oldez
Well-known member
- Liittynyt
- 14.3.2003
- Viestit
- 19491
No NCAP-turvallisuus testit ovat jo aikoja sitten vanhentuneet. Alumiinisuorakulmioon törmääminen ei simuloi oikeaa autokolaria hyvin. Niitä harvemmin liikkuu teillä. Lisäksi autot voidaan optimoida pärjäämään vakioidussa testissä. Kun tiedetään mistä suunnasta, miltä korkeudelta ja millä nopeudellä alumiinimöhkäle lähestyy autoa niin voitte miettiä kuinka yksinkertaista on vahvistaa juuri tätä kohtaa autosta. Tulokset eivät myöskään ole vertailukelpoisia kuin samankaltaisten autojen kohdalla.Turvallisuustesteissä en ole tainnut Toijotaa nähdä kärjessä.
Lisäksi voidaan miettiä että miksi NCAP-vertailuissa jalankulkijan turvallisuudella on nykyään suurempi painoarvo kokonaisarvostelussa. Kyllä minun mielestäni tärkeintä auton kolariturvallisuudessa on ennen kaikkea matkustajien turvallisuus. Jokainen voi miettiä että haluaako neljän tähden auton jossa on erinomainen matkustajaturvallisuus ja heikompi jalankulkijan turvallisuus kuin viiden tähden auton jossa on heikompi matkustajaturvallisuus mutta erinoimainen jalankulkijaturvallisuus.
Jokainen voi myös miettiä että ovatko testit tarpeeksi tiukat jos lähes jokainen uusi auto saa 4-5 tähteä. Eikö testeillä pitäisi juuri saada eroja autojen välille? Poikkeuksena kiinalaiset autot, jotka ovat aikamoisia surmanloukkuja.
Viimeksi muokattu: