Palatakseni tähän väitteeseen Zukovin sanomista niin ainakin muistelmissaan on ihan eri mieltä, jotka tossa juuri lopettelin. Elintärkeää se ei ollut mutta toki tarpeellinen lisä eritoten joidenkin erikoismateriaalien, safkan ja kuljetuskaluston osalta. Sitä vaan valitteli, ettei sitä apua tullut tarpeeksi nopeasti etenkään -41-42 ja syykin siihen oli olemassa, sitä suunnattiin pääasiassa Briteille ja muille liittolaisille. Sitten kun se homma alkoi -43 toimia niin omakin tuotanto ja teollisuus oli jo paremmalla tolalla. Eli Bläkkiksen väitteet Zukovin sanomista melko paljolti lööperiä.
Kuljetuskaluston suhteen oli semmonen työnjako, että jenkit toimittaa sitä ja NL keskittyy tankkien ym. sota-aparaatin väsäämiseen. Tuon vuoksi oma tuotanto kuorma-autoissa ja junakalustossa oli vaatimatonta, mutta tankkejahan tuli ihan kivaan tahtiin ja länsitankit oli muutenki aika paskoja itärintaman oloissa.