Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, Round 8, Forssa 3

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
En muuten nähny minäkään, pahoittelut jos joku yritti tulla ohi..
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
PP:n kommentit voisin monistaa. Mutta kuitenkin pienellä puristamisella olisin voinut ehkä aika-ajoissa parantaa. Mutta jos ei saa kuin kaksi kehjää kierrosta niin heikoilla ollaan. Tuli käytyä ulkona enemmän kuin kaikissa kisoissa aiemmin. Olosuhteet oli kurjat mutta surkea oli suorituskin ja D-finaali kutsui missä oli ihan kuskejakin. Dick W veti ihan käsittämättömän kovaa samoissa olosuhteissa. Finaali meni vähän sinnepäin mutta käytännössä ajelin ihan omaa kisaani. Täytyy yrittää Hangossa puristaa, tää juttu on loppujen lopuksi pienestä kiinni. Mutta summa summarum, nyt sen näki miten yllätysellistä moottoriurheilu voi olla, taas.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Uppaan muutaman kelvollisemman klipin tubeen ja julkaisu jälleen pläjäyksen perään.

D-, B- ja A-finaalimatskua luvassa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kisarapo, Forssa III 2011

Ennakko:

Kämpänvaihtokuviot sotkivat ajatusmaailmaa ennen kilpailupäivää. Tavoitteksi asetin kuitenkin paremman aika-ajomenestyksen kuin Forssa II:ssa (siellä toiseksi viimeinen). Treenaus ja painonpudotus on viime aikoina jäänyt tasolle keimon juonti ja NHL2011:n tahkoaminen Xboxilla, joten mitään mullistavaa tuskin olisi luvassa. :D

Keli näytti mielenkiintoiselta kun tulomatkalla satoi n. 5min välein vettä joten siltä suunnalta lottoamista oli odotettavissa.


Harkat/Aika-ajo: #5

Autoksi #5 jonka Cmoney haukkui maan rakoon ensimmäisessä aika-ajoryhmässä. Ei luvannut kovin hyvää. Sain aluksi paikan viimeisessä aika-ajoryhmässä, mutta ryhmä rämä (Andy, WoPe, Jacques, JNF) myöhästyi 3 ryhmän aika-ajosta joten vaihdoin paikkaa nelosryhmästä kolmosryhmään solidaarisuuden vuoksi. Ja siihen A-finaalipaikka menikin kun rata kuivui aina vaan lisää.

Ajo nyt oli melkoista tökkimistä kun auto puski loivissakin mutkissa ulos radalta jollei pitänyt varaansa. Karmea tuntuma autoon kerta kaikkiaan. Aika olikin oman aika-ajoryhmän hitain parin spinnin kera. Silti radan kuivuminen aiheutti sen, että pääsin C-finaaliin. Ajo itsessään ei kyllä olisi sinne oikeuttanut.


C-finaali: #2

Samassa finaalissa sellaiset nimet kuin Cmoney, Haikki, Nasty Boy, Asko S. Harvinaista herkkua meikäläiselle. Kisaan asetin tavoitteeksi ajaa niin hyvä sija kuin otettavissa on ja ottaa samalla FW08:n päänahka.

Startti meni ok, Cmoney tuli saman tien ohi ohituskiellon päätyttyä eikä Askokaan kauaa takana viihtynyt. FW08:n peesissä hiillostin kovasti ja kävin rinnallakin mutta se taistelu hiipui parin kiekan jälkeen kun FW08 spinnasi ensimmäisessä tiukassa oikeassa. Sitten loppukisa olikin yksin ajelua ja varvaajien väistelyä.

Itse lipsuin pariin kertaan ensimmäisessä tiukassa oikeassa ennenkuin ajoin kokonaan ulos radalta samassa paikassa. Kärkikolmikko saavutti samassa ja jouduin katselemaan "taustapeiliin". Oli kieltämättä hienon näköistä katseltavaa kun pääsin lähituntumalta seuraamaan kärkikolmikkoa. Parhaimmillaan vetivät kolme rinnan viimeiseen mutkaan rengas rengasta vasten. Haikin spinnikin tuli nähtyä aitiopaikalta.

