Buddh International Circuit - Intian GP-areena

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Kyllä se shikaani on minusta liian hidas. Siinä edellä oleva saa AINA kiihdytettyä paljon aiemmin, joten takana tulevalla ei ole mitään mahdollisuutta ohi. Toki viimeinen mutkakin haittaa nykyisillä aeroilla.
Samasta kohtaahan ne kiihdyttää, ajallisesti toki edellä oleva tietenkin kiihdyttää aikasemmin. Ja takana olevalla on kiihdyttäessä pienempi ilmanvastus.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Jatkoin Barcelonan vikan mutkan keskustelua moottoriratatoikissa.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Rata on mun mielestäni oikein kivan näköinen :thumbup: Näkyisi olevan sopivasti asvalttia mutta ei ihan liikaa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Lack of character

Taas on laitettu miljoonia katsomoiden ja muiden rakennuksien arkkitehtuuriin ja koristuksiin, mutta itse rata-alue tuntuu tutun kliiniseltä kaatopaikalta. Tuo kuvissa esiintyvä turn 3 näyttää ihan siedettävältä mutta muuten koko rataprofiili vaikuttaa normaalilta tusinatavaralta eikä muovisuudessaan eroa Koreasta, YM:sta ja muista moderneista valtion rahoittamista PR-ratahankkeista mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Taas on laitettu miljoonia katsomoiden ja muiden rakennuksien arkkitehtuuriin ja koristuksiin, mutta itse rata-alue tuntuu tutun kliiniseltä kaatopaikalta. Tuo kuvissa esiintyvä turn 3 näyttää ihan siedettävältä mutta muuten koko rataprofiili vaikuttaa normaalilta tusinatavaralta eikä muovisuudessaan eroa Koreasta, YM:sta ja muista moderneista valtion rahoittamista PR-ratahankkeista mitenkään.
Rata vaikuttaa ihan suht hyvältä siihen verrattuna mitä pelkän profiilikuvan perusteella aiemmin kuvittelin.

Eroaa Koreasta ja Yas Marinasta hyvinkin merkittävin osin: radalla ei ole väkisin väännettyä "katurata" -osuutta.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Taas on laitettu miljoonia katsomoiden ja muiden rakennuksien arkkitehtuuriin ja koristuksiin, mutta itse rata-alue tuntuu tutun kliiniseltä kaatopaikalta.
No, minkänlainenhan oli Silverstone, kun aikoinaan valmistui. Tuskin siellä rata-alueella oli +100 moottoriurheiluun liittyvää yritystä ja muut päälle. Se ero tähän Intialaisten viritykseen, että tuonne tuskin edes koskaan tulee mitään alan yrityksiä. Jos säilyy tuollaisena hietikkona, vähän kuten Korea, silloin tuo lack of character, pitää täysin paikkansa.
Turkki toimii hyvänä varooittavana esimerkkinä, miten voi koko hommalle käydä.
PS hauskasti keksitty värittää nuo katsomon penkit eri värisillä. Näin näyttää, kun siellä aina istuisi jengiä täynnä...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Se ero tähän Intialaisten viritykseen, että tuonne tuskin edes koskaan tulee mitään alan yrityksiä.
Intiassa on kyllä kohtalaisen vahvat moottoriurheiluperinteet ja aktiivista kansallisen tason toimintaa. Enimmäkseen ajetaan paikallisilla häristimillä, joten myös alan "teollisuutta" on... se on kuitenkin nykyisellään keskittynyt Coimbatoreen (Kari Motor Speedwayn läheisyyteen) ja mahdollisesti vähemmissä määrin myös Chennaihin maan toisen moottoriradan (Madras Motor Race Track) kylkeen.

Halpojen kustannusten takia formuloita saatetaan jatkossa rakennella entistä enemmän Intiassa myös vientiin. Huhujen mukaan nykyinen Formula Renault 2.0:n (Barazi-Epsilon EB01) hiilikuitumonokokit olisi teetetty jossain päin Intiaa...
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Tuo kuvissa esiintyvä turn 3 näyttää ihan siedettävältä mutta muuten koko rataprofiili vaikuttaa normaalilta tusinatavaralta eikä muovisuudessaan eroa Koreasta, YM:sta ja muista moderneista valtion rahoittamista PR-ratahankkeista mitenkään.
Minusta taas tuo T3 on huonoin osa koko radassa, ja nimenomaan T3, ei T2:n mäki. Itse olisin mieluummin nähnyt tuossa mäen päällä T10-T11 tyylisen luupin, johon olisi tultu ylämäkeen ja josta olisi lähdetty alamäkeen. Muuten ihan jees profiili, pari hiusneulaa liikaa.

Eroaa Koreasta ja Yas Marinasta hyvinkin merkittävin osin: radalla ei ole väkisin väännettyä "katurata" -osuutta.
Täähän on Turkin jälkeen eka enemmän kilpa-autoilun näkökulmasta tehty rata. Muut Turkin jälkeen tehdyt radat kun on olleet jonkin sortin katurata, katurata, alunperin katuradaksi suunniteltu wanna-be-katurata ja puolittaiseksi katuradaksi suunniteltu rata.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Taas yksi kuva skyscrapercityn forumilta:


Tulee aikalailla A1-ringin kakkosmutka mieleen tuosta Intian T3:sta.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Oonkohan 20-30 kierrosta ajanu tällä radalla F1 2011, ja mun mielestä aivan oiva rata! Ja ne teidän haukkumat ylämäkisuorat, teistä en tiedä mutta itte ainakin tykkään tästä radasta aivan mielettömästi. Mutta se minkälainen rata on kyseessä oikeesti nii joudutaa valitettavasti venaamaan ens su, niin saadaan tietää hieman enemmän.

P.S tagit:alppu:
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
T10(myös varauksella T11-T14, jos joutuu höllää hieman noissa sweepeissä), näyttää kivalta, mutta muuten aika perustilkettä. :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Takaosan mutkat:
"Aqua Mineraleen" on näköjään vedetty kaksi vaihtoehtoista linjaa. Edelleenkin vaikuttaa oikein nautittavalta paikalta eikä miltään shikaanilta, kuten ensimmäisissä arvioissa jotkin oletti. 14-15 taas näyttävät tuosta kulmasta paljon jouhevammilta kuin pelkästä rataprofiilista voisi päätellä. Näyttäisi 15 olevan kiristyvä mutka.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
"Aqua Mineraleen" on näköjään vedetty kaksi vaihtoehtoista linjaa. Edelleenkin vaikuttaa oikein nautittavalta paikalta eikä miltään shikaanilta, kuten ensimmäisissä arvioissa jotkin oletti. 14-15 taas näyttävät tuosta kulmasta paljon jouhevammilta kuin pelkästä rataprofiilista voisi päätellä. Näyttäisi 15 olevan kiristyvä mutka.
15 näyttää aika nopealta mutkalta näin valokuvan perusteella.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Ei nyt heitetä sitä kirvestä kaivoon ennen aikojaan, viikon päästä nähdään oliko tuosta radasta mihinkään vai ei. Minusta se näyttää varsin erinomaiselta noin suunnitelmana.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Näyttää ihan hauskalta sykkyrältä tuon alun jälkeen. Minulle ei aukea lainkaan onko nuo nopeita vai hitaita nuo mutkat, mutta itselle se ihan yks ja sama, kunhan ohituksia ja muuta mukavaa on. Odottelen ihan mielenkiinnolla.
 
Ylös