GT ja protot 2012

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mikä taisi jo tulla esille.

Tuosta Gravitysta vielä sen verran, että tiimi oli samalla kuljettajanipulla mukana myös kolmena viime vuonna (Enge tosin puuttui 2010 ja 2009). GT3 Moslerilla tuloksena yksi keskeytys ja kaksi SP2-podiumia.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Gass jättää tiimin ja palaa Saksaan. En hämmästyisi, jos päätyisi Toyotan Le Mans -ohjelmaan.
Hämmästyksesi Dieter Gass siirtyi Audi Sportin WEC-tiimiin.
En tiedä oliko Lamyn ulospotkiminen kovinkaan järkevää kesken kisan, mutta kausi oli Pedrolla sen verran umpisurkea ja virheitä täynnä (wtf Spa), että ne olisivat tulleet joka tapauksessa. Ja sinälläänhän tuolla Genen mahd HRT-siirolla tuskin olisi väliä sillä mies saanee Peugeotilta potkut joka tapauksessa.
Saas nähdä kuka näiden Wurzien, Lamyjen tilalle tulee. Peugeot on toki testauttanut Lucas di Grassia ja Bertrand Baguettea, mutta heidän lisäksi huhuissa ovat olleet myös mm Loic Duval, Olivier Pla, Julien Jousse. Minassian kuulemma lähtee pois Pösöltä.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Marc voi olla myös ehdokkaana toiseen Toyotaan, jos sellaista nyt ylipäätään missään nähdään.
Eilen Japanin Autosport oli uutisoinut Toyotan toisen auton kuljettaja ehdokkaiksi, Hiroaki Ishiuran ja Kohei Hiraten.
Mikä on muuten Toyotan paras sijoitus 24 h:n kisassa?
Toyotalla otettiin paras sijoitus vuoden 1999 le mansissa, kun Ukyo Katayaman, Keiichi Tsuchiyan ja Toshio Suzukin ajama auto sijoittui toiseksi. Toyota-tiimi olisi mahdollisesti saattanut voittaa koko kisan ellei Katayaman rengas olisi räjähtänyt kärkipaikalta kisan loppupuolella.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Risin kuljettajakokoonpano Daytonaan... :thumbup:

Bertolini
Beretta
Matos
Fisichella
Vilander
Bruni

Tavanomaisen AF Corselta lainatun tähtikaartin lisäksi vanha Maserati-ässä Bertolini, ja Corvettelta lähtenyt (=potkut saanut) Olivier Beretta onkin kaikkien yllätykseksi löytänyt uuden kotinsa Ferrarilta. Ilmeisesti Larbre ei sittenkään sopinut monacolaisen kuvioihin, etenkin nyt kun näyttäisi siltä että molemmat ranskalaistiimin autot ovatkin suuntaamassa GTE-AMiin. Mutta huipputiimi tämäkin. Jos tuolla joukkiolla ei tulosta tule niin millä sitten?

Näemmä mr Melon palveluksia ei tallissa enää huolita, sillä nimi puuttuu listalta. Vai? Syksyllähän huhuiltiin että joko hänet tai Vilander viskattaisiin pellolle edelliskauden surkeiden tulosten vuoksi.

Risi lienee Daytonan lisäksi mukana myös Sebringissä - mikäli mahtuu jaettuun 60 auton gridiin - mutta ALMS-kamppanja saattaa noin muuten vaihtua Grand-Amiin. Toivottavasti ei, ESM yksinään olisi aika kehno Ferrari-lipun kannattaja.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Super GT sarjan kuljettaja paikka vahvistuksia/huhuja GT500-luokan osalta. Merkit -> * vahvistettu, (?) enemmän mahdollinen (??) vähemmän mahdollinen. Niinkuin näkyy Kazuki Nakajima jatkaa kilpailemista viime vuoden tapaan Super GT:ssä, kun ohjelmassa on WEC:in osalta vain tynkäkausi. Ralph Firman teki vuoden poissa olon jälkeen paluun ARTA:lle.
NISSAN
#1 MOLA: Masataka Yanagida*, Ronnie Quintarelli*
#12 IMPUL: Tsugio Matsuda*, J.P Oliveira(??), Bjorn Wirdheim(??)
#23 NISMO: Satoshi Motoyama*, J.P Oliveira(??), Michael Krumm(??), Bjorn Wirdheim(??)
#24 KONDO: Hironobu Yasuda*, Michael Krumm(??), Bjorn Wirdheim(??), Yuhi Sekiguchi(??)

HONDA
#8 ARTA: Ralph Firman*, Kosuke Matsuura(??), Hideki Mutoh(??), Takashi Kobayashi(??)
#17 REAL: Toshihiro Kaneishi*, Kodai Tsukakoshi(??), Yuhki Nakayama(??), Hideki Mutoh(??), Takashi Kobayashi(??)
#18 DOME: Takashi Kogure*, Kodai Tsukakoshi(??), Carlo van Dam(??), Andrea Caldarelli(??), Hideki Mutoh(??), Yuhi Sekiguchi(??)
#32 Nakajima: Ryo Michigami*, Yuhki Nakayama(?), Daisuke Nakajima(??)
#100 Kunimitsu: Takuya Izawa*, Naoki Yamamoto*

LEXUS
#6 LeMans: Daisuke Ito*, Kazuya Oshima(?), Richard Lyons(??)
#19 Bandoh: Tatsuya Kataoka(??), Seiji Ara(??), Takuto Iguchi(??), Yuji Kunimoto(??), Tomonobu Fujii(??)
#35 KRAFT: Juichi Wakisaka(??), Takuto Iguchi(??), Yuji Kunimoto(??), Richard Lyons(??), Andrea Caldarelli(??), Tomonobu Fujii(??)
#36 Tom's: Kazuki Nakajima* Loic Duval(?), Kazuya Oshima(??), Richard Lyons(??)
#38 Cerumo: Yuji Tachikawa*, Kohei Hirate*
#39 SARD: Hiroaki Ishiura*, Takuto Iguchi(??), Juichi Wakisaka(?), Kazuya Oshima(??), Richard Lyons(??)
Ranskalaisen Autohebdo lehden mukaan, Minassian jättää Peugeotin ja etsii LMP1/LMP2/GT tiimi paikkoja euroopasta ja yhdysvalloista. Pagenaud joka siirtyi IndyCar-sarjaan, niin hän ajaisi silti Spa:n ja Le Mans 24h kisat Peugeotin kolmoskuskina, joissain autokunnassa. Bourdais ajaa täyden WEC kauden yhdessä Davidson kanssa. Olettaen Montagny ja Sarrazin pysyvät myös kuljettajina. Gene pysyy, mutta on epäselvää minkälainen kausi ohjelma hänellä on. Di Grassin ja Verneyn saapumisesta Peugeotille ilmoitettaa tammikuun lopussa. Luultavasti Peugeot ajattaa Le Mansissa kahta nykyistä ajokkiaan ja yhtä hybridiä. Muiden Peugeotilta lähtijöiden tilalle huhuttuja kuljettajia ovat Loïc Duval, Frédéric Makowiecki, Franck Mailleux, Olivier Pla, Bertrand Baguette ja Marino Franchitti.
JRM Racing valmistautuu LMP-1 luokkaan osallistumiseen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96891
Vahvistamattomat tiedot kertovat että JMB Racing on Endurancesportscar-twitterin mukaan valinnut kuljettajikseen ykkös-autoon David Brabhamin, Peter Dumbreckin ja Karun Chandhokin.
Ensimmäisestä MM-kaudesta (sitten vuoden 1985) pitäisi tulla todella mielenkiintoinen. :rolleyes:
Mielenkiinnolla odotan minäkin WEC kautta, tulee olemaan itselleni ehdottamasti seuratuin sarja tänä vuonna. WEC:iä ja Ratelin FIA GT sarjaa ei voi verrata oikeastaan mitenkään samassa yhteydessä, vaikka GT-sarja on myös MM-sarja mutta siellä ei ajeta kilpaa enää todellisilla GT autoilla niin hohto on hävinnyt. Ei ollut mielestäni Tom Kristensen syksyllä 2009 väärässä kun sanoi että tulevaisuus on prototyypeissä. Kristensen ilmaisi silloin, myös että Le Mans-autoissa valmistajilla on selvästi parempi mahdollisuus kehittää tekniikkaansa kuin vaikkapa F1:ssä, näin ollen myös isot autotehtaat tulevat harkitsemaan siirtymistä LMP1-luokkaan.

Sebastien Buemi haluaa osallistua erittäin paljon Le Mansin 24-tunnin ajoon ja kun se ei sotkeudu Formula 1 -kalenterin kanssa päälleikkäin mies uskoo mahdollisuuksiin että voisi kilpailla Le Mansissa tänä vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Dubai 24:ssa mukana myös Mika Vähämäki Leipertin Lambolla. Autokuntaan kuuluvat lisäksi Tobias Neuser, Marcel Leipert, Jean-Marc Merlin ja Jan Štovíček.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Julkinen yksityisviesti kurskille: Jos haluat vastauksen esittämääsi GT:tä lievästi sivuavaan privakysymykseesi, niin kannattaisi varmaan sallia privojen vastaanotto. :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olisin jo aikoja sitten sallinut jos vain osaisin (joku helppaisi mistä, olen kyllä asetuksia tutkinut), mutta aika jännää että toiset kuitenkin loppupeleissä pystyvät ja toiset puolestaan ei siis lähettämään minulle yksityisviestejä. En ole lopulta jaksanut välittää koko ongelmista, vaikka olen siitä aikoinaan kysynyt ihan ylläpidolta.
UserCP > Edit Options > Messaging & Notification-laatikon Private Messages-osastosta täppä ylimpään "Enable Private messaging". Jos siinä on sinulla täppä, niin sitten vika on softassa eikä käyttäjässä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Harmillista jos Peugeot Sport ajattaisi vain kahta autoa, mutta toivottavasti myös kolmas auto nähtäisiin. Tosin onhan PSA konsernin pomo Philippe Varin sanonut aikovansa vähentää työvoimaa ja kuulemma saattavat jopa sulkea Aulnayn-tuotantolaitoksen, ellei kotimaan toimintojen kilpailukyky parane. Toivottavasti eivät tee mitään sellaista kilpa-autopuolelle, että heidän autoista yksi vähennettäisiin Le Mansista pois.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
DUBAI24: Tunti kohta ajeltu. Vähämäki ollut mukavasti Top3:ssa käytännössä koko ajan. 21 autoa edelleen johtokierroksella ja Top10 ajelee suht samanlaisia kierrosaikoja. Eli aika tasaista on.

-Edit- Ja heti perään Mika vaihdettiinkin pois ja varikkokäynti kesti hetken ylimääräistä.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Joku Dubain kisasta minua enemmän ymmärtävä voisi selvittää, että miten aika-ajo oikein toimii. Leipertin autokunta sai ilmeisesti rankkua, koska Mika kiersi radan liian nopeasti!

Vähämäen tiedotteesta:

The 22-year-old’s lap compounded a successful session for team team rhino’s Leipert who line up ninth on the grid with a qualifying time of 2:04:076, 2.773 seconds shy of pole position.

In fact, the speed the team has garnered from their combination of drivers and the powerful Lamborghini Gallardo LP600means they actually found themselves picking up a penalty in qualifying for exceeding their predicted lap time.

"As a team we're a bit little disappointed we incurred the penalty in qualifying but since we picked it up for going quicker than predicted we can't be too disheartened!"
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Joku Dubain kisasta minua enemmän ymmärtävä voisi selvittää, että miten aika-ajo oikein toimii. Leipertin autokunta sai ilmeisesti rankkua, koska Mika kiersi radan liian nopeasti!
Valmistaudu nauramaan...

Samaa hömppää kisassa jokerikierroksineen, siis normaalien GT3-sekoilujen lisäksi. Ilmeisesti viimevuotisen Spa 24:n typerää "varikkokäynti joka 65 minuutin jälkeen pakollinen eli Audille annetaan etumatka" -sääntöä ei kuitenkaan ole. Mikä tosin on pieni lohtu.

Pahinta on kuitenkin kun Hindy yrittää epätoivoisesti puolustaa tuota järkyttävää systeemiä aina puolen tunnin välein RLM:ssä...
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
ah, eli varsinaisen rangaistuksen sijaan kyseessä olikin siis ylimääräinen (auto- ei tyyppikohtainen) BoP-säätö aika-ajon ja kisan välissä...

Mitenkäs tuo jokerikierros toimii käytännössä? "Referenssiajan" saa ilmeisesti rikkoa kisassa vain x kertaa ja sen jälkeen seuraa jotain (mitä)?

Jos tuo referenssiaika määräytyy puhtaasti aika-ajon perusteella, niin vaatii melkoista taktikointia kannattaako ottaa vähän lisäpainoja yms, jolloin saa ajaa kovempaa, vai eikö rahkeet enää niiden jälkeen pisaa paremman referenssin hyödyntämiseen... Pöljää touhua. Tykkään GT3:sta aina vaan vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jos ajoi suhteellisesti liian nopeaa qualissa tuli 'penalttia' isompien painojen, powerin sun muun muodossa - minkä vuoksi moni ajoikin sekuntitolkulla hitaampaa kuin olisi päässyt. Kisassa jokerikierroksia on 10(?) ja sen jälkeen ilmoitetun ajan rikkomisesta saa kait vähemmän bensaa mukaansa varikkokäynnillä.

:thumbfh:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Pöljää touhua. Tykkään GT3:sta aina vaan vähemmän.
Eihän tätä pelleilyä pokerinaamalla kyllä voi katsoa, mutta onhan tuolla muitakin luokkia takana. Mikäli oikein käsitin niin tuo BoP-jokeri-sekoilu koski vain A6 eli GT3:sta. Saatan olla toki väärässä.

Daytona saisi tulla jo... ja Sebring jos ihan oikeaa kilvanajoa halutaan
 
Viimeksi muokattu:
Ylös