GT ja protot 2012

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Jep, nuo Pron aikataulut ovat yhtä paskaa. Eilen vasta sain katsoa Kansasin Nasse-kisan kun se koko ajan siirtyi eri päivälle/aikaan esittäväksi. Ihmettelen että mitä pellejä siellä on noita suunnittelemassa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tuon Int. GT Openin eka kisa piti tulla tänään jälkilähetyksenä Pro 1:ltä, olin sen ajastanut katsoakseni sitten myöhemmin, mutta Pron urpot olivat ilmeisesti aikaistaneet lähetysaikaa jonkin lätkämatsin takia! :mad: Jäi kisa sitten näkemättä, luulisi että ammattitaitoa löytyisi sen verran että osaisivat ajoittaa ohjelmat jo valmiiksi siten että mahtuvat kaikki mukaan, eikä mennä vasta viime tingassa niitä muuttelemaan! :wall:
http://www.live.gtopen.net/
Parempi ratkaisu, ja HD:nä... Algarven toinen kisa iltapäivällä, voit myös katsella F3 Openit tuolta. Motors TV:ltä näkee tietty myös.

Mantheyn voitto eilen tuli vähän kyseenalaisella tavalla (hoiti sekä renkaat että kuskinvaihdokset samaan aikaan ja sai palkinnoksi pelkän drive-throughn) mutta hyvään väliin se voitto kuitenkin tuli - ja onhan vanhan partasuun puolesta oltava iloinen. Uskoin/toivoin tiimin siirtyvän ELMS:n sen VLN-jupakan jälkeen mutta loikkasivatkin sitten tämän sarjan. Kuten teki nyös pari muutakin tiimiä, jotka ACO:n ikävä kyllä kuihtuvaan sarjaan olivat aiemmin ilmoittautuneet.

Sarjaa olen seuranut aina joskus sieltä täältä, mutta ajattelin että voisi tänä vuonna katsella enemmänkin - periaattessahan kyseessä on kuitenkin wanhan FIA GT2:n hengellinen seuraaja. Itse kisa oli aikasen hyvä, joskin GT3/GTS:n vauhti oli liian nopeaa GT2:n suhteen. Eihän tuo minään yllätyksenä tullut kun GT3 nopeutuu asevarustelun ja iäinikuisen BoPin likaisella avustuksella joka vuosi, mutta toivoin eron olevan pikkaisen isompi - GT Sport kun kerran sallii IGTO:ssa isommat kuristimet GT2-kalustolle kuin ACO:n sarjat.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

Tuli katsottua Rolex Grand Am sarjan (Homestead-Miami) sadekelin kisa, kilpailu oli todellakin kunnon muta"rallia" nähtiin useita pyörähdyksiä, joku puolestaan kynsi nurmikkoa ja niin edelleen, muutamat kuljettajat jopa lastalla pyyhkivät ikkunaa sisäpuolelta turva-auton ollessa radalla kun sen verran huurteessa näköjenttä ja kilpailu keskeytettiin kun sitä olisi ollut ajamatta vielä 50 minuuttia. Kilpailun voittivat (SunTrust Racing) Ricky Taylor/Max Angelelli, toseksi sijoittuivat (TELMEX/Chip Ganassi Racing) Scott Pruett/Memo Rojas, kolmanneksi (Action Express Racing) David Donohue/Darren Law ja nopein GT luokan autokunta oli (AIM Autosport Team FXDD) Emil Assentato/Jeff Segal.

Kuulemma Aston Martin aikoo suunnitella Daytona Prototypen, näin kertoi Autosport magazine ja Paul Tracy osallistuu heinäkuussa Rolex Grand AM sarjan Indianapolisin osakilpailuun.

