-Mutta oliko nuo lukemat mitattu soralla? :doubtful:Aika "hidasta" kyytiä 0-100 km/h.. Parhaimmillaanhan tuo kelattiin noin sekuntia nopeammin ainakin Delta S4:llä.
Oliko Salonen muuten testikuskina noissa kokeissa?
Jokohan loppuu tää b-ryhmäläisten yleinen alaspäinkatsanta foorumilla: Siinä videolla itse Alen kertoo, että kiihtyy soralla 2,5 sekuntia Delta.Alén ja Kivimäki kertovat kohdassa 08:16 autonsa kiihtyvyydet ja huippunopeuden -86 Suurajoissa:
http://www.youtube.com/watch?v=cvIQiMkceiM
Vuonna 1987 ei tullut kyllä enää mitään evoluutioversioita. Nuo Jyväskylän 1986 autot olivat kyllä niin pitkällä kuin kehityksessä mentiin.Jokohan loppuu tää b-ryhmäläisten yleinen alaspäinkatsanta foorumilla: Siinä videolla itse Alen kertoo, että kiihtyy soralla 2,5 sekuntia Delta.
Kyseessä siis mieto versio vielä, vasta seuraavan vuonna tulivat tehokkaammat evoluutioversiot.. Ne, joissa Kankkunen itse sanoi, että sutivat läpi ensimmäiset 5 vaihdetta asfaltilla nelivetona, voimaa oli niin valtavasti. Jokatapauksessa 25v sitten kiihtyi perussäädöillä tuo keskimieto b-sarjalainen yhtä kovaa kuin NYKYPÄIVÄN F1-auto asfaltilla!!!
älä muuta sanoKai se oli vain ajankysymys...
Kyllähän 1987-kauden evoversioit olivat jo valmiit, vaikka laji kiellettiinkin. Eihän tallit nyt sentään tuotekehitystä pysäytä tietämättä tulevasta, eli kyllä siellä oltiin jo saatu jatkokauden autot pitkälle ja valmistautuminen kauteen 1987 oli täydessä vauhdissa kaikilla tasoilla. Valitettavasti jäivät ponnistelut ja kehitysversiot sitten turhiksi, kuten historiasta tiedämme..Vuonna 1987 ei tullut kyllä enää mitään evoluutioversioita. Nuo Jyväskylän 1986 autot olivat kyllä niin pitkällä kuin kehityksessä mentiin.
Eli B-ryhmän Pösökin vei aikalaista F1-autoa kuin possua narussa 180 km/h asti, siitä eteenpäin vaikea sanoa kun lehti ei testannut. Välityksiähän voisi muutella miten haluaa myös ralliautossa.Tässä vähän osviittaa miten nopeita B-ryhmäläiset tehokkaimmillaan olivat, tosin nämä autot viritysasteeltaan sanoisinko B+ ja ilmeisenti RC varustuksella ralliautoja kevyempiä.
Mm Lanciassa hieman isompi turbo ja rallikäyttöä suremmat ahtopaineet
Faktat on faktoja sanoa voi kuka tahansa mitä tahansa :ahem:
Juu ei, päin vastoin, tiheä välitys ja kasvanut teho ja alentunut paino (lue: vähintään kartturin paino) näemmä hidastavat auton suorituskykyä.Ei näköjään RC-speksit tuo käytännössä mitään etua