Nimenomaan siinä on se ero, Audin Torsenia ei voi rakentaa poikittaismoottoriin, Torsenissa kaikki perustuu pitkittäismoottoriin ja keskitasauspyörästöön vuoteen 2009 asti. Passatissa käytetään nykyisin Haldexia koska siinä on poikittaismoottori, vuoteen 2005 asti Passatin nelivedot oli pitkittäiskoneisia ja niissä oli Torsen tosin 4motion nimellä mutta kuitenkin, Kun edellinen Passat syksyllä 05 tuli myyntiin niin kone käännettiin poikittain, vaikka samalla Nelivedon toteutusmalli muuttui. Audissa A4 ja A6 malleissa kone on aina pitkittäin ja 4-veto toteutus "Torsen" quattro. Nyky quattro on sähköisesti voimanjakoa valvova BAI-119 siis tuo yksilö on tutuin Quattro suomessa minulle, oli vielä vanha kunnon Torseniin pohjautuva neliveto, ja sillä todellakaan ei jääty mäkeen kiinni ei missään oloissa. Ja setäni kesämökillä Padasjoen Romonkulmassa niitä mäkiä todellakin riittää, sitä varten se aikanaan ostettiinkin, Skoda kun ei sitä viimestä mäkeä meinannut talviliukkailla ylös asti mennä!Noissa on kai paljon vaihteluita, siksi tosiaan ?-merkkiä laitoin perään noihin.
Työkaverin 4motion passat on kyllä Haldexilla nimenomaan (muistaakseni -09 tai -10 mallinen diesel)
Mutta kuitenkin kai folkkarilla noiss aon vaihteluita, Audillakin kai sen mukaan miten kone on keulallakin....
Viimeksi muokattu: