Kuljettajien siirtohuhut kaudelle 2012

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Osittain usko lienee Caterhamin oletetussa nousussa parempaan ja osittain siinä, että mikä tahansa paikka kuin HRT on parempi kykyjen näyttöön mikäli vain johonkin pääsee. Lisäksi kun Toro Rossolla on myös hirveä sisäinen kamppailu menossa kun Vergne on myös erittäin lahjakas kuljettaja.

HRT:llä ei oikein ainakaan tähän asti kykyjen näyttö ole onnistunut kun autot ovat kärsineet lastentaudeista. Viime kaudesta ne toki ovat vähentyneet sillä 107 % raja on jäänyt alemmaksi ja muutenkin suorituskyky on parantunut.

Lisäksi Ricciardon todella kuviteltiin olevan joku äärimmäinen superlahjakkuus joka vain ajaisi autoa äärirajoilla kohti hyviä sijoituksia. No olihan Webberkin superlahjakkuus kun Melbournessa 2002 sai pisteitä. Niin se vuosikymmen lentää.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Omat Petrovin lähtöpuheet perustin sille mitä on lehdistössä välillä nähty. Eli puheisiin, että LRG haluaisi jopa Petrovista eroon. Syystä tai toisesta... Syitä en siis tiedä sen enempää...
Petrov kuulemma haukkunut Renaultin venäläisellä Rossija 2-televisiokanavan haastattelussa ja sanonut ettei välttämättä jatkaisi tallin palveluksessa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Aikamoinen yllätys jos vain paikkansa pitää. Sennalle tai muutamille muille kuskeille siinä olisi uran pelastuksen paikka. Tai jos erään nykyajan James Huntin haluaisi hätätapauksessa nähdä ajamassa niin...:rolleyes:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ricciardo pieksee Liuzzia koko ajan, niin en ymmärrä miksi RB ei olisi tyytyväinen. Kumminkin Liuzzilla monen vuoden kokemus F1:stä.
No ei se kyllä taida piestä, ajaa tasavertaisesti. Minulle ainakin Ricciardosta on jäänyt pettymys, toki aika vaikea jättää hirveää leimaa huonolla autolla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Caterhamin nousukäyrä on kyllä edelleen ylioptimistinen. Odottaisin ehkä satunnaisia täysin ajamalla tehtyjä voittoja esim. Toro Rossosta tai Williamisista. Enkä mitään kerralla puoliväliin nousua.
Missä Caterhamin nousukäyrä sitten on noin ylioptimistisena esitetty? Nimenomaan keskikastin peräpään haasto on se, mihin talli ensi kaudella tähtää. Tosin keskikasti on niin tiukka, että välillä siinä voi nousta korkeallekin (vrt. Williams tällä kaudella). Ja taitaa vain tiivistyä ensi kaudella, kun Renault>Lotus näyttää tippuvan samaan porukkaan.

Ricciardon Caterham-kuvioon en usko niin kauan kuin se ei tule jommalta kummalta osapuolelta. Lähtökohta on se, että molemmat nykyiset kuskit jatkavat.

Ja taisi Ricciardon ruusuisen tulevaisuuden tielle tulla vähän lisää risuja, kun Vergne antoi testeissä varsin vakuuttavat näytöt.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Missä Caterhamin nousukäyrä sitten on noin ylioptimistisena esitetty? Nimenomaan keskikastin peräpään haasto on se, mihin talli ensi kaudella tähtää. Tosin keskikasti on niin tiukka, että välillä siinä voi nousta korkeallekin (vrt. Williams tällä kaudella). Ja taitaa vain tiivistyä ensi kaudella, kun Renault>Lotus näyttää tippuvan samaan porukkaan.

Ricciardon Caterham-kuvioon en usko niin kauan kuin se ei tule jommalta kummalta osapuolelta. Lähtökohta on se, että molemmat nykyiset kuskit jatkavat.

