Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Huomenna sitä sitten ajelemaan 500km.
Homma on sovittu siten, että mennessä ajan Mazdaa lompakko täynnä rahaa ja paluumatkalla sitten tyhjän lompakon kera BMW:tä.
Vaan vielä on se riskitekijä mahdollista, että puolin tai toisin vaihtokauppa ei enää paikanpäällä miellytä.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Huomenna sitä sitten ajelemaan 500km.
Homma on sovittu siten, että mennessä ajan Mazdaa lompakko täynnä rahaa ja paluumatkalla sitten tyhjän lompakon kera BMW:tä.
Vaan vielä on se riskitekijä mahdollista, että puolin tai toisin vaihtokauppa ei enää paikanpäällä miellytä.
Tai sitten menee huoran persiiseen rahat sekä kiesi. Taas.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tällä kaavallahan tämä menee.
Ne jotka ovat omistaneet ylivedon eivät halua enää palata kärsimään vajaavetoisilla.
Joilla ei nelivetokokemusta ole, ovat useammin vahvasti sitä mieltä, ettei nelivedosta ole juurikaan iloa tai ainakaan konkreettista hyötyä. Että kaksivetoisella pärjää oikeen hyvin.

Itse kuulun nelivedon suosijoihin. Aika tuskaa liikkua Folkkarilla vaikka onkin uudet nastagummit alla. Etenkin kun nelivetokokemus on varsin konkreettisena ajomuistissa. Vaihtoon joutaa paska.
Tietenkin se neliveto olisi parempi talvikeleillä, mutta itse tyydyn rullaamaan hiljempaa jos keli näyttää pääkallolta ja tieurat vierekkäisiltä ojilta.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tällä kaavallahan tämä menee.
Ne jotka ovat omistaneet ylivedon eivät halua enää palata kärsimään vajaavetoisilla.
Joilla ei nelivetokokemusta ole, ovat useammin vahvasti sitä mieltä, ettei nelivedosta ole juurikaan iloa tai ainakaan konkreettista hyötyä. Että kaksivetoisella pärjää oikeen hyvin.

Itse kuulun nelivedon suosijoihin. Aika tuskaa liikkua Folkkarilla vaikka onkin uudet nastagummit alla. Etenkin kun nelivetokokemus on varsin konkreettisena ajomuistissa. Vaihtoon joutaa paska.
Varsinkin eilen oli niitä päiviä jolloin kaksivetoisesta ei olisi ollut juurikaan iloa.

Mm. kotipihaan ei olisi ollut asiaa lain kyseisellä vetotavalla. Puhumattakaan lähialueiden auraamattomista väylistä.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Kävin tänään koeajamassa Toyota Yariksen hybridinä ja ihan mielenkiintoinen laite on kyseessä. Isoja puutteita ei tuntunut olevan, jos sellaiseksi ei lasketa levotonta käytöstä kovassa sivutuulessa moottoritienopeudessa. Rattia ei saa tarpeeksi lähelle, mutta yllätyin kun se ei haitannut ollenkaan ajaessa. En osannut kaivaa koko koeajon keskikulutusta, mutta ajaessa oli mielenkiintoista seurata kulutusta, kun näytöltä näki jokaisen ajetun minuutin keskikulutuksen. Keskimäärin kulutus tuntui olevan 4-5 litran välissä, mutta välillä oli 10l/100km -piikkejä ja välillä kulutus oli nollassa, kun mentiin pelkän sähkömoottorin voimin esim. hitaassa vauhdissa. Ei tuo koeajo ainakaan hillinnyt autokuumetta, varsinkin kun saisin ihan hyvän hyvityksen nykyisestä kotterosta. :eek:
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Kävin tänään koeajamassa Toyota Yariksen hybridinä ja ihan mielenkiintoinen laite on kyseessä. Isoja puutteita ei tuntunut olevan, jos sellaiseksi ei lasketa levotonta käytöstä kovassa sivutuulessa moottoritienopeudessa. Rattia ei saa tarpeeksi lähelle, mutta yllätyin kun se ei haitannut ollenkaan ajaessa. En osannut kaivaa koko koeajon keskikulutusta, mutta ajaessa oli mielenkiintoista seurata kulutusta, kun näytöltä näki jokaisen ajetun minuutin keskikulutuksen. Keskimäärin kulutus tuntui olevan 4-5 litran välissä, mutta välillä oli 10l/100km -piikkejä ja välillä kulutus oli nollassa, kun mentiin pelkän sähkömoottorin voimin esim. hitaassa vauhdissa. Ei tuo koeajo ainakaan hillinnyt autokuumetta, varsinkin kun saisin ihan hyvän hyvityksen nykyisestä kotterosta. :eek:
Mielenkiintonen.
Kaikissa pikkuautoissa on juuri tuo tuuli moottoritienopeuksissa riesana, kevyt auto ja Yaris sattuu olemaan muotoilultaan sellainen että ottaa sivutuulta kiinni varmaankin kiitettävästi.
Tarviko ajotekniikkaa muuttaa ollenkaan hybridi-voimanlähteen takia vai onko kaasun logiikka sama kuin tavallisella polttomoottorikoneella?
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Bongasin tuossa äskettäin yhteisen työkoneen sivuhistoriasta työkaverittareni mahdollisia autohankintoja. Hää oli mm. hakenut myytäviä vaihtoehtoja seuraavista automerkeistä ja malleista, yleisimmät haut ensin mainiten: Chrysler PT Cruiser, Dodge Avenger, Dodge Caliber, Chrysler Sebring ja Chrysler 300.

Mitäpä mieltä F1-forumin arvoisat autotietäjät ovat ym. merkeistä ja malleista? Tuleeko mahdolliselle uusjenkkiauton ostajalle ostajalle auvoista autoilua, vai tuskaista tienkuluttamista? Niin budjettinsa näytti olevan noin 6000 eurua. Sillä irtoaa noin karkeasti laskien kymmenvuotias Chrysler tai Dodge. Toki monesta muuttujasta riippuen.

Ottakaa kantaa.
Chrysler Neoniin tuo sitten hetken jahkailun jälkeen päätyi.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4412
Sijainti
Salo
Chrysler Neoniin tuo sitten hetken jahkailun jälkeen päätyi.
Onhan syylari vaihdettu? Ellei sitten ole manuaali. Mulla on ollut Neon, ei koskaan omana omistusaikana mitään vikoja. Mutta kannattaa vaan varmistaa, että edellinen omistaja on vaihtanut syylarin. Automaattivaihteistolla ei ole omaa kennoa, liitokset kun ajan saatossa murtuvat, menee glykoli ja laatikkoöljy sekaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Jaahans, mikäs meni vituis tässä?
Ei päästy yhteisymmärrykseen ennalta sovittua välirahaa kasvattavasta summasta. Tonnia haluttiin ja seitsämää hunttia tarjosin.

Nää on näitä. Nyt on neljään mobiiliin tarjouskyselyt menossa ja eiköhän se seuraava kiesi niistä löydy.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Chrysler Neoniin tuo sitten hetken jahkailun jälkeen päätyi.
Henkilökohtasesti pidän Neonia todella rumana ja huonona autona.
Toki voin olla väärässä, mutta todella halpa auto ja vähän "hempulan" olonen.
Itse ehkä eniten kyseenalaistaisin auton luotettavuutta, koska kyseessä on kuitenkin USA:n markkinoilta tuleva auto jossa ei välttämättä talviominaisuuksia ole eikä Dodge tai Chrysler ole tuttavapiirissä menestynyt luotettavuudeltaan ja katsastustilastoissa aikalailla hännänhuippuja.

Onkos muuten Neonia tuotu Suomeen niin Chryslerinä ja Dodgena?

edit. Wikipedia kertoo että Neonia ollaa myyty myös maineikkaa Plymouth-nimen alla.
Surullista.
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Yhden ornarin pubivisassa ei meinannut saada pistettä Chrysler Neonilla. Dodgea se vaan haki.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4412
Sijainti
Salo
Henkilökohtasesti pidän Neonia todella rumana ja huonona autona.
Toki voin olla väärässä, mutta todella halpa auto ja vähän "hempulan" olonen.
Itse ehkä eniten kyseenalaistaisin auton luotettavuutta, koska kyseessä on kuitenkin USA:n markkinoilta tuleva auto jossa ei välttämättä talviominaisuuksia ole eikä Dodge tai Chrysler ole tuttavapiirissä menestynyt luotettavuudeltaan ja katsastustilastoissa aikalailla hännänhuippuja.

Onkos muuten Neonia tuotu Suomeen niin Chryslerinä ja Dodgena?

edit. Wikipedia kertoo että Neonia ollaa myyty myös maineikkaa Plymouth-nimen alla.
Surullista.
Olihan tuossa yleisilme sellainen halpa. Mutta talviominaisuuksista olen vähän eri mieltä. Lämpimin talviauto mitä mulla on ikinä ollut. Parilitrainen kone (kulutus seka-ajossa 7,5-8 litraa) pitää huolen että lämpöä piisaa.

Toki sitten jos autosta ei pidä huolta, siitä saa melko kulahtaneen näköisen. Noissa kun ei ole mitään kunnollista kiveniskusuojausta vaan kori on maalattua peltiä lattiasta kattoon. Ja lähivalot on jenkkipeleissä järjestään surkeat.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Henkilökohtasesti pidän Neonia todella rumana ja huonona autona.
Toki voin olla väärässä, mutta todella halpa auto ja vähän "hempulan" olonen.
Itse ehkä eniten kyseenalaistaisin auton luotettavuutta, koska kyseessä on kuitenkin USA:n markkinoilta tuleva auto jossa ei välttämättä talviominaisuuksia ole eikä Dodge tai Chrysler ole tuttavapiirissä menestynyt luotettavuudeltaan ja katsastustilastoissa aikalailla hännänhuippuja.

Onkos muuten Neonia tuotu Suomeen niin Chryslerinä ja Dodgena?

edit. Wikipedia kertoo että Neonia ollaa myyty myös maineikkaa Plymouth-nimen alla.
Surullista.
Formulanomin tietokannoista selvisi, että Suomessa rekistöröitynä puolisen sataa Dodge Neonia, täällä yksi niistä.
 
Ylös