Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, Round 9, Hanko

Örfil

Guest
Mitäs jos kuski näyttää toiselle tai katsoja katsojalle :thumbup: Mikä on tulkinta tällöin?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ja katsojan näyttämä keskisormi kuskille voisi tarkoittaa sinistä lippua.
Eli katsoja näyttää keskaria, johon kuljettaja vastaa keskarilla:

Katsoja: "Tuu pois sieltä, siellä ajetaan kilpaa!"
Kuljettaja: "Mene sinä helevettihin siittä!"

Aivan mahtavaa kommunikointia. Miksei olla keksitty tätä aiemmin? :ahem:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Mä piirrän vielä hymyilevän naaman keskarinkynteen ni tietää etten minä pahalla :thumbup:
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Jep, radan ulkopuolella käyttäytymisestä voisi toki olla tarkempaa sääntöä.

Nyt siellä on vain "7.3 Epäurheilijamaista käytöstä ei sallita myöskään radan ulkopuolella".

Mitä tulee kuvauspaikkojen merkitsemiseen, niin sen voi mielestäni ihan yleisestikin määritellä. Ei koskaan ulkokaarteessa rengasvallien ym. esteiden ns. väärällä puolella.
Uskon, että tämä opetus on aikalailla kaikkien mielessä pitkään, ja varmasti jatkossa itse kukin ajattelee tätä turvallisuuspuolta tarkemmin. Eli välttämättä tuosta ei tarvitsisi ainakaan kovin tarkalla tasolla järkkärien puolesta mainita.

Voitaisiin tosin sopia jokin käsimerkki, jolla kuljettaja voisi viestiä kuvaajalle "Voisitko siirtyä muualle kuvaamaan", jos kokee kuvaajan olevan pahassa paikassa. Ehdotan käsimerkiksi keskisormea! :ahem:
Eiköhän lähes kaikilla ulkoradoilla ole lippupisteitä joissa vois kuvata. Lippupisteet on yleensä renkailla suojattu ja sellaiseen kohtaan suunniteltu että on kutakuinkin turvallinen paikka.
Toki siitä voi olla montaa mieltä että saako sellaisesta paikasta hyvää kisakuvaa :doubtful:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mitä tulee kuvauspaikkojen merkitsemiseen, niin sen voi mielestäni ihan yleisestikin määritellä. Ei koskaan ulkokaarteessa rengasvallien ym. esteiden ns. väärällä puolella.
Uskon, että tämä opetus on aikalailla kaikkien mielessä pitkään, ja varmasti jatkossa itse kukin ajattelee tätä turvallisuuspuolta tarkemmin. Eli välttämättä tuosta ei tarvitsisi ainakaan kovin tarkalla tasolla järkkärien puolesta mainita.
Kuvaamisista voisi tietysti sen verran mainita, että ainakin kuljettajien mielipidettä pidettäisiin painavana jos niiden mielestä joku on vaarallisessa paikassa.

Eli jos kuski sanoo kuvaamassa olleelle että oli liian vaarallisessa paikassa, ajot jatkuu vasta sen jälkeen kun vaarallisella paikalla olija poistuu siitä paikasta.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Eli jos kurski sanoo kuvaamassa olleelle että oli liian vaarallisessa paikassa, ajot jatkuu vasta sen jälkeen kun vaarallisella paikalla olija poistuu siitä paikasta.
Miten me saadaan Kurski joka kisaan mukaan vahtimaan kuvaajia?
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Jotenkin saan tuosta kuvan, että halajaisit radalle tietyn kuskiporukan kanssa ja ajamaan voitosta. Olen jo aikaisemminkin puhunut tasoryhmistä, mut täällä ei lueta kommentteja...joten ei kai tätäkään.
Tasoryhmäehdotuksesta jaksoin silloin lukea vain vähän alkua, mutta en vieläkään kannata niitä. Haluaisin toki radalle sellaisen kuskiporukan kanssa, jossa voittaisin, mutta tasoryhmät ei ole ratkaisu siihen. Jussi taas on ratkaissut (itse järjestämänsä) ongelman perustamalla oman sarjan. Sekin on sinänsä itsensä huijaamista, mutta parempi vaihtoehto, kuin tasoryhmät. Tasoryhmissä joka tapauksessa ajetaan A-finaali, jolle samat tyypit aina hurraa. Mua se ei kiinnosta paskan vertaa, jos en itse osallistu siihen.

Nyt kun pahin vitutus on laantunut, ja objektiivisesti asiaa katsoen, olisin ollut A-finaalissa jos en olisi ottanut aika-ajoon lisäpenkkiä, jolloin tuntuma autoon katosi, ja/tai päästänyt vikalla aikakierroksella takanani tulevaa hitaampaa jänikseksi vaan ajanut kierroksen loppuun. Ruutulippu tuli sillä jäniskierroksella :wall:. Silti jäin vain kymmenyksen suorasta A-finaalipaikasta.

B-finaaliauto ei ollut mikään raketti, tai no oli niinkuin kaikki radan autot, mutta joka tapauksessa, tsemaamalla olisi pitänyt jompikumpi ohittaneista pystyä peittelemällä pitämään takana.
 

Örfil

Guest
Tasoryhmäehdotuksesta jaksoin silloin lukea vain vähän alkua, mutta en vieläkään kannata niitä. Haluaisin toki radalle sellaisen kuskiporukan kanssa, jossa voittaisin, mutta tasoryhmät ei ole ratkaisu siihen. Jussi taas on ratkaissut (itse järjestämänsä) ongelman perustamalla oman sarjan. Sekin on sinänsä itsensä huijaamista, mutta parempi vaihtoehto, kuin tasoryhmät..
HEH :D Lisäksi sarjassa on vain kolme kuskia, aina on kato takuuvarmasti palkintopallilla :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Nyt kun pahin vitutus on laantunut, ja objektiivisesti asiaa katsoen, olisin ollut A-finaalissa jos en olisi ottanut aika-ajoon lisäpenkkiä, jolloin tuntuma autoon katosi, ja/tai päästänyt vikalla aikakierroksella takanani tulevaa hitaampaa jänikseksi vaan ajanut kierroksen loppuun.
Ja/tai jos mä olisin hoitanut hommani ja ohittanut nipsun ekalla kierroksella. Siihen oli mahdollisuus, mutta rohkeus ei riittänyt. Tossa vaan videolta katsottuna havaitsin, että olin takasuoralla sisämutkan puolella rinnalla, joskin hiukan taaempana. Hölläsin... :thumbfh:

Jossitella voi toki aika monella eri asialla.. Esim. Mitä jos mä en olisi ajanut vapaita harjoituksia niin paljon, että kädet alkoivat tärisemään? Tai mitä jos mulle olisi tullut aika-ajoihin sama auto millä ajoin vapaissa harjoituksissa ajan 39.7.. Tasan eikäy onnenlahjat. Aika-ajoihin tuli keskiverto auto ja kisaan täys pulkka..

Toisaalta.. Koko mun kausi on ollut tätä samaa.. Jos on ollut vähän autotuuria,
niin olen mokannut täysin. Sitten kun oon ajanut hyvin, niin autotuuri näyttänyt persettään.. Ainoa positiivinen kisa ollut Kaanaassa, jossa ajoin oikeasti hyvän kisan.. Forssasta tuli hyvä sijoitus, mutta oma suoritus oli niin järkyttävän paska, että mut olisi pitänyt hylätä.

Siitä huolimatta en ole menettänyt motivaatioani. Tämä on hauskaa puuhaa ja Turussa aion näyttää kaikille muille närhen pelivälineet! Minä en lannistu!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Siitä huolimatta en ole menettänyt motivaatioani. Tämä on hauskaa puuhaa ja Turussa aion näyttää kaikille muille närhen pelivälineet! Minä en lannistu!
Niinpä. Eiköhän tässä tule muitakin murheita kisasarjan suhteen vielä tämän vuoden puolella. Tuolla on "rinnakkaisforumilla" noita (pelkkiä) nimimerkkejä ilmeisesti vähän useampiakin, kun into piukassa ovat maksun taakse tätäkin osastoa laittamassa.

Eihän tää saa olla liian mukavaa.....
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Jossitella voi toki aika monella eri asialla.. Esim. Mitä jos mä en olisi ajanut vapaita harjoituksia niin paljon, että kädet alkoivat tärisemään? Tai mitä jos mulle olisi tullut aika-ajoihin sama auto millä ajoin vapaissa harjoituksissa ajan 39.7.. Tasan eikäy onnenlahjat. Aika-ajoihin tuli keskiverto auto ja kisaan täys pulkka..
No mitäs tollaisesta. PeePee:llä tärisi kädet jo noukittaessa kyytiin Hyvinkäällä, mutta silti ajoi A-finaaliin. Ei Hangon rata mun mielestäni ollut erityisen fyysinen. Seuraavana päivänä oli muutama lihas, joita en tiennyt olevan olemassakaan, hieman kipeänä, mutta vain positiivisella tavalla kipeitä. Hyvä vaan, että nekin aktivoituivat vastapäiväisestä ajosuunnasta.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Niinpä. Eiköhän tässä tule muitakin murheita kisasarjan suhteen vielä tämän vuoden puolella. Tuolla on "rinnakkaisforumilla" noita (pelkkiä) nimimerkkejä ilmeisesti vähän useampiakin, kun into piukassa ovat maksun taakse tätäkin osastoa laittamassa.

Eihän tää saa olla liian mukavaa.....
Minä sitä ensinnä ehdotin. Eli mädät tomaatit, kivet, lohkareet & ruttoiset eläimenraadot tänne vaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
En usko että olisit saanut mua kiinni ilman mun pyörähtämistä. Olisin ollut hemmetin tyytyväinen siihen kuutossijaan, jos se olisi tullut ajamalla.
En minäkään usko kun eroa oli varmaan 2,5 sekkaa joku 5-6krs ennen maalia. Itse sain tällä kertaa onnellakin paikattua alun omaa mokaani, sen tiedän.
Ja olen sitten 2. (Nasty tehnyt vähemmän virheitä kuin minä) tai 3. (ellen putoa 4nneksi) niin tyytyväinen kauteeni olen kyllä. 2012 jos vaan saisi pidettyä kilot siellä liki 70ää, ei tunnu olevan helppoa :dunno:
 
Ylös