Ja taisi Ricciardon ruusuisen tulevaisuuden tielle tulla vähän lisää risuja, kun Vergne antoi testeissä varsin vakuuttavat näytöt.
Caterham on puhunut jatkuvasti keskikastin saavuttamisesta ja ohittamisesta. Kyllä puhuivat jo tällä kaudella keskikastin saavuttamisesta, mikä on kyllä jäänyt reiluksi haaveeksi, varsinkin aika-ajoissa. Ensi kauden tavoitteeksi oli muistini mukaan lueteltu jo säännölliset pistesijat. Pitäisi etsiä se ennen tätä kautta annettu johtohenkilöiden arvio. Tosin Fernandes taisi tarkentaa loppukaudesta tavoitteita, mutta siltikin ensi kaudella puhuttiin pisteistä. Minusta pari pistettä olisi jo kova suoritus.

Googlaamalla löysin tälläisen, jostain muualta löytynee kanssa sama teksti: http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201106432&rss=all

Itsekään en usko Ricciardon tulemisesta talliin, mutta Kovalaisen tallitoverin uskon vaituvan.

Vergne antoi hyvät näytöt, mutta Ricciardo antoi vastaavat vuosi sitten, joten kyllä Ricciardokin on varmaan RB:n kärkinimiä heidän suunnitelmissaan edelleen. Tuskin Vergne ajaa Toro Rossoa ensi kaudella, kenties HRT:tä tai jossain muussa tallissa.
 
Viimeksi muokattu:

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Caterham on puhunut jatkuvasti keskikastin saavuttamisesta ja ohittamisesta. Kyllä puhuivat jo tällä kaudella keskikastin saavuttamisesta, mikä on kyllä jäänyt reiluksi haaveeksi, varsinkin aika-ajoissa. Ensi kauden tavoitteeksi oli muistini mukaan lueteltu jo säännölliset pistesijat. Pitäisi etsiä se ennen tätä kautta annettu johtohenkilöiden arvio. Tosin Fernandes taisi tarkentaa loppukaudesta tavoitteita, mutta siltikin ensi kaudella puhuttiin pisteistä. Minusta pari pistettä olisi jo kova suoritus.
Ovat joo höpöttäneet ylioptimistisia, joita eivät ole saavuttaneet. Mutta minun mielestäni höpötyksiä tärkeämpi mittari on aikaero suhteessa kärkeen yhdellä kierroksella. Korjatkaa jos liuottimien rappeuttamat aivoni tuottavat väärää dataa mutta eikä se ensimmäinen karmistus jäänyt seitsemän sekkaa kärkiautoille varvilla? Nykyiseen verrattuna ero on kaiketi puoliintunut...?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ovat joo höpöttäneet ylioptimistisia, joita eivät ole saavuttaneet. Mutta minun mielestäni höpötyksiä tärkeämpi mittari on aikaero suhteessa kärkeen yhdellä kierroksella. Korjatkaa jos liuottimien rappeuttamat aivoni tuottavat väärää dataa mutta eikä se ensimmäinen karmistus jäänyt seitsemän sekkaa kärkiautoille varvilla? Nykyiseen verrattuna ero on kaiketi puoliintunut...?
Katselin Unkarin ja Japanin aika-ajoja 2010 ja 2011. Pientä kehitystä on tapahtunut kärkimieheen nähden, mutta tyyliin 0,5s. Eli harppaus ei ole kyllä ollut minusta iso. Alkukaudesta erot olivat varmaan isompia, koska Lotus oli niin nuori tiimi tuolloin. Pitäisi tehdä tarkempaa analyysiä jos haluaisi nähdä todellisuuden.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Caterham on puhunut jatkuvasti keskikastin saavuttamisesta ja ohittamisesta.
Saavuttamisesta kyllä, mutta ohittamisesta? Tavoitteita tietysti pitääkin olla.
Kyllä puhuivat jo tällä kaudella keskikastin saavuttamisesta, mikä on kyllä jäänyt reiluksi haaveeksi, varsinkin aika-ajoissa.
Sitä tuskin kukaan kieltää, että tämän kauden tavoitteista jäätiin, mutta käsittääkseni nyt puhuttiin ensi kauden tavoitteista.
Ensi kauden tavoitteeksi oli muistini mukaan lueteltu jo säännölliset pistesijat. Pitäisi etsiä se ennen tätä kautta annettu johtohenkilöiden arvio. Tosin Fernandes taisi tarkentaa loppukaudesta tavoitteita, mutta siltikin ensi kaudella puhuttiin pisteistä. Minusta pari pistettä olisi jo kova suoritus.
Ennen kautta annetut lausunnot kaudesta 2012 eivät paljoa paina suhteessa kauden aikana realismin huomioivien lausuntojen rinnalla. Fernandes antoi Monzassa sen "heads will roll"-lausuntonsa, jonka mukaan muutoksia tulee, jos talli on vielä ensi vuonnakin kymmenes.

"Mike would be the first to say if he doesn`t produce a car that`s in the middle of the pack next year, having been given all the tools ... I honestly think he`s done a fantastic job to get us to where we are but next year is the year where everyone`s head is on the block."

"Middle of the pack" tarkoittaisi n. 12. sijaa. Eli silloin pari keskikastin tiimiä olisi edellä, pari jäisi taakse. 6.-7. sija tallipistetaulukossa voi olla turhan kova tavoite, mutta parhaimmillaan Caterham voisi tuonne noustakin, koska pakka keskikastissa on niin tiivis ja voimasuhteiltaan vaihteleva. "Säännöllisiä pistesijoja" se ei tarkoita siinä merkityksessä, että pisteillä pitäisi olla aina. Siihen pitäisi olla keskikastin kärkeä.

-Edit- Tai itse asiassa kärkitalli. Vain kolme tallia on ollut joka kisassa pisteillä. Edes Mercedes ei ole ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Alkupuolella kautta 2010 Lotus-Caterham jäi kärjestä Q1:ssä kaikkea 3,5-5 sekunnin välillä. Nyt jos katsotaan viime aikojen Q1:stä on ero ollut 2,5-3 sekunnin välillä. Eli on tässä kiritty, mutta ei se vieläkään riitä kamppailemaan edes pistesijojen läheisyydestä pitkällä juoksulla.

Ensi kaudella tällä värkillä luulisi jo satunnaisista pistesijoista taistelevan, tyyliin Toro Rosso & Sauber & Williams.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Korjatkaa jos liuottimien rappeuttamat aivoni tuottavat väärää dataa mutta eikä se ensimmäinen karmistus jäänyt seitsemän sekkaa kärkiautoille varvilla? Nykyiseen verrattuna ero on kaiketi puoliintunut...?
Kaivelin loputtomasta turhan datan varastostani parit luvut. Viime vuonna Lotuksen ero paalupaikkaan oli keskimäärin 4,3s. Tänä vuonna se on ollut 4,6s. Kisavauhti on ollut aika lailla parempaa. Mutta jatka toki liuottimien nautiskelua.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Sammy tarkoitti varmaan niitä ihan ensimmäisiä Lotuksella ja tulevalla Caterhamilla ajettuja testejä ja niidenkin ensimmäisiä kierroksia. Silloin auto jäi järjestään sen 7-8 sekuntia ja sitten paransi suurin harppauksin sinne noin 5 sekunnin nurkille.

Virgin jäi vielä enemmän ja erityisen varovainen oli HRT:n debyytti juuri tehtaalta viritetyllä D-säädöillä jolloin auto oli suorastaan naurettavan hidas F1:n nykymaailmaan vaikka kyllä sillä olisi Eurobrunit, Colonit ja Lifet voitettu siitä huolimatta.:eek: Jotain 10 sekuntia tai enemmänkin taisi olla ero. Olisikohan ollut 11,3 sekuntia kärjestä?
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Kaivelin loputtomasta turhan datan varastostani parit luvut. Viime vuonna Lotuksen ero paalupaikkaan oli keskimäärin 4,3s. Tänä vuonna se on ollut 4,6s. Kisavauhti on ollut aika lailla parempaa. Mutta jatka toki liuottimien nautiskelua.
Kaivelit turhaan. Kiitos jatkan. See 2 above ^^
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Marussia kelpaisikin äärimmäisessä hädässä Petroville. Glock syrjäytyisi tai sitten Pic. Petrovin paikan täyttäisi Senna tai sitten joku muu uransa puolesta hädässä oleva kuljettaja kuten esimerkiksi Sutil.
 
Ylös