Mikko Eskelinen/Cesar Campanico olivat aiemmin tänään ajetussa espanjan Iber GT sarjan osakilpailussa viidenneksi nopeimpia ja eivät olleet päivään tyytyväisiä.
- Eilisen pronssisijan jälkeen korkein odotuksin startattiin tähän kilpailuun, mutta täysin metsään menneen kilpailun myötä tällä kertaa käteen jäi vain jäännöspisteitä. Seitsemäs sija sarjapisteissä ei todellakaan ole sitä mitä tältä viikonlopulta lähdimme tavoittelemaan, piiskasi Eskelinen itseään.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
2012 AUTOBACS SUPER GT Round 2 FUJI GT 500km RACE


Kilpailu alkoi Fuji Speedwaylla turva-auton perässä ja kaikki kuljettajat kävivät samalla vaihtamassa varikolla kuivankelin renkaisiin ja parhaimman hyödyn tästä otti Lexus Team Petronas TOM'S-tiimin Kazuki Nakajima joka pääsi kärkipaikalle kisassa muiden kuljettajien käydessä varikolla vasta seuraavalla kierroksella. Kierroksella neljä päästiin liikenteeseen ja Lexus Team LeMans ENEOS tiimin Kazuya Oshima ajeli hieman leveäksi avauskierroksella. Kierrosella 15 ARTA-tiimin Ralph Firman sai varikonläpiajorangaistuksen. Kerroksella 18 nähtiin vaarantilanteita varikolta tultaessa kun Lexus Team LeMans ENEOS-tiimin auto veti jarrut lukossa sujona ensimmäiseen mutkaan melkein Studie JP Racing Teamin BMW:n kylkeen, läheltä piti tilanteen takia Lexus Team LeMans ENEOS-tiimi sai varikonläpiajorangaistuksen. Kierrosella 48 puolestaan Lexus Team ZENT Cerumo kuljettaja Kohei Hirate meni kärsimään varikonläpiajorangaistuksen. Turva-auto tuli radalle kierrosella 63 kun ART Taste tiimin Porsche kuljettaja Tim Bergmeister kimposi pääsuoralla oikeanpuolimmaiseen ratavalliin, kimmoten siitä kovalla vauhdilla toiselle puolelle rataa osuen taas ratavalliin ja Ambulanssi tuli myös paikalle. Kierrosella 68 kisa pääsi taas jatkumaan.

Kilpailun loppupuolella käytiin muutamia kamppailuja ja myös vettä alkoi ripeksimään mutta kilpailun voittajiksi ajoivat Juichi Wakisaka/Hiroaki Ishiura (Lexus Team SARD), toiseksi Takuya Ikawa/Naoki Yamamoto (Team Kunimitsu), kolmanneksi Satoshi Motoyama/Michael Krumm (Nismo) ja neljänneksi Kazuki Nakajima/Richard Lyons (Lexus Team Petronas TOM'S). GT300:sissa voittoon ajoi Nobuteru Taniguchi/Tatsuya Kataoka (GSR HATSUNEMIKU BMW) ja toiseksi sijoittuivat Tetsuya Tanaka/Katsuyuki Hiranaka (GAINER DIXCEL R8 LMS).

Seuraavat GT500-tiimit kuulemma saavat autotehtailta tehdaspanostuksen, muut ovat vain asiakastiimejä. Lexusin tehdastiimit ovat Lexus Team Petronas TOM'S ja Lexus Team LeMans ENEOS. Honda puolella tehdas tuen saa Autobacs Racing Team Aguri ja Nissanin puolelta Nismo. Tosin kuulemma Hondalla tukeminen on tasapuolisempaa muihin tiimeihin verrattuna. Vaikka tiimeillä on vain yksi auto, niin kahden tiimin autojakin olemme nähneet GT500:ssä kun kaudella 2005 TOM'S ja 2008 Nismo ajattivat sarjassa myös toista autoa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
WEC 6 hours of Spa-Francorchamps ajellaan tänään. Lämmittelyajon just ajoivat ja vettä näkyi satavan kaatamalla. Kisa alkaa vissiin klo 15.30 Suomen aikaa ja näkyy täältä.
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Motors TV näyttää koko kisan suorana. Aloitin tuossa 10 minuuttia sitten startista katsomaan. ES(1 tai2) näyttää myös loppuvaiheesta parin tunnin siivun, voisi sieltä sitten HD:na katsoa.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
WEC 6 hours of Spa-Francorchamps ajellaan tänään. Lämmittelyajon just ajoivat ja vettä näkyi satavan kaatamalla. Kisa alkaa vissiin klo 15.30 Suomen aikaa ja näkyy täältä.
Streami on ihan kiva, vielä kun olisi asiallinen live timing, niin tuohan olisi ihan hieno. Näkeekö noita tuloksia mistään muualta kuin tuosta kuvan alla olevasta räpellyksestä?

Äsken se vielä toimi jotenkin - päivittyi kategoriaa(!) vaihtelemalla. Varsinainen päivitysnappi oli jumissa ensimmäisen painalluksen jälkeen. Nyt kun latasin sivun uusiksi, sivun kaikki interaktiiviset härpäkkeet lakkasi toimimasta (tiimi feedit & live timing). Kukapa sitä mitään live timingiä endurance-kisaan kaipaakaan... eiku :wall:

Edit: Nyt lakkasi streamikin näkymästä tuon fiawec-sivun kautta. Tästä löytyy sama streami ilman välikäsiä: Official WEC Live (Dailymotion)
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
SPAn kisaan ei osallistunut Warm Upissa tapahtuneen onnettomuuden vuoksi Michael Waltrip Racingin (Ferrari 458 Italia) kolmikko Robert Kauffman, Brian Vickers ja Rui Aguas. Varikolta kisaan starttasivat Karun Chandhok (JRM Racing) ja James Rossiter (Lotus) ja startti sujui ongelmitta märällä radalla, Audit karkasivat aika pian vaikka toinen Rebellion Racing yrittikin pysyä perässä. Oli ajettu semmoset puolituntia niin Pierre Ragues (Signatech) lähti ohittamaan Stefan Johanssonia (Gulf Racing Middle East) ja pääsikin ohi mutta Johansson pyörähti tapauksen seurauksena tosin pääsi jatkaamaan matkaa ja muutama muukin härdelli nähty radalla. Parhaillaan autokunnat suorittamassa ensimmäisiä varikkopysähdyksiään...
Streami on ihan kiva, vielä kun olisi asiallinen live timing, niin tuohan olisi ihan hieno. Näkeekö noita tuloksia mistään muualta kuin tuosta kuvan alla olevasta räpellyksestä?
Ei taida olla muuta live timingiä kuin se alhaalla oleva. Tuokaan ei lopulta lähtenyt pyörimään, vaikka aiemmin tuoltakin on pystynyt seuramaan -> http://livetiming.alkamelsystems.com/lms/
Edit: Nyt lakkasi streamikin näkymästä tuon fiawec-sivun kautta.
Mulla on toiminut koko ajan.

Entinen F1-kuljettaja Vitantonio Liuzzi ajaa Silverstonen WEC kisassa tänä vuonna Lotuksen LMP2 autolla debyytti kisan, mutta kuulemma Le Mansin 24 tunnin kilpailua ei olla hänen osalta lyöty lukkoon niin hän saattaa olla jo siellä mukana. Sitten Silverstonesta eteenpäin Liuzzi ajaisi kaikki muut paitsi ei WEC-sarjan Brasilian Interlagosin kisaa, jolloin hän on samaan aikaan kisaamassa Italian Superstars sarjassa. Mies on parhaillaan SPAssa katsomassa WEC kisaa Lotus tiimi pilttuusta.
 
Viimeksi muokattu:

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Mulla on toiminut koko ajan.
Sinä et varmaan päivitellyt sivua välissä? Minulle tuli kertaalleen jopa 403 forbidden, kun f5 painelin toivoen että sivu lähtisi toimimaan. Joku 10 min tuon viestini jälkeen sitten alkoikin taas pelittää kaikki.

Toimimatonta sivua kirotessani tutkiskelin, miten helposti tuon live timing datan voisi kaapata omaan käyttöön. Näyttää aika helpolta, joten voisi tehdä oman käyttöliittymän sille. Olettaen, että tuo palvelu on käytössä läpi WEC-kauden, myös Le Mansissa. Lähinnä kai tuossa on kysymysmerkkinä, onko esim. Le Mansiin myyty jotain erilaisia TV-oikeuksia.

