speedman
race is in my head
- Liittynyt
- 26.10.2008
- Viestit
- 1424
Saahan sitä kuvitella, totuus vaan on toinen. Vai AKK:ko estää ihmisiä ajamastaBriteissä nimenomaan nuo Kent FF harrasteluokat ovat kovin suosittuja ja kustannukset eivät ole käsittääkseni yhtään sen kalliimpia kuin koppipuolella. Voisin kuvitella, että Suomessa on todennäköisesti enemmän ratakuljettajia, jotka ovat kiinnostuneempia formuloista, kuin koppiautoista!
En todellakan ymmärrä tuota Kent-vouhotusta. En itse ainakaan enää pitkällä tikullakaan koskisi johonkin naurettavaan kaasaariin, kun monipisteruiskut toimivat 10000000 kertaa paremmin ja pienemmällä huollolla.
On kyllä niin pöhlö idea, että melkein sanoisin, että toimisi :thumbup: Ainakin kannattaisi kokeilla, ilman tuota ikärajaa tai jakaen vanhukset ja junnut eri sarjaan; toki samaan lähtöön.Silti tämä ei näy radalla/kisoissa, koska formuloista on tehty niin mystisiä, vaikeasti lähestyttäviä ja vain nuorille markkinoituja. Täydet gridit houkuttelee lisää kuskeja ja tyhjistä häviää loputkin, siksi on vaikea saada formuloita enää toimimaan. Mutta mikäli asialle saataisiin toimiva uusi alku (onko tämä kuultu muutaman kerran aiemminkin ). Ehkä se voisi olla Fossiili kartingista sellainen Pro versio, eli, kuskien alaikäraja vaikka 25 v. , FF Kent autoilla ajettaisiin 3 hlö joukkueissa 3 lähtöä / pv la-su Alastarolla, 5 kisavkl kesässä tms. Rajoitukset rengasmääriin, koneet sinettiin, jne. Joka autoon kamerat kiinni ja radio-ohjattava helikopteri taivaalle. Sarjamaksuista kustantaa yhden henkilön leikkaamaan messevän kisadokkarin jakoon vaihtoehtomediassa (tämähän se tänäpvnä on monelle harrastajalle tärkeetä).
Se, mikä pitää muistaa formuloista vrs koppiautot: koppiautotiimiä pystyy ihan hyvin pyörittämään yksistään, mutta formuloissa pitää olla aina vähintään yksi apuri (kirjoitan kokemuksesta). Tuo puoltaisi tuollaista joukkuehommaa, koska siinähän tulee heti väkisin kavereita mukaan.
Tuosta muistan itsekin FR2.0 tiimien purnanneen, että pienikin mälli tulee uskomattoman kalliiksi, kun saa käyttää vai origgisosia, edes korjata niitä ei saa (käsitykseni mukaan).FR2.0 hyvänä puolena oli ja tulee olemaan se, että kyseinen Tatuus on kirkkaasti kaikkien aikojen myydyin Formulae aihio, siten runko itsessään olisi käsittääkseni moderni ja turvallinen pohja johonkin luokkaan ja varaosa palvelu sekä käytettyjen runkojen hinnat ja saatavuus tulevat varmaan olemaan tulevina vuosina hyviä,
Jos kerta tuo Tatuus on jo haudattu, samallahan voitaisiin sallia tuo Oton mainitsema itsekorjausmahdollisuuskin.
Silti minua kaivelee se, että useampana vuonna on saanut osallistua kansallisiin kisoihin millä tahansa formulalla. Silti siellä ei juuri ketään Tonterin lisäksi ole ollut. Nyt Ristokin "hylättiin", kun oli ainoa ilmoittautunut :wall:
Muuttuisiko silti mikään?