Sébastian Buemi ehdolla Toyotan LMP1 tiimin kuljettajaksi, mutta tämä tarkoittaa sitä että tiimin pitäisi tuoda toinen auto radoille, muuten ei ole mahdollista. Buemin vieressä oleva henkilö on Georges Gachnang joka on Sebastienin isoisä, hän työskentelee Toyotan edustajana.
Neljä vuotinen
Tokai Universityn LMP1 hanke on saatu tänään päätökseen ja heidän autoja ei näin ollen nähdä enää tulevaisuudessa radalla. Japanissa kuitenkin tapahtuu, tänään
Dr. Yoshimasa Hayashi on aloittanut uuden projektin nimeltään "L-SHV project". He aikovat kilpailla jo 2013 euroopassa ja 2014 Le Mansin 24-tunnin kilpailussa, tällä ei ole mitään yhteistä Tokai Universityn kanssa.
Olen usein haaveillut vanhan kunnon C-ryhmän kaltaisen protoluokan paluusta, jossa radalla kiertäisi (ainakin enimmäkseen) vain umpinaisia protoja. Pösön vetäytyminen oli taas yksi naula tämänkin haaveen arkkuun.
Haaveen toteutumiseen voi mennä kauan aikaa, mutta jos joskus tulevaisuudessa on riittävästi LMP1/2 autoja radalla, niin silloin viimeistään GT-autot voisivat lähteä pyörimistä pois protojen kisoista mutta en siltikään oikein tätä ratkaisua kannattaisi.
Mielestäni 90-luvun GT-1-luokassa olikin jotain hohtoa, kun mukana olivat mm. Mersun, Porschen ja Lotuksen varta vasten luokkaan suunnitellut kilpurit. Nyt määrä on korvannut laadun, joka puolella ajetaan kaikenmaailman "vakiourheiluautokisoja" GTA:sta GTÖ:hön, jollion edes "kuninkuusluokka" GT-1 ei enää oikein tunnu miltään.
Itse arvostin FIA GT1-luokkaa aina tuonne 09 loppuun saakka, vaikka kyllä vuoden 1998 jälkeen oli pienoista taantumaa silloin huomattavissa mutta 04 loppukauden paikkeilla sarja taas nosti ainakin omasta mielestäni Maseratin tultua mukaan tasoa. Olihan Vipereilla, Listereillä ym toki kovia kamppailuja 2000-luvun alkupuoliskolla.