GT ja protot 2012

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Peugeotin suunnalta olikin aika hiljaista tässä vähän aikaa. Urheiluautosarjojen ylitarjonta on varmasti vienyt huomiota tehdastallien LMS -virityksiltä. Mikäli olisi vain yksi pääsarja, olisi huomioarvo helpompaa järkätä. Nyt on FIAGT:tä, ALMS:ää, ELMS:ää, Grand Amia, GT3:sta, WEC:iä, SuperGT:tä. Itse en edes ole kartalla kuuluuko Le Mans 24h johonkin sarjaan vai onko yksittäinen kisa. Ja minä sentään jonkun verran seuraan moottoriurheilua.

Aivan liian sekavaa mainosarvon kunnolliseen hyödyntämiseen. Rahan kylvämistä tuuleen tehdastiimeilta näin suoraan sanottuna.
Onko jokaisen rata-autoluokan Formuloita lukuunottamatta raahattava seuranaan jonkinlaista GT-luokkaa? Olen usein haaveillut vanhan kunnon C-ryhmän kaltaisen protoluokan paluusta, jossa radalla kiertäisi (ainakin enimmäkseen) vain umpinaisia protoja. Pösön vetäytyminen oli taas yksi naula tämänkin haaveen arkkuun. Tokihan esim. DTM syntyi aikoinaan C-ryhmän täyteluokkana.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4742
Sijainti
Event horizon
Onko jokaisen rata-autoluokan Formuloita lukuunottamatta raahattava seuranaan jonkinlaista GT-luokkaa? Olen usein haaveillut vanhan kunnon C-ryhmän kaltaisen protoluokan paluusta, jossa radalla kiertäisi (ainakin enimmäkseen) vain umpinaisia protoja. Pösön vetäytyminen oli taas yksi naula tämänkin haaveen arkkuun. Tokihan esim. DTM syntyi aikoinaan C-ryhmän täyteluokkana.
FIA:n (ja Ecclestonen) konsepteihin ei vaan taida tuollainen prototyyppi-luokka sopia kovin hyvin. Tai jos sopiikin, niin se kuristettaisiin kuintenkin niin marginaaliseksi, ettei se vahingossakaan uhkaisi pyhää F1-lehmää ja sen alaluokkia (GP2 GP3 F2 F3 jne).
Toki jos autoja ja -tehtaita olisi mukana tosissaan muitakin kuin vain Audi, niin LeMansin voisi pyhittää protoille ja toisaalta Zolderin, Span ja Nyrren 24h kisoja laajentaa kaikille GT- ja Touring Car luokille avoimeksi tapahtumaksi.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
FIA:n (ja Ecclestonen) konsepteihin ei vaan taida tuollainen prototyyppi-luokka sopia kovin hyvin. Tai jos sopiikin, niin se kuristettaisiin kuintenkin niin marginaaliseksi, ettei se vahingossakaan uhkaisi pyhää F1-lehmää ja sen alaluokkia (GP2 GP3 F2 F3 jne).
Toki jos autoja ja -tehtaita olisi mukana tosissaan muitakin kuin vain Audi, niin LeMansin voisi pyhittää protoille ja toisaalta Zolderin, Span ja Nyrren 24h kisoja laajentaa kaikille GT- ja Touring Car luokille avoimeksi tapahtumaksi.
C-ryhmä taisi tosiaan olla F1:lle kova luu 80-luvulla, siksi sen hiivuttaminen 90-luvun alussa oli Ecclestonelle melkoinen onnenpotku. Tekiköhän Mr Mosley ns. likaisen työn pakottaessaan C-ryhmäläiset käyttämään 3,5-koneita ja täten saamaan valmistajat siirtymään Ykkösiin? :doubtful:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jellinek sanoi:
Onko jokaisen rata-autoluokan Formuloita lukuunottamatta raahattava seuranaan jonkinlaista GT-luokkaa? Olen usein haaveillut vanhan kunnon C-ryhmän kaltaisen protoluokan paluusta, jossa radalla kiertäisi (ainakin enimmäkseen) vain umpinaisia protoja. Pösön vetäytyminen oli taas yksi naula tämänkin haaveen arkkuun. Tokihan esim. DTM syntyi aikoinaan C-ryhmän täyteluokkana.
Niin siis mitä tällä GT-luokkien (eli käytännössä nyt vain GTE:n) ulosheittämisellä sinun mielestäsi sitten oikein saavutettaisiin? Tulisiko showsta jotenkin parempi kun tehdas-Corvettet, tehdas-Ferrarit ja tehdas-Porschet vaihtuisivat värittömiin Lola-variaatioihin ja Orecoihin? Luuletko että tämän jälkeen prototyyppivalmistajat ryntäisivät kaikki heti ottamaan osaa tapahtumiin ja näkisimme 50 auton P1/P2 prototyyppilistat? HA :rolleyes:

