Massan status itse kilpailussa DNS koska osallistui aika-ajoihin eikä sinänsä vaikuttanut millään tavalla Kimin kisasuoritukseen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mitä väliä sen, jos Massa olisikin pisteellä-parilla vienyt kauden 2009. Muutenkin olisi ehkä kohtuullista laskea Kimin Unkarin kakkossijan pisteet tuohon saldoon, olihan Massan status itse kilpailussa DNS koska osallistui aika-ajoihin eikä sinänsä vaikuttanut millään tavalla Kimin kisasuoritukseen.
Pointtasin kaudesta 2009 vain, koska väitettiin Massan olleen niskan päällä yhden kauden. Tallikavereiden keskinäiseen vertailuun on loogista ottaa vain kisat joissa molemmat ovat ajaneet, ja siksi Unkari (tai loppu kaudesta 2009) ei Massan saldoon tai pistevertailuun kuulu. Aika-ajosta ei pisteitä jaeta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Pointtasin kaudesta 2009 vain, koska väitettiin Massan olleen niskan päällä yhden kauden. Tallikavereiden keskinäiseen vertailuun on loogista ottaa vain kisat joissa molemmat ovat ajaneet, ja siksi Unkari (tai loppu kaudesta 2009) ei Massan saldoon tai pistevertailuun kuulu. Aika-ajosta ei pisteitä jaeta.
Silti kuulemma juuri Alonson tason kertoo vain kevät 2004 kun sillä lyhyellä jaksolla tulokset meni halutusti. Ja 2007 mahdollinen Hamiltonin suosiminen ei ole sama asia kuin Ferkulla Massan suosiminen.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Silti kuulemma juuri Alonson tason kertoo vain kevät 2004 kun sillä lyhyellä jaksolla tulokset meni halutusti. Ja 2007 mahdollinen Hamiltonin suosiminen ei ole sama asia kuin Ferkulla Massan suosiminen.
Jos nyt off-topic sallitaan (näköjään sallitaan), niin 2004 JA 2007, kun Alonso otti turpaan journeymaniltä ja rookielta, vaikka hänellä oli ykköskuljettajan asema tallissa (ei toki niin vahva kuin nyt Ferrarilla, mutta ykköskuljettajan asema siltikin), kertoo karua kieltä. Yksi kerta menisi vielä työtapaturman piikkiin, kaksi ei, varsinkin kun talli(t) oli lähtökohtaisesti viritetty Alonson menestyksen taakse.

Kimillä on vastaavasti kuitenkin vain yksi "työtapaturma", 2008, jolloin hänellä ei ollut mitään havaittavissa olevaa ykköskuljettajan asemaakaan tukenaan. Big difference.
 

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Jos nyt off-topic sallitaan (näköjään sallitaan), niin 2004 JA 2007, kun Alonso otti turpaan journeymaniltä ja rookielta, vaikka hänellä oli ykköskuljettajan asema tallissa (ei toki niin vahva kuin nyt Ferrarilla, mutta ykköskuljettajan asema siltikin), kertoo karua kieltä. Yksi kerta menisi vielä työtapaturman piikkiin, kaksi ei, varsinkin kun talli(t) oli lähtökohtaisesti viritetty Alonson menestyksen taakse.

Kimillä on vastaavasti kuitenkin vain yksi "työtapaturma", 2008, jolloin hänellä ei ollut mitään havaittavissa olevaa ykköskuljettajan asemaakaan tukenaan. Big difference.
No eipä Kimikään ensimmäistä kertaa tallikaverilleen tuollon hävinnyt....
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Jos nyt off-topic sallitaan (näköjään sallitaan), niin 2004 JA 2007, kun Alonso otti turpaan journeymaniltä ja rookielta, vaikka hänellä oli ykköskuljettajan asema tallissa (ei toki niin vahva kuin nyt Ferrarilla, mutta ykköskuljettajan asema siltikin), kertoo karua kieltä. Yksi kerta menisi vielä työtapaturman piikkiin, kaksi ei, varsinkin kun talli(t) oli lähtökohtaisesti viritetty Alonson menestyksen taakse.

Kimillä on vastaavasti kuitenkin vain yksi "työtapaturma", 2008, jolloin hänellä ei ollut mitään havaittavissa olevaa ykköskuljettajan asemaakaan tukenaan. Big difference.
Luulin aivan täysin pelkästään jo sinunkin aiempien viestien perusteella, että Alonso vaatimalla vaati McLarenilla ollessaan ykköskuljettajan asemaa tallissa. Sitä asemaa hän ei kuitenkaan Dennisiltä saannut ja lopputuloksen kaikki tietävät.

Ok, voin myöntää, että Alonso saattoi olla jonkinmoinen liideri Australiasta Monacoon, mutta tästäkään ei ole mitään näyttöä siitä, että Alonsoa olisi kohdeltu yhtään sen paremmin kuin Hamiltonia kohdeltiin.

Joten mistä revit tuon ykköskuljettajan aseman kaudelta 2007?
 

Kaptah

Well-known member
Liittynyt
28.3.2011
Viestit
182
Jos nyt off-topic sallitaan (näköjään sallitaan), niin 2004 JA 2007, kun Alonso otti turpaan journeymaniltä ja rookielta, vaikka hänellä oli ykköskuljettajan asema tallissa (ei toki niin vahva kuin nyt Ferrarilla, mutta ykköskuljettajan asema siltikin), kertoo karua kieltä. Yksi kerta menisi vielä työtapaturman piikkiin, kaksi ei, varsinkin kun talli(t) oli lähtökohtaisesti viritetty Alonson menestyksen taakse.

Kimillä on vastaavasti kuitenkin vain yksi "työtapaturma", 2008, jolloin hänellä ei ollut mitään havaittavissa olevaa ykköskuljettajan asemaakaan tukenaan. Big difference.
Kimi sai turpaansa Heidfeldilta 2001, Coulthardilta 2002 ja Massalta 2008 ja 2009. Ja jokaisessa tapauksessa oli kyseessä kunnon turpasauna, ei tasapisteisiin päätyminen kuten Alonsolla 2007.
 
Ylös