Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, Round 10, Turku

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No kyllähän se aika hyvin kisan pilas, mutta kuitenkaan tosta kulmasta ei voi sanoa yksiselitteisesti miten röyhkeä FW:n liike oli. Ulkokuvasta saisi vähän lisävihiä. Veikkaan et jos FW:llä olisi kypäräkamera niin sen vinkkelistä tuo ei varmaan kovin paljoa erilaiselta näyttäs ku mun vuoden takainen manööveri Anttia vastaan http://www.youtube.com/watch?v=RGaq5nsXVZ0&feature=player_detailpage#t=98s
Itsehän olin ihan teidän peesissä tuossa kohtaa, jotenka uskaltanen heittää mielipiteeni kehään:

FW lähti hakemaan paikkaa rinnalle jo siinä suoralla, ja mielestäni oli niin lähellä että ohitusta oli pakkokin yrittää.
Ehkä lievää sukelluksen makua oli, mutta toisaalta kisat Turussa on osoittanu että niin siellä pitää ollakin jos meinaa ohittaa, ikävä kyllä.
FW:n ohituksen "puhtauden" puolesta taas puhuu se että kaveri jätti sulle tiilan vasemmalle koko ajan, tuossahan olisi hyvinkin voinut ahdistaa toisen suosiolla taakse heti ekan mutkan ulostulossa...
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Sulle ei kuule anneta mitään tuolia!
Mistä se äijä postaa.. justiinsa vielä baarissa :D

Niin sii rapo

Harkat oli mukavaa luistelua kädet jäykkinä, kuten aika-ajotkin.

Kisassa kukaan ei mua ohittanut, josta erittäin ylpeä :frank:. Ja sain jopa Jonkkin kiinni ja pääsin jopa hieman kolistelemaan, kunnes "nojaa liikaa renkaaseen" ja kymmenen metriä taas väliä :thumbfh:. C-finaalin voittajasta jäin jotain vaivaiset 6 sekkaa, ja ohitin kierroksella JayRrän, jolla oli selvästi auto rikki. Tai sitten joku jetlägi tms...

Kiitos järjestäjille. Kisa sujui ilman kommervenkkejä, niin kuin tietysti aina pitäisikin.
 

Makkonen

Guest
ohitin kierroksella JayRrän, jolla oli selvästi auto rikki. Tai sitten joku jetlägi tms...
Jonkun kierroksen pysyin ihan hyvin Jonkin tai tmoin peesissä, mutta ei vaan paukut riittänyt fiinalissa täysillä puristamiseen.
Ei näköjään ole karting mun laji, ei edes näytä hitaalta vaan se on sitä.

Kausi oli mun osalta tässä, Hollolan kisan aikana on (olevinaan) tärkempää tekemistä.
Ja muutenkin mietinnänalla jatkaako enää tätä touhua.

Kiitokset järjestäjille.:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Pre race
Aamu alkaa hyvin ja lähden kävelemään kohti Jonkin kanssa sovittua kyytiin hyppäämis -paikkaa. Pieni sade ei haittaa ja fiilis on hyvä. Yhtäkkiä vastaani kävelee vanhempi mies pitkät kalsarit jalassaan ja kysyy "Tiedätkö missä on se uusi Pitäjänmäen Pelastusarmeijan talo?". Vastasin "en" ja jatkoin matkaani nopein askelein samalla toivoen etten näkisi ko. kummajaista enää ikinä.

Pääsen bussipysäkille odottamaan, ja eiköhän kalsarihemmo tule sinne kysymään samaa asiaa uudestaan.. En päässyt hänestä eroon, vaan jankkasi samaa.. Onneksi Jonkki & WoPe tulivat pian, vaikka meinasivatkin ajaa ohi kun näivät pysäkillä ekaksi vain kalsarimiehen. :D

Hieno alku päivälle ja enteilee mahtavaa kisaa!

Harjoitukset #6
Ei hyvää päivää! Olen radalla aivan hukassa. Päästän milloin kenetkin ohi enkä pysy perässä. Auto ei pysy lapasessa sitten millään enkä saa oikein minkäänlaista otetta ajamiseen. Ajaksi 21.98, joka riittäisi C-finaalin paalupaikalle.
Harjoitukset menivät koko tiimiltä mollivoittoisesti, joten menimme niiden jälkeen pihalle pikaisen kriisipalaverin merkeissä. Voivottelimme surkeuttamme vuorotellen ja itse valittelin ainakin sitä, että aiemmin oon parantanut aina harkoista, mutta Hangon katastrofi oli saanut mieleni skeptiseksi.
Palasimme röökitauon jälkeen radalle katsomaan 1 ryhmän aika-ajoja. Tiedostimme mutkat joissa meillä oli ongelmia ja katsoimmekin huippujen ajamista suurennuslasilla.

Itse huomasin pari aivan selkeää eroa omaan ajamiseeni ja koin ahaa-elämyksen. Yritin jakaa havaintoni PeePeelle, mutten tiedä miten siinä onnistuin.

Aika-ajot #7
Oltiin myös todettu yhteen ääneen, että dompparin peesiin kannattaa mennä. Itse kuitenkin ajelin sellaisella taktiikalla, että aina virheen tehtyäni himmaan ja odotan seuraavaa peesattavaa. Se toimi hyvin ja sain erinomaista kiritysapua ainakin tiimikavereiltani sekä dompparilta. Välillä vaihdeltiin Andyn kanssa paikkoja, mutta aina kun minä siirryin eteen, aloin mokeltamaan ja tekemään isoja virheitä. Niiden seurauksena sitten tuli päästettyä tiimikaverit eteen ja ajelin heidän perässään omia kierroksiani..

Vasta loppuvaiheessa katsoin omaa sijoitustani taululla ja yllätyin nähdessäni nimeni kakkosena. En ajatellut olevani niin nopea, mutta toivoin tietysti, että sijoitus pitäisi. Ja pitihän se. 21.51 ja melkein puoli sekuntia parannusta aika-ajoihin. Myönnetään, että rata hiukan nopeutui lopussa, koska ratamerkinnät olivat siirtyneet. Toisaalta olin löytänyt ajooni rutkasti varmuutta, joten pelkästään traktorin renkaan siirtyminen ei vauhtiani selitä. Etenkin kun taakse jäi samassa ajoryhmässä ajaneita kuljettajia.

Lähtöruutu 7 ja suora A-finaalipaikka. Kauden ensimmäinen, ja itseasiassa taisi olla koko urani ensimmäinen täysin ajamalla saavutettu suora A-finaalipaikka ilman järjettömiä autotuureja tai kelituureja. Ja sitten se, että tuo paikka tuli sadasosan erolla, kertoo siitä, että kenties Mietaan kohtalo alkaa olla nujerrettu!

A-finaali
Onnekseni havaitsin ennen starttia, että lähtöruutuni oli sisäkaarteessa aivan mahtavassa sijainnissa. Käytännössä olin Dompparin rinnalla, joten ohitus startissa onnistui yllättävänkin helposti. Eka kierros meni vielä jotenkuten. Tunsin Dompparin tyypillisen aggressiivisen paineen selkäni takana ja tein virheitä.. Tokan kierroksen päätteeksi otin ekan mutkan sisääntulon liian ulkoa unohtaen kisatilanteen ja domppari hyödynsi sen samantien. Ei siinä jäänyt paljoa mahdollisuuksia.

Seuraavalla kierroksella yritin itse samantien kuittausta. Tiesin dompparin itseäni hiukan nopeammaksi, joten oli pakko yrittää jotain nopeasti. Sain hyvän vauhdin takasuoralle, joten yritin jotain takamutkassa. Yritys oli aika säälittävä, ja jos se olisi johtanut mihin tahansa, olisin rangaistuksen ansainnut.. Pääsuoralla yritin sitten uudestaan yhtä tökeröllä liikkeellä. Pääsin rinnalle, mutta se ei auttanut. Sen seurauksena avasin kuitenkin oven bemarille, joka pääsi helposti ohi.. Sitten pari ajovirhettä ja pieni hajurako, joka sitten kasvoi kasvamistaan. Peli oli siinä.

Puolen välin jälkeen näin Haikin keskeyttäneenä ja huomasin tilaisuuteni. Radalle tuli keltaiset pariksi kierrokseksi, ja kaikki hiljensivät. Mielestäni domppari hiljensi enemmän kuin Nasty Boy kärjessä. Vaikka hiljaa hivuttauduin lähemmäs edellä ajavia niin kierroksella ohittajat ajoivat minua kiinni. Sinänsä olis ollut ok, ottaa koko porukka nippuun tai ainakin tiiviimmäksi..
Noh.. Koska olin ennen keltaisia jäänyt tosi kauas, niin jätin pari autonmittaa väliin ennen bemaria enkä ajanut ihan imuun kiinni. Sillä hetkellä se ei vaan tuntunut reilulta, koska olin aiemmin jäänyt kuin tikku paskaan. Ajattelinkin, että jätän pienen eron, ja yritän ajaa sen ajamalla kiinni. Jos onnistun niin sallin itselleni ohitusyrityksen.. Lisäksi myöhästyin keltaisten jälkeen startissa aika pahasti.

Alussa tuntuikin että sain vähän kiinni edessä ajavia, mutta sitten rupesi tulemaan lisää eroa. Huomasin Forssan jälkeen ostamistani taustapeileistä, että Nasty Boy lähestyy, joten päätin yrittää pientä kikkaa. Eli päästäisin nopeammat ohi, ja sitten salamyhkäisesti ohittaisin Dompparin ja Bemarin.. Eh.. jos ei kuitenkaan.. Nimittäin kierrokset loppuivat kesken eikä tosta ollut mitään muuta hyötyä kuin ruma tilasto. Toisaalta kisa oli jo hävitty, joten väliäkös sillä.

Fiilis kisasta on hyvin positiivinen ja olin yllättynyt vauhdistani etenkin aika-ajoissa. Kisasuorituksessa ja taktiikassa on edelleen paljon parantamisen varaa, mutta onhan se hyvä jättää aina jotain hampaankoloon.

Plussat
+ Autot olivat jälleen tasaisia. Ajettavuudessa oli eroja, mutta kun katsoo rattimiesten aikoja, niin kyllä he saivat auton kuin auton liikkumaan. Eli jossittelulle ei jää sijaa.
+ Oma aika-ajosuoritukseni oli aikalailla maksimi. Parempaan en olisi pystynyt, mutta onneksi tämä riittikin nyt hyvään lähtöruutuun.
+ Safka oli mielettömän hyvää
- Oma kisasuoritus jätti edelleen vähän jotain hampaankoloon
- Emme tajunneet ottaa aamun kalsarihemmosta videokuvaa pläjäykseen
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kisarapo

Harkat #8

Katselin ekojen ryhmien harkkoja ja taisin ääneenkin todeta, että "vittu, mikä syherö". No, perseelleen meni se arvio. Hauska, ajettava profiili. Harkkojen kierrosaika lupaili sijoitusta B:n ja C:n välimaastoon. Ihan jees.

Aika-ajo #8

Jotain mystistä siellä tapahtui, koska aika heikkeni 0.3 sekkaa samalla autolla. Jotenkin oli liukkaamman oloinen, mutta se saattoi johtua radan profiilin muutoksestakin. Sijoitus ryhmän sisällä oli sama kuin harkoissakin (2 Sumin jälkeen), joten tuokin puoltaisi sitä, että hidastuminen oli muusta kuin kuskista kiinni.

C-finaali #4

Kakkosruudusta Jonkin perään. Parin tuntumanhakukierroksen jälkeen tajusin, että nelonen lähtee mutkista huomattavasti pirteämmin kuin Jonkin ajama ykkönen. Pari kierrosta ennen ohitustakin olisin voinut työntää takasuoralla Jonkille lisävauhtia.

Siitä ohituksesta täällä oli jo juttuakin, omasta näkökulmasta (videolta vahvistettu) se meni jokseenkin näin: sain huomattavasti paremman lähdön shikaanistan kuin Jonkki (itse asiassa jouduin takasuoralla hieman nostamaan kaasua) ja jarrutin takasuoran päässä rinnalle. Siinä tilanteessa oli päällimmäisenä mielessä, että kaveria ei saa ajaa vasemmalle renkaisiin. Jotain pientä osumaa siinä oli, mutta radan profiilista johtuen tajusin ohituksen onnistuneen vasta seuraavan kierroksen alussa neulansilmän jälkeen.

Lopussa vauhti katosi omiin ajovirheisiin, mutta onneksi "keskity niihin paikkoihin, joissa ohittaminen on mahdollista" -taktiikka toimi. Ei saisi alkaa laskemaan jäljellä olevia kierroksia! Silmät pois taululta!

B-finaali #7

Jälleen autosta toiseen vaihtaminen tuntui olevan kovin vaikeaa. Alussa tuntumaa hakiessa Alppu pääsi karkuun. Sitten kun ajo alkoi jokseenkin sujua, niin sainkin Alpun kiinni. Haave ohituspaikasta johti yliyrittämiseen, pieniin virheisiin ja Alpun karkaamiseen. So not, who's the care.

Yhteenveto

Erittäin tyytyväinen olen kauden päätökseeni. Paljon parempi kotikisa kuin vuosi takaisin. Ja vielä nollatreenillä.

Plussat ja miinukset
+ Nasse-sedältä jäätävä voittosuoritus
+ Domppari hienosti A-finaalissa
+ Turku Ricolla kolme miestä A-finaalissa ja neloskuskikin B-finaaliin
+ Yleinen taso! Päivän hitaimman nopein kierros oli 22.7
- Rataprofiilin pettäminen - jos tosiaan pitää paikkansa - 3. Aika-ajossa

PS. Videomateriaalia tosiaankin löytyy. Jos pläjäyttäjää kiinnostaa, niin ottakaapa yhteyttä. (Jos mulle ei halua puhua, niin Bemarilla on samat videot.)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
- Rataprofiilin pettäminen - jos tosiaan pitää paikkansa - 3. Aika-ajossa
Se oli se yksi traktorin rengas, jota jokainen vuorollaan pukkasi sivuun kahdessa ensimmäisessä erässä. Kolmoserässä kukaan ei tajunnut sitä, joten syyttäkää ihan itseänne. :D

Nojoo.. radanhan kyllä pitäisi olla sellainen ettei profiili pääse muuttumaan reunakosketusten seurauksena. Tai jos niin käy niin keltaiset radalle ja mies korjaamaan sitä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Se oli se yksi traktorin rengas, jota jokainen vuorollaan pukkasi sivuun kahdessa ensimmäisessä erässä. Kolmoserässä kukaan ei tajunnut sitä, joten syyttäkää ihan itseänne.
Miksi syyttää itseään, kun voi syyttää sinua?

J'accuse Jacques!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Se oli se yksi traktorin rengas, jota jokainen vuorollaan pukkasi sivuun kahdessa ensimmäisessä erässä. Kolmoserässä kukaan ei tajunnut sitä, joten syyttäkää ihan itseänne. :D

Nojoo.. radanhan kyllä pitäisi olla sellainen ettei profiili pääse muuttumaan reunakosketusten seurauksena. Tai jos niin käy niin keltaiset radalle ja mies korjaamaan sitä.
Mun kohdalla oli ehkä enempi autosta kyse, ei vain kulkenut suorilla kuten tuo #5, mitään renkaiden paikoista en osannut kaivata kylläkään...
(mielestäni ajoin aika samoja linjoja sekä harkoissa että a-a:ssa)
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ja muutenkin mietinnänalla jatkaako enää tätä touhua.
Jatkaa. Myös itkee ja jatkaa optio on tarjolla, jos tuo aiempi ei kelpaa. Ei sun vauhti ole ollenkaan huonoa, ottaen huomioon varsinkin sen sun pakkoloman mitan.

Ensi kaudella tähtäimeen kehittyneimmän kuljettajan kunniamaininta. :thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jatkaa. Myös itkee ja jatkaa optio on tarjolla, jos tuo aiempi ei kelpaa. Ei sun vauhti ole ollenkaan huonoa, ottaen huomioon varsinkin sen sun pakkoloman mitan.

Ensi kaudella tähtäimeen kehittyneimmän kuljettajan kunniamaininta. :thumbup:
Jeps komppaan tätä myös, kehityskäyrä tuskin on likelläkään huippua Jaylla :)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Melkein jäi huomaamatta: WoPe varmisti KKWCS-mestaruuden Turussa.

Onnittelut :thumbup:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
aa:

B-finaalia veikkailin kun näin aikani toisena jacquesin perässä. Tällä kertaa Jacq oli sadasosan turivn a:han. Muutaman kerran olin itse päässyt sadasosan turivn a:han, joten antaa toisten yrittää:) Ihan ookoo suoritus.

B-finaali:
Lähtö vähän laiskasti kun varoin varaslähtköä. Jälkeenpäin tajusin ettei siellä mitään varaslähtöjen koneellista seurantaa ole:eek: Pelottelua moiset puheet.
Muutama kierros ihmettelyä. Andy pysyy perässä, joten nyt vaan tarkkana. En tieäd mikä tuli, mutta yhtäkkiä eroa alkoi syntyä ja nyt kyse oli vaan siitä pääseekö spinnaamatta maaliin. Ja kyllä, erävoitto!

A-finaali:
Lähtö parempi, mutta ei siinä kahakassa sijoja voiteta. Huomasin, että pysyin hyvin dominicin ja jacquesin peesissä. Jacques hiillostaa dominiccia ja pari kertaa pääsen jacquesin kantaan, ja kolmannella paikka avautuikin. Tämän jälkeen dominiccia painostamaan ja yksi selkeä virhe tulikin ja tässä pääsin rinnalle, mutta sitten tila loppui kesken. Ei siinä virhettä kuitenkaan, edellä oleva määrää linjat (imo). Ansaittu viitossija dompparille ja vakuuttavan kovaa ajeli! Turusta sain maksimi tuloksen mitä voi odottaa, joten jälleen kerran tyytyväinen täytyy olla:D

Jäjestäjille iso kiitos:

plussat:
-wopelle mestaruudesta
-fw08 erävoitosta
-autojen tasaisuus
-uudet autot
-järjestelyt ja järjestäjille kiitos!
 

Makkonen

Guest
Plussat ja miinukset
+ Nasse-sedältä jäätävä voittosuoritus
+ Domppari hienosti A-finaalissa
+ Turku Ricolla kolme miestä A-finaalissa ja neloskuskikin B-finaaliin
+ Yleinen taso! Päivän hitaimman nopein kierros oli 22.7
- Rataprofiilin pettäminen - jos tosiaan pitää paikkansa - 3. Aika-ajossa
Aika iso tuo eron kärkeen, ratahan on lyhyt ja helppo profiililtaan.
 
Ylös