GT ja protot 2012

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Pari ALMS -huhua/uutista...

- Virginia Raceway noussut suurimmaksi ehdokkaaksi kalenterissa jäljellä olevaan syksyn TBA-paikkaan
- Autocon saattaa vaihtaa vanhan romunsa Lola-Astoniin
- Conquest (ja Black Swan??) tulossa ehkä P2-luokkaan
- Cytosportilta ja Dempseyltä uudet LMPC-entryt (confirmed)
- Flying Lizardilta kaksi uutta 2012-specin Possua (confirmed)

:cool:

Grand-Am ei VIRissä enää ensi vuonna aja, mikä voi olla myös merkki jostain.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tuo wikisivu on aika turhake näissä asioissa. Sarjaan aletaan ottaa osallistujia vasta 19. päivä, ja lopulliset koko kauden entryt julkistetaan (LM:n ohella) helmikuun toinen.

Spekuloivaa listausta voit tutkia vaikka täältä.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Huomannet Rumor-sanan tuossa sarakkeessa? ;)

Ei noille kannata tässä vaiheessa vielä antaa liikaa painoarvoa, mutta ne usual suspectit sieltä tulevat joka tapauksessa ainakin löytymään.
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Mikko Eskelinen vaihtanee tallia ensi kaudelle GT3:n EM-sarjassa. Fischer Racingin Hoppa ei vain ole enää auto, jolla ajettaisiin mestaruudesta, joten jos Fisu haluaa Eskelisen jatkavan tallissa, niin tallin on investoitava sellaiseen kalustoon, joka riittää taistelussa sarjamestaruudesta ja palkintopallipaikoista yksittäisissä kilpailuissa. Neuvottelukontakti on aktiivinen moneen eri suuntaan.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Miten ihmeessä GT3:ssa voi olla menestys automerkistä kiinni BoP:sta huolimatta? Ilmeisen epäonnistunut kyhäelmä koko luokka.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Tuo wikisivu on aika turhake näissä asioissa. Sarjaan aletaan ottaa osallistujia vasta 19. päivä, ja lopulliset koko kauden entryt julkistetaan (LM:n ohella) helmikuun toinen.

Spekuloivaa listausta voit tutkia vaikka täältä.
-Kiitos tuosta linkistä, tuleekohan Toyotakaan olemaan mukana 1. kisasta alkaen vai vasta Le Mansissa? :doubtful:

Onko ensi vunna jo luvassa jotain näkyvää yhteistyötä Japanin Super GT:n ja DTM:n välillä? :doubtful:
Ei. :doubtful:
Super GT:ssä ollaan kuitenkin pikkuhiljaa yhtenäistämässä sääntöjä DTM:n kanssa, joten toivottavasti vielä joskus nähdään saksalaistroikan seurana radalla vaikkapa Acura, Infiti ja Lexus. :rolleyes:
http://www.touringcartimes.com/article.php?id=7091
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
-Kiitos tuosta linkistä, tuleekohan Toyotakaan olemaan mukana 1. kisasta alkaen vai vasta Le Mansissa? :doubtful:
En tiedä ehtivätkö Sebringiin mutta jotain kisatuntumaa olisi hyvä olla alla ennen kesäkuuta... Aston vastikään osoitti kuinka hyvää peeärrää public testing voi tuottaa :alppu:

Miten ihmeessä GT3:ssa voi olla menestys automerkistä kiinni BoP:sta huolimatta? Ilmeisen epäonnistunut kyhäelmä koko luokka.
En minäkään millään henkihieveriin asti raiskatulla Callawayn Corvettella tai vastaavalla haluaisi ajaa, jos vaihtoehtona on Z4 tai muu senhetkinen organisoijan petikaveri kaksi kertaa isommilla kuristimilla ja puolet pienemmillä painoilla.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Jos Verstappen on syksyn mittaan puhunut paluusta radoille, tällä hetkellä näyttäisi huhujen mukaan että mies olisi siirtymässä GT World sarjaan (ent: FIA GT1), Fordin riveihin kaksivuotisella sopimuksella. Fordin johto on kysellyt Verstappenin mukaan häntä kuljettajakseen.
Huomannet Rumor-sanan tuossa sarakkeessa? ;)
Huomasin :p, olen aiemminkin vieraillut kyseisellä sivustolla.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jos the Boss olisi minusta aina sopinut Spykerin GT2 -kilpurin rattiin. Harmi että sitä tilaisuutta ei ehkä koskaan enää voi saada, koska koko projekti näyttää noiden tehtaan sotkujen vuoksi olevan lopullisesti kuollut.

Beretta on Murphy the Bearin mukaan saanut Corvettelta vähemmän yllättävästi kenkää, ja korvaaja Milnerin rinnalle olisi entinen kolmoskuski Garcia. Mikäli näihin on uskomista, niin toivottavasti Beretta saa sen paikan Larbrelta. Olisi se nyt kiinnostavampaa kuin joku geneerinen GA-pesti Camarolla, tai O'Connellin tapaiset Cadillac-seikkailut World Challengessa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
-Mahtaako tässä sitten olla merkittäviä muutoksias viimevuotiseen?
Mulsanne's Cornerissa arvaillaan, että muutokset saattavat olla suurempia kuin aluksi näyttää.

Selvimpiä muutoksia ovat isommat ikkunat ja uuden muodon saanut nokan crash boxi ja etulokarit, mutta Mulsanne Mike on bongannut eturipustuksen muutoksiin viittaavia eroavaisuuksia. Nuo muutokset saattavat olla sikäli perustavanlaatuisia, että Audi on päätynyt tekemään uuden monokokin.

Mielenkiintoista sinänsä, mutta kuvien auto ei ole 2012 sääntöjen mukainen (lokareitten aukot puuttuvat).
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Pari ALMS -huhua/uutista...

- Conquest (ja Black Swan??) tulossa ehkä P2-luokkaan
Conquest Oak-Pescarolo LMP2 Confirmed :ahem:

Eli tässä vaiheessa ainakin jo neljä koko kauden osanottajaa tulossa pienempään prototyyppikarkeloon (riippuen ajattaako Tucker molempia autoja), tässähän alkaa olla jo ihan selkeitä tervehtymisen merkkejä! Kun P1:n vielä saataisiin muitakin kuin Dysoneita ja Cytosport, niin sarjan ei tarvisi turvautua enää pelkästään GT2-puoleen henkseleitä paukuttaessaan.

Itse asiassa prototyyppitilanne näyttää jo nyt paremmalta kuin ELMS:ssä. Euroopan puolella LMP1 on tapettu, LMPC/FLM elää hengityskoneessa (kalveten surkeasti jenkeille) ja pääluokaksi korotettu P2 ei ole tähän menessä houkutellut kuin pari halukasta ehdokasta. Euroopan P2-tiimeille WEC onkin huomattavasti parempi vaihtoehto, sillä osanotto sarjaan tietää automaattista LM-inviteä. Ja sitähän luokan rikkaat bisnesmiehet ja pro-am kombot juuri kaipaavat.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Japanin Super GT sarjan tiimit ajoivat ensimmäiset neljän päivän testit ensi vuotta varten Fujin ja Okayaman radalla.

Ranskalainen Benoit Treluyer jätti Nismon ja Super GT sarjan, samoin teki myös saksalainen Andre Lotterer. Loic Duval olisi kuulemma tulossa Lexus Team Petronas Tom'siin korvaamaan Lottererin ja Treluyerin tilalle on tulossa Joao Paulo Lima de Oliveira.

GT500-tiimit ajattivat useita eri kuljettajia autoissaan testien aikana, muun muassa Lexus Team Kraftin ratissa vierailivat Kazuki Nakajima, Takuto Iguchi, Yuji Kunimoto, Tomonobu Fujii, Richard Lyons ja italialainen Andrea Caldarelli. Näyttää kuulemma siltä että Iguchi olisi jättämässä SARD-tiimin ja siirtyisi Kraftin riveihin. ARTA testautti heidän entistä kuljettajaansa Ralph Firmania ja heidän GT300 luokan autoa tänä vuonna ajanutta Kosuke Matsuuraa, näillä näkymin he ovat myös ensi vuoden kuljettaja kaksikko tiimissä. Takashi Kogure testasi Weider Honda Racingin autoa neljän muun kuskin kanssa, heistä yksikään ei ollut hänen tämän vuoden partneri Loic Duval.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Talvi on rata-autoilun suhteen sen verran hiljaista aikaa, että vähän keykäisemmätkin kisat jaksaa kiinnostaa. Dubain 24h:ssa on ihan mukavasti autoja mukana ja listalta löytyy ainakin yksi autokunta, joka herättänee mielenkiintoa jopa F1-Forumilla.

Luxemburgilainen Gravity Racing International on ilmoittanut kuljettajikseen mm. Eric Luxin ja Gerard Lopezin, jotka omistavat (sijoitusyhtiö Geniin kautta) Gravityn ja Lotus Renault GP:n. Kaverukset eivät taida juurikaan luottaa F1-kumppaninsa Group Lotuksen tuotteisiin, sillä Gravityn autokunta osallistuu kisaan Mersulla.

osanottajalista
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Gravityn ja Lotus Renault GP:n. Kaverukset eivät taida juurikaan luottaa F1-kumppaninsa Group Lotuksen tuotteisiin, sillä Gravityn autokunta osallistuu kisaan Mersulla.
Syynä voi olla toki se, ettei Lotukselta löydy tällä hetkellä autoa tapahtuman pääluokkaan (GT3/A6). Evora GT4 olisi kategoriassaan sinällään toki ihan hyvä vaihtoehto.

Suhtaudun yleensä vähän nihkeästi kys. tapahtumaan, vaikka loistavan vuodenaikaan järjestävätkin. Tapana on ollut vilkaista jälkikäteen vain Motorsilta tulevat highlightsit, mutta nyt kun RLM lähettää koko tapahtuman livenä niin saattaa olla mielenkiintoa enemmänkin. Vaikka rata on mitä on ja entryt kovinkin unettavia.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Talvi on rata-autoilun suhteen sen verran hiljaista aikaa, että vähän keykäisemmätkin kisat jaksaa kiinnostaa. Dubain 24h:ssa on ihan mukavasti autoja mukana ja listalta löytyy ainakin yksi autokunta, joka herättänee mielenkiintoa jopa F1-Forumilla.
Nopealla vilkaisulla entisiä F1-kuskeja näyttäisi olevan Enge ja Schneider, Bernd vieläpä kahdessa autokunnassa. Itselleni tuttu nimi 80-luvulta on myös Cor Euser.

Jonkinlainen erikoisuus on myös RJN Motorsport, jonka kuskit ovat ansainneet paikkansa Playstationilla, ilman aiempaa autourheilutaustaa. Tätähän on seurattu Eurosportilla.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jonkinlainen erikoisuus on myös RJN Motorsport, jonka kuskit ovat ansainneet paikkansa Playstationilla, ilman aiempaa autourheilutaustaa. Tätähän on seurattu Eurosportilla.
Onko tuo nyt enää niin suurikaan erikoisuus, kun LMP2-podiumillakin nähtiin heistä yksi viime kesäkuussa ;)

edit: niin siis selvennyksenä Ordonez oli aiemmasta Nissan academysta
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onko tuo nyt enää niin suurikaan erikoisuus, kun LMP2-podiumillakin nähtiin heistä yksi viime kesäkuussa ;)

edit: niin siis selvennyksenä Ordonez oli aiemmasta Nissan academysta
On, jos koko autokunta koostuu samanlaisista.

Ordonezista ymmärtääkseni sen kaksi vuotta sitten annetun Playstation-näytön jälkeen on tullutkin kilpa-ajaja.
 
Ylös