Eron (DRS aktivoitumiseen vaadittavan eron) pienentäminen vaan pahentaisi ongelmaa. Ne helpoimman näköiset ohitukset tuli sillon, kun takana oleva oli todella läheellä edellä olevaa (alle 0,5 sek). Jos ero tipautettaisiin tuohon niin a) kaikki ohitukset DRS-alueella näyttäisivät helpoilta ja b) sieltä 0.5-1.0 takamatkalta ohitusten tekeminen hankalaoituisi merkittävästi. DRS:stä kun oli vielä se hyöty ohituksiin, että vaikkei itse alueellä päästykään ohi, niin se sekunnin ero saatiin kuitenkin kiinni, ja ohitusta pystyttiin yrittämään seuraavalla suoralla.
Yksi juttu mitä voisi miettiä, on se, että siipi palautuisi takaisin normaaliasentoon, kun ohittava on päässyt ohitettavan rinnalle. Liekkö teknisesti mahdollista? Tai että siiven voisi aktivoida vain silloin kun ero tuossa havannointipisteessä on 0,5-1,0 sekuntia.
Helpoin homma kuitenkin on miettiä DRS-alueet huolella, eikä tehdä niistä ylipitkiä.