Ilman GT-luokkien uudelleentuloa vuoden 93 Le Mansiin meillä ei nyt ehkä enää edes olisi koko tapahtumaa.

Zolderin, Span ja Nyrren 24h kisoja laajentaa kaikille GT- ja Touring Car luokille avoimeksi tapahtumaksi.
No sitähän tuo Nurre nkyäänkin on. GT2/GT3/GT4, homologaatio-speciaalit, vakioautoluokat ja kaikki kotitekoiset härvelit saavat tulla mukaan siihen 200+ auton nyppääseen.

Jellinek sanoi:
C-ryhmä taisi tosiaan olla F1:lle kova luu 80-luvulla, siksi sen hiivuttaminen 90-luvun alussa oli Ecclestonelle melkoinen onnenpotku.
Onnenpotku tosiaan, kun herra itse oli yksi pääsyistä sen tuhoon.
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Niin siis mitä tällä GT-luokkien (eli käytännössä nyt vain GTE:n) ulosheittämisellä sinun mielestäsi sitten oikein saavutettaisiin? Tulisiko showsta jotenkin parempi kun tehdas-Corvettet, tehdas-Ferrarit ja tehdas-Porschet vaihtuisivat värittömiin Lola-variaatioihin ja Orecoihin? Luuletko että tämän jälkeen prototyyppivalmistajat ryntäisivät kaikki heti ottamaan osaa tapahtumiin ja näkisimme 50 auton P1/P2 prototyyppilistat? HA :rolleyes:

Ilman GT-luokkien uudelleentuloa vuoden 93 Le Mansiin meillä ei nyt ehkä enää edes olisi koko tapahtumaa.
Mielestäni 90-luvun GT-1-luokassa olikin jotain hohtoa, kun mukana olivat mm. Mersun, Porschen ja Lotuksen varta vasten luokkaan suunnitellut kilpurit. Nyt määrä on korvannut laadun, joka puolella ajetaan kaikenmaailman "vakiourheiluautokisoja" GTA:sta GTÖ:hön, jolloin edes "kuninkuusluokka" GT-1 ei enää oikein tunnu miltään.

Tulisiko showsta jotenkin parempi kun tehdas-Corvettet, tehdas-Ferrarit ja tehdas-Porschet vaihtuisivat värittömiin Lola-variaatioihin ja Orecoihin?
Ihmeesti jaksavat F1:tkin kinnostaa "värittömine" Marussioineen, Hispanioineen ja Force Indioineen.
Onnenpotku tosiaan, kun herra itse oli yksi pääsyistä sen tuhoon.
F1:sten suosio onkin osittain luotu alistamalla koppirata-autot ja rallikisat "FIA.n sivutuotteiksi" (WEC, WTCC, WRC...), joihin ei löydy riittävää määrää valmistajia, jotta ne voisivat päästä lähellekän Ykkösten asemaa, jonne talleja on nurkan taka jonoksi asti koko ajan pyrkimässä.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mielestäni 90-luvun GT-1-luokassa olikin jotain hohtoa, kun mukana olivat mm. Mersun, Porschen ja Lotuksen varta vasten luokkaan suunnitellut kilpurit.
= Puhtaita prototyyppejä ja homologaatio-spesiaaleja kuoriensa alla, mikä osaltaan myös johti koko luokan kuolemaan parissa hassussa vuodessa.

Nyt määrä on korvannut laadun, joka puolella ajetaan kaikenmaailman "vakiourheiluautokisoja" GTA:sta GTÖ:hön
Niitä luokkia on aina ollut paljon, ja tulee olemaan. Ykkösten ala-, ylä- ja sivupuolella on viisituhatta enemmän tai vähemmän identtistä spec-formulaluokkaa järkyttävän sekavine arvojärjestyksineen, mutta et niistä näytä kuitenkaan valittavan?

Ihmeesti jaksavat F1:tkin kinnostaa "värittömine" Marussioineen, Hispanioineen ja Force Indioineen.
F1-katsojia nyt kiinnostaisi vaikka lähetyksessä ei olisi kolmeen tuntiin mitään muuta kuin Eddie Jordan kertomassa paitansa väristä. Karkeasti ottaen :D

Sinällään muuten typerä vertaus, sillä Force Indiat ja kumppanit heittävät vuosittain rahaa roskiin rakentamalla itse autonsa, prototyyppipuolella Lola toimittaa kymmenelle asiakkalleen kilpurit. Ja jos mielestäsi tehdas-Ferrarien vaihtaminen mahdollisesti pariin laina-autoja ajattavaan ranskalais-privaattitiimiin olisi onnistunut vaihtokauppa niin...

Edelleen, onko mielestäsi olemassa jotain konkreettista syytä miksi GT-auto ei saisi pörrätä radalla samaan aikaan kuin prototyypit? Mitä hyötyä tästä olisi nykyisessä tilanteessa tasan kenellekään?

F1:sten suosio onkin osittain luotu alistamalla koppirata-autot ja rallikisat "FIA.n sivutuotteiksi" (WEC, WTCC, WRC...), joihin ei löydy riittävää määrää valmistajia, jotta ne voisivat päästä lähellekän Ykkösten asemaa, jonne talleja on nurkan taka jonoksi asti koko ajan pyrkimässä.
... :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
vaihtokauppa niin...

Edelleen, onko mielestäsi olemassa jotain konkreettista syytä miksi GT-auto ei saisi pörrätä radalla samaan aikaan kuin prototyypit? Mitä hyötyä tästä olisi nykyisessä tilanteessa tasan kenellekään?
Nykytilanteessa GT-autot kieltämättä välttämätön lisä LM-kisoissa, koen vain loputonta nostalgiaa pelkkien umpiprotojen (C-ryhmän) aikaan, kuten monet rallissa B-ryhmään. Sekin olisi jo paljoa, että LMP1-luokassa (umpi)protojen tehdasmerkit lisääntyisivät. Tämän kauden Peugeot out - Toyota in -vaihtari ei valitettavasti kehitä luokkaa suuntaan eikä toiseen.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18386
Sébastian Buemi ehdolla Toyotan LMP1 tiimin kuljettajaksi, mutta tämä tarkoittaa sitä että tiimin pitäisi tuoda toinen auto radoille, muuten ei ole mahdollista. Buemin vieressä oleva henkilö on Georges Gachnang joka on Sebastienin isoisä, hän työskentelee Toyotan edustajana.

Neljä vuotinen Tokai Universityn LMP1 hanke on saatu tänään päätökseen ja heidän autoja ei näin ollen nähdä enää tulevaisuudessa radalla. Japanissa kuitenkin tapahtuu, tänään Dr. Yoshimasa Hayashi on aloittanut uuden projektin nimeltään "L-SHV project". He aikovat kilpailla jo 2013 euroopassa ja 2014 Le Mansin 24-tunnin kilpailussa, tällä ei ole mitään yhteistä Tokai Universityn kanssa.
Olen usein haaveillut vanhan kunnon C-ryhmän kaltaisen protoluokan paluusta, jossa radalla kiertäisi (ainakin enimmäkseen) vain umpinaisia protoja. Pösön vetäytyminen oli taas yksi naula tämänkin haaveen arkkuun.
Haaveen toteutumiseen voi mennä kauan aikaa, mutta jos joskus tulevaisuudessa on riittävästi LMP1/2 autoja radalla, niin silloin viimeistään GT-autot voisivat lähteä pyörimistä pois protojen kisoista mutta en siltikään oikein tätä ratkaisua kannattaisi.

Mielestäni 90-luvun GT-1-luokassa olikin jotain hohtoa, kun mukana olivat mm. Mersun, Porschen ja Lotuksen varta vasten luokkaan suunnitellut kilpurit. Nyt määrä on korvannut laadun, joka puolella ajetaan kaikenmaailman "vakiourheiluautokisoja" GTA:sta GTÖ:hön, jollion edes "kuninkuusluokka" GT-1 ei enää oikein tunnu miltään.
Itse arvostin FIA GT1-luokkaa aina tuonne 09 loppuun saakka, vaikka kyllä vuoden 1998 jälkeen oli pienoista taantumaa silloin huomattavissa mutta 04 loppukauden paikkeilla sarja taas nosti ainakin omasta mielestäni Maseratin tultua mukaan tasoa. Olihan Vipereilla, Listereillä ym toki kovia kamppailuja 2000-luvun alkupuoliskolla.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
F1:sten suosio onkin osittain luotu alistamalla koppirata-autot ja rallikisat "FIA.n sivutuotteiksi" (WEC, WTCC, WRC...), joihin ei löydy riittävää määrää valmistajia, jotta ne voisivat päästä lähellekän Ykkösten asemaa, jonne talleja on nurkan taka jonoksi asti koko ajan pyrkimässä.
Jos noilla muilla FIA:n MM-sarjoilla olisi oma Bernie Ecclestonensa, niin nekin olisivat yhtä suosittuja.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18386
Sekin olisi jo paljoa, että LMP1-luokassa (umpi)protojen tehdasmerkit lisääntyisivät. Tämän kauden Peugeot out - Toyota in -vaihtari ei valitettavasti kehitä luokkaa suuntaan eikä toiseen.
Coupe-autot ovat mielestäni hienompia, mutta en avomalleja syrji. Aikoinaan nimeltä mainitsemattomassa lehdessä kerrottiin että Coupe-mallisen prototyypin valmistamisen sanottiin olevan jopa kolmanneksen kalliinpaa kuin avomallin ja tuo oli lehden jutun mukaan yksi syy miksi Coupe-mallia ei otettu ainoaksi pakolliseksi malliksi.
Jos noilla muilla FIA:n MM-sarjoilla olisi oma Bernie Ecclestonensa, niin nekin olisivat yhtä suosittuja.
Niin no Ratel on vetänyt naurettavalle tasolle GT-autot, ei ole enää edes GT1 autoja niin meni viimenenkin fiilis. Toivottavasti WEC ei tee mitään "käsittämättömiä" tulevaisuudessa.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Coupe-autot ovat mielestäni hienompia, mutta en avomalleja syrji. Aikoinaan nimeltä mainitsemattomassa lehdessä kerrottiin että Coupe-mallisen prototyypin valmistamisen sanottiin olevan jopa kolmanneksen kalliinpaa kuin avomallin ja tuo oli lehden jutun mukaan yksi syy miksi Coupe-mallia ei otettu ainoaksi pakolliseksi malliksi.
LMP-1: umpinaisille
LMP-2: avonaisille
tämä jako olisi liiankin selkeä FIAn/ACOn toteutettavaksi.

Mihin muuten hävisi 90-luvun avonaisten protojen ISRS-luokka? :doubtful:
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18386
LMP-1: umpinaisille
LMP-2: avonaille
tämä jako olisi liiankin selkeä FIAn/ACOn toteutettavaksi.
Voisi tuo ihan hyvä systeemi olla LMP-autoille, täten lajia vähemmän seuraavat tietäisivät nopeammin kummasta on kyse LMP1 vai LMP2 autosta, kun toinen olisi avo ja toinen coupe.
Mihin muuten hävisi 90-luvun avonaisten protojen ISRS-luokka? :doubtful:
International Sports Racing Series/FIA Sportscar Championship ajettiin 1997-2003 välisenä aikana, sarjan pomona hääri John Mangoletsi. Lopulta sarja sulautui ELMS/LMS sarjaan.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Niitä luokkia on aina ollut paljon, ja tulee olemaan. Ykkösten ala-, ylä- ja sivupuolella on viisituhatta enemmän tai vähemmän identtistä spec-formulaluokkaa järkyttävän sekavine arvojärjestyksineen, mutta et niistä näytä kuitenkaan valittavan?
F1:stä tekee kuninkuusluokan mielestäni osittain jo se, että kärkitallit Ferrari, Mclaren, Williams kilpailevat openwheel-puolella vain tuossa luokassa, olisi vaikeampi mieltää Ykkösiä jotenkin suvereeniksi autourheiluluokaksi, jos nämä merkit olisivat joka kategoriassa mikroautoista alkaen.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18386
50th Anniversary Rolex 24 at Daytona - 26/29.01.2012


