Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olis kyllä aika hieno. Mustaksi pitäis maalata ja sitten poltella Bauhausin "Bela Lugosi's Dead" rompulle, joka auton soittimeen, minkä jälkeen cd-soittimen eject-nappi pikaliimalla jumiin. Punaiset sisävalot ja savukone vielä, niin kokonaisuus olisi varsin toimiva.
Töikaverilla on kesäpirssinä W123 Mersusta tehty ruumisauto. Musta on ja arkkukin sisällä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Töikaverilla on kesäpirssinä W123 Mersusta tehty ruumisauto. Musta on ja arkkukin sisällä.
Talvipirssinähän tuo vasta hyvä ois. Sunnuntaina kirkojen menojen päätyttyä 'donitseja' kaupan parkkipaikalla Suomen liput konepellin kulmissa hulmuten. Ohikulkevat mummot nielisi rollaattorinsa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tässä orastavaa autokuumetta pukannut, mutta kun luin internjetistä TSI+DSG kaksikon ongelmista yhdessä ja erikseen, into laantui jälleen.

Tuli halvaksi tällä kertaa. Netti.


Ehkä vain korjailen/korjautan vanhaa siittiä. Se sentään toimii vaikka alusta vähän koliseekin. Uudet kesä- ja talvigummit kuitenkin huomattavasti halvempi kuin moottorin tai vaihdelaatikon vaihto.
 

Örfil

Guest
Tässä orastavaa autokuumetta pukannut, mutta kun luin internjetistä TSI+DSG kaksikon ongelmista yhdessä ja erikseen, into laantui jälleen.

Tuli halvaksi tällä kertaa. Netti.


Ehkä vain korjailen/korjautan vanhaa siittiä. Se sentään toimii vaikka alusta vähän koliseekin. Uudet kesä- ja talvigummit kuitenkin huomattavasti halvempi kuin moottorin tai vaihdelaatikon vaihto.
Kyllä ne siinä apaut kymmenen vuoden päästä alkaa olla päässeet irti niistä lastentaudeista, varmuuden vuoksi odottelisin n. 15 vuotta että pelaa varman päälle :thumbup:
Uutta kumia vaan siittimeen!
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kyllä ne siinä apaut kymmenen vuoden päästä alkaa olla päässeet irti niistä lastentaudeista, varmuuden vuoksi odottelisin n. 15 vuotta että pelaa varman päälle :thumbup:
Uutta kumia vaan siittimeen!
Oikein ääritapaus kun sattuu kohdalle (maahantuoja kiistää takuun/tuotevastuun), Moottori ~8-10ke + laatikko ~6-10ke.

Maksaapa vanha satatonnia vanhan paskarakkineen korjauksesta. Ei kiitos.


Takuuajan ohi luistaneet TSI ja TSI+DSG pommit saavat rauhassa ruostua varastoissa. Sääli vaan kun muillakin "laatumerkeillä" myöskin kalliita ongelmia autoissaan.


Ehkä pitäisi vaan ostaa uusi pikku-Kia pitkällä takuulla..
 

Örfil

Guest
Oikein ääritapaus kun sattuu kohdalle (maahantuoja kiistää takuun/tuotevastuun), Moottori ~8-10ke + laatikko ~6-10ke.

Maksaapa vanha satatonnia vanhan paskarakkineen korjauksesta. Ei kiitos.


Takuuajan ohi luistaneet TSI ja TSI+DSG pommit saavat rauhassa ruostua varastoissa. Sääli vaan kun muillakin "laatumerkeillä" myöskin kalliita ongelmia autoissaan.


Ehkä pitäisi vaan ostaa uusi pikku-Kia pitkällä takuulla..
Onko pakko olla TSI ja/tai DSG?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Onko pakko olla TSI ja/tai DSG?
Ei ole, mutta valitettavan monessa kansanautoryhmän vaihtoautossa sellaiset löytyvät. Dieseleissä omat kalliit ongelmansa partikkelisuodattimista ja pumppusuuttimista lähtien, ne eivät kiinnosta sitäkään vähää.

Ainoa vaihtoehto vagilaisista on katsella jotain pre-2007 bensakoneista autoa. Mutta siinä ei enää taso vaihtamalla kovin paljoa parane kun auto muuttuu vaan vanhemmaksi.

Oman autoni moottorityyppi on yllättäen ollutkin ehkä Vagin historian paras moottori. 1.8T:n ainoa isompi ongelma on nokkahihna, mutta 90tkm vaihtovälillä ei pitäisi olla suurta riskiä. Mikäli kokeilee onneaan 180tkm vaihtovälillä, silloin saattaa jo napsahtaa huonolla munkilla. Mutta tuo hihnan vaihto ennakoivastikin on halpaa puuhaa verrattuna uudempien konetyyppien ongelmien korjuuseen.