Itse kisasta: Audin Ultra ja Quettro ajaa ihan tosissaan kilpaa.. Ilmeisesti on vielä vähän hakemista nelivedon kanssa. Sateella menivät kovempaa, mutta sen jälkeen Gene ja Duval #3:lla ajoivat #1:n kiinni.

Edit: #3 näyttää karkaavan Quattrolta. Quattro #1:n stoppi oli paljon aiemmin ja silti ei pärjää vauhdissa #3:lle (Ultra).
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Olettaen, että tuo palvelu on käytössä läpi WEC-kauden, myös Le Mansissa. Lähinnä kai tuossa on kysymysmerkkinä, onko esim. Le Mansiin myyty jotain erilaisia TV-oikeuksia.
Kyllä sen pitäisi olla käytössä koko kauden ajan kaikella todennäköisyydellä. Eurosport varmaan tuttuun tapaan näyttää Le Mansin 24 tunnin osakilpailun kesällä + suomalaisselostajat, kuten aiempinakin vuosina.
Itse kisasta: Audin Ultra ja Quettro ajaa ihan tosissaan kilpaa.. Ilmeisesti on vielä vähän hakemista nelivedon kanssa. Sateella menivät kovempaa, mutta sen jälkeen Gene ja Duval #3:lla ajoivat #1:n kiinni.
Ellei keskeytyksiä Audi leirissä tapahdu niin ottavat helpon nelosvoiton kisasta. Aiemmin pitkän aikaa oli menossa ihan mukava kiistely Sebastien Bourdaisin (Dome) ja Nick Heldfeldin (Rebellion Racing) välillä. Palttalan autokunta on parhaillaan sijalla 33 kokonaistilaistoissa, mutta LM-GTE luokassa kuudes. Loic Duval tuli juuri nyt varikolle Audillaan ja muutenkin varikkopysähdykset käynnissä muillakin tiimeillä.
 
Viimeksi muokattu:

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Ellei keskeytyksiä Audi leirissä tapahdu niin ottavat helpon nelosvoiton kisasta.
Mielenkiintoista onkin Quattron #1 ja Ultran #3 välinen taistelu. Safety car tuli em. autojen stoppien väliin. Vähän yllättäen hybridit ajaa lyhyempiä stoppeja. Minulta meni vähän ohi, mitä selostajat spekuloi tuon syyksi.

Ja heti perään uusi safety car. Erikoisen näköinen ulosajo Eau Rougessa. Liekkö jotain hajosi #43:sta, koska perä näytti suorastaan liitävän keulan ohi.

Quattro on nyt kierroksen jäljessä (edit: eikä ole, puolitoista minuuttia vain). Ilmeisesti aika huonosti sattui SC:t. Ultra teki stoppinsa edellisen safety carin aikana ja näemmä voitti aika paljon aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Ei sitä oikein normaalista ajosta hahmota kuinka äärirajoilla tuossa Eau Rougessa aina ollaan. Ulosajon jälkeen muistuu mieleen.

Mukava lisä lähetykseen nuo kilpailunjohtajan radio-ohjeistukset.
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Hienoa kun ES:llä sanoivat että tänä vuonna Eurosport näyttää Le Mansin koko paketin. Ja kisan "uninterrupted"...

Mikäs sitten taas ES HD:ltä katsoa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Viheliäisen paska säkä tolla Moreaulla :eek:

edit: Ei olis Bruni tarvinnut kuin kierroksen lisää.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

Juuri äsken SPAssa Audin autoilla otettiin neloisvoitto, voittajiksi ajoivat Romain Dumas, Loic Duval ja Marc Gene, Audilla oltiin edellisen kerran SPAssa voitettu 2004. Toiseksi sijoittuivat Marcel Fassler/Andre Lotterer/Benot Treluyer, kolmanneksi Marco Bonanomi/Olivier Jarvis, neljänneksi Dinho Capello/Tom Kristensen/Allan McNish ja viidenneksi Nick Heidfeld/Nicolas Prost/Nell Jani (Rebellion Racing). LMP2 luokan voittajina selviytyivät maaliin John Martin/Robbie Kerr/Tor Graves (ADR-Delta). LM GTE Pro luokan voittaja-autokunta oli Marc Lieb/Richard Lietz (Felbermayr Porsche) ja LM GTE Am luokassa suomalaisen Markus Palttalan autokunta sijoittui kuudenneksi, mutta olivat kokonaiskilpailussa sijalla 32.

Toyota TS030 LMP1 kuljettajat Alexander Wurz ja Nicolas Lapierre kävivät testaamassa autoa eilen Magny-Coursin radalla Ranskassa.
 
Viimeksi muokattu:

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Juuri äsken SPAssa Audin autoilla otettiin neloisvoitto, voittajiksi ajoivat Romain Dumas, Loic Duval ja Marc Gene, Audilla oltiin edellisen kerran SPAssa voitettu 2004. Toiseksi sijoittuivat Marcel Fassler/Andre Lotterer/Benot Treluyer, kolmanneksi Marco Bonanomi/Olivier Jarvis, neljänneksi Dinho Capello/Tom Kristensen/Allan McNish ja viidenneksi Nick Heidfeld/Nicolas Prost/Nell Jani (Rebellion Racing).
Haastajiahan tuolla ei oikeastaan ollut Audille - se oli selvää heti aluksi. Mielenkiintoista sen sijaan oli, ettei uusi hybridi Audi pärjännyt viime vuoden autolle (päivitetylle). Ilmeisesti säädöt oli hakusessa. Kuukausi aikaa löytää hyvät säädöt, koska Toyota tuskin jättää hybridin tehoja ja polttoainetehokkuutta hyödyntämättä. Quattron vaikeudet haiskahti vähän nelivedon balanssiin liittyviltä. Sopiva balanssi voi olla hankalakin löytää. Toisaalta Le Mansissa ongelma voi olla vähempi kriittinen, koska siellä on paljon vähempi ajettavia paikkoja - enempi suoraa ja shikaaneja, jotka kaiken järjen mukaan sopii KERS:lle.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Haastajiahan tuolla ei oikeastaan ollut Audille - se oli selvää heti aluksi. Mielenkiintoista sen sijaan oli, ettei uusi hybridi Audi pärjännyt viime vuoden autolle (päivitetylle). Ilmeisesti säädöt oli hakusessa. Kuukausi aikaa löytää hyvät säädöt, koska Toyota tuskin jättää hybridin tehoja ja polttoainetehokkuutta hyödyntämättä.
Kyllähän tämän WEC-kauden latisti jo alussa tieto Pösön vetäytymisestä.
Toyotankin debyytin venähtäessä vasta "kuninkuuskilpailuun" (Le Mansiin), ei sielläkään Audille haastetta varmaankaan löydy.
Kunpa ensi vuodeksi todella saataisiin jokin suht´ iso valmistaja (mieluiten vielä VW-konsernin ulkopuolinen) esim. Jaguar mukaan, jotta sarjaan saataisiin edes jonkinlaista kamppailua LMP-1-luokassa. Vanhan C-ryhmän kaltaisesta kukoistuksesta tuskin tarvitsee haaveilla. :dunno:
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Kyllähän tämän WEC-kauden latisti jo alussa tieto Pösön vetäytymisestä.
Toki latistaa hieman, mutta eiköhän pikkuhiljaa kenties muitakin valmistajia Toyotan ja tulossa olevan Porschen lisäksi tule LMP1 tasolle.
Kunpa ensi vuodeksi todella saataisiin jokin suht´ iso valmistaja (mieluiten vielä VW-konsernin ulkopuolinen) esim. Jaguar mukaan, jotta sarjaan saataisiin edes jonkinlaista kamppailua LMP-1-luokassa. Vanhan C-ryhmän kaltaisesta kukoistuksesta tuskin tavitsee haaveilla. :dunno:
Aikaisintaan 2014 on tulossa vasta uusia valmistajat, ei vielä ensi vuodeksi siksi koska vuodeksi 2014 muuttetaan sääntöjä ja ainakin Nick Wirthin mukaan Honda odottaa sinne asti. Ennen en ala haaveilemaan C-ryhmän kaltaisista ajoista kun rivissä on viisi LMP1 tehdasvalmistajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös