GT ja protot 2012

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mitenhän nuo Leipertin ajovuorot menevät? Mika ajoi alussa tunnin stintin, mutta kuka tuli seuraavana rattiin? Siinä vaiheessa kun aloin seuraamaan kisaa, puikoissa oli Merlin (minulle outo nimi, vaikutti kierrosaikojen perusteella harrastelijalta). Nyt Neuser tuplastintillä (tullee kohta varikolle, n. tunnin välein ovat stopanneet tähän asti)...

Neuser on ajanut varsin hyvin, joskin vähän epätasaisesti... ilmeisesti ohitustaidot uupuu, sillä saavutti Reteran nopeasti, mutta on nyt jumittanut ihan perässä kierrostolkulla. Eroa kärkeen tulee jatkuvasti lisää. Kummassakin Lambossa taitaa olla samat penaltit päällä.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jaha. #29 seissyt varikolla jo yli 12 minsaa... olikohan Vähämäen kisa sitten siinä.

Live timingissä lukevat kuskien nimet ei ilmeisesti pidä täysin paikkaansa...

edit: kas, Leipertin Labo siirtyi tankkaamaan. Jarruremppaan(?) meni vain kolme varttia. Mika ajovuorossa (ehkä).
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1405
Sijainti
Home

Dubai 24h kisan voittaja autokunta oli tänä vuonna Tiimi Abu Dhabi by Black Falcon, Mercedes SLS AMG GT3, kuljettajinaan Al Qubaisi/Edwards/Bleekemolen/Jäger. Toiseksi sijouttui Heico 1 Motorsportin (Mercedes SLS AMG GT3) autokunta Buhk/Frankenhout/Nilsson/Zuber ja kolmanneksi myös Heico tiimin autokunta Schneider/Heyer/Simonsen/Gonzalez. Seitsemänneksi sijoittuivat Gravity Charouz Racingin (Mercedes SLS AMG GT3) Radermecker/de Sordi/Lux/Lopez/Enge ja yhdeksäntenä maaliin saapuivat rhino's Leipert Motorsportin Lamborghinillä, Neuser/Merlin/Stovicek/Vähämäki/Leipert.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18386
OAK Racing ja Morgan Motor Company ilmoittivat tänään tehneensä yhteistyösopimuksen. Tänä vuonna tulee täyteen 50-vuotta Morganin edellisestä Le Mans 24h voitosta ja näin yhtiö pyrkii juhlistamaan merkkivuotta tyylillään LMP2 Morganeilla yhteistyössä OAK Racingin kanssa. LMP1:sten puolella OAK Racing jatkaa omalla nimellään kokonaan.

Status Grand Prix joka nähtiin viime vuonna GP3 sarjassa on tulossa World Endurance Championship-sarjaan Lola B12/80 Coupella, tämä vuosi menisi testien merkeissä ja ensi vuonna ovat radalle kilpailemassa muita vastaan. Tiimin päämaja sijaitsee Silverstonessa ja pulju on entinen Irlannin A1GP tiimi, johdossa häärii Mark Gallagher, tallipäällikkönä kanadalainen Teddy Yip jr jonka isä johti 80-luvulla Theodore F1-tiimiä ja neuvonantajana pitkänlinjan F1 mies Gary Anderson.

Alan Docking Racing/Delta Motorsports tulevat yhdessä WECiin tänä vuonna LMP2 autolla, runko Orecalta ja moottori Nissanilta. Kuljettajina John Martin/Robbie Kerr/Tor Graves ja toinen auto on myös mahdollinen. Tiimin tavoitteena saada vuodeksi 2013 alleen LMP1 Hybrid auto.

Entinen HRT-tallipäällikkö Colin Kolles uutisoi eilen että on palaamassa tänä vuonna Le Mansin 24 tunnin kilpailuun ja osallistuvat myös toki World Endurance Championshipiin LMP2 kalustolla, joko omalla tiimin tai jonkun muun. Heidän autonvalmistaja partneri ei tule olemaan tällä kertaa Audi ja viimeistään 2014 pitäisi siirtyä LMP1 luokkaan joka on puolestaan Kolles-tiimin oma projekti. Kuljettajista ei sen enempää puhetta, mutta ei olisi kovinkaan vaikea arvata että Albers, Mondini, Karthikeyan ja kumppanit saattaisivat olla ratin takana.
 
Viimeksi muokattu:

JariV

New member
Liittynyt
28.8.2011
Viestit
3
Mitenhän nuo Leipertin ajovuorot menevät? Mika ajoi alussa tunnin stintin, mutta kuka tuli seuraavana rattiin? Siinä vaiheessa kun aloin seuraamaan kisaa, puikoissa oli Merlin (minulle outo nimi, vaikutti kierrosaikojen perusteella harrastelijalta). Nyt Neuser tuplastintillä (tullee kohta varikolle, n. tunnin välein ovat stopanneet tähän asti)...

Neuser on ajanut varsin hyvin, joskin vähän epätasaisesti... ilmeisesti ohitustaidot uupuu, sillä saavutti Reteran nopeasti, mutta on nyt jumittanut ihan perässä kierrostolkulla. Eroa kärkeen tulee jatkuvasti lisää. Kummassakin Lambossa taitaa olla samat penaltit päällä.
Karkeasti pelisäännöt: Aika-ajon kierrosaika 2,07 ja yli=> vakiopaino ja 120 litraa; jokainen sekuntti sen alle antaa 25 kg lisäpainoa ja 5 litraa vähemmän polttoainetta. 2,03 alituksista jo mm auton minimikorkeuteen lisää yms. Kisassa oman aika ajoaikansa saa alittaa 10 kertaa (jokerikierros), ei kuitenkaan viimeisten 2 tunnin aikana. Lisäalituksista stop and go rankkari.

Mika ensimmäinen kierros: http://www.youtube.com/watch?v=fTUw0Ku-qxQ
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4742
Sijainti
Event horizon
Karkeasti pelisäännöt: Aika-ajon kierrosaika 2,07 ja yli=> vakiopaino ja 120 litraa; jokainen sekuntti sen alle antaa 25 kg lisäpainoa ja 5 litraa vähemmän polttoainetta. 2,03 alituksista jo mm auton minimikorkeuteen lisää yms. Kisassa oman aika ajoaikansa saa alittaa 10 kertaa (jokerikierros), ei kuitenkaan viimeisten 2 tunnin aikana. Lisäalituksista stop and go rankkari.

Mika ensimmäinen kierros: http://www.youtube.com/watch?v=fTUw0Ku-qxQ
Ou jee noita sääntöjä. Todellista kilvanajon henkeä...:wall:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tulee aika synkkä P1:n kärjestä nyt. Audi voittaa joka kisan ennen bensaluokkaa ja kehitysvaiheessa lilluva Toyota-Oreca saattaa niissä muutamassa kisassa johon osallistuu päästä ehkä nippa nappa podiumille.

ACO:llehan tuo on se suurin takaisku, ja pahimpaan mahdolliseen hetkeen.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18386
Ihan hienolta menopeliltä näyttää, toivottavasti tulee olemaan ajan kuluessa myös hyvä. Aluksi itselleni autosta tuli mieleen B09/60:tä varsinkin keulasta. Ei taida ennen esittelytilaisuutta tulla tietoisuuteen auton teknisiä tietoja tai kuka sen on suunnitellut jne. Vasselon ei toki ois yllätys.
Tulee aika synkkä P1:n kärjestä nyt. Audi voittaa joka kisan ennen bensaluokkaa ja kehitysvaiheessa lilluva Toyota-Oreca saattaa niissä muutamassa kisassa johon osallistuu päästä ehkä nippa nappa podiumille.

ACO:llehan tuo on se suurin takaisku, ja pahimpaan mahdolliseen hetkeen.
Paha takaisku tosiaan on, mutta toki Peugeotin pois lähdöstä oli viitteitä vaikka en olisi uskonut että noin voi käydä heille. Toivottavasti tulevaisuudessa LMP1:siin tulee Toyotan ja tulossa olevan Porschen lisäksi myös jotain muita uusia valmistajia koska muuten Audi hallitsee taas kerran selvästi ratoja ja näin käy ainakin tänä vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ainoa hyvä juttu tuossa nyt on se että Rebellion ja kumppanit saattavat päästä yllättävänkin korkealle loppusijoituksissa, kun dieselien lukumäärä puolittui juuri ainakin 50% prosentilla
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
No jopas :eek:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/97080

Peugeot has announced that it will end its endurance racing programme with immediate effect.

The French manufacturer had been Audi's main rival in sportscar racing, running the variants of its diesel 908 prototype in the Le Mans 24 Hours and associated series since 2007.

"This decision has been taken in the context of a difficult economic environment in Europe," Peugeot said in a statement on Wednesday. "Peugeot has chosen to concentrate resources on its sales performance in 2012."

Le Mans victory in 2009 was Peugeot's greatest success, while last year it won the inaugural Intercontinental Le Mans Cup title ahead of the series' transformation into the World Endurance Championship this year.

The decision to can the programme comes amid declining car sales for the Peugeot group, and will be a major blow to the formative WEC - which had been expected to see a season-long battle between Audi and Peugeot.

Toyota is embarking on a new LMP1 programme but will not contest a full campaign this year, while Porsche's new car will not hit the track until 2014.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18386
Ainoa hyvä juttu tuossa nyt on se että Rebellion ja kumppanit saattavat päästä yllättävänkin korkealle loppusijoituksissa, kun dieselien lukumäärä puolittui juuri ainakin 50% prosentilla
Toki Rebellionin, Pescarolon ym kannalta tämä oli hyvä homma mutta noin muuten ei, no kait sitä silti tulevaisuutta pitää katsoa kirkkain silmin ja toivoa parasta että P1:siin ilmaantuu ajankuluessa uusia autotehtaiden menopelejä.
Ylempänä jo pulistiin asiasta, mutta joo ikävä homma Peugeotin pois lähtö. Oli itselleni suosikki-tiimi LMP1:kkösissä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Peugeotin suunnalta olikin aika hiljaista tässä vähän aikaa. Urheiluautosarjojen ylitarjonta on varmasti vienyt huomiota tehdastallien LMS -virityksiltä. Mikäli olisi vain yksi pääsarja, olisi huomioarvo helpompaa järkätä. Nyt on FIAGT:tä, ALMS:ää, ELMS:ää, Grand Amia, GT3:sta, WEC:iä, SuperGT:tä. Itse en edes ole kartalla kuuluuko Le Mans 24h johonkin sarjaan vai onko yksittäinen kisa. Ja minä sentään jonkun verran seuraan moottoriurheilua.

Aivan liian sekavaa mainosarvon kunnolliseen hyödyntämiseen. Rahan kylvämistä tuuleen tehdastiimeilta näin suoraan sanottuna.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Peugeotin suunnalta olikin aika hiljaista tässä vähän aikaa. Urheiluautosarjojen ylitarjonta on varmasti vienyt huomiota tehdastallien LMS -virityksiltä. Mikäli olisi vain yksi pääsarja, olisi huomioarvo helpompaa järkätä. Nyt on FIAGT:tä, ALMS:ää, ELMS:ää, Grand Amia, GT3:sta, WEC:iä, SuperGT:tä. Itse en edes ole kartalla kuuluuko Le Mans 24h johonkin sarjaan vai onko yksittäinen kisa. Ja minä sentään jonkun verran seuraan moottoriurheilua.

Aivan liian sekavaa mainosarvon kunnolliseen hyödyntämiseen. Rahan kylvämistä tuuleen tehdastiimeilta näin suoraan sanottuna.
LM on osa WECiä mutta tosiassahan autonvalmistajia tässä kiinnostaa etunenässä vain Le Mans, sarja tulee vain kivana bonuksena. Kuten varmasti myös monille casual faneille.

RLM:n mukaan Peugeot saattaa palata taas 2014.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
RLM:n mukaan Peugeot saattaa palata taas 2014.
Jos pitää paikkansa, että on pitänyt valita tämän vuoden tai 2014 budjetin välillä, niin tehtaan siunauksella tapahtuvan yksityisviritelmän luulisi olevan mahdollinen. Tiedä sitten, miten auto teurastettaisiin tämän kauden sääntöihin sopivaksi ja niin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
LM on osa WECiä mutta tosiassahan autonvalmistajia tässä kiinnostaa etunenässä vain Le Mans, sarja tulee vain kivana bonuksena. Kuten varmasti myös monille casual faneille.
Johtunee suureksi osaksi juurikin tuosta sarjojen sekavuudesta.

Joskus aikanaan esim. Nürburgringin ja Span 1000km kisat olivat kova juttu. Nykyisin ei juuri noteerata HC-faneja lukuunottamatta.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jos pitää paikkansa, että on pitänyt valita tämän vuoden tai 2014 budjetin välillä, niin tehtaan siunauksella tapahtuvan yksityisviritelmän luulisi olevan mahdollinen. Tiedä sitten, miten auto teurastettaisiin tämän kauden sääntöihin sopivaksi ja niin.
Orecalta ei Pugi-entryä enää tipu Toyota-yhteistyön vuoksi eikä Pescarolokaan taida enää tuohon syöttiin langeta (vaikka nyt olisikin tiimille se paras tilaisuus menestyä sitten 2005). Mutta noin muutenhan tuo kyllä olisi mahdollista, tälle kaudelle ei juuri muutoksia P1:n ole tulossa joten tehdasautoa siitä vain ranskalaisilta lainaamaan.
 
Ylös