Black Leopard
Pantera negra
Ei, ei ja vielä kerran ei. Aikomus voi olla hyvä, mutta kuten edellä jo sanottiinkin, niin tuo toisi mukanaan useita uusia riskitekijöitä, joidenkin vanhojen riskien kenties poistuessa.
Edellä otettiin esille Sennan, Massan ja Surteesin tapaukset:
- Ensimmäisessä ratkaiseva asia oli törmäys huonossa kulmassa ilman rengasmuuria olevaan betoniseinään eikä lentäviä renkaita estäviä vaijereita vielä tunnettu vuonna 1994. Rengasmuuri tai vaijerit olisivat estäneet tukivarsineen irti lähteneen renkaan vaikutukset.
- Toisessa tapauksessa kanssakilpailijan autosta irronnut jousi osui kilpailijan kypärään. Tässä tapauksessa kypäräkehitys pelasti kuljettajan hengen, terveyden ja kilpa-autoilu-uran täysipainoisen jatkumisen. Jatkossa kypäräkehitykseltä tulee vaatia entistäkin enemmän.
- Kolmannessa tilanteessa ulosajaneen kanssakilpailijan autosta irronnut rengas kimposi voimalla takaisin radalle osuen kypärään. Syyt: renkaita törmäystilanteessa autoon sitovia vaijereita ei käytetty/käytetä F2-sarjan autoissa (toisin kuin esim. Formula ykkösissä), ulosajoalue oli liian pieni ja ulosajavan kuljettajan törmäys tapahtui pehmustamattomaan kaiteeseen, joka ns. ampui renkaan takaisin radalle.
Edellä otettiin esille Sennan, Massan ja Surteesin tapaukset:
- Ensimmäisessä ratkaiseva asia oli törmäys huonossa kulmassa ilman rengasmuuria olevaan betoniseinään eikä lentäviä renkaita estäviä vaijereita vielä tunnettu vuonna 1994. Rengasmuuri tai vaijerit olisivat estäneet tukivarsineen irti lähteneen renkaan vaikutukset.
- Toisessa tapauksessa kanssakilpailijan autosta irronnut jousi osui kilpailijan kypärään. Tässä tapauksessa kypäräkehitys pelasti kuljettajan hengen, terveyden ja kilpa-autoilu-uran täysipainoisen jatkumisen. Jatkossa kypäräkehitykseltä tulee vaatia entistäkin enemmän.
- Kolmannessa tilanteessa ulosajaneen kanssakilpailijan autosta irronnut rengas kimposi voimalla takaisin radalle osuen kypärään. Syyt: renkaita törmäystilanteessa autoon sitovia vaijereita ei käytetty/käytetä F2-sarjan autoissa (toisin kuin esim. Formula ykkösissä), ulosajoalue oli liian pieni ja ulosajavan kuljettajan törmäys tapahtui pehmustamattomaan kaiteeseen, joka ns. ampui renkaan takaisin radalle.