Muita merkkejä en ole aiemmin kovin paljoa katsellut, mutta saattaa sittenkin olla syytä jos ei halua maksaa itseään kipeäksi korjauskulujen takia. Edellytän autolta luotettavuutta, toimivuutta ja halpoja ylläpitokustannuksia. Autoilu on jo muutenkin tarpeeksi kallista joten ei paljoa huvita panostaa korjaamokäynteihin yhtään ylimääräistä siihen päälle.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Tuossa kun kävin männätalvena kummastelemassa Audi A4:elosta jollain TDI-koneella ja millä lie ESPN-laatikolla, sain asiantunevalta automyyjältä kommentin "tää on todella hyvä ja luotettava peli, mutta jos haluut jonkun vielä paremman kun tää niin kannattaa ostaa joku muu".
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Saa nähdä onko työkaveri illan aikana vaihtanut vanhan Volvonsa 500-sarjan Bemariin. Tai eihän sekään kovin uusi olisi, 90-luvulta. Tuttu katsastusmies sitä oli varoittanu jostain moottorin tyyppivioista, mutta niitähän lie joka autossa. Hänelle tulee hyvin vähän kilometrejä, alle 10000 vuodessa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eipä ollut DSG:ssä mitään ongelmia. Siinä manuaalissa sitä ennen alkoi vauhtipyörä vähän jurisemaan, joten se kannatti ajaa aura-auton perään. Parisataa tuhatta molemmilla huristelin.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Ja DSG-laatikoita on eri malleja. 6-lovista ja 7-lovista. Kuivalla ja märällä kytkimellä. Joissakin on ollu ongelmia enemmän kuin toisissa. Joten kannattaa tutkia tuota hieman tarkemmin.

Mulla on A6:ssa Stronic 7-lovinen ja märällä kytkimellä ja ei mitään ongelmaa. Kiva laatikko, muttei ehkä ihan niin mukava kuin perinteinen mehumaija. Ja ei kai Audin Stronicissa näitä ongelmia ole kauheesti ollukaan. Eniten mua kyrsii toi paskan poltto, eli hiukkassuodatin. Se kun yleensä haluaa aloittaa polttonsa just kun olen tulossa himaan tms.
 

Örfil

Guest
Sue lähtee nyt jostain syystä siitä vaihtoehdosta liikkeelle että autosta hajoaa 100% varmasti jotain kallista. Kone, loota tai joku muu ainakin tonnin kilke. Ja kerran kuussa.

Pitäisikö lanseerata uusi termi "kulkuvälineenvaihtofobia" eli tietelliseltä nimeltään "transportomasinochangofobia" ;) ;)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Sue lähtee nyt jostain syystä siitä vaihtoehdosta liikkeelle että autosta hajoaa 100% varmasti jotain kallista. Kone, loota tai joku muu ainakin tonnin kilke. Ja kerran kuussa.
Ei, vaan lähden siitä että kannattaako ostaa uuden perusauton hintaista käytettyä autoa josta takuut poltettu.

Ensin pistää 20-30ke autoon kiinni ja sen jälkeen saa vielä varautua siihen että voi joutua maksamaan useita tuhansia euroja auton pajotukseen kun hieno tekniikka porsii.

Esim. 1980-luvun lopun ja 1990-luvun Nissaneilla sai syöttää huoletta 300tkm ja ylikin eikä tarvinnut kuin korkeintaan pakoputkia vaihtaa ja tehdä perushuollot. Nykyisillä TSI kikkareilla ei voi luottaa pääsevänsä edes 100tkm ennenkuin ketju rivaa ja kone on paskana. Mikä vittu siinä on, että nykypäivän tietämyksellä ei osata tehdä toimivia kiristimiä. Ennen osattiin.

Vaikka maahantuoja korvaisi suurimman osan korjauskuluista niin minua vituttaa jo pelkkä ajatuskin huollon kanssa tappelemisesta ko. seikan kanssa. Minä kun tarvitsen autoa joka ikinen arkipäivä ja täysremontti kestää pahimmillaan viikkotolkulla. Ostaisin auton joka toimii, eikä seiso korjaamolla.


Mm. tuntemani Volkkarin valtuutettu huoltomies on manannut kyseisen merkin nykylaatua. Ja paljon samaa tekniikkaa käytetään konsernin muissakin merkeissä.

Nimim. Paluu Corollaan?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
👍 Ainakin aikaa jää ryyppäämiseen kun Corolla on pajalla.

T. 2 uutta Corollaa omistanut
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
👍 Ainakin aikaa jää ryyppäämiseen kun Corolla on pajalla.

T. 2 uutta Corollaa omistanut
No nykytekniikka nyt onkin paskaa, kuten Sue_me tuossa vaikeroinut. Vanhoissa vähemmän hajoavia osia ainakin ja halvempaa tekniikkaa rikkoutuvaksi.
 
Ylös