Loppukisassa ei ihmeitä tapahtunut, mitä nyt muutamaan kerran murjoin #2:n eturipustuksia kanttareihin aika kovalla kädellä. Tämän tapahtumaketjun satoa KimiFan1 pääsikin niittämään seuraavassa finaalissa samalla autolla (sori).

Sijoitus toiseksi viimeinen C-finaalissa.


Loppuyhteenvetoa:

Kisa meni liikaa yksinajeluksi joten kävi hieman tylsäksi. Itse olisin mieluummin vääntänyt D-finaalissa tuttujen ja turvallisten kilpakumppanien kanssa sijoista.

Sää näytteli omaa osaansa ja tästä kärsivät muut kärkikuskit paitsi WoPe. Toivottavasti Hangossa sää on suosiollisempi (mitä kyllä epäilen).

Plussat:
+KimiFan1:n nopeus aika-ajoissa
+Oma suoritus sijoituksellisesti parasta mitä Forssassa tähän saakka on nähty
+C-finaalin kärkikuskien tiukkaakin tiukempi kamppailu

Miinukset:
-Sää sotki voimasuhteet ja teki finaaleista epätasaiset

Kiitokset niille, keille se kuuluu eli järjestäjille, Forssan ratahenkilökunnalle ja kilpakumppaneille. Hangossa nähdään!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sain aluksi paikan viimeisessä aika-ajoryhmässä, mutta ryhmä rämä (Andy, WoPe, Jacques, JNF) myöhästyi 3 ryhmän aika-ajosta joten vaihdoin paikkaa nelosryhmästä kolmosryhmään solidaarisuuden vuoksi.
Itsehän tosin olin alunperinkin nelosryhmässä ja tulin eri kyydilläkin, kuin nuo muut. :) Eli en myöhästynyt.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Niin, en tiedä noista kierroksella ohitettavista sitten. Sääntöjen mukaan heidän tehtävä on antaa tilaa. Heiluu lippu tai ei heilu. Harvemmin on jouduttu nykyään näihin tilanteisiin, että joku olisi kierroksella jäänyt. Bemarin käsien heilutteluun en ota kantaa, kuin sen että olisi pitänyt ilmeisesti ratkaista se homma jo ennen sitä. Olisi pitänyt jättää siinä mutkan ulkoreunalla vaan väistämättä ja jarruttamatta. No siitä olisi tullut asteita 360 ja postauksia saman verran. Enempää en jatka aiheesta, sillä haluan Nastyboyn videon nähdä ensin, olinko yhtään sen fiksumpi.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Niin, en tiedä noista kierroksella ohitettavista sitten. Sääntöjen mukaan heidän tehtävä on antaa tilaa. Heiluu lippu tai ei heilu. Harvemmin on jouduttu nykyään näihin tilanteisiin, että joku olisi kierroksella jäänyt. Bemarin käsien heilutteluun en ota kantaa, kuin sen että olisi pitänyt ilmeisesti ratkaista se homma jo ennen sitä. Olisi pitänyt jättää siinä mutkan ulkoreunalla vaan väistämättä ja jarruttamatta. No siitä olisi tullut asteita 360 ja postauksia saman verran. Enempää en jatka aiheesta, sillä haluan Nastyboyn videon nähdä ensin, olinko yhtään sen fiksumpi.
Kierroksella jääneiden ensisijanen tehtävä on väistää. Oli sarja tai tilanne mikä hyvänsä. Kyllä "peileihin" tarttee vilkuilla.

Kilpailutilanteilla selittely on diipadaapaa.

Mutta meidän sarjassa vastaavia tilanteita ei meikäläisen muistiin aikaisempia osu, joten opiksi tästä kaikille, nin sillä hyvä - mun mielestä.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Lusikka mutkassa juutuin edellä ajavan taakse ja sain siksi huonon lähdön suoralle. DW vähän kauempana ja kuittas siinä sitten kiihdytyksessä ohi. En pystynyt laittamaan kampoihin kun vielä sitten edellä oleva spinnasi eteeni. Siinä meni melko varma 2. sija mutta ei tälle voi mitään.
Pirun hyvin ajoit kun kahdestaan taistelitte mutten yhtään mitenkään pidä "melko varmana 2. sijana" ilman varvaustilannettakaan. Sen verran pelisilmää Digillä on kun muutaman kierroksen katsoo mitä kaveri edessä tekee. Yli 15 vuotta ollaan seurattu toistemme ajoja :)
Ja olisin saattanut itsekin "sortua" heiluttelemaan kättä kierroksella jääville ei siinä mitään :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kierroksella jääneiden ensisijanen tehtävä on väistää. Oli sarja tai tilanne mikä hyvänsä. Kyllä "peileihin" tarttee vilkuilla.

Kilpailutilanteilla selittely on diipadaapaa.

Mutta meidän sarjassa vastaavia tilanteita ei meikäläisen muistiin aikaisempia osu, joten opiksi tästä kaikille, nin sillä hyvä - mun mielestä.
Mutta Forssassa ei tiedä vaikka joku tuleekin takaa, ellei vilkuile kokoajan taakseen. Ei sitä tee muut kuin Nipsuhuuli.
Tarvittaisiin sininen lippu.. Ehdotankin, että jatkossa katsojina olevat ottaisivat jonkun sinisen jutun heiluttaakseen, jos tällaista tulee..

Edit: niin ja on meidän sarjassa aiemminkin ollut kierroksellaohituksia. Jyväskylässä A-finaalissa mä heiluttelin sinistä kypärähuppua jollekin.. :tongue:
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mun pointti ei kuitenkaan ollut se, pitääkö kierroksella ohitettavan antaa tilaa. Sehän on selvää, että pitää.

Pointti oli se, että tollaisesta huitomisesta ei ole mitään hyötyä ja se on typerää. Jos edellä ajava ei näe sua, niin ei se sun käsiäkään näe! Sitten samalla kun takaa tuleva ajaa yhdellä kädellä, niin eihän siinä keskittyminen ole tuolloin 100 prosenttisesti ajamisessa. Väitän, että DickW ohitti bemarin sen takia, että bemari keskittyi muuhun kuin ajamiseen. Ei sen takia, että edessä oli kierroksella ohitettava.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Ei jäänyt tästäkään kisasta paljoa jälkipolville kerrottavaa. Aika-ajossa #1 oli ihan hyvä auto, mutta kelituuri ekaryhmäläisille musersi haaveet. Kakkosaika-ajojen jälkeen vielä toivo eli edes c-finaalista, kun sieltäkin jäi pari perään, mutta rata parani liian nopeaa tahtia. D-finaalin paalu oli kohtalo.

Kisa-autona #7,joka sekään ei ollut mikään huono, mutta oma motivaatio ei ollut kunnossa, ja kun virheen jälkeen Asko meni ohi ja maisemaan, niin tuli vain ajeltua. Asko jopa vähän spinnasi rasvaiseen ykkösjarruun, mutten kerennyt edes kunnolla perään. Eka jarrumutka oli silkkaa rasvaa, auto ei mennyt sen ympäri nätisti niin millään, vaikka muualla alkoikin jo vähän pitoakin löytymään.

Pettyneenä suoraan kotiin finaalin jälkeen. C-finaalin vääntöä piti silti pysähtyä seuraamaan, sen verran upeen näköstä menoa oli :thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ehdotankin, että jatkossa katsojina olevat ottaisivat jonkun sinisen jutun heiluttaakseen, jos tällaista tulee..
Juu tämä voisi olla sellainen kehittämisen arvoinen juttu lähitulevaisuudessa että saatais jonkinmoinen suht toimiva lippusysteemi aikaan :)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jacques sanoi:
Mutta Forssassa ei tiedä vaikka joku tuleekin takaa, ellei vilkuile kokoajan taakseen. Ei sitä tee muut kuin Nipsuhuuli.
Forssassa näkee takaosan jyrkkien mutkien käännöksissä edellisen mutkan ulostuloon, onko takaa lähestymässä kärkiukkoja. Ei tarvitse juuri edes päätä kääntää, riittää että kääntää katsetta. Sen jälkeen voikin jo silloin tällöin katsoa takavinkkeliin.

Ja itse vilkuilen aika usein taakseni, mutta on syytäkin koska olen niin hidas :wink:

Väitän, että DickW ohitti bemarin sen takia, että bemari keskittyi muuhun kuin ajamiseen. Ei sen takia, että edessä oli kierroksella ohitettava.
Itse kuvaamani videoklipin perusteella Bemarilla ei ollut juuri mitään tehtävissä Dickin ohittaessa. V-Power tuli pahimmassa mahdollisessa paikassa perä edellä vastaan, eli parabolican apexissa. Dickw tunki heti itsensä sisälle parabolican avautuvassa loivassa osuudessa kun tämän vauhti ei hyytynyt edellä ajavan takia keskellä mutkaa. Ja siten meni heittämällä ohi.

Ehkä BMW:n olisi pitänyt hieman nostaa juuri ennen apexia jolloin Dick olisi joutunut tekemään saman, mutta olisi saattanut myös aiheuttaa kolarin. Eikä ylimääräinen jarruttelu ulkoradoilla ole kovinkaan reilua. Sisäratojen turvapuskurit sallivat paremmin sen kaltaisen ajelun.

Mutta tämä on vain oma kantani asiaan.
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Kisapaikalle saapuessa alkoi heti tulla onnitteluja KKWCS-uran parhaasta sijoituksesta, kun rata oli juuri kuivumassa viimeiselle ryhmälle. No, tämä on osa tämän järjestelyn luonnetta.

Harjoitus/Aika Ajo

Monta kertaa multa on kysytty, eikö sulla ole yhtään vaikea ajaa noita vehkeitä. Onhan sitä ajettu polvet suussa, kyynärpäät ylhäällä ja niin edelleen, mutta tällä kertaa kutosella ajaessa oli ensimmäistä kertaa oikeasti hankalaa. Oikea käsi normaaliasennossa osui koneeseen sen verta, että oli pakko nostaa ote jonnekin kello yhteen ja ranne joutui aika epämiellyttävään asentoon. Olemattomalla vivulla oli aika vaikea kääntää rattia vasemmalle kääntyviin mutkiin, ja lopussa oli olkapäästä voimat jo aivan loppu.

Itse ajo meni pitoa etsiessä ja eri linjoja kokeillessa.

Kisa

Kisa meni kuten sattuneesta syystä etukäteen arvasi taaksepäin katsellessa. Kerran pyörähdin ekassa, kun koitin vetää kaasu pohjassa. Muuta mainittavaa ei oikeastaan tapahtunut.

Ennemmin olisin ajanut sielä D-finaalissa tasoisiani vastaan. Pisteet nyt eivät minulle merkitse tällä tasolla oikeastaan mitään, kun ajan lähinnä itseäni vastaan. Töissä kun lähdin etuajassa, sanoivat että se on sitten pullakahvit jos voitat, hymähdin takaisin että voin tuoda jos oon jopa kympin sakissa. Perkele, pitäis pitää turpa kiinni.

Noihin varvaustilanteisiin pari kommenttia. En nähnyt tilannetta, joten asiasta vain yleisellä tasolla. Kun sinisiä lippuja ei ole, on varvattavan aika hankala nähdä pikaisen vilkaisun aikana, kuka siellä takana on. Ei siinä kisan kokonaistilanteesta pysy ajeassa selvillä. Hitaammatkin ajavat kilpaa keskenään.
 

Örfil

Guest
Pointti oli se, että tollaisesta huitomisesta ei ole mitään hyötyä ja se on typerää. Jos edellä ajava ei näe sua, niin ei se sun käsiäkään näe!
Ehdotan että kaikille kuskeille annetaan kisaan kuulapyssy. Kun pitää ohittaa kiekalla varvattava, napsauttaa sillä kypärän takalistoon merkiksi.

Wopelle ja muille nopeille vois asentaa sellaisen kuulakonekiväärin siihen eteen :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ehdotan että kaikille kuskeille annetaan kisaan kuulapyssy. Kun pitää ohittaa kiekalla varvattava, napsauttaa sillä kypärän takalistoon merkiksi.

Wopelle ja muille nopeille vois asentaa sellaisen kuulakonekiväärin siihen eteen :ahem:
:D:D:D
 
Ylös