Antsa Rieppo
Well-known member
:doubtful: Vettä öljyn seassa?
Jäähdytysnestettä mitä ilmeisimmin. Ainakin sitä katoaa ns. ihan helvetisti mutta mistään ei vuoda.:doubtful: Vettä öljyn seassa?
Kannen tiiviste sökönä tai kansi halki.Jäähdytysnestettä mitä ilmeisimmin. Ainakin sitä katoaa ns. ihan helvetisti mutta mistään ei vuoda.
Sitä vähän yritin sanoa. Syy kuten PuPö tuossa ounastelee.Jäähdytysnestettä mitä ilmeisimmin. Ainakin sitä katoaa ns. ihan helvetisti mutta mistään ei vuoda.
Tämäkin oli jo tiedossa. Yhdistettynä sen, kilometrit ja vuosimallin siihen että ohjaustehostinkin vuotaa nesteet ulos niin projektina on tulossa myyntiin piakkoin. Halvalla lähtee.Kannen tiiviste sökönä tai kansi halki.
Ai joo, sori. Onhan toi jo toki käytössä ollut. Mittarissakin jo 1900 km.Mikäs sen tylsempi kuin yhteen merkkiin jumittunut ihminen. Vaihtakaa niitä kinnereitä!
Ranskalaisilla autoilla on kuitenkin voitettu eniten rallin maailmanmestaruuksia eli niissä kovin huono ajettavuus voi rallimenestyksen perusteella olla.Tänään sovin kaupat. Kai perjantaina pitäis mennä vaihtamaan autoa.
Mazda 3: olmella kohti ääretöntä ja sen yli. Nykyinen oli eka ja vika ranskalainen. Puolivahingossa se mulle päätyikin ajatuksella, että kyllähän tuolla yhden talven ajelee. Mutta ei saatana. Ei ajellut.
Olin tyystin elänyt luulossa, että ranskalaisten massiivisen paskaa laatua olis kompensoimassa hyvä ajettavuus. Mutta toi 206 oli huonoin auto mitä olen omistanut ihan kaikilta ominaisuuksiltaan. Asia valkeni viimeistää siinä kohtaa kun ajelin muutaman päivän ajan 10 vuotta vanhempaa Corollaa ja senkin ajettavuus oli ihan infernaalisesti parempi.
No on englannissa rakennetuilla formula-autoilla on vissiin voitetttu eniten mestaruuksia, joten en nyt ihan noin yksioikoisesti lähtisi vetämään letkupäätöksiä.Ranskalaisilla autoilla on kuitenkin voitettu eniten rallin maailmanmestaruuksia eli niissä kovin huono ajettavuus voi rallimenestyksen perusteella olla.
Itsehän ajelin Grönholmin mestaruusvuotena 206:n isoveljellä 306:uutosella sinne pöpelikköön.Heh, mullahan toki on 206.
Hyvin olen pärjäillyt sen kanssa (viime aikoina tosin on alkanut ongelmat tihenemään, josko se kohuttu ranskalaisuus alkaisi vaikuttamaan 15v. autossa... vai pelkkä ikä?) ja ominaisuudet ihan riittävät. Ajettavuus... no, se on pikkuautoluokkaa. Kaupunkikinnerihän se on.
Olen ajanut montaa huonompaa.
En tarkoita tätä mitenkään denialistiseksi puolustuspuheeksi, mutta kyllähän se auton ajaminen on vahvasti kuskin taidoista kiinni. Viimeisin suomalainen rallin maailmanmestari ajoi 206:lla. Eli hyvät kuskit kyllä osaa käsitellä tuota.
Kannattaa harjoitella niillä riisikipoilla jos ei vielä ole riittävästi itsevarmuutta.
Muistan edelleen tapauksen jotenkuten?Itsehän ajelin Grönholmin mestaruusvuotena 206:n isoveljellä 306:uutosella sinne pöpelikköön.
Ralliautot perustuvat suoraan sarjavalmisteisiin henkilöautoihin, joten ne ovat huomattavasti parempi vertailukohde tavallisiin henkilöautoihin kuin formula-autot joita ei voi lainkaan verrata tavallisiin henkilöautoihin.No on englannissa rakennetuilla formula-autoilla on vissiin voitetttu eniten mestaruuksia, joten en nyt ihan noin yksioikoisesti lähtisi vetämään letkupäätöksiä.
Ja niissähän pärjää mm. Lada! Isäni ei ollut siis väärässä niitä kotiin kuskatessaan.kannattaa formuloiden sijaan valita vertailukohteeksi vakioautosarjojen autot.
Brittiläisiin tuloksentekotapoihin sopii paremmin pajoissa tapahtuva, projektilähtöinen lähestymistapa. Suursarjatuotantoa taas eivät autoteollisuudessa koskaan hallinneet. Japanissa asia toisin päin, sarjatuotanto tehdään huolella viimeistellen, mutta taas projektipohjainen "pajalla" työskentely ei sitten sujukaan. Rallipuolella Mitsun ja Subarun projekteja vetivät britit, Toyotaa swedu Saksasta käsin.No on englannissa rakennetuilla formula-autoilla on vissiin voitetttu eniten mestaruuksia, joten en nyt ihan noin yksioikoisesti lähtisi vetämään letkupäätöksiä.
Veli tai isä kirjoitti ja juu. Ei jostain syystä havaintoa tästä kantaaottavuudesta mihinkään suuntaan.Muistan edelleen tapauksen jotenkuten?
Jos en vallan väärässä ole, niin ilmeisesti veljesi kertoi tapahtuneesta Varikon keskustelupalstalla silloin aikoinaan? Vai olisiko ollut tämä palsta? Tuskin?
Ja jotenkin muistelisin hahmon, Runar & Kyllikki, vahvan kantaaottavuuden ko. tapahtumaan. Vissiin oli soitellutkin sinne ja tänne asian tiimoilta?