Aikataulu
Uuden rata-autokauden avaa tänäkin vuonna Daytonan 24 tunnin kilpailu, jonka osananottajalista on jälleen täynnä mielenkiintoisia ja tunnettuja nimiä. Grand-Am sarjan avauskilpailuun osallistuu yhteensä yksitoista entistä F1-kuljettajaa ja myös monia muita tähtiä kuten Ryan Briscoe, Paul Tracy ja Dario Franchitti. Suomalaisedustusta kisassa pitää yllä Toni Vilander, joka kilpailee GT luokan Ferrari 458:lla. Tänä vuonna sarjassa on uusi Daytona Prototype, Chevrolet Corvette auto joka on varustettu Fordin, Chevroletin tai BMW:n moottorilla ja runko on Dallaralta/Rileyltä/Lolalta tai Corvettelta. Kisa starttaa lauantaina käyntiin.

Daytona prototyyppi tiimit/kuljettajat:

01 - Telmex Chip Ganassi Racing with Felix Sabates - BMW Riley

Scott Pruett
Joe Hand
Graham Rahal
Memo Rojas

02 - Target Chip Ganassi Racing with Felix Sabates - BMW Riley

Scott Dixon
Dario Franchitti
Juan Pablo Montoya
Jamie McMurray

2 - Starworks Motorsport - Ford Riley
Ryan Hunter-Reay
Miguel Potolicchio
Maurizio Scala
Tony Kanaan
EJ Viso

8 - Starworks Motorsport - Ford Riley
Enzo Potolicchio
Allan McNish
Lucas Luhr
Alex Popow
Ryan Dalziel

5 - Action Express Racing - Chevrolet Corvette DP
Christian Fittipaldi
David Donohue
Darren Law

9 - Action Express Racing - Chevrolet Corvette DP
Terry Borcheller
Joao Barbosa
JC France
Max Papis

10 - SunTrust Racing - Chevrolet Corvette DP
Max Angelelli
Ryan Briscoe
Ricky Taylor

50 - 50+Predator/Alegra - BMW Riley
Byron Defoor
Elliott Forbes-Robinson
Brian Johnson
Jim Pace
Carlos de Quesada

6 - Michael Shank Racing - Ford Riley
Jorge Goncalvez
Michael McDowell
Felipe Nasr
Gustavo Yacaman

60 - Michael Shank Racing - Ford Riley
AJ Allmendinger
Ozz Negri
John Pew
Justin Wilson

76 - Krohn Racing - Ford Lola
Ricardo Zonta
Nick Jonsson
Tracy Krohn
Colin Braun

77 - Doran Racing - Ford Dallara
Brian Frisselle
Burt Frisselle
Jim Lowe
Paul Tracy

90 - Spirit of Daytona -Chevrolet Corvette DP
Antonio Garcia
Olivier Gavin

99 - GAINSCO/Bob Stallings Racing - Chevrolet Corvette DP
Jon Fogarty
Memo Gidley
Alex Gurney

GT tiimit/Kuljettajat:

03 - Extreme Speed Motorsports - Ferrari 458
Ed Brown
Guy Cosmo
Scott Sharp
Johannes van Overbeek

4 - Magnus Racing - Porsche GT3
Justin Bell
Ryan Eversley
Daniel Graeff
Ron Yarab Jr

12 - Alliance Autosport - Porsche GT3
Scott Rettich
Matt Schneider
Darryl Shoff
Jon Miller
Hal Prewitt

15 - Rick Ware Racing - Ford Mustang

16 - Rick Ware Racing - Porsche GT3

17 - Burtin Racing with Goldcrest Motorsports - Porsche GT3
Sebastian Asch
Jack Baldwin
Claudio Burtin
Martin Ragginger
Bryan Sellers

18 - Muehlner Motorsports America, LLC - Porsche GT3
Mark J. Thomas
John McCutchen
Bill Lester
Davy Jones

20 - Liqui Moly Team/Englster/Mitchum Motorsports Porsche - Porsche GT3
Franz Englster
David Murry
Joseph Safina
Gunter Schaldach

22 - Bullet Racing - Porsche GT3
Randy Blaylock
Darryl O'Young
Steve Paquette
Joe White
Brett Van Blankers


23 - Alex Job Racing - Porsche GT3
Emmanuel Collard
Marco Holder
Butch Leitzinger
Cooper MacNeil

24 - Alex Job Racing - Porsche GT3
Michael Avenatti
Bob Faieta
Fred Poordad
Bill Sweedler
Cort Wagner

26 - NGT Motorsport - Porsche GT3
Henrique Cisneros
Sean Edwards
Carlos Kauffmann
Nick Tandy

32 - Orbit/GMG - Porsche GT3
Nicolas Armindo
Brett Curtis
Shane Lewis
James Sofronas
Lance Willsey

34 - Orbit/GMG - Porsche GT3


36 - Yellow Dragon Motorsports - Mazda RX-8
Jarett Andretti
John Andretti
Taylor Hacquard
Anders Krohn

40 - Dempsey Racing - Mazda RX-8
Patrick Dempsey
Charles Espenlaub
Joe Foster
Tom Long

41 - Dempsey Racing - Mazda RX-8
Don Kitch Jr
Ian James
Dan Rogers
Scott Maxwell

42 Team Sahlen - Mazda RX-8
Dane Cameron
Joe Nonnamaker
Wayne Nonnamaker
Will Nonnamaker
Joe Sahlen

43 - Team Sahlen - Mazda RX-8
Joe Nonnamaker

44 - Magnus Racing - Porsche GT3
Andy Lally
Richard Lietz
John Potter
Rene Rast

45 - Flying Lizard Motorsports with Wright Motorsports - Porsche GT3
Jorg Bergmeister
Patrick Long
Seit Neiman
Mike Rockenfeller

46 - Michael Baughman Racing - Corvette
Michael Baughman
Ray Mason
Mike Yeakle

48 - Paul Miller Racing - Porsche GT3
Rob Bell
Sascha Maassen
Bryan Miller
Mark Wilkins

49 - Team Sahlen - Mazda RX-8
Joe Sahlen

51 - APR Motorsport - Audi R8 Grand Am

Ian Bass
Nelson Canache
Jim Norman
Emanuele Pirro
Dion von Moltke

55 - Acumen Motorsport - Porsche GT3
Frank Del Vecchio
Doug Grunnet
Scott Mckee

56 - AF - Waltrip - Ferrari 458
Rui Aguas
Robert Kauffman
Travis Pastrana
Michael Waltrip

57 - Stevenson Motorsports - Camaro GT.R
Ronnie Bremer
John Edwards
Robin Liddell

59 - Brumos Racin - Porsche GT3
Andrew Davis
Hurley Haywood
Leh Keen
Marc Lieb

62 - Risi Competizione - Ferrari 458
Gianmaria Bruni
Giancarlo Fisichella
Raphael Matos

63 - Risi Competizione - Ferrari 458
Olivier Beretta
Andrea Bertolini
Toni Vilander

64 - TRG - Porsche GT3
Gaetona Ardagna
Eduardo Costabal
Emilio Di Guida
Eliseo Salazar

65 - TRG - Porsche GT3
Joe Castellano
Spencer Cox
Mike Hedlund
Jack McCarthy
Jim Michaelian

66 - TRG - Porsche GT3
Dominik Farnbacher
Ben Keating
Patrick Pilet
Allan Simonsen

67 - TRG - Porsche GT3
Steven Berheau
Jeroen Bleekemolen
Marc Goossens
Wolf Henzler
Spencer Pumpelly

68 - TRG - Posche GT3
Chris Cumming
Kevin Estre
Damien Faulkner
Carlos Gomez


69 - AIM Autosport Team FXDD Racing with Ferrari - Ferrari 458
Emil Assentato
Anthony Lazzaro
Nick Longhi
Jeff Segal

70 - SpeedSource - Mazda RX-8
Jonathan Bomarito
Marino Franchitti
James Hinchcliffe
Sylvain Tremblay

74 - Oryx Racing - Audi R8
Humaid Al Masaood
Saeed Al Mehairi
Steven Kane

75 - Stevenson Motorsports - Camaro GT.R
Matt Bell
Al Carter
Eric Curran
Hugh Plumb

82 - Dick Greer Racing - Porsche GT3
John Fergus
John Finger
Dick Greer
Mark Hotchkis
Owen Trinkler

87 - Racers Edge Motorsports - Dodge Viper
Jan Heylen
Doug Peterson
Maxim Soulet
Emilio Valverde

88 - Autohaus Motorsports - Camaro GT.R
Paul Edwards
Matthew Marsh
Tom Milner
Jordan Taylor

93 - Turner Motorsport - BMW M3
Bill Auberlen
Paul Dalla Lana
Michael Marsal
Dirk Muller
Jorg Muller

94 - Turner Motorsport - BMW M3
Bill Auberlen
Paul Dalla Lana
Billy Johnson
Boris Said
Dirk Werner
Muutama tallipaikka toki on vielä täyttämättä, ja MotorsTV/Eurosport 2 kanavilta voi seurata kilpailua jos joilta sellaiset kanavat löytyvät ja noin muuten ihmiset joutuvat turvautumaan streameihin.
Eurosport 2 (Suomen aikaan)
Lauantai 28.01 23:30-00:00
Sunnuntai 29.01 00:15-01:00
Sunnuntai 29.01 01:15-03:00
Sunnuntai 29.01 22:00-23:00
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tuo entry list saa Dubain pelleilyt ja jokerikierrokset kyllä näyttämään esikoulun hiihtokisoilta, vaikka itse Daytona prototyyppeja onkin saatu taas mukaan vain pari hassu GT-armadaan verrattuna. Mutta kuten joskus jo sanoin, nyt jopa sitä nopeampaa luokkaa jaksaa seurata silmät auki kun autot eivät näytä yhtä kammottavilta epämuodostumilta kuin ennen - niin ja Corvette-bodyworkit tietty :) Kuskiniputkin pääosin sellaisia että aivan yhtä hyvin voisivat olla Gold Coastin lähtöruudukosta.

GA:n Nascar-organisoijat pitävät varmasti huolen siitä, että viiden minuutin välein on keltaiset liput ylhäällä jotta finaalikierroksista tulisi taas mahdollisimman tiukat ;)

Radio Le Mansilta tulee ennakko huomenna klo 22, siitä pientä lämppäriä viikonlopulle.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18386
Tänään tuo Toyota TS030 LMP1 Hybrid auto esiteltiin Paul Ricardin radalla. Auto tullaan testaamaan yhteensä 40,000 km, ennen SPA:n 6 tunnin osakilpailua ja kalenteriin kuuluu SPA:n lisäksi myös Le Mans 24 tunnin kisa ja Fuji Speedwayn kisa. Jotkut muut kisat voivat olla myös mahdollisia. Le Mans 24h kisaan Toyota Racing ottaa mukaan myös toisen auton. Ykkosauton kuljettajina Alexander Wurz, Kazuki Nakajima ja Nicolas Lapierre. Tiimin junior kuljettaja tulee olemaan Andrea Caldarelli. Toiseen autoon ei olla kuljettajia vahvistettu mutta vahvasti sinne on viety kolmikkoa Sebastian Buemi, Hiroaki Ishiura ja Kohei Hirate. Tiimin Presidentti on Yoshiaki Kinoshita, teknisenä johtajana toimii Pascal Vasselon ja hybrid projekti päällikkönä Hisatake Murata. Auton pääsponsori on Denso ja muut tukijat ZENT, Aisin, Nippon Steel, Takata, Toyoda Gosei, Michelin. Auton ratti vaikuttaa tismalleen samanlaiselta kuin heidän viimeisimmän F1-auton TF109:n ratti. TS030 pakoputkiston aukosta huomaa selkeitä merkkejä, että se on lähes kopioitu TF109:n mallista.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18386
Vanhoilla tutuilla sponsoreilla siis jatketaan, tuo Zent taitaa olla jokin japanilainen kauppa- ja kiinteistöfirma (?).
Niin, tosin Panasonic ei enää mukana näistä isoista tukijoista. Zent on tosiaan kauppa ja kiinteistöalan firma.
 
Ylös